Wymiana obudowy filtra powietrza na filtr stożkowy – tłumik szmerów ssania

Postprzez Gość » 1 gru 2007, 18:07

krzynio u mnie jednak nie... ta sama moc, moment max 1Nm gorzej na stożku, ale za to od 2500 do 4000rpm moment słabszy na puszce + wkładka
Gość
 

Postprzez krzynio » 2 gru 2007, 11:33

KEEL napisał(a):krzynio u mnie jednak nie... ta sama moc, moment max 1Nm gorzej na stożku, ale za to od 2500 do 4000rpm moment słabszy na puszce + wkładka

u mnie akurat dało sie wyczuć ze jest sporo słabsza.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez woytec » 4 gru 2007, 21:25

Ilu użytkowników tyle opinii :)
Ciekawe wyniki testu są tu: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=21369&highlight=dolot%F3w i faktycznie najbardziej optymalnie wyszedł CAI z długim dolotem w nadkolu.
Jeśli chodzi o moje odczucia z jazdy ze stożkiem już z osłoną od ciepełka silnika ... to dalej podtrzymuję, że lepiej się zbiera od 2000 rpm ... ale nie mam tak naprawdę porówniania bo moja poprzednia seryjna obudowa wyglądała jak ser szwajcarski :) Na wiosnę może uda mi się na jakąś hamownię pojechać to się zobaczy ile połerhorsów zdechło lub się urodziło.
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez mirbie » 4 gru 2007, 21:47

zna ktos moze firme PIPERCAMS ? ogladalem w JC stozki gabkowe i jakos nie jestem przekonany... z tym ze 1/3 ceny K&N ;)
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 19:15
Posty: 44
Skąd: Poznan
Auto: Mazda 1.6 16 V + LPG `97

Postprzez jarutis » 5 gru 2007, 13:08

woytec – mam taki samy filtri juz dlugo zawracam glowe jak to zrobic , a ty dajesz proste i tanie rozwiazanie. Moze pamietasz jakie sa wymiary tych rur ? :)
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:01
Posty: 22
Skąd: Wilno
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 96 rok.

Postprzez woytec » 5 gru 2007, 14:15

jarutis napisał(a):woytec – mam taki samy filtri juz dlugo zawracam glowe jak to zrobic , a ty dajesz proste i tanie rozwiazanie. Moze pamietasz jakie sa wymiary tych rur ? :)

Od strony przepływomierza:
– Przepływomierz: 60 mm
– redukcja z 60 mm na 75-77 mm (silikonowa)
– rura PCV średnica 75mm – dłogość ok 20 cm
– kolanko PCV 67 stopni, średnica 75 mm
– filtr z otworem 77 mm
, plus oczywiście obejmy.
Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97
Było:
Ford Escort 1.4 EFI, Ghia, '96
626 GE FP 1.8I-16V LX U9, '92
Ford Scorpio 2.0i DOHC,
Nissan Micra 1,2 automat,
Fiat 850 Sport Coupe,
3 x Fiat 126p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 lis 2005, 16:18
Posty: 26
Skąd: Olsztyn / Jonkowo
Auto: Mazda 323F 1.5i, BA, Z5, 97'

Postprzez jarutis » 5 gru 2007, 21:45

dzieki za info ;) bede prubowal zrobic cos podobnego <glupek2>
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 13:01
Posty: 22
Skąd: Wilno
Auto: Mazda 323c, 1.5 , 96 rok.

Postprzez yorgoo » 16 lip 2008, 23:47

Odgrzewam kotleta bo sam sie do tej roboty przymierzam, jak oceniacie swoja z perspektwy czasu? oplacalo sie, czy moze wynikly jakieskomplikacje? a moze poszliscie dalej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Gnat80 » 17 lip 2008, 17:16

Mam pytanie- taką osłonę od gorącego powietrza można gdzieś kupić,czy zrobić z obojętnie jakiej blachy,bo tylko tego mi brakuje,a widzę że jest to niezbędne bo wciąż mi się nagrzewa dolot od silnika.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41645">SAY MY NAME</a>

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez yorgoo » 17 lip 2008, 19:46

Gnat80 nie wiem czy blacha wystarczy jako oslona termiczna , moim zdaniem nie, poniewaz znakomicie przewodzi cieplo i kiedy nagrzeje sie od silnika to za chwile sama bedzie ci je dalej oddawac. Jesli chodzi o izolacje termiczne to wlasciwsza bylaby chyba jakac mata z tworzywa typu styropian czy pianki izolujacej (ktos juz zastosowal cos takiego a najlepiej wprowadzic stozek jak najdalej od silnika i oslonic termicznie dolot powietrza do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez Gość » 17 lip 2008, 20:34

Najprostszym rozwiązaniem i wg mnie najlepszym jest zastosowanie airboxa ;)
Gość
 

Postprzez grodek » 18 lip 2008, 19:34

KEEL napisał(a):Najprostszym rozwiązaniem i wg mnie najlepszym jest zastosowanie airboxa ;)


co to jest??
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez yorgoo » 25 lip 2008, 09:39

widzialem tlumiki tak obudowane ze podlacza sie do nich szczelny dolot i dalej ciagnie wyjscie do silnika, wtedy nie wymaga zadnej dodatkowej obudowy czy oslony wystarczy jeszcze zaizolowac termicznie caly dolot np. otullina (maciekkm bodajze tak ma) i masz gotowe tyle ze koszt takiego filtra to pewnie nie may wydatek :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez grodek » 25 lip 2008, 12:28

no własnie w weekend bede nad tym pracował:] kibel rure juz mam i silikon i tasme i siateksa i gabke wszystko juz mam:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez yorgoo » 25 lip 2008, 16:06

grodek podziel sie ralacja najlepiej foto relacja ;] jak juz zrobisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez grodek » 29 lip 2008, 08:07

za pozno:P nie bedzie fotorelacji :( powiem tylko ze w mazdzie 323C jest to banalne w f moze byc gorzej opowiem wieczorkiem bo teraz w pracy jestem
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 29 lip 2008, 21:36

W mazdzie 323C jest zaslepka taka mozna tam włozyc swiatła jak sie wyjmie ta salepke to na wprost jest tłumik szmerów ssania ja zrobiłem tak odkreciłem koło i nadkole?? pozniej odkreciłem t a zaslepke ci co maja klime moga miec wiekszy problem z wyciagnieciem tego tłumika ale da rade:] . silnik pobiera powietrze z góry obok lampy to trzeba zatkac ja porzadnie zakleiłem tasma power tape wrazie jakby mi sie odwidziało , zanim sie to wyciagnie dobrze jest sobie zanaczyc gdzie trzeba zrobic dziure w tłumiku jak mamy zazanczone to wyciagamy i robimy dziure w wyznaczonym miejscu na kawałek kibel rury:] nie jest to łatwe bo tłumik w środku składa sie ze wielu kanalików scianek i jest ogolnie strasznie zakrecony ja wyciołem dziure na rure:P to dostałem sie do 2 komór z nich prowadziły tylko dwa kanaliki do rury co zasysa z niej silnik i tu przyda sie wiertarka trzeba zrobic wiecej kanalików a właściwie to kanałów tak zeby spokojnie mogła przeleciec wieksza ilosc powietrza i napotkała jak najmniejsyz opor nie radze robic ich na dole zbiornika bo tambedzie gromadzic sie woda pewnie dlatego lepiej jest od spodu wywiercic otworek zeby mogła gdzies wyleciec , przeciw wodzie wkleilem na wprost rury kawałek gabki specjalnie wyciety i wyprofilowany zeby łapał wode cały otwor zasloniłem sieteksem dostepnym na allegro podnazwa mały czarny rąb nie wpusci wiekszych kamieni i niezle wyglada:] tak to jest zrobione u mnie ciekawe czy ktos cos jeszcze wymysli :] narazie nie mam jak sprawdzic czy autko lepiej jedzie wydaje mi sie ze w goracy dzien jest tak samo jak było ale wieczoerm jest jeszcze lepiej niz zazwyczaj:] moze misie tylko wydaje:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez yorgoo » 30 lip 2008, 20:21

jakies fotki przynajmniej z zakonczonej roboty bys machnal;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez grodek » 30 lip 2008, 21:50

bede robił fotki ale znowu pewnie dopiero w sobote wiec trzeba poczekac
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 4 sie 2008, 16:34

tu widac ze piasek to łapie:P trzeba bedzie czyscic filtr częściej przez to bo jak otwieram puszke z filtrem to widac ze sie troche tam zbiera

Obrazek


Obrazek
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323