Wymiana czujnika temperatury (323F BA Z5)
1, 2
Czy ten czujnik może mieć wpływ na znacznie większe spalanie ? Moje autko mazda 323f 1.5 16v . krótko co u mnie nie tak jest , na jałowym biegu obroty często zawieszają się na około 1250 a rzadziej są tak jak powinny być , podczas jazdy np na pierwszym albo drugim biegu przeciągając do 4 – 5 tys, obr. gwałtowne puszczenie gazu i pojawia się chwilowe szarpanie i się uspokaja i równo hamuje silnikiem , podobnie jest przy gwałtownym naciśnięciu gazu troszkę poszarpie i się uspokoi i ładnie potem przyspiesza , przy ruszaniu nie muszę naciskać gazu tylko powolutku puszczam sprzęgło i się kulam na jedynce 0k 4km/h i się autko nie zadusi , podobnie na drugim i trzecim biegu jadę puszczam gaz auto zwalnia do około 900-1000 obr i się kula bez gazu . To chyba coś ze ssanim jest a jak ze ssaniem to może ma na to wpływ czujnik temp ? błedy sprawdzałem , i żadnych nie pokazało . Co myślicie co może być nie tak ?
Oprócz tych objawów co opisałem to spalanie pb mam wysokie około 16l , natomiast spalanie gazu w normie 7,5-10l.
Oprócz tych objawów co opisałem to spalanie pb mam wysokie około 16l , natomiast spalanie gazu w normie 7,5-10l.
przy problemach z obrotami sprawdziłbym przepustnice i zalecałbym generalne czyszczenie jej i na forum znajdziesz instrukcje jak to zrobić. Skoro Ci nie pokazało żadnych błędów to wskazuje na jakieś niedomagania osprzętu od przygotowania mieszanki jeżeli to nie pomoże to trzeba szukać dalej i sprawdzać we własnym zakresie czujniki temperatury, przepływomierz , czujnik temperatury zasysanego powietrza w obudowie filtra itd może to być właściwy trop jeżeli czyszczenie przepustnicy z krokowcem nie pomoże
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
przepustnice i krokowy wyczyściłem i bez poprawy , pojade na komputer i zobaczę co mi powiedzą może coś przeoczyłem , jeden dobry mechanik powiedział mi że to raczej na 100% czujnik temperatury , z tymi wyższymi obrotami na jałowym biegu tak stopniowo sie pogarszało a teraz już cały czas jest nawet 1500obr ,
ale akurat żeby zbadać czujnik temperatury nie trzeba specjalistycznych narzędzi miernik elektryczny za 20 zeta i w przybliżeniu będziesz w stanie określić czy działa poprawnie, ten czujnik to nie jest zwykły rezystancyjny pt-100 czy pt-1000 tylko jest zbudowany na termistorze bodaj NTC i trzeba znaleźć przykładowe wartości dla np 20 stopni i dla okolicy 90 i zobaczysz czy rezystancja jest zbliżona do wzorca
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam czy któryś z kolegów dłubał w instalacji swojej madzi z silnikiem Z5 i mógłby naprowadzić gdzie jest poprowadzony przewód czujnika temperatury cieczy chłodzącej ponieważ już wyczyściłem wtyczkę przy czujniku na wszelkie możliwe i dostępne mi metody i sposoby ale nie przyniosło to żadnego efektu a jak wracałem wczoraj to w ogóle wskazanie mi oszalało na tablicy zegarów. Nie chciałbym pruć całej wiąchy przy wtryskiwaczach bo jest ładnie zawinięta a chciałbym sprawdzić miejsca newralgiczne typu wejście do środka karoserii albo gdzieś gdzie ten przewód jest narażony na uszkodzenia mechaniczne albo cieplne, czy ktoś posiada taką wiedzę jeżeli tak i się podzieli będzie miał moją dozgonną wdzięczność bo ten problem dręczy mnie z drobnymi przerwami praktycznie od momentu kiedy kupiłem moją madzie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):Witam czy któryś z kolegów dłubał w instalacji swojej madzi z silnikiem Z5 i mógłby naprowadzić gdzie jest poprowadzony przewód czujnika temperatury cieczy chłodzącej ponieważ już wyczyściłem wtyczkę przy czujniku na wszelkie możliwe i dostępne mi metody i sposoby ale nie przyniosło to żadnego efektu a jak wracałem wczoraj to w ogóle wskazanie mi oszalało na tablicy zegarów. Nie chciałbym pruć całej wiąchy przy wtryskiwaczach bo jest ładnie zawinięta a chciałbym sprawdzić miejsca newralgiczne typu wejście do środka karoserii albo gdzieś gdzie ten przewód jest narażony na uszkodzenia mechaniczne albo cieplne, czy ktoś posiada taką wiedzę jeżeli tak i się podzieli będzie miał moją dozgonną wdzięczność bo ten problem dręczy mnie z drobnymi przerwami praktycznie od momentu kiedy kupiłem moją madzie
Witam kolegę.
mam jedną uwagę: na samym początku mając taka usterkę puściłbym byle jak bezpośredniego kreta między zegarami a czujnikiem i byłbym pewien czy to nie jest uszkodzenie zegarów np wyschniety elektrolit w nissanach to norma .
Spróbuj w ten sposób i poinformuj o wynikach – jestem przekonany że to nie wina wiązki ponieważ naprawdę jest ona dobrze zabezpieczona przed przetarciami i wilgocią.
Pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Witam, ja niestety borykam się z innym problem. Nie pokazuje mi w ogóle temperatury na wskazniku wskazówka po prostu leży. Czy to jest winna tego czujnika wkręcona w głowice pod aparatem zapłonowym przy termostacie jasno szara wtyczka 3 pinowa czy czegoś innego. Dodam tylko że termostat jest zepsuty z chłodnicy wycieka woda i Bóg wie jak długo jeździ na wodzie destylowanej. Jak to wszystko zdemontowałem to wyleciała jedna wielka rdza
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
to z tym będą same problemy, może coś Ci nie łączy jak masz 3 pinowy czujnik to z niego tez jest sterowany wentylator chłodnicy jeśli działa to znaczy że przynajmniej jeden obwód jest sprawny, proponuje zapiąć miernik i odczytać wartość Ohmomierzem jeśli nie ma przerwy to spisać odczyt i zmierzyć temperaturę po czym porównać z charakterystyką, z tego co kojarze to są czujniki półprzewodnikowe NTC
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ma ktoś pożyczyć w takim razie by to pomierzyć za piwko mam akurat ładne dojście do tego czujnika bo wyjąłem termostat i chłodnice. Moge go tak pomierzyć czy musi to być na np. odpalonym aucie ? Z innej beczki troche pytanie czy jak ten syf mi cały wyleciał ten kamień z rdzą to czy moge w jakis sposób wypukać silnik chodzi mi o blok np. tam gdzie przychodzi termostat wsadzic wąż ogrodowy i zlać wszystko póki chłodnicy nie ma, można tak robić czy nie wskazane ?
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
skąd jesteś?? uzupełnij profil.
rezystancje mierzysz na stukach czujnika jak masz odpięta wtyczkę więc nie potrzebujesz na odpalonym poza tym jak masz wydłubany układ chłodzenia to możesz go wykręcić i przy okazji sprawdzić wduszając do ciepłej wody czy zmienia się własciwie jego rezystancja
można to przepłukać woda tylko nie wiem czy to nie pora zrobienia pompy wody skoro w układzie miałeś taki syf, jak faktycznie jest go tyle to jak bedzie coś grubszego to płukając go od góry [od strony termostatu] wpłuczesz te grubsze syfy na pompę i nie sądze czy wyjdzie jej to na zdrowie jak już musiała pracować w trudnych warunkach
adrancent napisał(a):Moge go tak pomierzyć czy musi to być na np. odpalonym aucie ?
rezystancje mierzysz na stukach czujnika jak masz odpięta wtyczkę więc nie potrzebujesz na odpalonym poza tym jak masz wydłubany układ chłodzenia to możesz go wykręcić i przy okazji sprawdzić wduszając do ciepłej wody czy zmienia się własciwie jego rezystancja
adrancent napisał(a):Z innej beczki troche pytanie czy jak ten syf mi cały wyleciał ten kamień z rdzą to czy moge w jakis sposób wypukać silnik chodzi mi o blok np. tam gdzie przychodzi termostat wsadzic wąż ogrodowy i zlać wszystko póki chłodnicy nie ma, można tak robić czy nie wskazane ?
można to przepłukać woda tylko nie wiem czy to nie pora zrobienia pompy wody skoro w układzie miałeś taki syf, jak faktycznie jest go tyle to jak bedzie coś grubszego to płukając go od góry [od strony termostatu] wpłuczesz te grubsze syfy na pompę i nie sądze czy wyjdzie jej to na zdrowie jak już musiała pracować w trudnych warunkach
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Fakt sorry jestem z Poznania Czyli czujnik moge wykrecic i zrobic to w domu Tak czy inaczej musze cały rozrzad z pompa robić, wiec ta pompa mi przysłowiowo wisi. Pozostaje mi tylko blok do wypłukania tylko sie zastanawiam czy sama woda da rade czytam juz wszedzie o tym i niby ocet moze kawasek ale to musi byc cały uklad zeby na odpalonym przepalic
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
moznaby poszukać jakiegoś specyfiku do płukania chłodnic i tym zalać blok na jakiś czas okreslony na opakowaniu tylko pasowałoby miec węża i zatkać odpływ na dole i kawałek do góry zalać cały moze to mu coś pomoże ja miałem taki problem w moto ale przepłukałem bieżącą woda blok bez rozbierania termostatu i chłodnice bo poprzedni właściciel pewnie nigdy nie wymieniał płynu bo wypuściłem taki czarno zielony żurek z układu chłodzenia
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Jutro chyba złoże stary układ tylko bez termostatu i wleje jakiś specyfik. Jedyny powód dla którego nie chce tego robic to ta stara chłodnica nie chciałem zeby ten cały syf dlej poleciał bo nie wiem czy czasami nie zatka czegos w głowicy czy bloku. Chce sie podjąć samemu robic ten rozrząd i juz tą pompe wywale od razu zeby miec wszystko co stare w ukladnie chłodzenia wywalone. A jakbym zrobił tak jak mówisz zeby zatkac dolny odpływ i górą wlac tylko że zagotowany rozwór może może pęknąc blok od takiego zabiegu??
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
adrancent napisał(a):A jakbym zrobił tak jak mówisz zeby zatkac dolny odpływ i górą wlac tylko że zagotowany rozwór może może pęknąc blok od takiego zabiegu??
nie jestem ekspertem materiałoznawstwa, ale jak użyjesz mocno ciepłej nie gotującej się wody to nie powinno się nic stać a na pewno nie straci na mocy, dobrze żeby wyżarło szlam w kanałach w głowicy żeby usprawnić odbieranie temperatury
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Wpadłem jeszcze na pomysł że zamiast chłodnicy połącze dopływ i odpływ wężem z pominięciem chłodnicy i odpale bez niej na 15 min mam nadziej ze nic sie nie stanie bo nie pokazuje mi temperatury wiec ciezko to kontrolowac
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
jeśli wszystko jest sprawne to 15 minut to za dużo na podgrzanie przynajmniej u mnie po takim czasie to już się termostat otwiera więc jest powyżej 90 stopni
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam po małej przerwie Więc tak wymieniłem chłodnice na nową, termostat i nowy czujnik ten 3pinowy za termostatem co jest z szarą wtyczką. Niby termostat się otwiera bo wąz jeden i drugi jest nagrzany. tylko teraz pojawil się taki problem że auto jak wczesniej nie pokazywał temperatury (wskazówka leżała), tak teraz temperatura dochodzi do H i dopiero wtedy załącz się wentylator temperatura spadnie delikatnie 2-3mm na wskazniku i tak się to powtarza. Dodam jeszcze ze z drugiej obudowy termostatu mma wkręcony jakiś czujnik jedno pinowy taki mały i nie jest on podłączony Jakieś pomysły
- Od: 2 mar 2014, 00:48
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1998
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości