Diagnostyka silnika Mazda użyciu programu FORScan i ELM327
Podłącz do ELM-a tylko zasilanie tzn. +12 na pin 16 a masę na pin 4. Uruchom na PC eksplorator BT (często ikonka jest napulpicie) i dodaj nowe urządzenie. ELM327 przedstawia się jako CBT. Trzeba będzie wpisać hasełko do połączenia się, zwykle 1234. Powinno nastąpić sparowanie ELM-a z wirtualnym portem COM. Dopiero teraz można zacząć testy. Trzeba pamiętać, żeby przed uruchomieniem programu diagnostycznego połączyć się z ELM-em i używać portu COM wyznaczonego przez system.
Madik napisał(a):U mnie nie dziala, nie ma polaczenia z ECU, sam modul bluetooth dziala tylko nie widzi ecu, podlaczylem pod ten pin 7 do MEN , Madzia 323f 1.5 z5 z 95' a jezeli chodzi o ten drugi wariant to te piny 2 i 10 to gdzie to wpiac do gniazda w aucie... oto moje gniazdo...
Witam Czy udało Ci się podpiąć urządzenie z tą kostką ? Tak żeby to działało ? Jeśli tak to czy mógłbyś zamieścić prosty schemat ? Lub ktoś inny komy się udało ?
Schematy przeciez sa na stronie forscana. Jesli nie mozesz sie podlaczyc podeslij im log. Wtedy okresla czy cos jest nie tak, czy po prostu masz za stare ecu.
-
Przemek323c
Tak są ale mam problem w postaci takie że jak podpinam urządzenie to świeci mi się kontrolka power ale na tel z androidem ani na komputerze nie wykrywa mi urządzenia. Urządzenie jakie kupiłem jest takie jak pod linkiem
http://allegro.pl/show_item.php?item=3974912264 łączy się za pośrednictwem bluetooth ale niestety mi o nie widzi więc nie wiem czy to jest wina źle podpiętych pinów czy może jakiś plugin trzeba mieć albo stery bo już sam nie wiem

Jesli swieci sie power to raczej nie jest wina od strony auta. Do zasilenia modulu wystarcza tylko 2 przewody i 12v.
-
Przemek323c
Pogrzebałem trochę w ustawieniach i program forscan łączy się z interfejsem ale nie łączy się z pojazdem :/ Czego to jest wina ?

Czy do mazdy 323f ba z95r kostkę podpinamy tak jak w pierwszym poście 4 kabelkami do 3 pinów ?

Czy do mazdy 323f ba z95r kostkę podpinamy tak jak w pierwszym poście 4 kabelkami do 3 pinów ?
Przemek323c napisał(a):Jesli nie mozesz sie podlaczyc podeslij im log. Wtedy okresla czy cos jest nie tak, czy po prostu masz za stare ecu.
-
Przemek323c
yosquad napisał(a):Czy do mazdy 323f ba z95r kostkę podpinamy tak jak w pierwszym poście 4 kabelkami do 3 pinów ?
to się nie zmienia bo wtyczka do diagnostyki była standaryzowana więc może się tylko róźnić ilością pinów dostępnych w Twoim samochodzie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Niestety z 323f ba V6 rok 95 nie łączy się.. Czyli potwierdza się to, że poniżej 1996r chyba nie da rady. Sprawdzane FORscanem i raczej nie widzę sensu grzebać z innymi programami bo to już raczej zależy od interfejsu bo przecież w końcu jakaś komunikacja do podglądu parametrów musi być (nie chodzi mi tu o błędy DTC oczywiście)
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
Ja u siebie też to sprawdzałem i moja "efka" także nie chciała gadać z ForScanem.
U nas zostaje tylko tylko diagnostyka za pomocą kontrolki LED
U nas zostaje tylko tylko diagnostyka za pomocą kontrolki LED
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No własnie mi też zależy na podejrzeniu sobie kilku parametrów podczas pracy silnika – chociażby pracy lambdy.
Próbowałem na dwóch ELM-ach jeden na kablu drugi na Bluetooth. Na kablu komp połączył się z elmem, ale nie może z samym autem, a na BT chyba nie ma wystarczającego zasilania, bo dioda się ledwo żarzy i nie można odnaleźć urządzenia.
Czy komuś w 323F BA '95 udało się połączyć? To chyba nie kwestia zbyt starego ECU – Zielu240 pisze, że połączył się nawet z 323F BG. Może przez to CASCADE dałoby radę?
Próbowałem na dwóch ELM-ach jeden na kablu drugi na Bluetooth. Na kablu komp połączył się z elmem, ale nie może z samym autem, a na BT chyba nie ma wystarczającego zasilania, bo dioda się ledwo żarzy i nie można odnaleźć urządzenia.
Czy komuś w 323F BA '95 udało się połączyć? To chyba nie kwestia zbyt starego ECU – Zielu240 pisze, że połączył się nawet z 323F BG. Może przez to CASCADE dałoby radę?
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Ja próbowałem i bezskutecznie.
Mamy ciut za stare auta
W naszym wypadku pozostaje co najwyżej LED wpięty pod MEN i/lub miernik czy też oscyloskop.
Mamy ciut za stare auta
W naszym wypadku pozostaje co najwyżej LED wpięty pod MEN i/lub miernik czy też oscyloskop.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Oscyloskop jest bardzo dobrym urządzeniem z którego chętnie i często używam jednak podgląd parametrów widzianych przez sterowniki jest szybszy wygodniejszy i praktycznie każdy mogły sam interpretować wyniki a nie każdy posiada oscyloskop. Rozważam opcję kupna sterownika silnika po roku 95 i sprawdzenie jeszcze raz komunikacji z ELM
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
Jest to ciekawa opcja bo ecu mozna dorwac za 50zl, ale czy osprzet bedzie sie zgadzal ? Tam byly rozne kombinacje i podmianki miedzy rocznikami.
-
Przemek323c
CASCADE daje rade ja polaczylem się z 323F BG i udało mi się odczytać błędy ale nie doszedłem do momentu odczytu live data bo bateria w laptopie mi zdechla
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Może coś z moja wersja cascady bo to jest jakiś emulator programu..czy coś w tym stylu więc tam nawet nie mam gdzie ustawić portu com dla elm'a.
Sam program prawdopodobnie by zadziałał problem w tym że mój elm jest na konwerterze Prolific ,a cascade używa FTDI.. nie wiem czy dobrze to ogarniam tak czy owak cascade nie wykrywa interfejsu bo w dolnym prawym rogu pisze INTERFACE none
Sam program prawdopodobnie by zadziałał problem w tym że mój elm jest na konwerterze Prolific ,a cascade używa FTDI.. nie wiem czy dobrze to ogarniam tak czy owak cascade nie wykrywa interfejsu bo w dolnym prawym rogu pisze INTERFACE none
Ostatnio edytowano 23 kwi 2014, 15:39 przez sr50ce, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 15 kwi 2012, 20:30
- Posty: 102
- Skąd: Ziemia Wieluńska
- Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8
U mnie Cascade bangla jak złoto uciagniety z rutracker śmiga aż miło, mój ELM śmiga na sterach do FTDI ale to nie powinno mieć żadnego znaczenia z powodu że to jest sterownik do chipu od konwertera transmisji równoleglej na szeregowa wiec jakie to ma przełożenie na program do diagnostyki skoro interface wykrywany jest bez względu na sterowniki jako urządzenie na porcie COM a jest to już urządzenie w systemie wiec programy mają taki sam dostęp do tych urządzeń
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość