Metaliczne dzwonienie przy przyspieszaniu na wyższych biegach po wymianie rozrządu.

Postprzez organo » 30 gru 2006, 10:14

KosteK
jezeli powymianie rozrzadu to sie stolo na 99% przestawiony jest pasek rozrzadu :) o 1-2 zabki raczej mala szansa ze pomylili pasek gdyz 125 idze do silnika z JEDNYM kolem zebatym przy walkach rozrzadu te starsze silniki (one mialy przełozenie na drugie koło łancuszek) a 123 idzie juz do nowszych silnikow co mialy dwa koła zebate rozrzadu na obu wałkach. i jezeli nawet sie zdarzylo ze serwis załozyl zle kupiony pasek to juz jego wina te roznice widac zdaleka a oni powinni to wiedziec

Blastar o własnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Udesky » 30 gru 2006, 15:19

szuszen napisał(a):mnie to na 5 biegu nigdy nie przekroczyłem 4,5 tyś obrotów. Czy to normalne

Moim zdaniem normalne bo z tego co pamietam to 5 jest nazywany nad biegiem albo biegiem ekonomicznym, tzn ze na pozostalych 4 sie rozpedzasz jak tam chcesz, potem wrzucasz 5 i spokojnie jedziez z ta predkoscia zmniejszajac tym samym obroty i spalanie. Tak mi sie wydaje.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez szuszen » 31 gru 2006, 15:45

Więc mam rozumieć Udesky , że u Ciebie też "Efka" nie przekracza 4,5 tyś obr na 5 biegu? Mamy te same motory więc się upewniam! Jaką przy tym Vmax. osiągasz? moja Madzia idzie do 180 ale ciężko jest juz od 160.Życzę wszystkim forumowiczom Happy New Year! <jupi> <jupi> <jupi>
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez Udesky » 31 gru 2006, 17:53

szuszen napisał(a):Więc mam rozumieć Udesky , że u Ciebie też "Efka" nie przekracza 4,5 tyś obr na 5 biegu? Mamy te same motory więc się upewniam! Jaką przy tym Vmax. osiągasz? moja Madzia idzie do 180 ale ciężko jest juz od 160.Życzę wszystkim forumowiczom Happy New Year! <jupi> <jupi> <jupi>

No dokladnie, u mnie jest identycznie.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez orion » 2 sty 2007, 00:00

to skorodoszliscie co i jak...
nie ma sie czym martwic, z moich obserwacji wynika ze jest to zle ustawiony rozrzad... mialem remont silnika, i jest jakis blad bo sie nie rozpedza tak jak powinna, ale mniej pali :P

stad moje pytanko... macie instrukcje do rozrzadu... 323c rocznik 94.
mam mechanika w domu wiec sie bawimy, a jest mi potrzebna instrukcja do tego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 13:48
Posty: 56
Skąd: Lublin\Gdańsk
Auto: 6MPS

Postprzez szuszen » 2 sty 2007, 20:41

Co Ty orion mówisz? Myślę że moja Madzia jest dobrze ustawiona? Ty masz inne osiągi? Tez mi się wydaje że 5 bieg jest do stabilizacji obrotów i dlatego nie idzie więcej jak do 4,5 tyś obr( przy ok 175 km/h – taka jest instrukcyjna Vmax dla tego motoru).
Instrukcji niestety nie mam, ale mam pytanko? Czy Twój silnik tzn Z5 z 94 r. :) czymś się rózni od mojego z 97 roku?Pozdro
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez Mumin » 3 sty 2007, 00:11

GofNet napisał(a):
KosteK napisał(a):który akurat powienienem mieć? Ten ze 123 czy 125 ząbkami?
Za brak konkretnej odpowiedzi na Twoje pytanie możesz częściowo winić siebie, gdyż nie podałeś roku produkcji Twojego pojazdu a ona właście gra tu znaczącą rolę.

Otóż:
    • do 12.1996r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 125, długość: 1.001mm,
    • od 01.1997r. – szerokość: 22mm, ilość ząbków: 123, długość: 983mm.
Pozdrawiam.


Oj Gofnet, nie dam sobie głowy uciąć, ale chyba wprowadzasz ludzi w błąd. Owszem lifting miał miejsce od 1997 roku, ale początkowo silniki do tych samochodów szły starego typu. Ja mam auto z IV.1997, a silnik to stary Z5 z łańcuszkiem. Sprawdzał mi to tomekrvf w EPC Mazdy. Nowe Z5 były montowane zdaje się od października 1997.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 3 sty 2007, 00:12

szuszen napisał(a):Co Ty orion mówisz? Myślę że moja Madzia jest dobrze ustawiona? Ty masz inne osiągi? Tez mi się wydaje że 5 bieg jest do stabilizacji obrotów i dlatego nie idzie więcej jak do 4,5 tyś obr( przy ok 175 km/h – taka jest instrukcyjna Vmax dla tego motoru).
Instrukcji niestety nie mam, ale mam pytanko? Czy Twój silnik tzn Z5 z 94 r. :) czymś się rózni od mojego z 97 roku?Pozdro

Zależy z jakiego miesiąca 1997 roku.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez orion » 3 sty 2007, 02:36

szuszen to juz znasz odpowiedz... sa to rozne silniki, tez w 97 byl zmodernizowany, mial przy okazji ciut mniejsze spalanie :)

Jezeli chodzi o moj samochod, przed remontem silnika spokojnie wyciagalem 190km/h 5 bieg siegal 5,5 krpm... yteraz niestety nawet na 3 mam tylko 5,5 krpm, dzisiaj udalo sie kwrecic ciut wiecej...

jezeli ktos ma takiego fajnego manuala, jak to dokladnie ustawic to bardzo chetnie przyjme :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 13:48
Posty: 56
Skąd: Lublin\Gdańsk
Auto: 6MPS

Postprzez szuszen » 3 sty 2007, 11:45

Moja furka sprzedana była w IV.1997 więc wyprodukowana wcześniej a nie mam łańcuszka tylko pasek rozrządu. Chyba że nie chodzi o rozrząd Mumin!?! <glupek2>

Co do Ciebie Orion to ja ledwo wyciągam 180 ale "kopa" autko ma ładnego (i to na LPG).A obroty to sprawdzałem na 4 biegu wczoraj – spokojnie zwiększam do 6,5 tyś i mógłbym więcej ale nie chciałem go "czochrać". <faja>
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez Mumin » 3 sty 2007, 17:04

szuszen napisał(a):Moja furka sprzedana była w IV.1997 więc wyprodukowana wcześniej a nie mam łańcuszka tylko pasek rozrządu. Chyba że nie chodzi o rozrząd Mumin!?! <glupek2>


Wiesz, nie jestem mechanikiem i kiepsko się znam na budowie silników, wiedzę czerpię głównie z tego forum. Ale jeśli dobrze rozumiem to chodzi o jakiś element rozrządu – w starym Z5 dwa koła są łączone łańcuszkiem, reszta paskiem i wymienia się właśnie tylko ten pasek. W nowym Z5 tego łańcuszka nie ma i wszystko jest napędzane paskiem. Także to, że masz pasek nie wyklucza tego, że masz też łańcuszek tak jak ja i inni. Stąd są dwa różne paski rozrządu. Słyszysz przy zapalaniu czasmi takie grzechotanie? Ja zachodziłem w głowę co to jest, a jak się dowiedziałem, że też mam łańcuszek to mi się sprawa wyjaśniła. Jest właśnie dużo skarg na ten grzechoczący łańcuch.
Jeśli masz auto zarejestrowane w 1997 to na bank masz stare Z5. Datę produkcji możesz sprawdzić tu http://mazda-fun.net.ru/vin wpisując VIN.

Jeśli gadam głupoty o tym rozrządzie to niech mnie ktoś poprawi bo mechanik ze mnie żaden, opieram się na tym co tu wyczytałem.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez szuszen » 7 sty 2007, 22:56

Dzieki Mumin za poradę – rzeczywiście moja Madzia była wyprodukowana 12.02.1997 wg Twojej strony(a tak nawiasem nie wiesz czy można przejść na angielski język na tej stronie?).
Co do łańcuszka pomiędzy elementami rozrządu to się nie wypowiadam bo nie wiem ale może się znajdzie jakiś "oczytany" na tym forum i zabierze głos w tej sprawie( pewnie błahej dla fachowca).
Pozdrawiam
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez szuszen » 7 sty 2007, 22:57

błachej znaczy <glupek2>
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez orion » 8 sty 2007, 04:23

kiedys byly materialy na forum, manuale itp... sa one gdzies jeszcze ??

naprawde potrzebuje instrukcji ustawienia manuala do Z5 z roku 94.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 13:48
Posty: 56
Skąd: Lublin\Gdańsk
Auto: 6MPS

Postprzez Mumin » 8 sty 2007, 15:12

orion napisał(a):kiedys byly materialy na forum, manuale itp... sa one gdzies jeszcze ??

naprawde potrzebuje instrukcji ustawienia manuala do Z5 z roku 94.

Są. Przyjrzyj się sygnaturce Gofneta.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez johndoe2004 » 9 sty 2007, 13:59

...........
Ostatnio edytowano 4 kwi 2013, 14:32 przez johndoe2004, łącznie edytowano 1 raz
johndoe2004
 

Postprzez orion » 9 sty 2007, 15:07

Mumin napisał(a):
orion napisał(a):kiedys byly materialy na forum, manuale itp... sa one gdzies jeszcze ??

naprawde potrzebuje instrukcji ustawienia manuala do Z5 z roku 94.

Są. Przyjrzyj się sygnaturce Gofneta.


hmm... a znasz moze haslo do tego co sie scaga z podpisu... bo nie wiem jak to ruszyc :/

Pozdrawiam

PS. Teraz jakos mniej dzwoni, ale wlasnie rzed chwila zrobil mnie ford fiesta... nie to zebym marudzil, ale kiedys bylo to malo realne :/
Fakt pali mniej po remonciku, ale za to brak jej przyspieszenia :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 13:48
Posty: 56
Skąd: Lublin\Gdańsk
Auto: 6MPS

Postprzez Radian » 9 sty 2007, 16:07

orion napisał(a):hmm... a znasz moze haslo do tego co sie scaga z podpisu... bo nie wiem jak to ruszyc :/

MazdaSpeed – zapamiętaj dokładnie tą nazwe ;)
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez orion » 9 sty 2007, 21:42

no tak... wielkosc liter :/

moglm sie wczsniej domyslec :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2005, 13:48
Posty: 56
Skąd: Lublin\Gdańsk
Auto: 6MPS

Postprzez bartek323c » 15 sty 2007, 15:09

johndoe2004 napisał(a):Witam, u mnie też dziwnie dzwoniło, piszczało po wymianie rozrządu

Widzę, że mamy takie same furki z takimi samymi silniczkami, dlatego szczególnie zainteresował mnie Twój przypadek. Gdybyś mógł jakoś dokładniej opisać niepokojące odgłosy silnika po wymianie rozrządu, może pomogłoby mi to w zdiagnozowaniu mojej usterki. Napisz:
1. jakie to były odgłosy (stukanie, klekotanie itp),
2. czy występowały na zimnym i na ciepłym silniku z tym samym natężeniem,
3. czy występowały podczas jazdy i na wolnych obrotach???
Z góry dzięki, pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2006, 12:37
Posty: 72
Skąd: Inowrocław
Auto: mazda 323C 1.3i 16V '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323