Ubywa płynu chlodniczego [BA Z5]

Postprzez Hisem91 » 30 paź 2012, 22:17

aha ok dzieki wielkie, jak cos to wam dac znac :) ale dopiero zajme sie tym w piatek bo bede mial wolne. pozdrawiam i dzieki za pomoc :) nie badzcie na mnie zli, ze nie rozumiem kilku rzeczy :) lubie samochody i sie nimi interesuje, ale neistety sa takie sprawy silnikowe, ktore nawet pierwszy raz na uszy slysze :)

Dopisano 31 paź 2012, 17:32:

podjechalem pod jedną stacje dzisiaj na Traktorowej 109. A dzwonilem i oczywiscie i ze jak plyn chlodniczy bedzie wylatywal to wyjdzie na tym tescie. pojechalem i co? powiedzial mi stary buc, ze to z jakims fachowcem gadalem przez telefon i ze przez ten test nie wyjdzie nic. i TO NAPEWNO uczelka jak nie sama głowica i oni to zrobia jak chce i z samą uszczelke z planowaniem glowicy chca 1600 PLN!! a trzymac autko by trzymali 1.5 tygodnia! smiech na sali.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 31 paź 2012, 20:54

Hisem91 napisał(a):smiech na sali.
nie dziw się, święta się zbliżają i jakoś trzeba zarobić na nie :D

Jedź do innej stacji, albo do jakiegoś warsztatu/serwisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 31 paź 2012, 21:41

ale to faktycznie nie wyjdzie czy plyn chlodniczy wychodzi ze spalinami ? przez ten test ? bo juz sam nie wiem <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 31 paź 2012, 21:46

My zawsze badaliśmy płyn chłodniczy na zawartość CO2 ze spalin i jest to skuteczny test. O drugiej metodzie niech wypowie się ktoś kto ją stosował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez puznies0 » 31 paź 2012, 23:42

Hisem91 napisał(a):ale to faktycznie nie wyjdzie czy plyn chlodniczy wychodzi ze spalinami ? przez ten test ? bo juz sam nie wiem <co?>



kiedys robilem taki test u siebie... tez mi spieprzal gdzies plyn... nie wiedzialem o co kaman... pojechalem i gość mial takie urządzenie z jakimś preparatem że jak się spaliny dostawaly do płynu to mial zacząć zmieniac kolor czy świecic... jakoś tak... okazalo sie ze wszystko jest ok... a wyciek znalazlem spod pompy wody... zanim dasz sie wsadzic w koszty roboty uszczelki pod głowicą sprawdź to co taniej wychodzi... szukaj biale naloty od płynu pod maską przy wszelkich króćcach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Hisem91 » 1 lis 2012, 08:31

no wlasnie mi mechanik sprawdzal pompe wode, odlaczyl i sprawdzal i nic. a mechanika mam w porzadku, nie jakis naciagacz. sam nie chce robic uszczelki pod glowica szuka tanszych metod

narazie trzeci dzien nie ubywa plynu zobaczymy co dalej
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rafał88 » 1 lis 2012, 11:07

No to jak CI spod pompy nie ucieka to idze na cylindry. A patrzyles od strony termostatu??
A jak ja odpalisz rano i dasz gazu nagle to nie szarpie?? albo zaczyna chodzi na 2-3 gary??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 1 lis 2012, 11:08

Moze w koncu sie calkowicie odpowietrzyl.
Przemek323c
 

Postprzez puznies0 » 1 lis 2012, 13:52

Przemek323c napisał(a):Moze w koncu sie calkowicie odpowietrzyl.


Hisem91 napisał(a):no wlasnie mi mechanik sprawdzal pompe wode, odlaczyl i sprawdzal i nic. a mechanika mam w porzadku, nie jakis naciagacz. sam nie chce robic uszczelki pod glowica szuka tanszych metod

narazie trzeci dzien nie ubywa plynu zobaczymy co dalej



to pewnie tak jak pisałem wcześniej układ był jeszcze zapowietrzony i się odpowietrzył do końca i przestało pobierać płyn... teraz obserwuj przez jakiś czas i co jakiś czas sprawdzaj stan płynu...

jeśli ten stan się będzie utrzymywał to będzie hulało i nie będzie trzeba robić żadnej uszczelki pod głowicą tak jak pseudo mechanicy-naciągacze ci mówili...

a powiedz jeszcze czy jak ci się stara chłodnia rozszczelniła to zdarzyło ci się doprowadzić do zagotowania silnika???? czy wskazówka temp dotarła do czerwonego pola???? i czy zanim chłodnica się rozszczelniła to był motyw znikającego płynu ze zbiorniczka???

jeśli nie było którejś z wymienionych sytuacji to mało prawdopodobne żeby uszczelka poszła... i sprawa jest wyjaśniona...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Hisem91 » 1 lis 2012, 14:49

ogolnie to tak, ze widac bylo jak z chlodnica delikatnie zasuwa plynu. byly prawdopodobnie jakies dziurki.
nie gotowal mi sie silnik ani nic, bo ciagle dolewalem chlodniczego plynu.

Narazie jest ok. a jedynie co to po mrozie jak odpalam to chodzi do MAX 1.5 gara i schodzi powoli
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez ProboszczV6 » 2 lis 2012, 00:34

tak się zawsze zastanawiałem jak może się uszkodzić metalowa uszczelka głowicy, co takiego musi się stać żeby ona się nagle rozszczelniła, jedynie jakieś naprawdę konkretne przegrzanie... oleju nie spala? jeśli nie to daj tej uszczelce spokój i zanim rozkręcisz cały silnik czy też dasz auto do jakiegoś paściarza, posprawdzaj wszystkie węże, opaski, uszczelki, uszczeleczki, o-ringi, pompę wody, bo wg mnie nie ma opcji żeby przy normalnej eksploatacji uszkodziła się metalowa uszczelka głowicy.
No a może poprostu się porządnie odpowietrzył...dopiero teraz :)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/pow. żywiecki
Auto: Nissan Leaf ZE1
Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Hisem91 » 2 lis 2012, 16:03

Dzisiaj rano patrze na silnik i... pekł wąz do chlodnicy ten co jest na wierzchu po stronie kierowcy...
ale mechanika zadziwilo, ze pekl... i wiemy tyle, ze jest duze cisnienie w tych wezach! to normalne w tych mazdach ?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 2 lis 2012, 16:18

Hisem91 napisał(a):wiemy tyle, ze jest duze cisnienie w tych wezach! to normalne w tych mazdach ?
ciśnienie jest takie jak i w innych japońcach. W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą ciśnienie w układzie chłodzenia może być większe od fabrycznego. Ale póki co nikt nie zakładał tej możliwości gdyż miałeś wykonać test oraz posprawdzać cały układ chłodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez puznies0 » 2 lis 2012, 19:20

Hisem91 napisał(a):Dzisiaj rano patrze na silnik i... pekł wąz do chlodnicy ten co jest na wierzchu po stronie kierowcy...
ale mechanika zadziwilo, ze pekl... i wiemy tyle, ze jest duze cisnienie w tych wezach! to normalne w tych mazdach ?


jak rozerwało wąż to sprawdź termostat czy nie jest zablokowany... wystarczy że nie otworzy do końca i zrobi się ciśnienie i rozwali ci wąż i przez to mogła też pójść wcześniej chłodnica bo ciśnienie znalazło sobie najsłabszy punkt właśnie w niej... teraz jak masz nową to wywaliło przewód... ten wąż idzie właśnie do termostatu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Hisem91 » 2 lis 2012, 19:30

termostat ? a to nie pokazal by mi zbyt duzej temperatury albo za malej na zegarze?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 2 lis 2012, 19:44

Hisem91 napisał(a):termostat ? a to nie pokazal by mi zbyt duzej temperatury
pokazał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 2 lis 2012, 19:48

rider143 napisał(a):
Hisem91 napisał(a):termostat ? a to nie pokazal by mi zbyt duzej temperatury
pokazał.



ale mi nie pokazuje wiec raczej termostat odpada, czyz nie?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez rider143 » 2 lis 2012, 20:32

Hisem91 napisał(a):ale mi nie pokazuje wiec raczej termostat odpada, czyz nie?
jeśli przy zimnym/rozgrzewającym się silniku chłodnica jest zimna a przy gorącym silniku chłodnica jest gorąca to termostat działa prawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Hisem91 » 2 lis 2012, 20:40

no tak. rano odpalam jest zimne pojezdze troche i mam rozgrzany :) max 90 stopni czyli w polowie i tyle ^^
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 23:40
Posty: 38
Auto: Mazda 323f ba, 1.5 benzyna – 90 kucy, 1998r.

Postprzez puznies0 » 2 lis 2012, 22:52

Hisem91 napisał(a):no tak. rano odpalam jest zimne pojezdze troche i mam rozgrzany :) max 90 stopni czyli w polowie i tyle ^^


temperatura to jedno a ciśnienie to drugie... jeśli termostat zawiesi się tak że jest jakiś przepływ płynu to temperatura nie skoczy ale węże zaczną puchnąć i mogą strzelić... przerabiałem coś takiego już kilka razy...sprawdzenie tego to dosłownie pół godziny a jest kolejna rzecz wyeliminowana w razie czego dlatego myślę że warto poświęcić chwilę na demontaż termostatu wrzucić go do gorącej wody i zobaczyć czy na pewno nie blokuje się...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323