Strona 2 z 3

PostNapisane: 23 paź 2012, 12:55
przez Przemek323c
Pierscienie NPR lub RIK a uszczelka oryginal mazda. Zakladalem kiedys elring i tez jezdzi.

Re: FOTORELACJA – Remont silnika (Z5)

PostNapisane: 29 paź 2012, 20:56
przez wojtek9104
Te krążki puste w środku skąd są wyciągnięte?
Obrazek

PostNapisane: 29 paź 2012, 22:14
przez rider143
wojtek9104 napisał(a):Te krążki puste w środku skąd są wyciągnięte?
Spod sprężyn zaworów.

Re: FOTORELACJA – Remont silnika (Z5)

PostNapisane: 5 lis 2012, 22:06
przez Rene70
Witam.
Głowica jak nówka, wygląda jak piaskowana. Czym i jak polerowałeś kanały dolotowe?

PostNapisane: 5 lis 2012, 22:15
przez rider143
Rene70 napisał(a):Czym i jak polerowałeś kanały dolotowe
kanałów dolotowych nie należy polerować. Wydechowe jak najbardziej.

PostNapisane: 28 lis 2012, 17:48
przez robertoo
moja Z5 wlasnie przechodzi generalny remont calego silnika wszystko jest wymieniane tylko szkoda ze nie moge dostac nowych tlokow do nie i musialem zakupic uzywki od jednego z klubowiczow no ale mam nadzieje ze bedzie dobrze smigac :D

PostNapisane: 28 lis 2012, 18:10
przez Lantis 89
robertoo napisał(a):moja Z5 wlasnie przechodzi generalny remont calego silnika wszystko jest wymieniane tylko szkoda ze nie moge dostac nowych tlokow do nie i musialem zakupic uzywki od jednego z klubowiczow no ale mam nadzieje ze bedzie dobrze smigac :D

To gdzie Ty sie pytałeś ze nowych tłoków nie możesz kupić ??, <oczy>

PostNapisane: 29 lis 2012, 02:26
przez Majki88
A co się stało z tłokami że potrzebujesz nowego kompletu

PostNapisane: 5 gru 2012, 18:50
przez robertoo
no wszedzie gdzie tylko znalazlem namiary ale z nominalnymi to lipa dopiero po nowym roku pierwsze dostawy jedynie co to nadwymiar co mnie nie cieszy ... ale juz znalazlem uzywki w dobrym stanie no coz z braku innego wyjscia dobre i to :) a stare popekaly ...

Re: FOTORELACJA – Remont silnika (Z5)

PostNapisane: 1 paź 2013, 09:54
przez plishh
Witam, w zeszłym tygodniu zakupiłem "nowy" silnik ze skrzynią w "idealnym" stanie, jako że mam dostęp do kanału i dźwigu postanowiłem sam to zrobić. Udało się wymienić bez większych kompllikacji, niestety moja radość z wymiany skończyła się w momencie odpalania, zawory pracują cichutko ale strasznie dużo niebieskiego dymu, myślę sobie że musi się przepalić. Zostawiłem ją na godzinkę żeby się przepaliło, przejechałem 50 km i dolałem litr oleju :P więc postanowiłem samemu zrobić remont. Zastanawiam się (biorąć uwagę że robię to pierwszy raz) czy nie łatwiej by mi było wyciągnąć cały silnik i rozebrać go na zewnątrz?? Najbardziej obawiam się składania tego wszystkiego zwłaszcza dokręcania wałków, zaworów i późniejszego ustawiania rozrządu, mam nadzieję że dzięki pomocy forum i sąsiada "mechanika" uda się. Jest sens wyciągać silnik??

PostNapisane: 1 paź 2013, 10:15
przez Przemek323c
Nie ma sensu wyciagac silnika, ale jesli boisz sie dokrecania walkow (co akurat jest bardzo proste jesli masz czym) i skladania rozrzadu to co dopiero bedzie pozniej.

PostNapisane: 1 paź 2013, 14:49
przez asterf
Do wszystkiego pewnie jest manual, musisz mieć klucz dynamometryczny żeby mieć pewność, że nie przesadzisz przy dokręcaniu. Robiłeś próbę olejową tego silnika? Może to pierścienie były totalnie zapieczone i wykończyły ścianki cylindrów. Wtedy remont raczej nie opłacalny.

Same gumki da się wymienić przy ściągnięciu tylko pokrywy zaworów i w 1,8 BP demontażu wałków, pewnie w Z5 też trzeba. Są na to sposoby, ale na forum chyba nikt nie podjął się opisania – sam się zastanawiam nad takim zabiegiem. Mógłbyś tak zrobić i wtedy sprawdzić kompresję.

Jak ja się cieszę, że nie kupowałem żadnych silników w "super stanie" tylko sam zabrałem się za remont.
Jak masz takie warunki i trochę talentu manualnego, szukaj materiałów, manuala i działaj. Rozrząd, zapłon, luzy zaworowe najwyżej kogoś ściągniesz żeby Ci to za kaskę zrobił

PostNapisane: 1 paź 2013, 21:12
przez MarcinPN77
Wymiana uszczelniaczy zaworów to banalna sprawa. Wystarczy zdjąć kape, rozpiąć rozrząd, odkręcić wałki, wyciągnąć kieliszki i mieć przyrząd do rozbierania zaworów (nawet bez tego da rade tylko zabezpieczenia zaworów czasami latają po warsztacie) Nie radze oszczedzać na uszczelniaczach bo pozniej trzeba robić to raz jeszcze. Wiem coś o tym ;)

PostNapisane: 1 paź 2013, 21:40
przez asterf
MarcinPN77 napisał(a):Wymiana uszczelniaczy zaworów to banalna sprawa. Wystarczy zdjąć kape, rozpiąć rozrząd, odkręcić wałki, wyciągnąć kieliszki i mieć przyrząd do rozbierania zaworów (nawet bez tego da rade tylko zabezpieczenia zaworów czasami latają po warsztacie) Nie radze oszczedzać na uszczelniaczach bo pozniej trzeba robić to raz jeszcze. Wiem coś o tym ;)


no tak ale jakie sposoby, żeby zawór nie wpadł do środka? Właśnie ja mam najprawdopodobniej gumki do wymiany, bo fachurze zaufałem i wstawił mi jakieś noname jak robiłem remont

PostNapisane: 1 paź 2013, 21:45
przez Przemek323c
Starym dobrym sposobem sznurek do cylindra i krecic walem przez srube na kole pasowym. Sa tez inne metody typu kompresor zamiast swiecy ale po co sobie zycie utrudniac.

Re: FOTORELACJA – Remont silnika (Z5)

PostNapisane: 1 paź 2013, 22:34
przez plishh
Generalnie biorę się sam za remont gdyż całkiem lubie bawić się przy aucie, madzia jeszcze nigdy nie widziała mechanika, kilka dni temu myślałem jak się pozbyć auta które sam malowałem w mat (mi się bardzo podoba, handlarzowi który przez telefon dawał 2 tys. nie za bardzo :), nigdzie nie ma rdzy, w maju montowałem klime, jest to najwygodniejsze i najbardziej ekonomiczne auto jakim jeździłem. W obecnym stanie nie sprzedam nikomu za cenę która by mnie interesowała a że rozebranie tego nic mnie nie kosztuje... Kwestia oddania zakładowi by pomierzyli wszystko ale może i to uda się zrobić po znajomości. Troszkę dziś poczytałem i w teori nie wydaje się to trudne, znalazłem manual rozrządu więc już się tym nie martwię i wiem jak ma być później ustawiony, jeśli chodzi o teorie to póki co nasuwa mi się pytanie o te podkładki pod regulacje zaworów, skoro zawory mi chodzą cichutko to może się okazać że w ogóle nie będe potrzebował kombinować z niczym innym tylko włożyć te które mam obecnie?? Niestety póki co nie znalazłem wystarczającego manuala do regulacji ale mam nadzieję że w praktyce wszystko stanie się jasne :)

PostNapisane: 1 paź 2013, 22:39
przez asterf
Jakie gumki polecacie do BP?

Słyszałem o wpuszczaniu sznurka, dobry jest jakiś konkretny rodzaj sznurka na ten zabieg? Tak żeby nie zostało po nim jakichś nitek? Żeby nie porysować cylindrów jak się gdzieś wkleszczy przy tłoku? Wpuszczamy go jak tłok jest na samym dole i potem z wyczuciem dokręcam silnikiem ile się da tak?

PostNapisane: 1 paź 2013, 23:30
przez Przemek323c
Najlepiej jakis miekki sznurek, z materialu ktory sie pali, wtedy nic sie nie stanie bo resztki sie spala albo wydmucha przez wydech. Gumki takoma i zadne inne chyba ze oryginaly. Reszta tak jak piszesz.

PostNapisane: 2 paź 2013, 00:33
przez asterf
A Takoma nie okaże się czasem, że to tylko szyld importera i trafię na jakiś bubel? Bo tak coś mi świta

PostNapisane: 2 paź 2013, 08:20
przez Przemek323c
Raczej nie.