Muli podczas jazdy ze stała prędkością
Po wyciągnięciu wtyczki od przepływomierza silnik nie zapli
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Po skasowaniu błedów ECU pojeździłem tylko na PB przez 60 km i okazało się że sonda lambda jest sprawna a jej błąd P1170 wyskakuje tylko przy jeździe na LPG.
Znalazłem coś takiego na ten temat :
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=206106&c=0&f=38
"Teraz wracając do tematu, wygląda mi to na zła regulację, tak jakby przy zejściu z obrotów zalewało silnik maleją obroty, ecu benzyny reaguje skracając czas wtrysku PB na podstawie którego BRC dawkuje gaz i wszytko wraca niby do normy ale dobre to to nie jest, podjedz do gazowników niech podepną laptopa i się przejadą z tobą, nie znam softu BRC ale myślę że bez problemu można w nim w czasie rzeczywistym podglądać czasy wtrysku i stan sondy lambda jak np. w STAGu i myślę że momentalnie ci to powinni skorygować"
Znalazłem coś takiego na ten temat :
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=206106&c=0&f=38
"Teraz wracając do tematu, wygląda mi to na zła regulację, tak jakby przy zejściu z obrotów zalewało silnik maleją obroty, ecu benzyny reaguje skracając czas wtrysku PB na podstawie którego BRC dawkuje gaz i wszytko wraca niby do normy ale dobre to to nie jest, podjedz do gazowników niech podepną laptopa i się przejadą z tobą, nie znam softu BRC ale myślę że bez problemu można w nim w czasie rzeczywistym podglądać czasy wtrysku i stan sondy lambda jak np. w STAGu i myślę że momentalnie ci to powinni skorygować"
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Malina napisał(a):Da się go jakoś sprawdzić, że zdycha??
podmieniajac drugi sprawny – tak najprosciej
ps
sorki za ot ale Twoj nik nie daje mi spokoju



Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł dlaczego muli mi samochód jak się nagrzeje a na zimnym chodzi jak złoto ? Świece, kopułka i palec wymienione.
Musi być jakiś banalny powód bo dzieje się to tylko na dobrze rozgrzanym silniku.
Musi być jakiś banalny powód bo dzieje się to tylko na dobrze rozgrzanym silniku.
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Ja miałem chyba to samo jak Ty. Wszyscy piszą aparat, wymień aparat to wymieniłem i nie trafiony , wymieniłem przepływkę i nie trafiony
. Ale gościu jak mi wysyłał przepływke to mi ją wysłał razem z pokrywą filtra powietrza i był tam jeszcze ten czujnik temperatury powietrza zasysanego no to se myśle że wymienie jak już jest no i jak ręką odjoł 
Teraz mam dwa aparaty i dwie przepływki
będzie na zapas, a dałem 90 za aparat i 80 za przepływkę to jeszcze spoko
Teraz mam dwa aparaty i dwie przepływki
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Miałem dużo błędów i ten też był


Jest już ok ale muszę lambdę sprawdzić bo chyba pali troszkę dużo no i błąd był


Jest już ok ale muszę lambdę sprawdzić bo chyba pali troszkę dużo no i błąd był
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
Mariusz_Tychy napisał(a):Miałem dużo błędów i ten też był
Jest już ok ale muszę lambdę sprawdzić bo chyba pali troszkę dużo no i błąd był
Ja mam błąd 1170.
Po lifcie błedy są chyba TYLKO 4 cyfrowe a nie 2 cyfrowe??????
Już sam nie wiem jak to czytać.
A ten czujnik co wymieniłeś to chyba da się sprawdzić miernikiem, ponieważ ma mieć okroeślony opór.
Orientujesz się jaki opór ma ten nowy, który wsadziłeś a jaki ma ten stary, który był zepsuty??
Możesz zmierzyć ich rezystancję
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
jeżeli wsadzenie folii do aparatu nazywasz regeneracją... Sprawdź lambdę bo na zimnym auto chodzi na bogatej mieszance a jak się zagrzeje sonda to zaczyna regulować dawkę więc to może też być powód. Poza tym to jeszcze polecam sprawdzić ustawienie zapłonu i czy ci rozrząd nie przeskoczył.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
ten "czujnik temperatury powietrza zasysanego" jest w kazdym modelu czy znajduje sie tylko po lifcie??
ja mam przed i nie posiadam tego.
ja mam przed i nie posiadam tego.
- Od: 3 sie 2010, 21:02
- Posty: 57
- Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r
lesiux napisał(a):jeżeli wsadzenie folii do aparatu nazywasz regeneracją... Sprawdź lambdę bo na zimnym auto chodzi na bogatej mieszance a jak się zagrzeje sonda to zaczyna regulować dawkę więc to może też być powód. Poza tym to jeszcze polecam sprawdzić ustawienie zapłonu i czy ci rozrząd nie przeskoczył.
Lmabda sprawdzona – o tym jest na 1 stronie postu. Zapłon również.
Rozrząd był robiony niecałe 10tyś. temu(mitsuboshi i GMB) – mozliwe jest że przeskoczył po takim przebiegu
Skłaniem się do tego, że padł mi czujnik temp. ten w obudowie filtra.
Ostatnio edytowano 8 mar 2011, 11:20 przez Malina, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Pseudo00000 napisał(a):ten "czujnik temperatury powietrza zasysanego" jest w kazdym modelu czy znajduje sie tylko po lifcie??
ja mam przed i nie posiadam tego.
Ten czujnik nie znajduje się czasem w obudowie filtra powietrza
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
lesiux napisał(a):Z5 bodajże ma go w obudowie filtra a BP w przepływce. Jakby padł Ci ten czujnik to byś miał błąd na kompie. 11 zdaje się (na screenach powyżej był)
To by się zgadzało bo wiem, że mam w moim Z5 coś takiego w obudowie filtra, więc spróbuje go dziś wymontować i sprawdzić rezystancje w różnych temperaturach.
A jeśli chodzi o błedy to chyba po lifcie w Z5 są 4 cyfrowe?
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Ja mam przed liftem o ile mozna nazwać to liftem:) i mam 4 cyfrowe.
MIalem dokladnie taki sam bład jak Ty czyli 1170, wymienilem sonde na uniwersalna za 110 zl, błedu juz nie ma i spalanie wrócilo do normy. Ale za to moja madzia tez ostatnio zamula i przerywa rzadko bo rzadko ale to wkurza ale nie wazne bo podejrzewam ze to kable WN na ktore musze jescze troche poczekać.
Mowiles ze kable masz nowe, moze sa po poprostu gówniane typu janmor...
Jescze jedna mozliwa przyczyna: jeśli silnik na zimnym zachowuje sie jak rakieta a po nagrzaniu traci moc to winowajcą mogą być luzy zaworowe w takim sensie ze po nagrzaniu podpiera sie zawór i robi sie kiszka.
Niestety Z5 ma idiotyczną regulacje luzów wiec nie bedzie tak łatwo trzeba bedzie ew. szlifowac płytkę.
Aha, żeby sprawdzic tą terie trzeba sprawdzic kompresję, nie jest to trudny zabieg, koszt niski, a przy okazji mozna sie dowiedziec jaka jest kondycja motoru.
MIalem dokladnie taki sam bład jak Ty czyli 1170, wymienilem sonde na uniwersalna za 110 zl, błedu juz nie ma i spalanie wrócilo do normy. Ale za to moja madzia tez ostatnio zamula i przerywa rzadko bo rzadko ale to wkurza ale nie wazne bo podejrzewam ze to kable WN na ktore musze jescze troche poczekać.
Mowiles ze kable masz nowe, moze sa po poprostu gówniane typu janmor...
Jescze jedna mozliwa przyczyna: jeśli silnik na zimnym zachowuje sie jak rakieta a po nagrzaniu traci moc to winowajcą mogą być luzy zaworowe w takim sensie ze po nagrzaniu podpiera sie zawór i robi sie kiszka.
Niestety Z5 ma idiotyczną regulacje luzów wiec nie bedzie tak łatwo trzeba bedzie ew. szlifowac płytkę.
Aha, żeby sprawdzic tą terie trzeba sprawdzic kompresję, nie jest to trudny zabieg, koszt niski, a przy okazji mozna sie dowiedziec jaka jest kondycja motoru.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości