Problem TPSu powraca :(

Postprzez konczek » 6 lut 2006, 12:29

Jaksa napisał(a):podjedz do kogos kto posiada tester

o jaki tester chodzi??

Jaksa mozesz odpowiedziec na moje pytanie z wczesniejszego postu. Byłbym wdzieczny, bo Madzia doprowadza mnie do szalu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2005, 15:06
Posty: 32
Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,

Postprzez Jaksa » 6 lut 2006, 12:45

Mozemy sobie porozmawiac ale moze na PW szkoda tu zasmiecac tematu- jak wszystko ustawisz podzielisz sie informacją.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez konczek » 11 lut 2006, 17:45

Na reszcie Madzia jeżdzi jak jkbym sobie tego życzył zarówno na Bp jaki LPG. Wprawdzie mechanikom zajęło to dwa dni ale uporali się z obrotami tak jak należy. Jeszcze raz wyczyścili krokowy, przepustnice i ustawili nieszczęsny tps.

Pozdrawiam!!! Życzę udanych napraw (oby był ich jak najmniej)!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2005, 15:06
Posty: 32
Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,

Postprzez Jaksa » 11 lut 2006, 20:25

konczek napisał(a):uporali się z obrotami tak jak należy

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez konczek » 19 mar 2006, 13:35

I znów z moja Madzią nie jest tak jak być powinno. Mianowicie do pewnego czasu było OK. Teraz jest tak że odpalając silnik rano w garażu obroty przez moment nie mogą znależć stabilnego pułapu (100-1200,1300),nastepnie zatrzymują sie na ok 850 i włancza sie ssanie(ok 1300).Gdy wrzuce bieg "D"(trzymając wciśniety hamulec) gwałtownie spadają do pierwszej kreski na obrotomierzu i tak pozostają przez chwile(autem trochę trzęsie), poczym podnoszą się nieco wyżej i są stabilne.I tak za każdym razem gdy się zatrzymuję np. na świetłach lub w korku.Na rozgrzanym silniku jest nieco lepiej.
Na wolnych są stabilne ok 850
Czyżby znów Madzia wymagała regulacji TPS? A może sonda lambda?
Proszę o wskazówki.
A! Przepalił się tłumik końcowy, może to mieć jakiś wpływ?
Dzięki z góry!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2005, 15:06
Posty: 32
Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,

Postprzez Mumin » 19 mar 2006, 13:42

konczek napisał(a):I znów z moja Madzią nie jest tak jak być powinno. Mianowicie do pewnego czasu było OK. Teraz jest tak że odpalając silnik rano w garażu obroty przez moment nie mogą znależć stabilnego pułapu (100-1200,1300),nastepnie zatrzymują sie na ok 850 i włancza sie ssanie(ok 1300).Gdy wrzuce bieg "D"(trzymając wciśniety hamulec) gwałtownie spadają do pierwszej kreski na obrotomierzu i tak pozostają przez chwile(autem trochę trzęsie), poczym podnoszą się nieco wyżej i są stabilne.I tak za każdym razem gdy się zatrzymuję np. na świetłach lub w korku.Na rozgrzanym silniku jest nieco lepiej.
Na wolnych są stabilne ok 850
Czyżby znów Madzia wymagała regulacji TPS? A może sonda lambda?
Proszę o wskazówki.
A! Przepalił się tłumik końcowy, może to mieć jakiś wpływ?
Dzięki z góry!!!


Chyba tłumik to na to wpływu nie ma, ale nie wiem, nie znam się. Ja już też się właściwie poddałem. Została mi jedna próba z oczyszczeniem EGR-u, jak nie pomoże to jadę do Jaksy.
TPS to chyba zostaw w spokoju, sam się nie przestawił. Musi chodzić o coś innego.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez KosteK » 19 mar 2006, 19:24

Też miałem to słynne opadanie obrotów, ostatnio odwiedziłem Pana Dobosza (Mazda Chorzów) i już nie opadają. (czyszczenie dolotu i przepustnicy) + komp i regulacja
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez konczek » 19 mar 2006, 22:52

Hmm czyli u Ciebie Mumin też nic nie pomogło. A co to ten EGR?

Kostek czyszczenie przepustnicy moja madzia juz przeszła, spróbuje jeszcze z regulacją obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2005, 15:06
Posty: 32
Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,

Postprzez Mumin » 19 mar 2006, 23:02

konczek napisał(a):Hmm czyli u Ciebie Mumin też nic nie pomogło. A co to ten EGR?


Zawór recyrkulacji spalin – tyle dowiedziałem się z forum. Jego przeczyszczenie daje podobno pozytywne skutki. Teoretycznie u mnie został on przeczyszczony, ale w praktyce mechanik chyba zrobił nie to co trzeba bo nie dało to żadnego efektu, a nawet jakby się pogorszyło. Wnerwiająca jest to kwestia. Mam zamiar podjechać do Jaksy koło Wielkanocy to się podzielę tym co zostanie zrobione.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Jaksa » 19 mar 2006, 23:59

Mumin napisał(a):Jego przeczyszczenie daje podobno pozytywne skutki
Przeczyszczenie powoduje prawidłową jego pracę jesli chodzi o silniki Z5 ( kazdy silnik ktory łyka troche oleju ma zanieczyszczony zawor nagarem i stąd te problemy )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez konczek » 20 mar 2006, 16:53

Jaksa napisał(a):kazdy silnik ktory łyka troche oleju ma zanieczyszczony zawor nagarem i stąd te problemy

No cóż ja nie zauważyłem żeby moja Madzia łykała olej :) A jeśli łyka to nie jestem tego w stanie stwierdzić gołym okiem(na bagnecie zawsze full). Jaksa czy mam rozumieć że każdy silnik Z5 trochę go "łyka"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2005, 15:06
Posty: 32
Auto: Protege LX 1,5 1995r automat,

Postprzez Michał Krk » 18 kwi 2006, 09:23

Witam, po Świętach :) Korzystając z wolnego czasu pobawiłem się trochę z tps-em i teraz faktycznie moja M już nieco lepiej łapie ładne obroty. Nie mniej jednak dalej mam problem z zapalaniem. Ciągle to samo – jak autko postoi przez noc ( w garażu) – odpalanie polega na kręceniu aż "wkręce" i zaskoczy. Objawy takie, jak przy braku paliwa. No i pomimo ustawienia TPS-u mam to samo co niektórzy już tu opisywali – w trakcie jazdy, zaraz po wyrzuceniu na luz – obroty nie zawsze ale jednak, spadają na sekunde prawie do zera i zaraz potem podbijają w górę.Niestety w Krakowie nie ma (albo nie znam) serwisu, który potrafi coś z tym zdziałać. "Spece" sprawdzali już czujnik temp., pompę, sonde lambda i ponoć wszystko gra. Wymieniłem kable i też nic sie nie polepszyło. Komputer wskazał przez chwilę błąd imobilajsera i fatycznie przy tych próbach odpalania pojawiała sie czasmi kontrolka ale teraz juz działa prawidłowo. Przepustnice mam wyczyszczoną. Wspominacie jeszcze cos o EGR – to pewnie głupie pytanie ale gdzie to znajdę i jak sie do tego zabrac :) ? Jak to nie pomoże, pewnie też czeka mnie wycieczka do stolicy [specjalne ukłony w strone Jaksy :) ] A tak wogóle to szukam nowego zderzaka przedniego dla mojej M :) bo moja dziewczyna wybrała troszke za wysoki krawężnik :):):) Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sty 2006, 20:36
Posty: 9
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F, 97r. 1,5 DOHC

Postprzez KrzysioR » 19 kwi 2006, 17:21

Mialem ostatnimi czasy ten sam problem...
Wymieniłem regulator fazy nagrzewania (taka nieduza zeliwna część dokrecona do kolektora ssacego do której dochodzą dwa małe wężyki) oraz regulator biegu jałowego (silniczek krokowy) i wszystko wrociło do normy – pali elegancko i przede wszystkim od razu z kluczyka...
Jezeli mialbys sie wybierac do mechanika w Krakowie ZA NIC W ŚWIECIE NIE JEDŹ NA ŻMUJDZKĄ DO STYŁA SAS SERVICE. Ten czlowiek to oszust, złodziej a do tego wszystkiego kosmiczny cham. Polecam Gładysek Service na Komorowskiego ale nie należą oni do tanich...Pozdr
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2005, 17:11
Posty: 41
Skąd: KRAKÓW
Auto: MX-3 SOHC 1.6 16V B6

Postprzez Gość » 2 lip 2006, 17:11

Mumin napisał(a):konczek napisał:
Mumin podrzuciłbys mi link do tej instrukcji ustawiania tps. Szukam i szukam i znaleźć nie moge. A problme ma ten sam.


Jak jeszcze nie znalazłeś to podaj e-mail, wyślę Ci na konto bo też nie chce mi się grzebać tu na forum. To było ukryte jakoś w wątku, ale sobie zapisałem.



jeśli starczy czasu to ja tez poprosze o tę instrukcje bo mam też tem sam Upierdliwy problem. ileszczuk@tlen.pl
pzdr
Gość
 

Postprzez Tigermen23 » 16 wrz 2006, 12:04

Witam

Odświerzam temat. Zrobiłem dzisiaj test. najpierw opisze problem:

Od dłuższego czasu samochód szarpał na niskich obrotach, tylko w pewnych artiach niskich obrotów. Niedawno postawiłem auto na luzie, odpaliłem otworzyłem maskę i ręcznie powolutku zaczołem wkręcać autko na obroty. W pewnej chwili tak jakies 5-8 milimetrów kręcenia auto zaczęło samo gwałtownie gazować, mniej wiecej tak jakby ktos szybko naciskał gaz i puszczał i to mocno. Objaw powtarza się zawsze w tym samym miejscu, nie wyżej nie niżej. Dzisiaj zrobiłem to samo, po dojściu do tego momentu gwałtownego gazowania na luzie , zablokowałem przepustnicę aby cały czas był w tym samym położeniu. pierwsze co przyszło na myśl to TPS. Więc odpinam kosteczke od tps i obroty się stabilizują. Podpinam kostke i znowu ngazuje, odpinam nie i tak w kólko. Czy mam rozumieć że ten czujnik jest walnięty?

Czekam na info

Pozdrawiam
Gorzów górą.... będzie kiedyś :))
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 08:18
Posty: 61
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: MAZDA 323 BG 1.3 8V 1990r.

Postprzez Tommek_323 » 27 gru 2006, 11:10

dosłownie "po latach" odpisuję :)

ten problem jest kiedy źle masz ustawione obroty na biegu jałowym (tą śrubą od góry na przepustnicy),
w trybie serwisowym pokręć nią trochę i jak dobrze ustawisz nie powinno być tego efektu.

najlepiej bedzie jak zrobisz to:

1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)

(skopiowano z forum)
Tommek_323
 

Postprzez Rascal » 27 gru 2006, 14:28

A jak ustawić obroty ssania (wolne obroty na zimnym silniku) ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez sysop9012 » 27 gru 2006, 14:39

jak fajnie że wytłumaczy Ci nie mechanik tylko ja :)
od góry w przepustnicy (przepustnica to to coś gdzie idzie linka od gazu) jest taki sterczący pipek (jakby rurka) i w nim jest śruba, którą możesz sobie pokręcić, nie zapomnij zmostkować złączy GND i TEN w złączu diagnostycznym
-----------------------------------------------------
Pomóc Ci przy promowaniu własnej strony?
Napisz do mnie!
http://www.wypromuj.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2006, 21:12
Posty: 47

Postprzez slawek323 » 8 gru 2007, 21:30

mo nie było pytania instukcja na górze jak nic.... :–)
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez dzunior321 » 23 sty 2008, 12:32

witam. macie może jakieś fotki dotyczące zmostkowania gniazda diagnostycznego??? potrzyłem w samochodzie ale nie zauważyłem tam złączy GND I TEN. Jeśli ktoś takowe fotki posiada proszę o przesłanie na maila dzunior321@interia.pl z góry dziękuję
mam jeszcze jedno pytanie, co się stanie jeśli ustawię obroty bez wejścia w tryb testu??
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2007, 15:47
Posty: 21
Skąd: Jasło

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron