Ciśnienie oleju mazda 323S 1997 1,5 16V silnik Z5

Postprzez TonSiL » 17 lis 2010, 20:52

Jeszcze jedno pytanie odnośnie oleju Motul. Czy warto brać olej o większej lepkości czyli zmienić następnym razem z 10W40 na 10W50? Wiem jak to ma się do silników niemieckich i francuskich, ale co do Japończyków to nie mam doświadczenia. Jeżeli tak samo to biorę 10W50 bez zastanawiania :D
TonSiL
 

Postprzez macciiek » 18 lis 2010, 17:38

Olej 10w 50 jest ale do motocykli motul 5100- zalałem silnik motulem 6100 10w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 19:16
Posty: 77
Skąd: Stargard Szczecinski
Auto: mx5 nb 1,6 2000r
626 gf fs 2.0 2000r

Postprzez TonSiL » 18 lis 2010, 20:06

Podziękował za skierowanie na właściwy tor rozumowania ;)
TonSiL
 

Postprzez guardiola4 » 21 lis 2010, 13:39

Jestem po wymianie oleju i filtra. Olej elf 10w40, filtr knecht. Ku mojemu zdziwieniu do silnika weszło 3 litry (książkowo powinno wejść 3.5 litra). Mechanik stwierdził, że poziom jest ok. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i cisza, kontrolka nie miga ;) zacząłem się oswajać z myślą, że problem rozwiązany ;) do poranka następnego dnia :P kiedy zmierzyłem poziom oleju. Okazało się, że na bagnecie jest kilka milimetrów powyżej F. No to co, strzykaweczka i rureczka i zasysamy olej przez otwór gdzie wkłada się bagnet. Upuściłem ok 0.4 litra. Czyli w silniku zostało ok 2.6 litra oleju !!! Poziom na bagnecie F. Przejechałem kilkanaście kilometrów i po chwili postoju kontrolka zaczęła lekko migać. Przed wymianą olej miałem na poziomie prawie L i kontrolka nie migała a świeciła na każdym postoju. Zacząłem się zastanawia, że może mam bagnet od innego modelu i jest za nisko poziom albo jest inaczej powyginany :> oznaczenie na bagnecie mam B6BF więc chyba sięzgadza? o so tu chodzi?
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 11:22
Posty: 13
Skąd: pow. brzeski
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez ratkill » 21 lis 2010, 16:06

po kazdej wymianie oleju trzeba uruchomic samochod, zgasic i za jakąś chwile znów sprawdzic poziom oleju i w razie potrzeby dolac. nie rozumiem dlaczego odciągałeś olej?
Początkujący
 
Od: 7 lis 2010, 14:34
Posty: 8
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 1995

Postprzez grabu122 » 21 lis 2010, 16:47

Mamy rozumieć, że świeciła Ci się kontrolka od ciśnienia na wolnych obrotach i chciałeś to "naprawić" wymianą oleju i filtra?
Co do ilości oleju nigdy nie wlałem do swojej więcej niż 3-3,2l i zawsze był max (F)
Ale 2.6L? Nie wiem może w misce olejowej masz "kilogramy syfu" gęstej mazi..... nie wiem <co?>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez guardiola4 » 21 lis 2010, 22:43

Tak, wymianą oleju i filtra miałem nadzieje zlikwidować problem. Do tej pory miałem filtr FILTRONA, który podobno powoduje problemy. Jak widać nie pomogło. Niedawno mechanik sprawdzał SMOKA, więc myślę, że jakby był jakiś syf w misce to by coś wspomniał. Sam nie wiem co myśleć. Może cała pompa do wymiany? zaworek wymieniałem.
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 11:22
Posty: 13
Skąd: pow. brzeski
Auto: Mazda 323f BA 97' Z5

Postprzez jaaco » 21 lis 2010, 22:58

Ja mam już drugi filtr filtrona i jakoś żadnych problemów z ciśnieniem nie mam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Omen303 » 31 sty 2011, 20:40

Jaki jest najlepszy olej do mazdy 323f ba z5 94r :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 13:45
Posty: 129
Skąd: Kraków (Nh)
Auto: Xedos 6. 99r V6 KF 2,0 V6
Była
Mazda 323F BA 1.5 16V Dohc Z5

Postprzez arturgl » 18 lut 2011, 00:47

Czy na kontrolkę pomogła wymiana oleju i filtra?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2009, 14:27
Posty: 8
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 '95

Postprzez marmarek » 18 lut 2011, 09:47

roznica w olejach:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

swoja droga ci ktorzy mieli problemy z filtrami filtrona jakie oznaczenie bylo na filtrze? moze byl zly zamontowany? w filtrze sa tez zaworki cisnieniowe.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez arkadiuszek1 » 19 lut 2011, 11:05

u mnie był problem klekotania zaworów. jeździłem na oleju castrol 10w40 i filtr filtrona.
zmieniłem filtr oleju na oryginalny mazdy za 30zł i olej vavoline max life 10w40 za 100zł 4L i teraz nawet nic nie cyknie...
silnik całkiem inaczej pracuje, idealnie cicho, jestem bardzo zadowolony i osobiście polecam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez DawidZ5 » 27 lut 2011, 17:50

mam ten sam problem co ty miales , stukanie zaworow ale na zimny ten filtr filtrona olej 5w30 zmieniony z 10w40 ale zrobione bylo na nim 3000km auto caly czas jezdzilo na syntetyku. moje pytanie jest nastepujace czy po wlaniu synteyka 5w30 auto bedzie chodzic ciszej i bedzie bardziej dynamiczne? mam wrazenie ze tak jest ciszej i szybciej sie zbiera z dolnych obrotow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2011, 16:42
Posty: 35
Auto: mazda 323 1.5 16 v Z5 sedan BA

Postprzez arturgl » 8 mar 2011, 17:05

Jaki powód migania kontrolki oleju? Czy ktoś ten problem w końcu rozwiązał? Bardzo proszę o podzielenie się opiniami bo wszyscy coś piszą ale nikt nie kończy <spie>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2009, 14:27
Posty: 8
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 '95

Postprzez arturgl » 7 kwi 2011, 14:54

Jestem szczęśliwy!!! <jupi> U mnie na miganie kontrolki ciśnienia oleju pomogła wymiana oleju i filtra. Zakupiłem też zaworek i sprężynkę, ale się nie przydały to może i dobrze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 maja 2009, 14:27
Posty: 8
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 '95

Postprzez jacek5505 » 10 lut 2012, 11:25

Witam, przepraszam ze tak późno, ale wymieniłem pompę oleju. Po tym zabiegu już wszystko ok. Kontrolka gaśnie czasami jeszcze na rozruszniku. Pojawił się tylko mały wyciek oleju kolo pompy co spowodowane jest kiepskim silikonem którym to uszczelniłem. Na wiosnę muszę jeszcze raz wszystko rozebrać i pokleić specjalnym szarym silikonem.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez scrabi » 10 lut 2012, 11:58

kolego nie koniecznie musi być szary.Ja to uszczelnienie miski olejowej i pompy oleju zasilikkonowałem silikonem koloru czerwonego odpornego na wysokie temp. i przedewszystkim olejoodpornym .bo taki zwykły która jest oodporny na wysokie tem. nie zawsze jest tez olejoodporny.
Tak samo sie to odnosi to różnego rodzaju przewodów gumowych (węży) sa zwykłem odporne na wysokie temp.a i tez sa olejoodporne.Ale to tylko moja taka uwaga. :P
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

PostTen post został usunięty przez Majki88 12 lut 2012, 07:40.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323