Ciśnienie oleju mazda 323S 1997 1,5 16V silnik Z5
1, 2
Jeszcze jedno pytanie odnośnie oleju Motul. Czy warto brać olej o większej lepkości czyli zmienić następnym razem z 10W40 na 10W50? Wiem jak to ma się do silników niemieckich i francuskich, ale co do Japończyków to nie mam doświadczenia. Jeżeli tak samo to biorę 10W50 bez zastanawiania 
-
TonSiL
Jestem po wymianie oleju i filtra. Olej elf 10w40, filtr knecht. Ku mojemu zdziwieniu do silnika weszło 3 litry (książkowo powinno wejść 3.5 litra). Mechanik stwierdził, że poziom jest ok. Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i cisza, kontrolka nie miga
zacząłem się oswajać z myślą, że problem rozwiązany
do poranka następnego dnia
kiedy zmierzyłem poziom oleju. Okazało się, że na bagnecie jest kilka milimetrów powyżej F. No to co, strzykaweczka i rureczka i zasysamy olej przez otwór gdzie wkłada się bagnet. Upuściłem ok 0.4 litra. Czyli w silniku zostało ok 2.6 litra oleju
! Poziom na bagnecie F. Przejechałem kilkanaście kilometrów i po chwili postoju kontrolka zaczęła lekko migać. Przed wymianą olej miałem na poziomie prawie L i kontrolka nie migała a świeciła na każdym postoju. Zacząłem się zastanawia, że może mam bagnet od innego modelu i jest za nisko poziom albo jest inaczej powyginany
oznaczenie na bagnecie mam B6BF więc chyba sięzgadza? o so tu chodzi?

- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
Mamy rozumieć, że świeciła Ci się kontrolka od ciśnienia na wolnych obrotach i chciałeś to "naprawić" wymianą oleju i filtra?
Co do ilości oleju nigdy nie wlałem do swojej więcej niż 3-3,2l i zawsze był max (F)
Ale 2.6L? Nie wiem może w misce olejowej masz "kilogramy syfu" gęstej mazi..... nie wiem
Co do ilości oleju nigdy nie wlałem do swojej więcej niż 3-3,2l i zawsze był max (F)
Ale 2.6L? Nie wiem może w misce olejowej masz "kilogramy syfu" gęstej mazi..... nie wiem

Tak, wymianą oleju i filtra miałem nadzieje zlikwidować problem. Do tej pory miałem filtr FILTRONA, który podobno powoduje problemy. Jak widać nie pomogło. Niedawno mechanik sprawdzał SMOKA, więc myślę, że jakby był jakiś syf w misce to by coś wspomniał. Sam nie wiem co myśleć. Może cała pompa do wymiany? zaworek wymieniałem.
- Od: 19 kwi 2010, 11:22
- Posty: 13
- Skąd: pow. brzeski
- Auto: Mazda 323f BA 97' Z5
Ja mam już drugi filtr filtrona i jakoś żadnych problemów z ciśnieniem nie mam 
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
roznica w olejach:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
swoja droga ci ktorzy mieli problemy z filtrami filtrona jakie oznaczenie bylo na filtrze? moze byl zly zamontowany? w filtrze sa tez zaworki cisnieniowe.
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
swoja droga ci ktorzy mieli problemy z filtrami filtrona jakie oznaczenie bylo na filtrze? moze byl zly zamontowany? w filtrze sa tez zaworki cisnieniowe.
- Od: 12 wrz 2010, 09:07
- Posty: 105
u mnie był problem klekotania zaworów. jeździłem na oleju castrol 10w40 i filtr filtrona.
zmieniłem filtr oleju na oryginalny mazdy za 30zł i olej vavoline max life 10w40 za 100zł 4L i teraz nawet nic nie cyknie...
silnik całkiem inaczej pracuje, idealnie cicho, jestem bardzo zadowolony i osobiście polecam
zmieniłem filtr oleju na oryginalny mazdy za 30zł i olej vavoline max life 10w40 za 100zł 4L i teraz nawet nic nie cyknie...
silnik całkiem inaczej pracuje, idealnie cicho, jestem bardzo zadowolony i osobiście polecam
mam ten sam problem co ty miales , stukanie zaworow ale na zimny ten filtr filtrona olej 5w30 zmieniony z 10w40 ale zrobione bylo na nim 3000km auto caly czas jezdzilo na syntetyku. moje pytanie jest nastepujace czy po wlaniu synteyka 5w30 auto bedzie chodzic ciszej i bedzie bardziej dynamiczne? mam wrazenie ze tak jest ciszej i szybciej sie zbiera z dolnych obrotow.
- Od: 27 lut 2011, 16:42
- Posty: 35
- Auto: mazda 323 1.5 16 v Z5 sedan BA
Witam, przepraszam ze tak późno, ale wymieniłem pompę oleju. Po tym zabiegu już wszystko ok. Kontrolka gaśnie czasami jeszcze na rozruszniku. Pojawił się tylko mały wyciek oleju kolo pompy co spowodowane jest kiepskim silikonem którym to uszczelniłem. Na wiosnę muszę jeszcze raz wszystko rozebrać i pokleić specjalnym szarym silikonem.Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2008, 01:39
- Posty: 61
- Skąd: okolice Tarnobrzega
- Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r
kolego nie koniecznie musi być szary.Ja to uszczelnienie miski olejowej i pompy oleju zasilikkonowałem silikonem koloru czerwonego odpornego na wysokie temp. i przedewszystkim olejoodpornym .bo taki zwykły która jest oodporny na wysokie tem. nie zawsze jest tez olejoodporny.
Tak samo sie to odnosi to różnego rodzaju przewodów gumowych (węży) sa zwykłem odporne na wysokie temp.a i tez sa olejoodporne.Ale to tylko moja taka uwaga.
Tak samo sie to odnosi to różnego rodzaju przewodów gumowych (węży) sa zwykłem odporne na wysokie temp.a i tez sa olejoodporne.Ale to tylko moja taka uwaga.
scrabi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości