Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Aju » 25 lut 2012, 22:50

Witam,
Mam mazde 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97
po tej zimie dopadło ją spalanie 20 litrów... ( kopara mi opadła jak po zalaniu za 2 stówy przejechałem 180 km. ) sprawdziłem błędy diodą i wyszedł 17 czyli z tego co wyczytałem przednia ( ta bliżej silnika ? ) sonda lambda...

Teraz moje pytanie jak ją moge pomierzyć żeby sie upewnić czy na 100% ona padła ? Jakiś pomiar po wypięciu wtyczki ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 19:18
Posty: 150 (1/0)
Skąd: Głogów
Auto: 323 F BA (KF) 2.0i V6 24V '97

Postprzez flywin » 26 lut 2012, 18:46

nie zmierzysz tak do końca bo sonda za szybko zmienia napięcia i miernik nie zdąży łapać różnicy
ale możesz mniej więcej spr. ale najlepiej było by wymienić 2szt na uniwersalne NGK koszt ok 80-100zł sztuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez decadent » 2 mar 2012, 09:27

Mam problem z testerem – zrobiłem według schematu i dioda nie świeci się. Mam diodę 12 V, jak bym jej nie podpiął to nie świeci się. Czy do diody 12 v muszę podpinać opornik ??
Sama dioda jest ok – świeci się podpięta do prądu 12 v
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez konrad127 » 3 mar 2012, 09:29

A zmostowałeś GND TEN ??
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez decadent » 3 mar 2012, 22:32

jasne...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez konrad127 » 4 mar 2012, 09:44

to nie wiem w czym może leżeć problem bo u mnie zwykła dioda na 12v mryga ładnie :)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez łukaszinio » 4 mar 2012, 21:08

sprawdz czy w dobre piny wkładasz diode i czu prawidłowo( +) do( +)
(–)do( –)
do diody 12v nie trzeba wpinać rezystora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez motorzystaa » 5 mar 2012, 02:35

Nie wiem czemu ale czasem diody 12V nie chcą świecić przy sprawdzaniu. Już ktoś o tym pisał i to jest prawda!!
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez konrad127 » 5 mar 2012, 19:47

ale tylko czasem bo u mnie działa :D i ponowie pytanie, czy pomoże mi ktoś bo mryga mi błąd 03 i nie wiem jak z tym walczyć <co?>
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez Garbage1989 » 7 mar 2012, 22:35

z tabeli błędów OBD I wskazuje to na błąd >03 Cam Position Sensor (SGC Signal). czyli Czujnik położenia wału ale znalazłem tez opis który zawierał informacje, że ten błąd może odnosić sie również do Czujnik temp. silnika trzeba sprawdzić te czujniki czy nie są uszkodzone czasem wystarczy wyciągnąć wtyczkę przeczyścić i potraktować kontakt sprayem i pomaga jeżeli po skasowaniu błędu nadal będzie występował to trzeba sprawdzić czy nie są uszkodzone elektrycznie to chyba najlepsza metoda na rozwiązanie problemu bez większych nakładów finansowych :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez barszczu » 16 mar 2012, 19:09

Witam! Czy w Mazda 626 TDVI 2000r. zwierając GND i TBS w gnieździe diagnostycznym, a nie zastosujemy testera diodowego, odczytamy kody błędów ABS?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez Garbage1989 » 20 mar 2012, 00:51

flywin napisał(a):panie ja też miałem ten sam błąd nawet po wymianie czujnika itp.. dopiero jak psiakłęm wd itp po pinach czujnik i kostek dopiero znikło porostu nie było styku


sprawdziłem ten czujnik ale niestety nie pomogło potraktowanie go kontakt sprayem muszę sprubowac jeszcze raz poprawić konektory we wtyczce może to pomoże, tylko zastanawia mnie jedna rzecz anomalie teraz występują jak odpalam na ciepłym silniku to czasem zaświruje tak że nie wskazuje właściwie tylko sie tak buja nieregularnie jak odpalam z zimnego to problem nie wystepuje

nie ogarniam tej kuwety
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 18:24

Witam mam problem z odczytaniem bledow w mojej Madzi (1.8 16V DOHC 128KM) wyswietla mi blad 07 a nigdzie nie moge znalezc takiego kodu.
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Postprzez motorzystaa » 4 kwi 2012, 19:25

wrzuć tu jakiś filmik to pomożemy !!
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez Garbage1989 » 4 kwi 2012, 20:02

musiałeś coś namieszać bo nie ma takiego kodu na żadnej liście którą znalazłem, Jesli masz możliwość to uruchom odczyt błędów i nagraj filmik telefonem żeby można było skonsultować Twój odczyt
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 20:15

Prosze o cierpliwosc bo musze przeslac filmik z mojego zabytkowego telefonu. hehe
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 22:11

Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 22:24

Moglem sie pomylic przy szczytywaniu.
Ostatnio edytowano 4 kwi 2012, 22:44 przez bati323, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Postprzez Siw-y » 4 kwi 2012, 22:31

Na moje oko to 15 i 17.

I nie pisz posta pod postem tylko edytuj poprzedni :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bati323 » 4 kwi 2012, 22:42

Wielkie dzieki.A moze wiesz ktory to blad moze byc? 15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
A o co chodzi z tym 17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 22:52
Posty: 17
Auto: Mazda 323 BG 89-94r 1.8 GT 128KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323