Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
Raczej małe prawdopodobieństwo. Ale nigdy nie wiadomo, musiał byś sprawdzić. wepnij się miernikiem za złączem i wszystko będziesz wiedział. A słabe zaizolowanie może wyjść dopiero po jakimś czasie.
Witam
Silnik w mojej madzi troche nierowno pracuje, faluja obroty o 100~~, czasem drgaja;p. Falowanie jest najbardziej widoczne jak schodzi z ssania i jest ponizej 1k obr. Po wypieciu sondy samochod chodzi idealnie, zadnych falowan czy drgan i tutaj mam dylemat: wymieniac sonde czy nie? Pali mi 10l po miescie ( nie jezdze jak emeryt), analiza spalin jest ok... Jaka sonde polecacie? NGK ? Bosch?
Silnik w mojej madzi troche nierowno pracuje, faluja obroty o 100~~, czasem drgaja;p. Falowanie jest najbardziej widoczne jak schodzi z ssania i jest ponizej 1k obr. Po wypieciu sondy samochod chodzi idealnie, zadnych falowan czy drgan i tutaj mam dylemat: wymieniac sonde czy nie? Pali mi 10l po miescie ( nie jezdze jak emeryt), analiza spalin jest ok... Jaka sonde polecacie? NGK ? Bosch?
- Od: 13 lip 2009, 14:18
- Posty: 160
- Skąd: KNW/Gliwice
- Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4
to powiem że dużo pali spr błędy kompa powinno pokazać czy masz uszkodzoną sondę..
jak będziesz kupował kup sobie sondę NGK uniwersalną 4 przewodową bo takie są 323F
a uniwersalna bo poco dopłacać z 300,– za wtyczkę jak możesz starej użyć pzdr.
jak będziesz kupował kup sobie sondę NGK uniwersalną 4 przewodową bo takie są 323F
a uniwersalna bo poco dopłacać z 300,– za wtyczkę jak możesz starej użyć pzdr.
sprawdz regulator napięcia
--------------------------------------------
Sprzedam mazde 323f BA rok 1998 skora, klima, gaz, sportowe zawieszenie, wydech remus
Kontakt gg 2750541 tel. 512-202-553
--------------------------------------------
Sprzedam mazde 323f BA rok 1998 skora, klima, gaz, sportowe zawieszenie, wydech remus
Kontakt gg 2750541 tel. 512-202-553
-
Pietrzor
Panowie, wtrące słówko...
Jaki koszt Lambdy do 1,8l? I czy można też użyć tej uniwersalnej, o której mowa wyżej. I czy ta uniwersalna pasuje zarówno do 1,5 oraz 1,8l
edit:
170zł za Racinga uniwersalnego to normalna cena?
Bosch kosztuje 300zł
Jaki koszt Lambdy do 1,8l? I czy można też użyć tej uniwersalnej, o której mowa wyżej. I czy ta uniwersalna pasuje zarówno do 1,5 oraz 1,8l
edit:
170zł za Racinga uniwersalnego to normalna cena?
Bosch kosztuje 300zł
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
- Od: 7 sie 2010, 18:37
- Posty: 49
- Skąd: Kielce
- Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest Peugeot 206 99 1,9D
witam podepne sie pod temat...jestem laikiem w tym wiec moje pytanie dotyczy saondy lambdy ...gdzie ona sie dokladnie znajduje jak wyglada?? Czy przez sonde moze samochód duzo palic?? Mi sie wydaje ze duzo kopci:(
- Od: 2 sty 2010, 14:04
- Posty: 123
- Skąd: Pisz
- Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v
Sonda lambda znajduje sie przed katalizatorem i jest wkręcona w kolektor wydechowy. Przez wadliwa sonde silnik bedzie palił wiecej ponieważ podaje ona zafałszowane dane na temat ilości tlenu w spalinach.
mariushjj
- Od: 16 wrz 2008, 14:12
- Posty: 26
- Skąd: kraśnik
- Auto: mazda 323f ba 1.5 16v 1998r.
Petru23 kupuj lambde spalanie sie zmiejszy koszt to 100zł uniwerslana ngk 4 przewodowa... tylko trzeba przeciąć dolutować do końcówki ja za używke oryginlną do 1.8 dałem 80zł Pozdro
-
Arek516
http://allegro.pl/uniwersalna-nowa-sond ... 19572.html
sondę masz bez wtyczki
kupując sondę dostajesz specjalne konektorki termokurczliwe
stara sondę odpinasz i odkręcasz z kolektora wydechowego, następnie ucinasz kable oczywiście kładąc obok starej nowa i zrób tak zęby było trochę więcej kabla przy wtyczce tak wrazie coś ,
następnie z przewodów z nowej sondy i wtyczki zdejmujesz izolacje z kabli i łączysz pojedynczo poprzez dołączone konektorki i przypalasz zapalniczka i dobrze jest po ściśnięciu opaski zaizolować zady kabelek z osobna ,żeby przypadkiem nie wypadł z tych konekotrków i to samo tylko ze całość zaizolować
*PS co do łączenia kabli koloru Białego +/– to nie ma znaczenia jak się podłączy bo ma zmienna polaryzacje w sondzie
białe do podgrzania grzałki
czarny sygnałowy 0-1V
Szary nie pamiętam....
sondę masz bez wtyczki
kupując sondę dostajesz specjalne konektorki termokurczliwe
stara sondę odpinasz i odkręcasz z kolektora wydechowego, następnie ucinasz kable oczywiście kładąc obok starej nowa i zrób tak zęby było trochę więcej kabla przy wtyczce tak wrazie coś ,
następnie z przewodów z nowej sondy i wtyczki zdejmujesz izolacje z kabli i łączysz pojedynczo poprzez dołączone konektorki i przypalasz zapalniczka i dobrze jest po ściśnięciu opaski zaizolować zady kabelek z osobna ,żeby przypadkiem nie wypadł z tych konekotrków i to samo tylko ze całość zaizolować
*PS co do łączenia kabli koloru Białego +/– to nie ma znaczenia jak się podłączy bo ma zmienna polaryzacje w sondzie
białe do podgrzania grzałki
czarny sygnałowy 0-1V
Szary nie pamiętam....
witam , ja tu pytanie do znawcow lpg 2gen LANDI, ale w mojej 323 poj 1.5, od pewnego czasu zauwazylem lekki wzrost zapotrzebowania na gaz, a zaczelo sie od 10-11 l w korkach w poznaniu przy normalnej jezdzie co jeszcze spokojnie akceptowalem , po jakims czasie 12-13 stalo sie norma wiec wymienilem swiece , filtr powietrza dolalem plynu chlodzacego , i co i nic ciagle oscylacja 12-13 , wiec wykrecilem rozebralem i przeczyscilem parownik (zdziwilem sie iz membrany nie sparciale nie sztywne a srodek lekko brudny tylko byl a przejechane na nim 140 000 km) , po tym cudownym zabiegu spalanie 12-14 wiec sie zwiekszylo (fakt ze auto troszke zywsze sie zrobilo),no to sobie przypomnialem iz filtr gazu byl nie wymieniany ok 100 000 wiec wymienilem , niestety po tym wszystkim wciaz spalanie 13-14 na setke , czyzby sonda lambda zdechla? () , po odlaczeniu sondy spalanie wyszlo 13/100 mimo zwawszej jazdy spalanie jakby niezmienne , wymiana sondy? u mnie jest 3 przewodowa , szukac takiej czy 4ro kupic i masowy przewod do masy laczyc?
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
- Od: 13 sty 2004, 23:24
- Posty: 39
- Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
- Auto: 323s'95 1.5 16v LPG
Ludzie, te sondy NGK na allegro po 80 zł to chińczyki z wytłoczonym logo NGK, więc radzę uważać. Normalna, oryginalna NGK powinna kosztować koło 160 zł. Dlaczego niby Bosh kosztuje blisko 200, a NGK/NTK 80? Dlaczego inne NGK/NTK kosztują więcej? Pomyślcie, coś tu nie gra.
Jak już coś to szukajcie takiej sondy, prawdziwej, która niestety jest 2x groższa od tych z allegro: OZA624-E4
Jak już coś to szukajcie takiej sondy, prawdziwej, która niestety jest 2x groższa od tych z allegro: OZA624-E4
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
wlasnie zakupilem uniwersalna sonde lambda 3-przewodowa mazda 323 1.5 ba '95,
poniewaz poprzedania sonda byla juz uniwersalna i kabelki uciete(i laczenia) byly blisko wtyczki musialem uciac kable przed laczeniem – niestety przewody okazaly sie za krotkie i teraz szukam wtyczki od sondy 3-przewodowej z conajmniej 10cm dlugosci kabelkami lub dluzszymi
ma ktos ?
wiadomosc na prv dzieki wielkie
poniewaz poprzedania sonda byla juz uniwersalna i kabelki uciete(i laczenia) byly blisko wtyczki musialem uciac kable przed laczeniem – niestety przewody okazaly sie za krotkie i teraz szukam wtyczki od sondy 3-przewodowej z conajmniej 10cm dlugosci kabelkami lub dluzszymi
ma ktos ?
wiadomosc na prv dzieki wielkie
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
- Od: 13 sty 2004, 23:24
- Posty: 39
- Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
- Auto: 323s'95 1.5 16v LPG
dorób sobie przewód ze starej sondy
- Od: 12 paź 2007, 17:38
- Posty: 123
- Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995
Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości