Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez Marcin_K » 31 mar 2009, 23:43

Ja przy odpaleniu w każdych warunkach mam 900 rpmów. Silnik tak fantastycznie pracuje i wogóle go nie słychać. Kiedyś miałem przez to śmieszną sytuację. mieliśmy jechać z kumplem na zakupy-siedzimy chwile w aucie oczywiście silniczek odpalony-zawsze czekam okolo minutki zeby sie nagrzał a on do mnie "może byś w końcu odpalił żeby silnik popracował" a ja w śmiech:) Kazał podnieść maske w górę i był zaskoczony cichym pomrukiem silnika, co najsmieszniejsze za 3 dni sprzedał golfa i kupił mazde:)
Kto ma MAZDĘ ten ma JAZDĘ:P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 14:33
Posty: 15
Skąd: Kąty
Auto: Mazda 323p (BH) 1.3 16V

Postprzez czyku_ck » 2 kwi 2009, 16:11

posprawdzałem wszystko podociskałem opaski ale nic nie pomogło:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 14:56
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 2.0 V6

Postprzez farciarz » 3 kwi 2009, 00:12

czyku_ck...p pierwsze to zrób reset kompa !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez czyku_ck » 3 kwi 2009, 09:03

też robiłem i nic nie pomogło:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 14:56
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 2.0 V6

Postprzez XxxafrielxxX » 11 cze 2010, 22:57

Witam,to mój 1 wątek na forum więc bądźcie wyrozumiali.Mam od niedawna mazdę 323f ba z5 i zauważyłem, że gdy ją odpalam na zimnym silniku to obroty skaczą na ssaniu do 2,5k przez co kopci strasznie i wyje :( Poczytałem parę wątków że należy je zmniejszyć w trybie serwisowym.No i tu moje pytanie gdy uruchomię ją w trybie serwisowym to co dalej??Którą śrubka należy ustawiać te obroty i jak to zrobić aby zmniejszyć tytko obroty na ssaniu a nie wolne?? Proszę bez głupich docinek bo dopiero zaczynam przygodę z Magdaleną :)
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez cwany » 12 cze 2010, 16:09

w trybie serwisowym regulujesz na końcu po wyczyszczeniu przepustnicy i wyregulowaniu długości sprężynek. poszukaj na forum była gdzieś fotorelacja.

bez rozebrania i wyczyszczenia przepustnicy sie nie obędzie
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez świeżak » 12 cze 2010, 20:29

XxxafrielxxX , to że mazda Ci kopci zaraz po odpaleniu to nie znaczy, że winne za to są obroty. Co do nich to fakt, że przepustnica do czyszczenia. Ja się ostatnio za to zabrałem i nawkur*iałem się co nie miara, żeby to potem dobrze poustawiać, ale w końcu się jakoś udało :) Kopcenie z rana to zupełnie inny wątek. Poczytaj na forum o tym, bo tych tematów jest mnóstwo. Pozdrawiam!
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez XxxafrielxxX » 13 cze 2010, 12:24

Dobra już dowiedziałem się prawie wszystkiego.Mam jeszcze tylko pytanie czy mostkować piny na odpalonym silniku czy na zgaszonym jak chce ją wprowadzić w tryb serwisowy??
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez XxxafrielxxX » 14 cze 2010, 13:36

Świeżak ale jak są ciepłe noce i odpalam to mam 1,5k i nie kopci a po zimnej nocy mam 2,5k i wtedy kopci
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez świeżak » 14 cze 2010, 16:03

XxxafrielxxX, mostkujesz na zgaszonym ;) Co do tego dymienia to zależy ile tego dymu leci. W zimne dni (troche ponad zero stopni) każda mazda kopci, ale to para wodna. W cieplejsze dni (+15) ten problem dymienia znika. Napisz jak wielką chmurę zostawiasz za sobą to się problem rozwiąże ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez XxxafrielxxX » 14 cze 2010, 16:55

No jest tak jak mówisz w ciepłe dni ani chmurki nie puści a w zimne to zaraz po odpaleni skaczą obroty na 2,5k a za mną mega duża chmura białego dymu chyba że rusze zaraz po odpaleniu to nie kopci.Dodam że jak pada to też nieraz dymka puści
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez świeżak » 14 cze 2010, 18:26

XxxafrielxxX, a zorientowałeś się już czy bierze olej i jak tak to ile?
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez XxxafrielxxX » 14 cze 2010, 18:43

Ja po kupnie zalałem ją półsyntetykiem lotosu.Nie zauważyłem jakiś poważnych ubytków
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez mario323f » 14 cze 2010, 18:52

przerobiłem już ten temat (dymienie)
do wymiany masz pierścienie olejowe(zbierające)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 00:44
Posty: 398
Skąd: opole
Auto: była 323f ba Z5 jest dziadkowóz 1.8 16v + niemiecki klekot + shadow vt750 c2 ace

Postprzez XxxafrielxxX » 14 cze 2010, 18:54

Może tylko uszczelniacze zaworowe??Jakie części trzeba kupić oprócz pierścieni i jakiej firmy no i najważniejsze jaki jest koszt takiej operacji?
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez mario323f » 14 cze 2010, 19:03

za wymiane uszczelniaczy płoaciłem ok 420zł
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 00:44
Posty: 398
Skąd: opole
Auto: była 323f ba Z5 jest dziadkowóz 1.8 16v + niemiecki klekot + shadow vt750 c2 ace

Postprzez XxxafrielxxX » 14 cze 2010, 19:16

To nie są tanie.Tylko że chciałem zapytać o części do wymiany pierścieni bo coś słyszałem że jak się wymienia pierścienie to warto jeszcze coś zrobić ale nie pamiętam o co chodziło.Jakie będą koszty wymiany tych pierścionków i czy zna ktoś jakiegoś mechanika z okolic Chrzanowa kto zrobi to rzetelnie??
Początkujący
 
Od: 10 lis 2009, 19:22
Posty: 9
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5

Postprzez świeżak » 15 cze 2010, 17:27

420 zł za wymianę uszczelniaczy?? Bez przesady, ale wg mnie o sporo za dużo.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez mario323f » 15 cze 2010, 21:29

paragon wybielał i nic nie widać
ale z tego co pamietam to tle placilem chyba ze cos jeszcze wtedy robil(np olej to juz ponad 100zł)dawno temu to bylo i juz pamiec szwankuje :D
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 00:44
Posty: 398
Skąd: opole
Auto: była 323f ba Z5 jest dziadkowóz 1.8 16v + niemiecki klekot + shadow vt750 c2 ace

Postprzez flashmaniac » 16 sie 2010, 22:55

koledzy...a czy ta śrubka do regulacji obrotów na ssaniu jest też w 1.8 ?
jeśli tak to czy w tym samym miejscu ?

dzięki
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323