Wysokie obroty na ssaniu
Ja przy odpaleniu w każdych warunkach mam 900 rpmów. Silnik tak fantastycznie pracuje i wogóle go nie słychać. Kiedyś miałem przez to śmieszną sytuację. mieliśmy jechać z kumplem na zakupy-siedzimy chwile w aucie oczywiście silniczek odpalony-zawsze czekam okolo minutki zeby sie nagrzał a on do mnie "może byś w końcu odpalił żeby silnik popracował" a ja w śmiech:) Kazał podnieść maske w górę i był zaskoczony cichym pomrukiem silnika, co najsmieszniejsze za 3 dni sprzedał golfa i kupił mazde:)
Kto ma MAZDĘ ten ma JAZDĘ:P
- Od: 28 mar 2009, 14:33
- Posty: 15
- Skąd: Kąty
- Auto: Mazda 323p (BH) 1.3 16V
Witam,to mój 1 wątek na forum więc bądźcie wyrozumiali.Mam od niedawna mazdę 323f ba z5 i zauważyłem, że gdy ją odpalam na zimnym silniku to obroty skaczą na ssaniu do 2,5k przez co kopci strasznie i wyje
Poczytałem parę wątków że należy je zmniejszyć w trybie serwisowym.No i tu moje pytanie gdy uruchomię ją w trybie serwisowym to co dalej??Którą śrubka należy ustawiać te obroty i jak to zrobić aby zmniejszyć tytko obroty na ssaniu a nie wolne?? Proszę bez głupich docinek bo dopiero zaczynam przygodę z Magdaleną 
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
w trybie serwisowym regulujesz na końcu po wyczyszczeniu przepustnicy i wyregulowaniu długości sprężynek. poszukaj na forum była gdzieś fotorelacja.
bez rozebrania i wyczyszczenia przepustnicy sie nie obędzie
bez rozebrania i wyczyszczenia przepustnicy sie nie obędzie
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
XxxafrielxxX , to że mazda Ci kopci zaraz po odpaleniu to nie znaczy, że winne za to są obroty. Co do nich to fakt, że przepustnica do czyszczenia. Ja się ostatnio za to zabrałem i nawkur*iałem się co nie miara, żeby to potem dobrze poustawiać, ale w końcu się jakoś udało
Kopcenie z rana to zupełnie inny wątek. Poczytaj na forum o tym, bo tych tematów jest mnóstwo. Pozdrawiam!
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
Dobra już dowiedziałem się prawie wszystkiego.Mam jeszcze tylko pytanie czy mostkować piny na odpalonym silniku czy na zgaszonym jak chce ją wprowadzić w tryb serwisowy??
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
Świeżak ale jak są ciepłe noce i odpalam to mam 1,5k i nie kopci a po zimnej nocy mam 2,5k i wtedy kopci
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
XxxafrielxxX, mostkujesz na zgaszonym
Co do tego dymienia to zależy ile tego dymu leci. W zimne dni (troche ponad zero stopni) każda mazda kopci, ale to para wodna. W cieplejsze dni (+15) ten problem dymienia znika. Napisz jak wielką chmurę zostawiasz za sobą to się problem rozwiąże 
www.forum.323-klub.pl/
zapraszam na forum ;)
zapraszam na forum ;)
- Od: 15 wrz 2008, 11:10
- Posty: 283
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BL `12
No jest tak jak mówisz w ciepłe dni ani chmurki nie puści a w zimne to zaraz po odpaleni skaczą obroty na 2,5k a za mną mega duża chmura białego dymu chyba że rusze zaraz po odpaleniu to nie kopci.Dodam że jak pada to też nieraz dymka puści
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
Ja po kupnie zalałem ją półsyntetykiem lotosu.Nie zauważyłem jakiś poważnych ubytków
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
Może tylko uszczelniacze zaworowe??Jakie części trzeba kupić oprócz pierścieni i jakiej firmy no i najważniejsze jaki jest koszt takiej operacji?
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
To nie są tanie.Tylko że chciałem zapytać o części do wymiany pierścieni bo coś słyszałem że jak się wymienia pierścienie to warto jeszcze coś zrobić ale nie pamiętam o co chodziło.Jakie będą koszty wymiany tych pierścionków i czy zna ktoś jakiegoś mechanika z okolic Chrzanowa kto zrobi to rzetelnie??
- Od: 10 lis 2009, 19:22
- Posty: 9
- Skąd: Chrzanów
- Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC Z5
paragon wybielał i nic nie widać
ale z tego co pamietam to tle placilem chyba ze cos jeszcze wtedy robil(np olej to juz ponad 100zł)dawno temu to bylo i juz pamiec szwankuje
ale z tego co pamietam to tle placilem chyba ze cos jeszcze wtedy robil(np olej to juz ponad 100zł)dawno temu to bylo i juz pamiec szwankuje
- Od: 12 lis 2008, 00:44
- Posty: 398
- Skąd: opole
- Auto: była 323f ba Z5 jest dziadkowóz 1.8 16v + niemiecki klekot + shadow vt750 c2 ace
koledzy...a czy ta śrubka do regulacji obrotów na ssaniu jest też w 1.8 ?
jeśli tak to czy w tym samym miejscu ?
dzięki
jeśli tak to czy w tym samym miejscu ?
dzięki
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości