Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lut 2012, 15:22

rapet1 – jak zrobisz to będzie tak samo dobrze :)
Ale dla "bezpieczeństwa" odkręć i odłącz minusową klemę z accu w celu skasowania błędów ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez motorzystaa » 16 lut 2012, 00:39

Dokonałem dziś diagnostyki komputera, ale nie jestem pewien odczytów błędów. Znajdzie się ktoś chętny do pomocy w odczycie??
http://www.youtube.com/watch?v=jo9QxYQj ... e=youtu.be
przepraszam za jakość!!!
tutaj jest test z innej mazdy http://www.youtube.com/watch?v=pGOmAyYN ... re=channel moim zdaniem to jest 11 i 17.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez konrad127 » 17 lut 2012, 14:15

Witam, wykonałem dziś test diodą i wymrugało mi kod 03 "Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*". Moja mazda to 323C 1.3 16v z '95r. Dodam że od pewnego czasu po nagłym naciśnięciu gazu na jałowym mazda jakby przydusi się i po tym normalnie wchodzi na obroty, a podczas jazdy na którymkolwiek biegu również po nagłym wciśnięciu gazu jest pojedyncze szarpnięcie.
Do tej pory wymieniłem kable i świece, wyczyściłem przepływomierz i przepustnice środkiem do czyszczenia hamulców, sprawdziłem rurę dolotu-jest cała i szczelna a szarpanie nie znikło i na dodatek ten błąd numer 03, proszę was o pomoc czy to szarpanie i w/w błąd mają coś wspólnego ze sobą i jak mogę to naprawić, pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc :)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez flywin » 18 lut 2012, 13:07

motorzystaa napisał(a):Dokonałem dziś diagnostyki komputera, ale nie jestem pewien odczytów błędów. Znajdzie się ktoś chętny do pomocy w odczycie??
http://www.youtube.com/watch?v=jo9QxYQj ... e=youtu.be
przepraszam za jakość!!!


masz bład P0120 i P1603
P0120 to czujnik położenia przepustnicy , słychać na filmiku ze wentyl się załącza od razu czyli źle jest TPS ustawiony
a co do P1603 znalazłem gdzies taki błąd
EEPROM malfunction
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Garbage1989 » 18 lut 2012, 14:18

tu masz opis kodów DTC dla różnych producentów ale z opisu wynika, że to nie zdefiniowany błąd a opis EEPROM malfunction jest zdefiniowany dla Jaguara

Klik
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez motorzystaa » 18 lut 2012, 14:22

Tak to prawda, wiatrak się od razy załącza. I wiem że musze wyczyścić przepustnice i krokowca od razu. Tylko co to ten drugi błąd może znaczyć?? Ja znalazłem P1603 Immobilizer System Fault .
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez flywin » 18 lut 2012, 16:04

ustaw TPS ,ustaw Obroty wszystko w Trybie serwisowym tylko najpierw rozgrzej auto do 90C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez konrad127 » 19 lut 2012, 09:59

Pomoże mi ktoś, wywaliło mi błąd 03 i nie wiem jak to naprawić :(
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez motorzystaa » 21 lut 2012, 02:21

Wyczytałem że błąd, który mi się pojawił P1603 dotyczy immobilajzera. Może mi ktoś powiedzieć czym to może być spowodowane?? Żadnym innym kluczykiem auta nie odpalę bo świeci się kontrolka. Może to jest mały problem ale nie chce pewnego razu wsiąść do auta i nie odpalić go z tego powodu.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez XEEEnq » 23 lut 2012, 01:18

Witajcie,

Zna ktoś jakiś soft do diagnostyki auta. Nie chodzi tu o tester diodowy ale urządzenie/oprogramowanie, które sprawdzi np temperaturę silnika, itp (wszystkie czujniki).

PS auta z 95 roku ;)
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez kropekm » 23 lut 2012, 09:46

poszukaj informacji na temat OBD2-jest to interfejs diagnostyczny na usb, do niego masz masę oprogramowania darmowego i nie tylko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez adamax4 » 23 lut 2012, 09:52

kropekm napisał(a):poszukaj informacji na temat OBD2-jest to interfejs diagnostyczny na usb, do niego masz masę oprogramowania darmowego i nie tylko

Wszystko ładnie, pięknie, tylko że mazda ba nie ma obd2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez XEEEnq » 23 lut 2012, 19:18

Właśnie kolego... niestety nie ma ;/
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez kropekm » 23 lut 2012, 21:15

rzeczywiście nie ma, mój błąd :)
ale znalazłem taki
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/fiat-opel-renault-peugeot-mazda-ford-elm-327-prog-i2121917450.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez motorzystaa » 23 lut 2012, 21:33

Wydaję mi się że to wszystko jest na OBD II ...
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez emilios8 » 23 lut 2012, 21:37

Witam,

Do swojej GFki używam interfejsu OBD2 i przejściówki do mazdy na 17-stykowe złącze.
Nie wiem jakie jest złącze w maździe BA ale domyślam się że przejściówka się znajdzie.
Interfejs moim zdaniem niedrogo:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=151
Przejściówka również po taniości:
http://viaken.pl/pl/auta-japonskie/adap ... 7-pin.html

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2011, 15:51
Posty: 49 (0/1)
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626, 99r, 2.0 115KM B/LPG

Postprzez flywin » 23 lut 2012, 22:29

po przestudiowaniu wtyczki z tego co mi wychodzi to do BA raczej nie będzie śmigać ale mogę się mylić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez motorzystaa » 24 lut 2012, 22:49

Dzisiaj wyczyściłem przepustnice i sprawdziłem kody błędów i jak narazie pokazuje 0120 nie wiem dlaczego dalej wywala ten bład. Kasowałem oczywiście! Nagrzałem auto i w trybie zerwisobym ustawiałem obroty tą śrubą od góry bo wcześniej troche niskie były. Jak ustawić tą przepustnice żeby wyeliminować ten błąd i włączający sie wiatrak w trybie serwisowym????
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Postprzez flywin » 24 lut 2012, 23:18

TPS ustaw!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez motorzystaa » 25 lut 2012, 11:58

Jak dokładnie??
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323