Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez corleone » 2 cze 2012, 22:27

lesiux napisał(a):Ja bym zaczął od wymiany termostatu.


Może i masz rację termostat nie otwiera , ale jakim cudem temperatura tak pokazuję ....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 22:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez flywin » 2 cze 2012, 23:21

raczej termostat jest cały czas otwarty podczas jazdy ci wychładza płyn bo jest otwarty cały czas a na postoju płyn się ogrzeje bo nic go nie chłodzi ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 3 cze 2012, 11:52

Dokładnie tak jak pisze Flywin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez łukaszinio » 4 cze 2012, 19:41

dokładnie tak jak wskazują wypowiedzi powyżej
tak nawiasem mowiąc gdyby pompa nie wytwarzała ciśnienia to po odpaleniu kilka min na silniku można by opiekać boczek kaszanke itp itd :P po prostu silnik byś zagotował beż ciśnienia.
:P
robiłem punto 1.1 rozleciała się gościowi pompa (wirnik plastikowy) i za każdym razem jak chciał wyjechać gdziś gotowało płyn chłodniczy po 200metrach
także tez obstawiam termostat ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez george9999 » 10 lip 2012, 11:00

Po przejechaniu kilku kilometrów temp. wody dochodzi do max. Przez pierwsze 3 minuty wskazówka utrzymuje się na połowie skali w normie, póżniej gwałtownie wzrasta do max. Górny wąż gorący, dolny od silnika do chłodnicy ciepły-letni, po kilku sekundach zimny. Ogrzewanie jest w kabinie. Chłodnica zimna. Wentylator się nie włącza. Płynu w chłodnicy nie ubywa. Czy mam zatkaną chłodnicę, uszkodzoną pompe wody czy zamknięty termostat?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez gramian » 10 lip 2012, 11:28

Chyba czujnik temperatury padł skoro nie uruchamia wiatraka. Wiatrak możesz sprawdzić w trybie serwisowym wkładając zworkę w gniazdo diagnostyczne. Termostat chyba sprawny bo skoro puścił ciepłą wodę do chłodnicy to jakby działał, ale może źle kombinuje... Jak sprawdzić czujnik – nie wiem. Jak złapiesz max temp to gaśnie silnik ? Ja jak zamknąłem wskaźnik temperatury (poszła pompa wody a za nią uszczelka pod głowicą) to silnik od razu się wyłączył. Po ostygnięciu zapalił od pierwszego tchnienia, tyle że już kopcił <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez george9999 » 10 lip 2012, 11:44

Silnik mi jeszcze ani razu nie zgasł. Zawsze przed dojściem wskazówki temp. do max sam wyłączałem silnik żeby go mocno nie przegrzać. Zrury nie kopci. Czujnik z szarą wtyczką trzypinowy był wymieniany na nowy. Chodzi mi o chłodnicę. Dlaczego jest zimna czyli nie pracuje.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez gramian » 10 lip 2012, 11:54

Powinno być u góry gorąco a na dole chłodniej. Nie sądzę by chłodnica wystygła tak szybko, tzn. dolny wąż. Możliwe, że termostat się nie otwiera. Lepiej to ogarnij jak najszybciej bo w te upały łatwo zagrzać auto a planowanie kosztuje... Czy górny wąż na pewno jest zalany cieczą chłodzącą? Bo to , że jest gorący to jeszcze nie sukces, może masz mocno zapowietrzony układ?! Bawiłeś się może w doszczelnianie chłodnicy preparatami? Jakby nie było trzeba zacząć od termostatu i dobrego odpowietrzenia układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez george9999 » 10 lip 2012, 12:01

Nie odpowietrzałem układu. Dziś wymienię termostat, odpowietrzę to napisze co i jak. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Ja przeczytałem gdzieś że to dolny wąz od silnika do chłodnicy powinien być gorący a górny ( po wychłodzeniu płynu) z chłodnicy do silnika ciepły-letni. Mogę sie mylić. Nie znam się na tym do końca. Nie wiem w którą stronę idzie obieg płynu.
Ostatnio edytowano 10 lip 2012, 12:06 przez george9999, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez gramian » 10 lip 2012, 12:06

co do kierunku obiegu to już sam nie wiem <lol> . Przeczytaj post GofNeta i ogólnie wątek chyba dla Ciebie
viewtopic.php?p=146370
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez flywin » 10 lip 2012, 13:22

masz Termostat walnięty bądź pompę wody co do węży to jak się otwiera Termostat to ma być gorący górny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez george9999 » 10 lip 2012, 19:49

A więc to jednak termostat się nie otwierał. Wymieniłem go i teraz jest prawie ok. Obieg duży przez chłodnice jest, nagrzewa sie też, wentylator się załącza. Tylko teraz mam takie ,puchanie" silnika, z końca rury wydechowej ładnie słychać po uruchomieniu silnika i obroty wysokie około 1200 na jałowym na ciepłym silniku czasem falują nawet spadają do 500. No i to jest problem. Wcześniej wymontowywałem aparat zapłonowy, rure powietrza, przepłukiwałem wodą z węża chłodnice i silnik. Możliwe że gdzieś woda się dostała. i nie wiem czy dobry termostat założyłem bo na skali mam trochę ponad 3/4 zanim się załączy duży obieg. Normalnie potem spada do poniżej 3/4. Nie dochodzi już do max. Trochę za wysoko. Jeszcze przejażdżki nie robiłem.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez flywin » 10 lip 2012, 21:40

dalej masz coś nie tak jak jest wszystko ok to wskazówka ma dojść do max połowy co do obrotów może przestawiłeś kąt zapłonu jak wyjmowałeś aparat zapłonowy bądź uszkodziłeś Przepływomierz
2 rzecz to też może być ustawianie TPS

wytłumacz o co chodzi z tym puchnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez george9999 » 10 lip 2012, 22:41

Po ostygnięciu już nie ma puchania czyli tak jakby był zatkany tłumik, takie dodatkowe oprócz spalin impulsowe przepuszczanie/strzelanie powietrzem przez silnik i układ wydechowy. Ale obroty nadal falują na biegu jałowym. Na początek jest 1000 później 800 a nastepnie skacze 800- 500. A jak 500 to już silnik przygasa. Czy to może być zapowietrzenie układu bo mi jeszcze dobry litr płynu do chłodnicy został w bańce do dolania? Wchodzi 5 L podobno. To mi weszło 4L. A wskaźnik początkowo dochodził do 3/4 skali i się wtedy załączał wentylator i duży obieg , i na takim poziomie utrzymywał temperature układ chłodzenia.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez gramian » 11 lip 2012, 07:46

to "puchanie" z rury wydechowej to efekt najprawdopodobniej gubienia iskry przez aparat zapłonowy- silnik chodzi nie równo. Ustaw zapłon w trybie serwisowym na zworce TEN-GND i spróbuj zrobić korektę obrotów śrubą baypasu na przepustnicy, pod warunkiem , że TPS jest dobrze ustawiony. Tu masz wątek na temat TPS i śruby wolnych obrotów:
viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+ustawienia+po%C5%82o%C5%BCenia+przepustnicy Jeżeli to nie wyleczy go z objawów to jeszcze czeka Cię kilka części do sprawdzenia...Świece, kable, cewka, krokowiec...
Nie wiem jaka powinna być kolejność ustawiania, tzn najpierw kąt zapłonu i później śruba czy odwrotnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez george9999 » 11 lip 2012, 22:37

Po jeździe próbnej problem z układem chłodzenia rozwiązany- wskazówka na połowie skali się utrzymuje. Pozostaje problem z obrotami. Wyciągając aparat zapłonowy powyciągałem te 4 przewody. Może któryś z nich przerwałem albo nie docisnąłem. Sa na swoich miejscach na pewno. I zauważyłem że aparat jest o pół centymetra przesunięty w stronę kabiny. Czy to może być powodem tego że nie ma iskry i nie równej pracy?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez flywin » 11 lip 2012, 23:49

tak bo to masz ustawineie kąta zapłonu jedź gdzieś na ustawienie tylko ustaw w trybie serwisowym
następnie Wyczyść przepustnice z krokowcem ustaw TPS tez w trybie serwisowym rozgrzej silnik do temp roboczej i ustaw obroty w trybie serwisowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez george9999 » 12 lip 2012, 17:10

Dzięki chłopaki. Ustawiłem kąt zapłonu przy pomocy kresek które wcześniej sobie zaznaczyłem. Z rury już nie strzela. a obroty na jałowym na rozgrzanym silniku delikatnie falują w przedziale 800-900, nie wiem czy jest sens przestawiania ich i czy wpłynie to jakoś niekorzystnie na prace albo spalanie silnika.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Garbage1989 » 14 lip 2012, 04:07

sprawdź błędy może komputer wskaże na jakiś czujnik, może sonda lambda albo coś czego wskazania mają wpływ na rególowanie wolnych obrotów przez komputer
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez george9999 » 14 lip 2012, 18:45

Jest też tak że na postoju nagrzewa mi się silnik do 3/4 skali wskaźnika i na takim się poziomie utrzymuje, jak rusze, podczas jazdy temp. spada do normy do połowy skali. Czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323