Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez MariuS » 5 paź 2008, 12:49

u mnie 0,8l na 6000km, a stan licznika 179tysi, raczej nie cofany- kupno od znajomego kuzyna a stan wizualny napradę ładny, siedzeni i kiera niepowycierane, w zawieszeniu nic nie wymieniane, tarcze ori . Tylko niedawnoi wymioenialem łaczniki i sworznie prżód, ale branie oleju i dym to jak widze niezależne od przebiegu. Bo ludzie z 100tys. rzebiegiem narzekja na kopcenie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez alfonso900 » 5 paź 2008, 13:04

ta tylko problem w tym że moja prawie w ogóle nie kopci a oleju bierze masakryczni e dużo :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 12:45
Posty: 167
Skąd: Lubin
Auto: ______________

Postprzez Al » 5 paź 2008, 13:10

Brudny Harry napisał(a):Po wymianie zrobiłem już trochę ponad dwieście kilometrów i stan jaki był taki jest. Aktualny przebieg (licznikowy) 207932 km.

Dzięki, że pamiętałeś. Fajnie by było jakbyś jeszcze napisał jak jest po 1000km przejechanych. U mnie co prawda inny silnik, ale przebieg podobny (204000) i jak u Ciebie będzie OK to podążę Twoim śladem...
Fides et Ratio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 18:53
Posty: 93
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 15:33

Witam

Czytam te forum i postanowiłem napisać o swojej mazdzie 1.5 16V rok 96

Mam ja z 2 lata i do tego czasu nigdy nie sprawiała mi problemów. Zrobiłem ją 10 000 km bez żadnych problemów do niedawna. Zaczeły obroty skakać wiec pomyśląłem ze się zawory wypaliły bo jeździłem na gazie. Postanowiłem zdjąć głowice i to naprawic. Regeneracja głowicy koszt około 500 zł ale to prawdopodobnie ze wszystkim plus uszczelki śruby i inne rzeczy. Jak rozebrałem to zobaczyłem dużo nagaru na tłokach, nagar oczysciłem. Czasem z rana zobaczyłem ze lekko dymi przy odpaleniu, ale nie zwracałem uwagi raz było a raz nie .Oleju to dolewałem może z 200 – 300 gram na 1000 km.
Po złożeniu wszystkiego do kupy wieczorkiem pojezdizłem i niby oki. Następnego dnia rano ją odpaliłem nie mogłem uwieżyc w to co widzę. Kopciła jak na filmiku z YOUTUBE który widziałem jak parowóz. Nie wiem dlaczego taka zmiana raptownie. Myslałem może że jak lekko rano dymiła to ze uszczelniacze bo tak myslę ze jak olej ścieknie na tłoki to musiało go wypalić. Nie mam pojęcia skąd taki efekt po remoncie. Ma ktoś jakieś przypuszczenia...

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez lukasz 323C » 6 paź 2008, 18:14

Ciężka sprawa z tymi zetpiatkami jestem ciekaw co jest taką prawdziwa przyczyną tego spalania oleju. Czy naprawdę te silniki takie liche są a może już mają z 400 tyś najechane a liczniki poprzekręcane a może to po prostu kwestia złego użytkowania silnika. W każdym razie ja jak na razie złego słowa o tym silniku nie powiem od ostatniej wymiany przejechałem 2 tyś i spaliła mi setkę oleju czyli mniej jak zawsze bo przeważnie spala mi od jednej do dwóch setek na 1 tyś. Może to przez to że już drugi raz zalałem midlanda i wypłukałem ten syf jakim był castrol no i zaworki tak nie stukają na zimnym silniku po zalaniu tego oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Adaś » 6 paź 2008, 18:19

artur105 napisał(a):Nie mam pojęcia skąd taki efekt po remoncie. Ma ktoś jakieś przypuszczenia...

Pierścienie olejowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez kubi2410 » 6 paź 2008, 19:39

mam pytanie jeśli oleju przybywa a nie ubywa jaki może być powód dodam że na pewno się nie dostaje płyn chłodzący bo pozostaje stan taki sam i pod korkiem wlewu oleju nie ma białego nalotu i w ogóle olej nie jest jak śmietana. Czy może to powodować dostawanie sie do oleju benzyny a jak tak to w jaki sposób?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez marecky » 6 paź 2008, 19:41

lukasz 323Ca ja tam leje castrola magnateca – mam drugi silnik dymka nie pusci a na bagnecie po przejechaniu juz 1500km nic nie ubylo. ale fakt midlant ma licencje quekera a to najlepsze oleje na swiecie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 19:42

Mozliwe ze pierscienie, ale dlaczego dopiero po tym jak głowice naprawiłem. Nie dotykałem sie do pierscieni nawet, a teraz taki dym którego nigdy nie było – szok. Jutro zobacze jak zapali i będ wlewać lotos mineralny moze pomoze co myślicie. A moze złe uszczelniacze mi wsadzili ???

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez lukasz 323C » 6 paź 2008, 19:55

igopatimari napisał(a):lukasz 323Ca ja tam leje castrola magnateca – mam drugi silnik dymka nie pusci a na bagnecie po przejechaniu juz 1500km nic nie ubylo. ale fakt midlant ma licencje quekera a to najlepsze oleje na swiecie


Ja jeździłem na castrolu jakiś czas myślałem ze to doby olej, ale po przeczytaniu pewnego tematu na tym forum o zapchanym smogu i poczytaniu innych informacji o tym oleju zdecydowałem się na inny i padło na midland. Co ciekawe 4 litry kosztuje około 80 zł a nie 120 jak castrol. Po zalaniu tego oleju widzę tylko same plusy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 20:44

Ja jeżdżę na mobil-1 teraz. półsyntetyczny.

I do tej pory było oki. Jutro jadę reklamować głowice może oni coś sknocili.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez mixR » 6 paź 2008, 20:47

Ja już też zakupiłem banieczke tego zachwalanego oleju,niedługo zaleje i dam znać co i jak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez marecky » 6 paź 2008, 20:50

artur105 ja lotosem mineralnym city pomoglem wykonczyc poprzedni silnik. wytrzymal na nim 300km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 21:12

I co się stało ?? Nie mam pojęcia co zrobić :( było dobrze przed zdjeciem głowicy a teraz parowóz sie zrobił. Jak jade nagrzany nie dymi raczej i jak przygazuje to troche tylko. A auto chce sprzedać. Moze moto doktor jakiś?
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez marecky » 6 paź 2008, 21:34

artur105 moto doktor tez to przerabialem nic nie daje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez teg » 6 paź 2008, 21:34

igopatimari napisał(a):lotosem mineralnym city


City i Gaz to konkretne ścierwo jest... Za to "Lotos Mineralny" – dokładnie taka nazwa – niewiele Mobilowi ustępuje.
Jak to jest z tą Mazdą... ;)
Początkujący
 
Od: 2 maja 2008, 19:33
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 21:53

Tak właśnie zapaliła po naprawie.

http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w

Poczekam do końca tygodnia jak będzie bez zmian to może ten mineralny lotos zobacze i trzeba chyba bedzie pierścionki zobaczyć jak to nic nie da :( a to znowu pewnie z 600 zł :( na części.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez MariuS » 6 paź 2008, 22:20

artur105 napisał(a):Tak właśnie zapaliła po naprawie.

http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w

Poczekam do końca tygodnia jak będzie bez zmian to może ten mineralny lotos zobacze i trzeba chyba bedzie pierścionki zobaczyć jak to nic nie da :( a to znowu pewnie z 600 zł :( na części.


mój filmik widizłąęś na youtube- moja wieskzy czad daje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez artur105 » 6 paź 2008, 22:33

Ja to sie zdziwiłem ze taki daje, przedtem tego nie było przed zdjeciem głowicy, dla mnie to szok zeby tak samochód dymił.
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2008, 19:20
Posty: 29
Skąd: Bielsk Podlaski
Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005

Postprzez MariuS » 6 paź 2008, 22:45

wyglada to na pierścienie/uszczelniac edo wymiany
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323