Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
u mnie 0,8l na 6000km, a stan licznika 179tysi, raczej nie cofany- kupno od znajomego kuzyna a stan wizualny napradę ładny, siedzeni i kiera niepowycierane, w zawieszeniu nic nie wymieniane, tarcze ori . Tylko niedawnoi wymioenialem łaczniki i sworznie prżód, ale branie oleju i dym to jak widze niezależne od przebiegu. Bo ludzie z 100tys. rzebiegiem narzekja na kopcenie
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
ta tylko problem w tym że moja prawie w ogóle nie kopci a oleju bierze masakryczni e dużo 
- Od: 3 mar 2008, 12:45
- Posty: 167
- Skąd: Lubin
- Auto: ______________
Brudny Harry napisał(a):Po wymianie zrobiłem już trochę ponad dwieście kilometrów i stan jaki był taki jest. Aktualny przebieg (licznikowy) 207932 km.
Dzięki, że pamiętałeś. Fajnie by było jakbyś jeszcze napisał jak jest po 1000km przejechanych. U mnie co prawda inny silnik, ale przebieg podobny (204000) i jak u Ciebie będzie OK to podążę Twoim śladem...
Fides et Ratio
- Od: 7 sty 2006, 18:53
- Posty: 93
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP
Witam
Czytam te forum i postanowiłem napisać o swojej mazdzie 1.5 16V rok 96
Mam ja z 2 lata i do tego czasu nigdy nie sprawiała mi problemów. Zrobiłem ją 10 000 km bez żadnych problemów do niedawna. Zaczeły obroty skakać wiec pomyśląłem ze się zawory wypaliły bo jeździłem na gazie. Postanowiłem zdjąć głowice i to naprawic. Regeneracja głowicy koszt około 500 zł ale to prawdopodobnie ze wszystkim plus uszczelki śruby i inne rzeczy. Jak rozebrałem to zobaczyłem dużo nagaru na tłokach, nagar oczysciłem. Czasem z rana zobaczyłem ze lekko dymi przy odpaleniu, ale nie zwracałem uwagi raz było a raz nie .Oleju to dolewałem może z 200 – 300 gram na 1000 km.
Po złożeniu wszystkiego do kupy wieczorkiem pojezdizłem i niby oki. Następnego dnia rano ją odpaliłem nie mogłem uwieżyc w to co widzę. Kopciła jak na filmiku z YOUTUBE który widziałem jak parowóz. Nie wiem dlaczego taka zmiana raptownie. Myslałem może że jak lekko rano dymiła to ze uszczelniacze bo tak myslę ze jak olej ścieknie na tłoki to musiało go wypalić. Nie mam pojęcia skąd taki efekt po remoncie. Ma ktoś jakieś przypuszczenia...
pozdrawiam
Czytam te forum i postanowiłem napisać o swojej mazdzie 1.5 16V rok 96
Mam ja z 2 lata i do tego czasu nigdy nie sprawiała mi problemów. Zrobiłem ją 10 000 km bez żadnych problemów do niedawna. Zaczeły obroty skakać wiec pomyśląłem ze się zawory wypaliły bo jeździłem na gazie. Postanowiłem zdjąć głowice i to naprawic. Regeneracja głowicy koszt około 500 zł ale to prawdopodobnie ze wszystkim plus uszczelki śruby i inne rzeczy. Jak rozebrałem to zobaczyłem dużo nagaru na tłokach, nagar oczysciłem. Czasem z rana zobaczyłem ze lekko dymi przy odpaleniu, ale nie zwracałem uwagi raz było a raz nie .Oleju to dolewałem może z 200 – 300 gram na 1000 km.
Po złożeniu wszystkiego do kupy wieczorkiem pojezdizłem i niby oki. Następnego dnia rano ją odpaliłem nie mogłem uwieżyc w to co widzę. Kopciła jak na filmiku z YOUTUBE który widziałem jak parowóz. Nie wiem dlaczego taka zmiana raptownie. Myslałem może że jak lekko rano dymiła to ze uszczelniacze bo tak myslę ze jak olej ścieknie na tłoki to musiało go wypalić. Nie mam pojęcia skąd taki efekt po remoncie. Ma ktoś jakieś przypuszczenia...
pozdrawiam
- Od: 5 paź 2008, 19:20
- Posty: 29
- Skąd: Bielsk Podlaski
- Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005
Ciężka sprawa z tymi zetpiatkami jestem ciekaw co jest taką prawdziwa przyczyną tego spalania oleju. Czy naprawdę te silniki takie liche są a może już mają z 400 tyś najechane a liczniki poprzekręcane a może to po prostu kwestia złego użytkowania silnika. W każdym razie ja jak na razie złego słowa o tym silniku nie powiem od ostatniej wymiany przejechałem 2 tyś i spaliła mi setkę oleju czyli mniej jak zawsze bo przeważnie spala mi od jednej do dwóch setek na 1 tyś. Może to przez to że już drugi raz zalałem midlanda i wypłukałem ten syf jakim był castrol no i zaworki tak nie stukają na zimnym silniku po zalaniu tego oleju.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
artur105 napisał(a):Nie mam pojęcia skąd taki efekt po remoncie. Ma ktoś jakieś przypuszczenia...
Pierścienie olejowe.
mam pytanie jeśli oleju przybywa a nie ubywa jaki może być powód dodam że na pewno się nie dostaje płyn chłodzący bo pozostaje stan taki sam i pod korkiem wlewu oleju nie ma białego nalotu i w ogóle olej nie jest jak śmietana. Czy może to powodować dostawanie sie do oleju benzyny a jak tak to w jaki sposób?
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
lukasz 323Ca ja tam leje castrola magnateca – mam drugi silnik dymka nie pusci a na bagnecie po przejechaniu juz 1500km nic nie ubylo. ale fakt midlant ma licencje quekera a to najlepsze oleje na swiecie
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Mozliwe ze pierscienie, ale dlaczego dopiero po tym jak głowice naprawiłem. Nie dotykałem sie do pierscieni nawet, a teraz taki dym którego nigdy nie było – szok. Jutro zobacze jak zapali i będ wlewać lotos mineralny moze pomoze co myślicie. A moze złe uszczelniacze mi wsadzili
?
pozdrawiam
pozdrawiam
- Od: 5 paź 2008, 19:20
- Posty: 29
- Skąd: Bielsk Podlaski
- Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005
igopatimari napisał(a):lukasz 323Ca ja tam leje castrola magnateca – mam drugi silnik dymka nie pusci a na bagnecie po przejechaniu juz 1500km nic nie ubylo. ale fakt midlant ma licencje quekera a to najlepsze oleje na swiecie
Ja jeździłem na castrolu jakiś czas myślałem ze to doby olej, ale po przeczytaniu pewnego tematu na tym forum o zapchanym smogu i poczytaniu innych informacji o tym oleju zdecydowałem się na inny i padło na midland. Co ciekawe 4 litry kosztuje około 80 zł a nie 120 jak castrol. Po zalaniu tego oleju widzę tylko same plusy.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
artur105 ja lotosem mineralnym city pomoglem wykonczyc poprzedni silnik. wytrzymal na nim 300km
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
I co się stało
Nie mam pojęcia co zrobić
było dobrze przed zdjeciem głowicy a teraz parowóz sie zrobił. Jak jade nagrzany nie dymi raczej i jak przygazuje to troche tylko. A auto chce sprzedać. Moze moto doktor jakiś?
- Od: 5 paź 2008, 19:20
- Posty: 29
- Skąd: Bielsk Podlaski
- Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005
artur105 moto doktor tez to przerabialem nic nie daje
TORUŃ – miasto upadłych aniołów
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
www.mazda-torun.fotosik.pl
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 30 wrz 2007, 20:53
- Posty: 803
- Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
- Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO
Tak właśnie zapaliła po naprawie.
http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w
Poczekam do końca tygodnia jak będzie bez zmian to może ten mineralny lotos zobacze i trzeba chyba bedzie pierścionki zobaczyć jak to nic nie da
a to znowu pewnie z 600 zł
na części.
http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w
Poczekam do końca tygodnia jak będzie bez zmian to może ten mineralny lotos zobacze i trzeba chyba bedzie pierścionki zobaczyć jak to nic nie da
- Od: 5 paź 2008, 19:20
- Posty: 29
- Skąd: Bielsk Podlaski
- Auto: Mazda 6, 2.0 D. 136km, rok: 2005
artur105 napisał(a):Tak właśnie zapaliła po naprawie.
http://pl.youtube.com/watch?v=WrEyex8Tg3w
Poczekam do końca tygodnia jak będzie bez zmian to może ten mineralny lotos zobacze i trzeba chyba bedzie pierścionki zobaczyć jak to nic nie daa to znowu pewnie z 600 zł
na części.
mój filmik widizłąęś na youtube- moja wieskzy czad daje.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości