
Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH
Ja właśnie odebrałem dzisiaj od mechanika swoją mazde gdzie wymieniał mi rozrząd kupiony na allegro za 265zł tj. -pasek MITSUBOSHI (125 zębów), -rolka prowadząca GMB, -rolka prowadząca zembata GMB, -rolka napinająca GMB do tego doszła nowa uszczelka pokrywy zaworów i 2 uszczelniacze wałka rozrządu (34 x 48 x 7 ELRING) mechanik za robotę policzył mi 120zł.Myślę że to przyzwoita cena i jestem bardzo zadowolony z obecnej pracy silnka 

Ja właśnie odebrałem dzisiaj od mechanika swoją mazde gdzie wymieniał mi rozrząd kupiony na allegro za 265zł tj. -pasek MITSUBOSHI (125 zębów), -rolka prowadząca GMB, -rolka prowadząca zembata GMB, -rolka napinająca GMB do tego doszła nowa uszczelka pokrywy zaworów i 2 uszczelniacze wałka rozrządu (34 x 48 x 7 ELRING) mechanik za robotę policzył mi 120zł.Myślę że to przyzwoita cena i jestem bardzo zadowolony z obecnej pracy silnka 

Witam
Byłem dzisiaj u mechanika no i powiedzial mi ze rozrzad bedzie kosztował 500 lub 700 zl w zależności ile jest zębów(z robocizna). to realne ceny? czy chce mnie naciagnąć? oraz uszczelka pokrywy zaworów 80 zł niby oryginal. czy ktos widział takie ceny gdzie kolwiek i kiedy kolwiek
czy może lepiej samemu kupić częsci i dopiero dać do wymiany? może jakiś sklep z częsciami w warszawie ktoś zna ?
Byłem dzisiaj u mechanika no i powiedzial mi ze rozrzad bedzie kosztował 500 lub 700 zl w zależności ile jest zębów(z robocizna). to realne ceny? czy chce mnie naciagnąć? oraz uszczelka pokrywy zaworów 80 zł niby oryginal. czy ktos widział takie ceny gdzie kolwiek i kiedy kolwiek
czy może lepiej samemu kupić częsci i dopiero dać do wymiany? może jakiś sklep z częsciami w warszawie ktoś zna ?
- Od: 23 maja 2007, 12:46
- Posty: 26
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 95r. Z5
no nazwy firmy nie podal no ale uszczelka napewno mazdy
sam neiw iem czy wydac te 700 zl i miec spokoj czy bawic sie w zamienniki?
no wiec tak wymienilem rozrzad mianowicie pasek mitsuboshi + rolki GMB i jest ok
przy okazji wymienilem pasek klinowy + kolo i oslone plastikową rozdzadu, łącznik stabilizatora oraz oryginalną uszczelke mazdy pod pokrywe zaworów, za calosc wyszlo mnie 650 zł wiec mniej niz powiedzial mi na poczatku za sam rozrzad 
no wiec tak wymienilem rozrzad mianowicie pasek mitsuboshi + rolki GMB i jest ok


- Od: 23 maja 2007, 12:46
- Posty: 26
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 95r. Z5
- Od: 22 mar 2009, 19:18
- Posty: 25
- Auto: 323 bg
zamawiałem właśnie w carspeed.pl
ceny za orginały do Z5 po lifcie
– pasek OE MAZDA 119zł, ewentualnie japoński SUN 89zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
Ja zamawiałem takie zestaw
Pasek Mitsuboshi 60zł
napinacz GMB 55zł
Rolkę prowadzącą GMB 50zł
sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 85zł
okazało się, że nie mieli rolki prowadzącej GMB i żeby nie zatrzymywać przesyłki wysłali mi orginał NTN bez żadnej dopłaty, po prostu szczena mi opadła, pierwszy raz spotkałem się z taką troską o klienta. Do tego kurier jak błyskawica za 15 zł. Co tu mówić pełna profeska.
Pozdrawiam załoge carspeed.pl
ceny za orginały do Z5 po lifcie
– pasek OE MAZDA 119zł, ewentualnie japoński SUN 89zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
Ja zamawiałem takie zestaw
Pasek Mitsuboshi 60zł
napinacz GMB 55zł
Rolkę prowadzącą GMB 50zł
sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 85zł
okazało się, że nie mieli rolki prowadzącej GMB i żeby nie zatrzymywać przesyłki wysłali mi orginał NTN bez żadnej dopłaty, po prostu szczena mi opadła, pierwszy raz spotkałem się z taką troską o klienta. Do tego kurier jak błyskawica za 15 zł. Co tu mówić pełna profeska.
Pozdrawiam załoge carspeed.pl
- Od: 9 gru 2008, 16:44
- Posty: 4
- Skąd: Nysa
- Auto: MAZDA 323F BA Z5 1998r
Ja odkopię trochę temat.
Dzisiaj wymieniali mi rozrząd (cały dzień, jutro odbieram). Mazda 323F 98 Limited Ed.;
pasek Mitsuboshi 123 zęby, rolki GMB.
Przychodzę, a oni mi mówią, że boją się składać wszystko bo pasek po założeniu jest napięty jak "jajca u byka". Czy to normalne, że jest tak mocno napięty? (rolka napinająca cofnięta do końca) Podobno stary pasek też był tak mocno napięty, a oni się jeszcze z czymś takim nie spotkali. Nie rozleci mi się wszystko? Dzwonili do Mazdy i podobno Mistu. jest grubszy od Gates'a i OEM Mazdy, no ale bez przesady – powiedzieli, że w Maździe takie zakładają i że moi mechanicy mają składać, ale ja się normalnie boję – sami moi mechanicy rozłożyli ręce.
Jak to jest? Niby do 10 mm ma się uginać pod naciskiem, a ten napięty jak 150! :/ Jeszcze mnie straszyli, że to nie ten silnik w moim aucie jest i myśleli, żeby zakładać 125-zębowy.
No szok!
Proszę o pomoc!
Dzisiaj wymieniali mi rozrząd (cały dzień, jutro odbieram). Mazda 323F 98 Limited Ed.;
pasek Mitsuboshi 123 zęby, rolki GMB.
Przychodzę, a oni mi mówią, że boją się składać wszystko bo pasek po założeniu jest napięty jak "jajca u byka". Czy to normalne, że jest tak mocno napięty? (rolka napinająca cofnięta do końca) Podobno stary pasek też był tak mocno napięty, a oni się jeszcze z czymś takim nie spotkali. Nie rozleci mi się wszystko? Dzwonili do Mazdy i podobno Mistu. jest grubszy od Gates'a i OEM Mazdy, no ale bez przesady – powiedzieli, że w Maździe takie zakładają i że moi mechanicy mają składać, ale ja się normalnie boję – sami moi mechanicy rozłożyli ręce.
Jak to jest? Niby do 10 mm ma się uginać pod naciskiem, a ten napięty jak 150! :/ Jeszcze mnie straszyli, że to nie ten silnik w moim aucie jest i myśleli, żeby zakładać 125-zębowy.
No szok!
Proszę o pomoc!
- Od: 5 lis 2009, 18:24
- Posty: 4
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA, 1.5-16V, LE '98 r.
Masz na pewno silnik po lifcie
Występują u ciebie dwa koła zębate na wałkach rozrządu – czy jedno koło na wałku a drugie pomocnicze.
Pozdrawiam.
Występują u ciebie dwa koła zębate na wałkach rozrządu – czy jedno koło na wałku a drugie pomocnicze.
Pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Kurczę, aż tak się nie przyglądałem... Nie znam się za bardzo :/ Ale czy to możliwe, że model z września 1998 – jedna z ostatnich BA (limitka) miała silnik sprzed lift'u?! Z tego co pamiętam, to były dwa duże koła zębate na samej górze (zaraz pod pokrywą, chyba tej samej wielkości) – nie wiem czy któreś z nich mogło być pomocnicze.
Pozdro!
Pozdro!
- Od: 5 lis 2009, 18:24
- Posty: 4
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA, 1.5-16V, LE '98 r.
Witam.
Na allegro natknąłem się na taki zestaw rozrządu do moje BJ-ki-
http://moto.allegro.pl/item858287325_ro ... japan.html Cena wydaje się dosyć atrakcyjna a części z tego co widze są japońskie. Co sądzicie o takim zestawie( pasek SUN + napinacz NTN + rolka NSK )? Czy wiecie może jakiej marki w silniku ZL są oryginalne części rozrządu, bądź co oferują w ASO?
Chodzi mi również o to czy interwały każdej wymianionej tu części są takie same tzn 90 000 lub 60 000km, bo po co mi rolki na 90 000 km jak pasek bedzie miał 60 000 km.

Chodzi mi również o to czy interwały każdej wymianionej tu części są takie same tzn 90 000 lub 60 000km, bo po co mi rolki na 90 000 km jak pasek bedzie miał 60 000 km.
- Od: 29 gru 2009, 14:14
- Posty: 10
- Skąd: Tułowice, opolskie
- Auto: Mazda 323F BJ 98' 1,5 16V ZL
Ciacho napisał(a):Czy wiecie może jakiej marki w silniku ZL są oryginalne części rozrządu, bądź co oferują w ASO?
Przedzwoń lub napisz do carspeed.pl. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Witam
Koledzy z Carspeed napisali mi cennik rozrządu od nich:
pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy 125zł lub ewentualnie japoński SUN
na 100.000km za 69zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA – 19zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA 63zł
+ pompa wody japońska GMB z uszczelkami 139zł
Uszczelkę pod dekiel omijam bo miesiac temu wymieniałem więc jest chyba dobra jeszcze no i mam cene jeszcze pompy wody, przydaloby sie odrazu machnąć.
Co sądzicie na taki zestawik, fakt caly oryginał i o to chodzi, ale pytam z czego byscie zrezygnowali na jakies zamieniki tansze oczywiscie, bo ten zestawik ponad 500 zł wiec sporo. Licze na fachowe porady pzdr.
Koledzy z Carspeed napisali mi cennik rozrządu od nich:
pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy 125zł lub ewentualnie japoński SUN
na 100.000km za 69zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA – 19zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA 63zł
+ pompa wody japońska GMB z uszczelkami 139zł
Uszczelkę pod dekiel omijam bo miesiac temu wymieniałem więc jest chyba dobra jeszcze no i mam cene jeszcze pompy wody, przydaloby sie odrazu machnąć.
Co sądzicie na taki zestawik, fakt caly oryginał i o to chodzi, ale pytam z czego byscie zrezygnowali na jakies zamieniki tansze oczywiscie, bo ten zestawik ponad 500 zł wiec sporo. Licze na fachowe porady pzdr.
- Od: 1 lip 2009, 15:40
- Posty: 87
- Skąd: Sush
- Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP
ja zmienilem wczoraj rozrzad na japonski. rolki GMB pasek Matshubosi czy jakies take cos. ponoc dobra sprawa, ogolnie montuje zawsze continental i gates, jak dla mnie najlepsza jakosc jest od tych 2 firm i przez 10 lat nikt do mnie nie mial do mnie pretensji o to ani reklamacji. co do japonskich aut oni zawsze maja jakies smieszne zamienniki, byle nie chinszczyzna i nie korea, a tak to poleci. z firma 555 sie spotkalem ale tylko przy klockach hamulcowych. czarna magia co to jest
- Od: 5 sty 2010, 01:10
- Posty: 5
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 323f BA
Ja polecam pasek rozrządu TsubakiMoto, rolka napinacza i prowadząca rozrząd GMB, pompę wody też polecam GMB...
śmigam na tym zestawie od 2007 do dziś i jest lux... 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość