Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH

Postprzez jasek32 » 6 cze 2009, 14:40

Ja właśnie odebrałem dzisiaj od mechanika swoją mazde gdzie wymieniał mi rozrząd kupiony na allegro za 265zł tj. -pasek MITSUBOSHI (125 zębów), -rolka prowadząca GMB, -rolka prowadząca zembata GMB, -rolka napinająca GMB do tego doszła nowa uszczelka pokrywy zaworów i 2 uszczelniacze wałka rozrządu (34 x 48 x 7 ELRING) mechanik za robotę policzył mi 120zł.Myślę że to przyzwoita cena i jestem bardzo zadowolony z obecnej pracy silnka <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:12
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: była MAZDA 323 BA sedan 1995 1,5 Z5
teraz Mazda 626 GF liftback 1997 2.0 115KM + LPG

Postprzez jasek32 » 6 cze 2009, 15:20

Ja właśnie odebrałem dzisiaj od mechanika swoją mazde gdzie wymieniał mi rozrząd kupiony na allegro za 265zł tj. -pasek MITSUBOSHI (125 zębów), -rolka prowadząca GMB, -rolka prowadząca zembata GMB, -rolka napinająca GMB do tego doszła nowa uszczelka pokrywy zaworów i 2 uszczelniacze wałka rozrządu (34 x 48 x 7 ELRING) mechanik za robotę policzył mi 120zł.Myślę że to przyzwoita cena i jestem bardzo zadowolony z obecnej pracy silnka <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:12
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: była MAZDA 323 BA sedan 1995 1,5 Z5
teraz Mazda 626 GF liftback 1997 2.0 115KM + LPG

Postprzez szejk » 12 cze 2009, 18:41

Witam
Byłem dzisiaj u mechanika no i powiedzial mi ze rozrzad bedzie kosztował 500 lub 700 zl w zależności ile jest zębów(z robocizna). to realne ceny? czy chce mnie naciagnąć? oraz uszczelka pokrywy zaworów 80 zł niby oryginal. czy ktos widział takie ceny gdzie kolwiek i kiedy kolwiek ??

czy może lepiej samemu kupić częsci i dopiero dać do wymiany? może jakiś sklep z częsciami w warszawie ktoś zna ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2007, 12:46
Posty: 26
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 95r. Z5

Postprzez jasek32 » 12 cze 2009, 22:06

to są ceny chyba za oryginały bo ja kupiłem tańsze ale dobrej jakości zamienniki, za samą uszczelkę pokrywy zaworów dałem 23zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:12
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: była MAZDA 323 BA sedan 1995 1,5 Z5
teraz Mazda 626 GF liftback 1997 2.0 115KM + LPG

Postprzez szejk » 12 cze 2009, 23:00

no nazwy firmy nie podal no ale uszczelka napewno mazdy :) sam neiw iem czy wydac te 700 zl i miec spokoj czy bawic sie w zamienniki?

no wiec tak wymienilem rozrzad mianowicie pasek mitsuboshi + rolki GMB i jest ok :D przy okazji wymienilem pasek klinowy + kolo i oslone plastikową rozdzadu, łącznik stabilizatora oraz oryginalną uszczelke mazdy pod pokrywe zaworów, za calosc wyszlo mnie 650 zł wiec mniej niz powiedzial mi na poczatku za sam rozrzad <jupi>
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 maja 2007, 12:46
Posty: 26
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 95r. Z5

Postprzez sl88er » 23 cze 2009, 14:25

Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 19:18
Posty: 25
Auto: 323 bg

Postprzez szkrabik1988 » 10 lip 2009, 17:13

zamawiałem właśnie w carspeed.pl
ceny za orginały do Z5 po lifcie
– pasek OE MAZDA 119zł, ewentualnie japoński SUN 89zł
– napinacz OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– rolka prowadząca OEM MAZDA – NTN (folia) – 89zł
– sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
Ja zamawiałem takie zestaw
Pasek Mitsuboshi 60zł
napinacz GMB 55zł
Rolkę prowadzącą GMB 50zł
sprężyna napinacza OEM MAZDA – 29zł
uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 85zł
okazało się, że nie mieli rolki prowadzącej GMB i żeby nie zatrzymywać przesyłki wysłali mi orginał NTN bez żadnej dopłaty, po prostu szczena mi opadła, pierwszy raz spotkałem się z taką troską o klienta. Do tego kurier jak błyskawica za 15 zł. Co tu mówić pełna profeska.
Pozdrawiam załoge carspeed.pl
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 16:44
Posty: 4
Skąd: Nysa
Auto: MAZDA 323F BA Z5 1998r

Postprzez aemic » 27 lis 2009, 20:28

Ja odkopię trochę temat.

Dzisiaj wymieniali mi rozrząd (cały dzień, jutro odbieram). Mazda 323F 98 Limited Ed.;
pasek Mitsuboshi 123 zęby, rolki GMB.

Przychodzę, a oni mi mówią, że boją się składać wszystko bo pasek po założeniu jest napięty jak "jajca u byka". Czy to normalne, że jest tak mocno napięty? (rolka napinająca cofnięta do końca) Podobno stary pasek też był tak mocno napięty, a oni się jeszcze z czymś takim nie spotkali. Nie rozleci mi się wszystko? Dzwonili do Mazdy i podobno Mistu. jest grubszy od Gates'a i OEM Mazdy, no ale bez przesady – powiedzieli, że w Maździe takie zakładają i że moi mechanicy mają składać, ale ja się normalnie boję – sami moi mechanicy rozłożyli ręce.

Jak to jest? Niby do 10 mm ma się uginać pod naciskiem, a ten napięty jak 150! :/ Jeszcze mnie straszyli, że to nie ten silnik w moim aucie jest i myśleli, żeby zakładać 125-zębowy.

No szok!

Proszę o pomoc!
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 18:24
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA, 1.5-16V, LE '98 r.

Postprzez gregorius 323 F » 27 lis 2009, 23:29

Masz na pewno silnik po lifcie ??
Występują u ciebie dwa koła zębate na wałkach rozrządu – czy jedno koło na wałku a drugie pomocnicze.
Pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez aemic » 28 lis 2009, 00:52

Kurczę, aż tak się nie przyglądałem... Nie znam się za bardzo :/ Ale czy to możliwe, że model z września 1998 – jedna z ostatnich BA (limitka) miała silnik sprzed lift'u?! Z tego co pamiętam, to były dwa duże koła zębate na samej górze (zaraz pod pokrywą, chyba tej samej wielkości) – nie wiem czy któreś z nich mogło być pomocnicze.

Pozdro!
Początkujący
 
Od: 5 lis 2009, 18:24
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA, 1.5-16V, LE '98 r.

Postprzez marcin255 » 28 lis 2009, 08:55

może była rozbita i włozony silnik inny
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Ciacho » 30 gru 2009, 00:47

Witam. :P Na allegro natknąłem się na taki zestaw rozrządu do moje BJ-ki- http://moto.allegro.pl/item858287325_ro ... japan.html Cena wydaje się dosyć atrakcyjna a części z tego co widze są japońskie. Co sądzicie o takim zestawie( pasek SUN + napinacz NTN + rolka NSK )? Czy wiecie może jakiej marki w silniku ZL są oryginalne części rozrządu, bądź co oferują w ASO?

Chodzi mi również o to czy interwały każdej wymianionej tu części są takie same tzn 90 000 lub 60 000km, bo po co mi rolki na 90 000 km jak pasek bedzie miał 60 000 km.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2009, 14:14
Posty: 10
Skąd: Tułowice, opolskie
Auto: Mazda 323F BJ 98' 1,5 16V ZL

Postprzez topik » 30 gru 2009, 21:19

Ciacho napisał(a):Czy wiecie może jakiej marki w silniku ZL są oryginalne części rozrządu, bądź co oferują w ASO?


Przedzwoń lub napisz do carspeed.pl. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez nieznaszmnie » 14 sty 2010, 18:50

Witam

Koledzy z Carspeed napisali mi cennik rozrządu od nich:
pasek oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy 125zł lub ewentualnie japoński SUN
na 100.000km za 69zł
– napinacz oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (folia) – 90zł
– sprężyna napinacza oryginał OEM MAZDA – 19zł
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA 63zł
+ pompa wody japońska GMB z uszczelkami 139zł

Uszczelkę pod dekiel omijam bo miesiac temu wymieniałem więc jest chyba dobra jeszcze no i mam cene jeszcze pompy wody, przydaloby sie odrazu machnąć.
Co sądzicie na taki zestawik, fakt caly oryginał i o to chodzi, ale pytam z czego byscie zrezygnowali na jakies zamieniki tansze oczywiscie, bo ten zestawik ponad 500 zł wiec sporo. Licze na fachowe porady pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez flywin » 14 sty 2010, 21:26

Wiesz ja na twoim miejscu bym KUpil to co ci Kolega Adrian (Smrnoff) napisał , lepiej załozyc to co idzie na Pierwszy Montaż Pasek SUN weź ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez snuck21 » 18 sty 2010, 00:55

ja zmienilem wczoraj rozrzad na japonski. rolki GMB pasek Matshubosi czy jakies take cos. ponoc dobra sprawa, ogolnie montuje zawsze continental i gates, jak dla mnie najlepsza jakosc jest od tych 2 firm i przez 10 lat nikt do mnie nie mial do mnie pretensji o to ani reklamacji. co do japonskich aut oni zawsze maja jakies smieszne zamienniki, byle nie chinszczyzna i nie korea, a tak to poleci. z firma 555 sie spotkalem ale tylko przy klockach hamulcowych. czarna magia co to jest
Początkujący
 
Od: 5 sty 2010, 01:10
Posty: 5
Skąd: Radom
Auto: mazda 323f BA

Postprzez accez » 2 gru 2010, 22:13

Witam panowie a co sadzicie o zestawie JC premium ??? pasek jakis tsubaki i rolka GMB + uszczelniacz walu
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2010, 20:55
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 323 BG

Postprzez Murray » 29 sty 2011, 04:05

Ja polecam pasek rozrządu TsubakiMoto, rolka napinacza i prowadząca rozrząd GMB, pompę wody też polecam GMB... :D śmigam na tym zestawie od 2007 do dziś i jest lux... :D
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez lspadlo1 » 29 sty 2011, 12:47

/Orientuje sie ktoś czy rozrząd z silnika 1.8 V6 K8 pasuje do silnika 2.0 V6 KF?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 15:45
Posty: 54
Auto: 323F 2.0 V6 24V

Postprzez Pawelec16 » 30 sty 2011, 00:04

A jeśli ja posiadam mazdę 323F BA 98r to mam kupić 1 rolkę i napinacz?może ktoś doradzić jaki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2011, 12:15
Posty: 39
Auto: Mazda 323F BA 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323