Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna

Postprzez esina » 26 cze 2010, 20:37

przecież ręką możesz ją maksymalnie otworzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez grzesiek1989cz » 26 cze 2010, 21:37

chodzi mi o to co masz na mysli mowiac maksymalnie otworzyc:)czy ona jest maks. otwarta np przy 2tys/obr czy np przy 7tys/obr bo nie wiem przy jakiej wartosci robic pomiar voltomierzem:)chce sie za to zabrac i wiedziec dokladnie co i jak:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez flywin » 26 cze 2010, 21:44

max będziesz mieć jak wciśniesz max pedał gazu

ps a skąd macie te schematy ja bym prosił:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez grzesiek1989cz » 26 cze 2010, 22:00

zaraz zaraz:)
pomiar dokonuje sie przy zapalonym silniku czy tylko przy przekreconym kluczyku do zapalenia kontrolek:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez bzzyczek » 27 cze 2010, 13:15

Wystarczy ze przekrecisz kluczyk
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez Remik323BA » 28 cze 2010, 15:49

Witam.
Też mam problem z obrotami na biegu jałowym. Raz jest 1200 a za chwilę 750 jak trzeba. Dodam jeszcze że na LPG jest problem z ruszaniem z wolnych obrotów , czyli poniżej 2000 . Poniżej 2000 obr. nie przyspiesza normalnie , ma tendencje do dławienia , przy wciśnięciu pdału gazu na max jedzie skokami .Podejżewam że przyczyną może być zanieczyszczenie bloku przepustnicy. Jesli chodzi o rurkę którą nieco spalin zawraca , to ona wchodzi do kolektora ssącego więc nie może zasyfiać przepustnicy . Tak jest w Z5.
Ostatnio edytowano 28 cze 2010, 23:09 przez Remik323BA, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 sie 2006, 13:27
Posty: 14
Skąd: Pruszcz Gd.
Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez flywin » 28 cze 2010, 18:08

no ja u siebie ustawiłem TPS zobaczymy jak będzie z obrotami mam nadzieje ,że po wyrzuceniu na luz nie będą obroty leciały prawie do 0RPM

Edit

powiem wam ,że po ustawieniu TPS rewelacja jest trzyma obroty tak jak fabryka dała <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez farciarz » 29 cze 2010, 00:36

Remik323BA napisał(a):Jesli chodzi o rurkę którą nieco spalin zawraca , to ona wchodzi do kolektora ssącego więc nie może zasyfiać przepustnicy . Tak jest w Z5.


Sorki, ale tu się niesamowicie pomyliłeś. Poczytaj troszkę więcej o EGR :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez grzesiek1989cz » 29 cze 2010, 00:52

co jeszcze moze byc przyczyna spadajacych obrotow przy efce z przebiegiem 75tys km??:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez bzzyczek » 29 cze 2010, 10:56

viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+zaworu

W tym temacie jest opisane jak to wyregulować, tylko tu jest opisana przepustnica przed liftem u Ciebie może troszkę sie różnic, najlepiej sprawdz czy masz w przepuistnicy otwór i śrubę regulacyjną silniczka krokowego.
Jak widac na zdjęciach śruba powinna się znajdować po przeciwnej stronie silniczka. Jeśli jest u Ciebie ta śruba można spróbować ja troche wkręcić, tylko jeśli jeszcze nie była ruszana może być problem bo jest zabezpieczona jakimś specyfikem. Po wkręceniu śruby silnik zasysa troche więcej powietrza i obroty sa stabilniejsze.

Uwaga regulacja tego wkręta powoduje także zmianę obrotów na ssaniu tzn. po wkręceniu moga być wyższe.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez flywin » 29 cze 2010, 16:14

kurna op regulacji TPS tzn.
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593

było fajnie lecz dopóki autem trochę nie pojeździłem teraz falują ;/ jakieś pomysły?

Mazda 323F BA po lifcie

ps podczas robienia TPS komputer nałapał błędów odłączyłem na chwilkę aku dziś rano i dalej były błędy po nagrzaniu silnika:/

więc teraz spr zostawić auto trochę dłużej bez AKU do ok 1h :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez grzesiek1989cz » 29 cze 2010, 17:01

no to moze niech ktos powie jak to ustawic w wersji po lifcie:)dokladnie co i jak zrobic:)z gory dzieki:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 22 mar 2013, 10:21.
Powód: zbędne OT w temacie

Postprzez flywin » 29 cze 2010, 19:28

Witam dzięki uprzejmości kolegi
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593

mogłem ustawić TPS bo mi Efka falowała na obrotach ,otóż zrobiłem TPS zresetowałem Kompa i
mam teraz błędy spr już kilka razy ale nie mogę dojść co to za błędy

www.flywin.kom.pl/VIDEO0002.mp4

błedy kasowałem z 2 razy od Ustawieniu TPS raz odłączyłem AKU na 5min ,drugi raz na 1h po przejechaniu 80km mam takie błędy (patrz link)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez grzesiek1989cz » 29 cze 2010, 22:52

flywin a skad wiesz ze masz bledy?po czym to poznajesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Postprzez flywin » 30 cze 2010, 00:48

masz zobacz sobie mój topic
viewtopic.php?f=116&t=100564
nie mogę rozszyfrować kodów a tylko robiłem tps zgodnie z instrukcją
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez bzzyczek » 30 cze 2010, 10:30

Wychodzi błąd 0117 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input

Czyli coś z cujnikem temp. płynu chłodzącego sprawdz wtyczke od czujnika
A sprawdzałes wcześniej czy nie masz tego błędu przed ustawianiem tps?
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323