Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
chodzi mi o to co masz na mysli mowiac maksymalnie otworzyc:)czy ona jest maks. otwarta np przy 2tys/obr czy np przy 7tys/obr bo nie wiem przy jakiej wartosci robic pomiar voltomierzem:)chce sie za to zabrac i wiedziec dokladnie co i jak:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
zaraz zaraz:)
pomiar dokonuje sie przy zapalonym silniku czy tylko przy przekreconym kluczyku do zapalenia kontrolek:)
pomiar dokonuje sie przy zapalonym silniku czy tylko przy przekreconym kluczyku do zapalenia kontrolek:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam.
Też mam problem z obrotami na biegu jałowym. Raz jest 1200 a za chwilę 750 jak trzeba. Dodam jeszcze że na LPG jest problem z ruszaniem z wolnych obrotów , czyli poniżej 2000 . Poniżej 2000 obr. nie przyspiesza normalnie , ma tendencje do dławienia , przy wciśnięciu pdału gazu na max jedzie skokami .Podejżewam że przyczyną może być zanieczyszczenie bloku przepustnicy. Jesli chodzi o rurkę którą nieco spalin zawraca , to ona wchodzi do kolektora ssącego więc nie może zasyfiać przepustnicy . Tak jest w Z5.
Też mam problem z obrotami na biegu jałowym. Raz jest 1200 a za chwilę 750 jak trzeba. Dodam jeszcze że na LPG jest problem z ruszaniem z wolnych obrotów , czyli poniżej 2000 . Poniżej 2000 obr. nie przyspiesza normalnie , ma tendencje do dławienia , przy wciśnięciu pdału gazu na max jedzie skokami .Podejżewam że przyczyną może być zanieczyszczenie bloku przepustnicy. Jesli chodzi o rurkę którą nieco spalin zawraca , to ona wchodzi do kolektora ssącego więc nie może zasyfiać przepustnicy . Tak jest w Z5.
Ostatnio edytowano 28 cze 2010, 23:09 przez Remik323BA, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 sie 2006, 13:27
- Posty: 14
- Skąd: Pruszcz Gd.
- Auto: 323C BA 1,5 88KM 16Vdohc LPG wtrysk ELPIgaz
no ja u siebie ustawiłem TPS zobaczymy jak będzie z obrotami mam nadzieje ,że po wyrzuceniu na luz nie będą obroty leciały prawie do 0RPM
Edit
powiem wam ,że po ustawieniu TPS rewelacja jest trzyma obroty tak jak fabryka dała
Edit
powiem wam ,że po ustawieniu TPS rewelacja jest trzyma obroty tak jak fabryka dała
Remik323BA napisał(a):Jesli chodzi o rurkę którą nieco spalin zawraca , to ona wchodzi do kolektora ssącego więc nie może zasyfiać przepustnicy . Tak jest w Z5.
Sorki, ale tu się niesamowicie pomyliłeś. Poczytaj troszkę więcej o EGR
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
co jeszcze moze byc przyczyna spadajacych obrotow przy efce z przebiegiem 75tys km??:(
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+zaworu
W tym temacie jest opisane jak to wyregulować, tylko tu jest opisana przepustnica przed liftem u Ciebie może troszkę sie różnic, najlepiej sprawdz czy masz w przepuistnicy otwór i śrubę regulacyjną silniczka krokowego.
Jak widac na zdjęciach śruba powinna się znajdować po przeciwnej stronie silniczka. Jeśli jest u Ciebie ta śruba można spróbować ja troche wkręcić, tylko jeśli jeszcze nie była ruszana może być problem bo jest zabezpieczona jakimś specyfikem. Po wkręceniu śruby silnik zasysa troche więcej powietrza i obroty sa stabilniejsze.
Uwaga regulacja tego wkręta powoduje także zmianę obrotów na ssaniu tzn. po wkręceniu moga być wyższe.
W tym temacie jest opisane jak to wyregulować, tylko tu jest opisana przepustnica przed liftem u Ciebie może troszkę sie różnic, najlepiej sprawdz czy masz w przepuistnicy otwór i śrubę regulacyjną silniczka krokowego.
Jak widac na zdjęciach śruba powinna się znajdować po przeciwnej stronie silniczka. Jeśli jest u Ciebie ta śruba można spróbować ja troche wkręcić, tylko jeśli jeszcze nie była ruszana może być problem bo jest zabezpieczona jakimś specyfikem. Po wkręceniu śruby silnik zasysa troche więcej powietrza i obroty sa stabilniejsze.
Uwaga regulacja tego wkręta powoduje także zmianę obrotów na ssaniu tzn. po wkręceniu moga być wyższe.
kurna op regulacji TPS tzn.
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593
było fajnie lecz dopóki autem trochę nie pojeździłem teraz falują ;/ jakieś pomysły?
Mazda 323F BA po lifcie
ps podczas robienia TPS komputer nałapał błędów odłączyłem na chwilkę aku dziś rano i dalej były błędy po nagrzaniu silnika:/
więc teraz spr zostawić auto trochę dłużej bez AKU do ok 1h
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593
było fajnie lecz dopóki autem trochę nie pojeździłem teraz falują ;/ jakieś pomysły?
Mazda 323F BA po lifcie
ps podczas robienia TPS komputer nałapał błędów odłączyłem na chwilkę aku dziś rano i dalej były błędy po nagrzaniu silnika:/
więc teraz spr zostawić auto trochę dłużej bez AKU do ok 1h
no to moze niech ktos powie jak to ustawic w wersji po lifcie:)dokladnie co i jak zrobic:)z gory dzieki:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Witam dzięki uprzejmości kolegi
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593
mogłem ustawić TPS bo mi Efka falowała na obrotach ,otóż zrobiłem TPS zresetowałem Kompa i
mam teraz błędy spr już kilka razy ale nie mogę dojść co to za błędy
www.flywin.kom.pl/VIDEO0002.mp4
błedy kasowałem z 2 razy od Ustawieniu TPS raz odłączyłem AKU na 5min ,drugi raz na 1h po przejechaniu 80km mam takie błędy (patrz link)
viewtopic.php?f=116&t=1527&start=120#p1736593
mogłem ustawić TPS bo mi Efka falowała na obrotach ,otóż zrobiłem TPS zresetowałem Kompa i
mam teraz błędy spr już kilka razy ale nie mogę dojść co to za błędy
www.flywin.kom.pl/VIDEO0002.mp4
błedy kasowałem z 2 razy od Ustawieniu TPS raz odłączyłem AKU na 5min ,drugi raz na 1h po przejechaniu 80km mam takie błędy (patrz link)
flywin a skad wiesz ze masz bledy?po czym to poznajesz?
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
masz zobacz sobie mój topic
viewtopic.php?f=116&t=100564
nie mogę rozszyfrować kodów a tylko robiłem tps zgodnie z instrukcją
viewtopic.php?f=116&t=100564
nie mogę rozszyfrować kodów a tylko robiłem tps zgodnie z instrukcją
Wychodzi błąd 0117 Engine Coolant Temperature Circuit Low Input
Czyli coś z cujnikem temp. płynu chłodzącego sprawdz wtyczke od czujnika
A sprawdzałes wcześniej czy nie masz tego błędu przed ustawianiem tps?
Czyli coś z cujnikem temp. płynu chłodzącego sprawdz wtyczke od czujnika
A sprawdzałes wcześniej czy nie masz tego błędu przed ustawianiem tps?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość