Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez faflak » 30 sty 2013, 19:59

niewiem jak w twojej madzi czy ma kontrolke w liczniku jak nie ma to sprawdz bledy-wymigaj kompa :) moze byc uszkodzony czujnik temperatury cieczy co do spalania – sonda lambda ale to juz test pokaze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 277 (58/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez boskipiter » 30 sty 2013, 20:00

dziekuję ci ślicznie :)) a przy okazji powiesz gdzie dostać ( prócz aso) magistrale wodną do mojego autka bo ja znajduje same do efek :)

Dopisano 30 sty 2013, 19:05:

nie nie mam kontrolki ja mam chyba najuboższą wersję na rynku ;( sprawdze za pomocą diody :) tabela błędów jest chyba na forum nie? gdzieś chyba widziałem:]
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez dziadowy » 30 sty 2013, 20:56

Fajnie boskipiter że w moim wątku koledzy Ci pomogli aczkolwiek przyćmiłeś troche moje wołanie o pomoc. Mam taką samą wersję jak ty. Nie mam kontrolki na liczniku ale mam wejscie diagnostyczne. Wku*wia mnie to juz. Jedno że za duża dawka paliwa, drugie to, że cieknie mi chłodniczy pod uszczelką, trzecie, że źle wyregulowany rozrząd...
Ludzie, dopoki nie zrobiłem dolewki oleju ORLEN wszystko grało jak w zegarku. Co ma do tego rozrząd?
Kopci i śmierdzi spalinami ( głownie paliwem ) + duże spalanie jak na 1,3. Chyba pier*olne to wszystko i bede jeździł najwyżej kiedyś w garażu pawia puszcze z tego smrodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez Andrzej414 » 30 sty 2013, 21:34

dziadowy. Tak jak mowilem. Spuść olej uszczelnij na nowo miskę i zalej np. moja sugestia Mobil Super 2000 polsyntetyk 10W40 . Miske bedziesz miec juz z glowy. Napisales ze po dolewce oleju. Dolewka dolewką zmien caly i zobaczysz jak sie to wszystko bedzie zachowywac. Nikt tu nie bedzie na odleglosc mesjaszem Twojego problemu ani prorokiem przyczyn z nim zwiazanych jak samochodu na oczy nie widzial. I ni badz w goracej wodzie kapany. Mozesz korzystac z naszych rad a nie musisz. Ja na poczatek daje ci wlasnie taka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rider143 » 30 sty 2013, 21:52

Andrzej414 napisał(a):moja sugestia Mobil Super 2000 polsyntetyk 10W40
gdzież do Madzi taką oliwę? Lać co fabryka każe, przed wymianą oleju zastosować płukankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez boskipiter » 30 sty 2013, 21:56

dziadowy, nie denerwój sie bo mam jak zauważyłeś ten sam model i TEN SAM problem, a co ma rozrząd to przeczytaj wyżej, zamiast sie złościć to poczytaj uważnie i przeanalizuj co sie dzieje u mnoe co u ciebie i rozwiązanie znajdziemy...... i popieram Pana Andrzeja.
pozdrawiam
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez mikissj » 30 sty 2013, 21:57

nie koniecznie misa ale kto wie, u każdego może być co innego :) mi tak kopciło i przy okazji był wyciek oleju, co wytarcie znowu mokre. W końcu sie okaszało że musiałem wymienic uszczelke pod głowicą bo nie dosc że miałem za sobą ściane dymu w dodatniej temperaturze i smród spalin, to mi go dławiło w momencie kiedy silnik sie zagrzewał. a po drugie kolego z opisu masz dokladnie ten sam problem co ja, czyli najprawdopodobniej uszczelnienie misy może nic ci nie dać (chociaż kto wie) , bo prawdopodobnie uszczelka głowicy zaczyna sie wydmuchiwać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Andrzej414 » 30 sty 2013, 22:04

Kolego rider143. Leje trzy lata ten olej i zero problemow i zero wiekszych wyciekow/polykania oleju. Dlatego go polecam. A sam olej spelnia normy i miesci sie w klasyfikacji podanej przez Mazde wg instrukcji oczywiscie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rider143 » 30 sty 2013, 22:17

Wg moich danych ma to być 5W30 SJ/A2-96. Wyżej wymieniony Mobil ma niewłaściwą lepkość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Andrzej414 » 30 sty 2013, 22:21

A to co podajesz to pelensyntetyk tak? Mialem taki olej na samym poczatku. Potem przeszedlem na 10W40 i bez zmian. Silnik nie zmienil parametrow pracy a zima odpala lekko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez puznies0 » 30 sty 2013, 22:24

dziadowy napisał(a):Fajnie boskipiter że w moim wątku koledzy Ci pomogli aczkolwiek przyćmiłeś troche moje wołanie o pomoc. Mam taką samą wersję jak ty. Nie mam kontrolki na liczniku ale mam wejscie diagnostyczne. Wku*wia mnie to juz. Jedno że za duża dawka paliwa, drugie to, że cieknie mi chłodniczy pod uszczelką, trzecie, że źle wyregulowany rozrząd...
Ludzie, dopoki nie zrobiłem dolewki oleju ORLEN wszystko grało jak w zegarku. Co ma do tego rozrząd?
Kopci i śmierdzi spalinami ( głownie paliwem ) + duże spalanie jak na 1,3. Chyba pier*olne to wszystko i bede jeździł najwyżej kiedyś w garażu pawia puszcze z tego smrodu.


nie stresuj się... tu nikt nie jest Kaszpiroski i nie powie ci co dolega twojemu autku... musisz z tym się udać do mechanika i niech on stwierdzi co boli mazdę... tu koledzy tylko wygłaszają swoje opinie żeby cię naprowadzić co może być i żebyś sam sprawdził to co możesz żeby cię mechanik jakiś nie zrobił w kobyłę... więc tak ... za duża dawka paliwa może być spowodowana umarłą sondą lambdą i komp źle sczytuje informacje o spalinach i dlatego dawkuje paliwa więcej... mazda może tego nie przepalać i dlatego czujesz ostry smród z wydechu... poza tym czy auto ma junkersa czy jest to sama bena???? jeśli ma junkersa ( LPG) to normalne że puszcza białego dyma bo to może być para wodna która się wytrąca... po trzecie jeśli płynu ci nie ubywa i nie masz oznak masłą na korkach, czy tendencji do przegrzewania się auta to nie masz co się stresować głowicą... wycieki mogą być albo spod uszczelki miski co jest mało prawdopodobne , ja bym stawiał na uszczelniacz wału od strony rozrządu jeśli te okolice są mokre... i to pewnie jest główna przyczyna ubytków oliwy ... poza tym mogą być już uwalone uszczelniacze zaworowe , i pierścienie i olej dostaje się do komory spalania... co też będzie powodowało dymienie z tym że na niebiesko, a że obecna pogoda jest jaka jest to i barwa dymu może być mylna i zamiast błękitu widać po prostu jaśniejszą czyli białą barwę... wymień filtr powietrza jeśli nie zmieniałeś bo też może przez to palić więcej... auto musi oddychać świeżym tak jak człowiek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez rider143 » 30 sty 2013, 22:31

To co podaje to tylko norma, którą zaleca Mazda bez konkretnego wskazania, że ma to być syntetyk. HC też będzie ok. Wiadomo, że po przejściu na 10W40 silnik od razu nie padnie ale w zimowych temperaturach bardzo ważne jest aby olej miał jak najmniejszą lepkość i w miarę możliwości jak najszybciej dotarł do wszystkich węzłów tarcia. Jest to istotne z tego względu, że silnik zużywa się najbardziej podczas zimnego rozruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez ProboszczV6 » 30 sty 2013, 22:49

rider czy ty też zauważyłeś już, że nie pomoże tłuc prawdy n.t. oleju ? każdy jest mądrzejszy...
Czy spalanie benzyny jest w normie? katalizator jest? jak jest to wyciąć, śmierdzi w aucie czy na zewnątrz tylko?
Przy zimnym silniku regulacja lambda nie działa, żeby sonda zaczęła wytwarzać sygnał musi mieć 300st. Może też podlewać benzyną przez walniętą sonde i nie przepalać, wtedy będzie czuć niedopalona benzynę z wydechu, jeśli czuć w kabinie to gdzieś blisko komory silnika masz nieszczelny wydech.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez dziadowy » 30 sty 2013, 23:14

ProboszczV6 napisał(a):rider czy ty też zauważyłeś już, że nie pomoże tłuc prawdy n.t. oleju ? każdy jest mądrzejszy...
Czy spalanie benzyny jest w normie? katalizator jest? jak jest to wyciąć, śmierdzi w aucie czy na zewnątrz tylko?
Przy zimnym silniku regulacja lambda nie działa, żeby sonda zaczęła wytwarzać sygnał musi mieć 300st. Może też podlewać benzyną przez walniętą sonde i nie przepalać, wtedy będzie czuć niedopalona benzynę z wydechu, jeśli czuć w kabinie to gdzieś blisko komory silnika masz nieszczelny wydech.


Przepraszam za nerwy. Dziękuje za pomoc.
Autko tylko benzyna, nigdy nie zagazowywane.
Benzy pali za dużo. Katalizator ( jest pucha ale czy to kat... najprawdopodobniej tak )
Smierdzi tylko z wydechu. Wydech robiony – szczelny jest.
Sonde mam chyba jakos na początku wydechu przez katem.
Czuć niedopaloną benze – bedzie do sprawdzenia sonda w takim razie.
Jutro zerkne miche, jesli bedzie widać ze puszcza olej to do uszczelnienia.
Silnik od strony rozrządu widać jej upaprany olejem. Czy zrobeinie tych uszczelek od wału itd to droga sprawa? Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez Zapek88 » 31 sty 2013, 00:44

Witam podpinam się pod temat
mam mazdę 323f ba 1.5 z5
wymieniałem cały rozrząd i tłumik katalizator zostawiłem bo jeszcze dobrze wygląda
olej nigdzie nie ucieka wydech jest szczelny, po odpaleniu autka nic nie dymi ale przy zmianie biegu w czasie jazdy madzia zaczyna kopcić bialuteńkim dymem olej wymieniałem na jesień 10w40 castrol
teraz nie widziałem potrzeby go wymieniać i jaki olej polecacie do mojej Madzi i co trzeba sprawdzic ze by madzia nie kopciła, silnik jest suchy nic nie ma na nim oleju. <nauka>
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez boskipiter » 31 sty 2013, 01:21

ale zmiana biegu w górę czy przy hamowaniu silnikiem ?
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez Zapek88 » 31 sty 2013, 01:43

zmiana biegu w gore i dodanie gazu w tedy kopci. na biegu jałowym nic nie kopci
Obrazek]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2012, 20:21
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 97r

Postprzez boskipiter » 31 sty 2013, 12:13

jak na jałowym nie kopci, tylko przy zmianie biegu i rodaniu gazu i przez chwilę ( tak zakładam) to czy to przypaekiem nie jest normalne?? :))
Ostatnio edytowano 31 sty 2013, 12:21 przez boskipiter, łącznie edytowano 1 raz
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Postprzez dziadowy » 31 sty 2013, 12:20

boskipiter napisał(a):chociaż zaraz jak na jałowym nie kopci, tylko przy zmianie biegu i rodaniu gazu i przez chwilę ( tak zakładam) to czy to przypaekiem nie jest normalne?? )

Na to wygląda. Jeśli nie bierze oleju. Nie kopci po odpaleniu i nie smierdzi podczas tych zmian biegów gdy puści dymka w środku to nie ma co być przewrażliwionym:)

Ja dziś zajrzałem pod samochód, tak jak wczoraj wytarłem całą miskę i okolice to miska była w jendym miejscu spocona w oleju. W okolicach większego wycieku nie widziałem a wczoraj madzia dostała po tyłku troche. Oleju nie ubyło ani troche. Dymić dymi. Czas podjechać do mechanika ze swoimi teoriami i się okaże. Obstawiam na lambde i uszczelniacze miski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez boskipiter » 31 sty 2013, 12:23

proppnuje wypikaj kompa :) bo jak pojedziesz ze 10 teoriami to cie machanik obsmieje, cytuje " kto tu jest mechanikiem, Pan czy ja?!"

Dopisano 31 sty 2013, 11:58:

u mnie przyczyna zlokalizowana. wydech caly do wymiany... a dziwne bo nie pierdzi tylko dzwiek jakby w butelke dmuchal xD
Kto pyta nie błądzi... i nie psuje samochodu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2013, 13:50
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323c BA 1.3 1995r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323