Falujące wolne obroty – możliwa przyczyna

Postprzez dariusz333 » 19 lut 2011, 15:41

Moja mazda utrzymuje obroty na ciepłym silniku 450obr/min czy to normalne? Jak je zwiększyć ?
dariusz333
 

Postprzez jabol.88 » 19 lut 2011, 16:14

dariusz333 poszukaj na forum <czytaj>
robisz mostek w gniezdzie diagnostycznym GND i TEN potem przy przepustnicy jest taka śrubka na krzyżak i kręcisz (śrubka ta jest na górze przepustnicy). Tryb serwisowy to taki stan gdzie komputer nie steruje żadnymi czujnikami (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę bo to nie wykluczone jest ;) ) Pamiętaj aby silnik był rozgrzany NIE ROBIMY TEGO NA ZIMNYM !!!

P.S. nie pisz postu pod postem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez Pseudo00000 » 20 lut 2011, 17:54

mam takowy problem:

Samochod strasznie szarpał na obrotach , chodzil jak na 3 garach..(aparat po uszczelnieniu, kable bez przebicia) ledwo co wkrecal sie na obroty (na zimnym silniku jeszcze jako tako ale jak sie rozgrzal to porazka) wiec chcialem przyspieszyc mu zapłon.. podkrecilem o okolo 2mm w trybie serwisowym. dokrecilem, odłaczylem tryb serwisowy. samochod gasnie i brak mocy. wiec wrocilem do poprzedniego stanu w ktorym byl rowniez na tryboie serwisowym. okazalo sie ze rowniez brak mocy i auto nie nadaje sie do jazdy a gdy dodam gazu troche wchodzi na obroty i gasnie .
Aparat padł juz calkowicie??

mazda 323fba 1.8 aparat p5
problem zarowno na pb i lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez lesiux » 20 lut 2011, 22:39

całkiem możliwe, sprawdź świece i przepływkę. no i kody błędów ale to podstawa więc domyślam się, że zrobione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jabol.88 » 21 lut 2011, 00:23

Sprawdź kable WN i jak leksiux mówił te świece
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez Pseudo00000 » 21 lut 2011, 01:02

kodow nie sprawdzalem bo nie mialem na to czasu;/ a kable po kolei odpinalem i wtedy obroty spadaly. w momencie odpiecia kabla od swiecy powinna isc dobra iskra a w tym przypadku nie idzie nic, tak jakby aparat zakonczyl swoja zywotnosc.jakis miesiac temu zmniejszalem swiece bodajze na 0.9 lub 0,7(ze wzgledu na lpg) nie pamietam dokladnie. rura od dolotu jest troszke nie halo bo powertape mogl juz popekac ale wydaje mi sie ze to nie tego wina(zrobie to w najblizszym czasie). co do aparatu zaplonowego byl uszczelniany. przydaloby sie zrobic podmianke aparatu i wtedy wiadomo by bylo czy to jest daną usterką. jest ktos moze z okolic Mszczonowa(mazowieckie) kto zgodzilby sie na chwilowa podmianke i posiada "p5" ??
a co do swiec to nie wydaje mi sie ze to ich wina bo stalo sie to po probie przyspieszenia zaplonu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez MIRU » 21 lut 2011, 01:10

nie powinno sie odłączac kabli WN przy pracującym silniku. dobija sie wtedy cewke. To tak na przyszlosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Pseudo00000 » 21 lut 2011, 01:13

o tym nie wiedzialem :P ale jak mozna dobic cos co juz nie zyje :D nie no zart :) czlowiek jak wiadomo uczy sie na błedach :) moze jakies podpowiedzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez MIRU » 21 lut 2011, 01:29

Spr błedy na początek i sprawdz tez iskre czy jest..a najlepiej to jakbys miał sprawny aparat na podmiane :) Ja kiedys przerabiałem temat tylko ze w V6. silnik zdechł podczas jazdy i koniec. Wyslalem aparat do Tadziola, naprawił tj dał cewkę na zewnątrz i jak narazie mam spokój :) btw dolot musisz miec szczelny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 904 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez jabol.88 » 21 lut 2011, 10:46

no ale jak mówisz że na pracującym silniku odpinałeś kable WN i nic ja jak chciałem dopchnąć kabel do cewki na pracującym to jak mnie pier... to już miałem dosyć pchania łap do kabli podczas pracy :).
Mam pytanko odnośnie zmiany zapłony. Po przestawieniu zapłonu nie ustawia się TPS ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez bzzyczek » 21 lut 2011, 11:43

jabol.88 napisał(a):Po przestawieniu zapłonu nie ustawia się TPS ?


No na pewno nie ma takiej potrzeby.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez jabol.88 » 21 lut 2011, 13:36

bzzyczek dzięki wielkie za oświecenie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2009, 09:49
Posty: 97
Skąd: Ostrów (okolice Kraśnika)
Auto: Kiedyś MX-3 1.8 V6 teraz zielona 323F BA 1.5 16V

Postprzez Pseudo00000 » 21 lut 2011, 15:08

głupie pytanie... Gdy wymieni sie sama cewke na aparacie powinien chodzic dobrze??
przyjmujac ze palec, kopulka i kable sa ok?
teraz juz nawet nie chce odpalic;/ pozostaje tylko szukanie aparatu;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez cieptas » 23 lut 2011, 22:48

ja w swojej mazdzie miałem falujace obroty... dawałem do czyszczenia przepustnice i nic... dopiero w psiukanie duzej ilosci wd 40 w przepustnice i odczekanie ok 20 minut pomogło ... teraz spadaja mi obroty delikatnie jak w xedosie 6 2.0v6
Początkujący
 
Od: 18 lip 2009, 23:30
Posty: 18
Auto: Mazda 323f Ba 97r 1.5

Postprzez Pseudo00000 » 23 lut 2011, 23:18

jest specjalny srodek do usuwania nagaru:) u mnie przepustnica jest czysta:) tylko na 99%aparat padl i jestem w trakcie poszukiwan uzywki:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez Robi 25 » 27 lut 2011, 21:49

Witam ja mam natomiast taki problem ze nawed w trybie serwisowym obroty faluja wie ktos moze jaka to by mogla byc przyczyna silniczek krokowy czyscile i przepustnice tez po zakupieniu nowej i jej zalozeniu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez viego » 27 lut 2011, 22:01

Ja też miałem problem z falującymi obrotami. Wskazówka obrotomierza obrotomierza poruszała się w zakresie 1-2 mm na tarczy po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec i sondy lambda problem ustał.
Pozdrawiam, viego!
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 20:34
Posty: 8
Skąd: Chorzów
Auto: 323S, BA, Z5

Postprzez Robi 25 » 27 lut 2011, 22:05

Yhy no juz sporo wymienilem miedzy innymi to co napisales i nic nie pomaga i drocze sie z tym co moze byc przyczyna ze w trybie serwisowym nawed faluja takze nawed nie moge ich ustawic kakretnie takie jak powinny byc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez Robi 25 » 2 mar 2011, 13:45

Widze ze nik mi nie pomoze dlaczego tak sie dzieje z moja madzia ??? :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2011, 20:07
Posty: 17
Skąd: NIDZICA
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r

Postprzez rafał88 » 2 mar 2011, 13:55

A sprawdz sobie ta rure dolotu powietrza do przepustnicy czy czasem nie ma dziury. jesli lapie lewe powietrze tez bedzie swirowac. Najlepiej nagraj film wrzuc na YT.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323