Wysokie obroty na ssaniu

Postprzez MariuS » 13 mar 2009, 20:39

a co jest przyczyną ze obroty bardzo wolno spadają do tych ~900rpm ?

Bo juz wiem jak obnizyć początkowe obroty, ale dlaczego one tak wolno spadają do ustalonych?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez farciarz » 13 mar 2009, 20:42

mariusz_sti to jest akurat zależne od czujnika temperatury cieczy chłodzącej....jaki sygnal wysyla do komputera
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez organo » 13 mar 2009, 21:28

Mlody0723
Wlasnie sie nie zgodze wrocilem przed chwila z garazu odpalilem ten silniczek ktory tak cudownie chodzi hehe i startuje z 1300rpm w chwile pozniej podciaga sobie do 1500rpm i to pewnie robi juz komp wiec ide o browar ze komp to zimnego silnika jest ustawiony na 1500rpm tylko te sprezynki sie z czasem gniota i obr po kilku latach przy odpaleniu ida do gory po to jest ta regulacja tez

no w tej chwili jak tak bedzie caly czas to napewno zostanie silnik stal dobre 7godz na dworze wiec napewno osiagnal temp ok 3'C i bez problemu odpali i tak przyjemnie dla ucha chodzil :)

mariusz_sti
to zalezy jak dlugo ci spadaja te obr bo chwile to na zimnym silniku trwa moze mysli ze to powinno byc up i po sekundzie juz na dole to trwa jakis kilka sekund i zalezne jest od temp otoczenie jak bylo tak naprawde zimno -20'C to mi schodzil pewnie z minute :)
moze myc tak ze przepustnica zaworki sa brudne i trzeba by umyc to wszystko jak jest tu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
kolega Pioteq25 tez temat dobrze ogarnol i rozciagajac sprezynki tez osiagnol to samo tyle ze jak ktos ma wmiare czysta przepustnice to nie ma potrzeby rozbierac wszystkiego tylko wykrecic to srubke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez MariuS » 13 mar 2009, 21:35

u mnie obecnie obroty spadają z 3 minuty :| – a kurcze nie mogę śrub ruszyć...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez skorpek » 13 mar 2009, 22:24

organo dobrze gada ;) i w końcu będzie rozwiązanie tego największego problemu Z5 ;)
Ja u siebie w Z5 straciłem cierpliwość i po prostu zmieniłem krokowca i obroty po tym były książkowe <jupi>

mariusz_sti nie przejmuj się aż tak, jak jest zimno to opadają wolniej. U mnie czasami ponad minutę trzymał 1500 a potem schodził i już było dobrze ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez zeusik » 13 mar 2009, 23:36

POPROSZE O WIEKSZA FOTKE!

Nie moge znalezc tej srubki u siebie! Gdzie dokladnie jest zlokalizowana. Znalazlem jedna ale majstrujac regulowalem obroty na pracujacym silniku na biegu jalowym.

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez skorpek » 13 mar 2009, 23:45

mariusz_sti pozwoliłem sobie skorzystać z Twojej fotki ;)

zeusik masz ją centralnie pod TPS'em ;) będzie gimnastyka mała:P

na fotce jak byś patrzył na nią siedząc za kierownicą ;)

Obrazek
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez zeusik » 13 mar 2009, 23:47

nie mam tam zadnej sruby hehe widocznie moja Z5 to jakis skladak.

Mam mniej wiecej w tym miejscu srube, ale jest ona w takim tunelu (wysokosc jakies 3-4cm) i regulujac ja, reguluje obroty na biegu jalowym.
edit.
IDE ZROBIE FOTE TELEFONEM I ZARAZ WRZUCE
Ostatnio edytowano 13 mar 2009, 23:49 przez zeusik, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez organo » 13 mar 2009, 23:48

Obrazek

tam gdzie widac srubokret ze wchodzi tam jest srubka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez zeusik » 13 mar 2009, 23:50

dzieki organo juz widze, bylo gadac, ze pod spodem:)

pzodrawiam <piwo>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez skorpek » 13 mar 2009, 23:53

zeusik przecież Ci napisałem że pod TPS'em :P jest tylko jedna jak na fotce widać ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez MariuS » 13 mar 2009, 23:54

skorpek napisał(a):mariusz_sti pozwoliłem sobie skorzystać z Twojej fotki oczko



tylko, ze to nie moja fotka :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez skorpek » 14 mar 2009, 00:00

mariusz_sti napisał(a):tylko, ze to nie moja fotka zeby


no w każdym razie Ty ją dodałeś wiec dlatego tak napisałem ;)
a co z Twoją padaką ?? już coś wiadomo ??
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez MariuS » 14 mar 2009, 00:12

w pon dam Ci znać czy na bank biorę tego krokowca, jutro jeszcze walka :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez bzzyczek » 14 mar 2009, 00:29

Wszystko się zgadza ta srubką można wyregulować obroty tak żeby na zimnym silniku po odpaleniu były niższe, tylko jest jeden problem jak ja ustawiłem tak że na zimnym po odaleniu miałem 1800obr. to niestety po nagrzaniu silnika strasznie opadały obroty np. jak dojeżdzałem do skrzyżowania i wrzucałem na luz czy na postoju jak włączałem więcej odbiorników elektr. Tak że niestety musiałem z powrotem ustawić tak żeby po odpaleniu było te ok. 2300obr./min. i wtedy wszystko gra.

Organo a Ty sprawdzałes jak zachowuje się madzia po rozgrzaniu jak ustawiłes na 1200 po odpaleniu? :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez organo » 14 mar 2009, 09:53

bzzyczek

tak sprawdzalem i jest bardzo dobrze powienienes wtedy regulowac ta srubka u gory ona jest od obr na cieplym silniku

pozatym za spadanie obr pod obciazeniem elektrycznym wg znawcow tematu odpowiada modul w aparacie zaplonowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez zeusik » 14 mar 2009, 10:39

organo napisał(a):bzzyczek

tak sprawdzalem i jest bardzo dobrze powienienes wtedy regulowac ta srubka u gory ona jest od obr na cieplym silniku

pozatym za spadanie obr pod obciazeniem elektrycznym wg znawcow tematu odpowiada modul w aparacie zaplonowym


wlasnie gdy dociskam elektryczne szyby do konca, to silnik lekko sie dusi. Droga jest taka naprawa?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 22:34
Posty: 271
Skąd: Łapy
Auto: 323f 96' :)

Postprzez perepeczek » 14 mar 2009, 11:45

ech ja też walczyłem trochę z obrotami. zasada u mnie jest taka: wykręcę śrubkę od krokowego żeby zmniejszyć obroty na ssaniu to wtedy bardzo obniżają się obroty jałowe. podniosę jałowe w trybie diagnostycznym znowu podnoszą się ssaniu. krokowiec wyczyszczony. myślę ze trzeba go wymienić.

ma ktoś na 100% działającego krokowca do sprzedania?? włożyc ustawić jałowe i jezdzić.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 17:46
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 323F-Z5-95'

Postprzez perepeczek » 14 mar 2009, 11:46

ech ja też walczyłem trochę z obrotami. zasada u mnie jest taka: wykręcę śrubkę od krokowego żeby zmniejszyć obroty na ssaniu to wtedy bardzo obniżają się obroty jałowe. podniosę jałowe w trybie diagnostycznym znowu podnoszą się ssaniu. krokowiec wyczyszczony. myślę ze trzeba go wymienić.

ma ktoś na 100% działającego krokowca do sprzedania?? włożyc ustawić jałowe i jezdzić.


sorki za 2 posty coś się skiepściło
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 17:46
Posty: 27
Skąd: Biała Podlaska
Auto: 323F-Z5-95'

Postprzez W_o_j_T_e_K » 14 mar 2009, 14:29

U mnie jak jest zimno trzyma 2000-2200 po 5-7 sekundach spada na 1500 ale najgorsze jest to przy obr. ok. 1400-1500 ruszajac (zimny silnik) po wcisnieciu sprzegła znowu wzrasta do 2000 i opada dopiero po puszczeniu sprzegla i dalszej jezdzie.stttrrrrrrrrasznie denerwujace
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 17:00
Posty: 101
Skąd: Rzeszów
Auto: Było:
VW Golf I
Opel Tigra
Honda Civic Coupe
Mazda 323F BA
Obecnie:
Audi A6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323