Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH

Postprzez Bart86r » 22 mar 2009, 10:20

lord_wojt napisał(a):wszytskieuszczelniacze pod wal korobwy rozrzadu


możecie podać ile jest tych uszczelniaczy i jaki koszt? chcę wymienić rozrząd i przy okazji uszczelnić cały silnik, czy oprócz uszczelki pod pokrywę zaworów i simmeringu na aparacie jest jeszcze jakaś uszczelka?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Postprzez sps-snipers » 22 mar 2009, 10:29

Nowa :D Blondynka :P Napisz do mnie na GG ,to ci powiem ,gdzie kupisz ;)
Oryginał raczej w Aso ,chociaż zależy od dojść :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez skorpek » 22 mar 2009, 10:53

sps-snipers napisał(a):Nowa zeby Blondynka język Napisz do mnie na GG ,to ci powiem ,gdzie kupisz oczko


:D <lol>
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez ellee » 31 mar 2009, 11:25

A słyszeliście jakieś opinie na temat:

Paska CONTITECH
Rolek Napinających SKF (niemieckich)

Czy lepiej pozostać przy zestawie rolek GMB?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez StabiloBoss » 31 mar 2009, 12:13

Generalnie powinno się stawiać w bj-tkach na rozrząd oryginalny (głównie w silnikach DITD), czyli pasek UNITTA, napinacz i rolki NTN, ale szczerze mówiąc w Twojej wersji silnikowej (benzyna) nie przejmowałbym się zbytnio oryginalnością rozrzadu, gdyż jest on bezkolizyjny. Moim skromnym zdaniem contitech wystaczy..pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2008, 14:06
Posty: 100 (1/1)
Skąd: Śrem
Auto: była Mazda 323F BJ, 2.0 DITD,
jest M3 BK sedan, 1,6 Z6, 06r.

Postprzez ellee » 31 mar 2009, 12:57

Dzięki za odp.

Chyba pozostanę przy zestawie Contitech + GMB + GMB (cenowo wychodzi całkiem korzystnie) .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez KrystianR » 1 kwi 2009, 23:43

podepne sie pod temat by nie zasmiecac za wiele:
jaki rozrzad zakupic(kompletny) do silnika z mazdy 323bg gt 1.8 16v 128ps?i jakie sa ich ceny??na allegro znalazlem tylko takie cos, niestety nie wiem czy to dobry:
http://allegro.pl/item594035825_rozrzad ... 8_16v.html
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez bigstar » 2 kwi 2009, 11:15

skitmen napisał(a):to ja Wam coś takiego napiszę :)

Pasek rozrządu oryginał OE MAZDA (na 100.000km) – 125zł, zamiennik
Mitsuboshi (60.000km) – 80zł, Conti 80zł.
Rolka prowadząca gładka GMB (60.000km) – 46zł,
niestety rolek tych co szły na oryginał aktualnie brak, gdy ewentualnie przyjdą, to rolka NTN
(100.000km) -79zł.
Napinacz oryginał OEM MAZDA – NSK (100.000km) – 79zł, ewentualnie GMB
(60.000km) 39zł
Sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA – 29zł

takie coś polecam



Czy wraz z wymianą rozrządu należy wymienić Sprężynę napinacza??
Jutro wymieniam rozrząd, a w rozmowie z mechanikiem wyszło, że może być konieczna wymiana sprężyny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 mar 2009, 19:14
Posty: 12
Auto: MAZDA 323F 1.5 16V 98r

Postprzez lazslo » 4 maja 2009, 10:39

Witam, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem BJ-tki takiej jak w moim profilu, przebieg 153.000 Km. Chciałbym zacząć od wymiany rozrządu. Polecono mi następujący zestaw: pasek Unitta, hydronapinacz, rolka napinająca oraz rolka prowadząca NTN – całość w cenie 899, a także pompa wody + 2 uszczelki OE Mazda za 399.

Są to niemałe pieniądze, stąd moje pytanie do zorientowanych – czy do mojego modelu nie znajdę czegoś tańszego, ale równie dobrej jakości. Jaki sklep jest godny polecenia?

Czy duże znaczenie ma serwis, w którym dokonam wymiany rozrządu (słowem – czy jest co spartolić)? Dla mnie jak na razie jedynym kryterium porównawczym jest oczywiście cena, ale tu rodzą się pytania o jakość... Czy znacie jakiś godny polecenia (i najlepiej niedrogi) serwis w Szczecinie?

Z góry wielkie dzięki za pomoc!
lazslo
 

Postprzez czyku_ck » 4 maja 2009, 11:38

witam. Chciałem wymienić rozrząd w mojej maździe. Mam 323f 2.0 V6 a o tym jest mało mowy na forum najwięcej z silnikami 1.5 16v ewentualnie 1.8, chyba że gdzieś nie doczytałem to prosze o link. Nie znam się na tym a chciałem sobie sam kupić części i dostarczyć mechanikowi na wymiane. Jak sam kupuje to wiem co mam i nie chciałbym zakładać jakiegoś szitu co stuka albo coś w tym stylu. Z tego co wyczytałem to dobry byłby pasek mitsuboshi, rolka prowadząca GMB, rolka napinająca NSK oryginalna japońska. Może w v6 są jeszcze rolki albo uszczelniacze??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 14:56
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 2.0 V6

Postprzez Fanta » 7 maja 2009, 13:00

O matko czytam o tych rozrządach czytam i czytam i nie wiem w jakim miescie zyje bo u mnie ceny są duzo wyzsze.
Zaufany mechanik już umówiony, sklep zaliczony.
Symbole pospisywałam z Waszego poradnika no i własnie......
W sklepie znajomy powiedział zebym sobie wzięła pasek rozrządu firmy Gates (100zł) bo to to samo co oryginał (400zł) a duzo tańszy , a hydrauliczny tylko oryginał (ok600zł) bo nie ma dobrych zamienników.

A poza tym jeszcze dorzucił ze całość z pompą to dosc duży koszt ok 1500zł więc lepiej niech mechanik sprawdzi i wymieni to co trzeba, a to co w stanie bardzo dobrym niech zostawi i nie wymienia.
A i jeszcze mnie nastraszył ze w Mazdach pompy to dość często padaja :–(

Chłopaki kurde a może go umówić (znaczy samochód) do Wawy (p.Jaksa)?
Daleko nie mam.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2009, 12:00
Posty: 9
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda 323 2.0 DITD

Postprzez Coolbob » 7 maja 2009, 13:05

czyku_ck napisał(a):witam. Chciałem wymienić rozrząd w mojej maździe. Mam 323f 2.0 V6 a o tym jest mało mowy na forum najwięcej z silnikami 1.5 16v ewentualnie 1.8, chyba że gdzieś nie doczytałem to prosze o link. Nie znam się na tym a chciałem sobie sam kupić części i dostarczyć mechanikowi na wymiane. Jak sam kupuje to wiem co mam i nie chciałbym zakładać jakiegoś szitu co stuka albo coś w tym stylu. Z tego co wyczytałem to dobry byłby pasek mitsuboshi, rolka prowadząca GMB, rolka napinająca NSK oryginalna japońska. Może w v6 są jeszcze rolki albo uszczelniacze??

Dołączam się do pytania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez Coolbob » 7 maja 2009, 13:20

Co do cen – dowiadywałem się wstępnie od znajomego z Intercarsu – kompletny rozrząd (w tym pasek Contitecha i 3 rolki GMB) do 2.0 V6 '97 – cena hurtowa: 830 zł
Wymiana w warsztacie ok. 400 zł
Uszczelniacze w jakim są stanie zobaczy się dopiero po rozebraniu silnika...

Z ciekawości zadzwoniłem do ASO z zapytaniem o koszt wymiany rozrządu w moim aucie i tak:
części – 2220 zł NETTO!!!!!
wymiana – 600-700 zł

Konkluzja jest taka, że wolę wymieniać na nie orginalne co 50-60 tys. przebiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2005, 12:02
Posty: 85
Skąd: Poznań
Auto: 323F BA 1.5
323F BA 2.0 GT
Honda Civic/CRV

Postprzez czyku_ck » 10 maja 2009, 17:27

Pasek Contitecha to jakiś dobry zamiennik??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2008, 14:56
Posty: 10
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323F 2.0 V6

Postprzez ellee » 18 maja 2009, 14:06

A ja byłam u mechanika (już z zakupionymi częściami) i dowiedziałam się, że pasek Mitsuboshi absolutnie nie nadaje się do mojej Mazdy. Ludzie się na to nacinają, a potem ból – bo trzeba wydać kolejne pieniądze.

Efekt jest taki, że muszę kupić orginał za 130 zł i zostałam bez samochodu :|
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez madzia » 18 maja 2009, 16:44

czyku_ck napisał(a):Pasek Contitecha to jakiś dobry zamiennik??

Szczerze? W kwestii rozrządu ja uznaję (w moin przypadku Mitsuboshi) i ew. Gates, reszta do uspienia. Co do Conti to kiedys pekł znajomemu, ale to bylo w oplu, a takiemu produktowi to już napewno bym nie powierzyła mojego silniczka. Generalnie – jedni chwala drudzy żalą – ja bym nie zaufała. Ale to tylko moje odczucia.
ellee na twoim miejscu zmieniłabym mechanika bo bzdury opowiada na temat paska Mitsuboshi. Jeżdżą na nich Hondy , Mitsubishi mają przebiegi zgodnie z przebiegiem do wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez ellee » 18 maja 2009, 19:41

ellee na twoim miejscu zmieniłabym mechanika bo bzdury opowiada na temat paska Mitsuboshi. Jeżdżą na nich Hondy , Mitsubishi mają przebiegi zgodnie z przebiegiem do wymiany.


Problem w tym, że ja temu mechanikowi ufam (nie jest to pierwsza lepsza osoba, ani tym bardziej nie chce mnie naciągnąć) – po prostu stwierdził, że on tego paska nie zamontuje. I że chodzi o długość (coś w tym stylu) i że do takich mazd jak moja one się nie nadają. Nie miałam czasu na pogaduchy, więc zdałam się na pasek z serwisu mazdy (na który muszę teraz poczekać), brat odstawił samochód i przekazał mi co mechanik powiedział. Uważam, że coś musi być na rzeczy skoro On tak mówi. Więcej się dowiem jak odbiorę autom, z tym że do piątku jestem uziemiona (niestety mechanik mieszka dość daleko od mojego miejsca zamieszkania) :[
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 mar 2009, 20:58
Posty: 13
Skąd: Bochnia
Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ

Postprzez Pioteq25 » 18 maja 2009, 19:43

ellee napisał(a):A ja byłam u mechanika (już z zakupionymi częściami) i dowiedziałam się, że pasek Mitsuboshi absolutnie nie nadaje się do mojej Mazdy. Ludzie się na to nacinają, a potem ból – bo trzeba wydać kolejne pieniądze.

Efekt jest taki, że muszę kupić orginał za 130 zł i zostałam bez samochodu :|



Niby pod jakim względem się nie nadaje?
Może komuś pomoże lista części z wymiany rozrządu Z5 przed liftem. Ceny z października 2008 carspeed po rabacie.
> lista części:
> – pasek rozrządu SUN (Z5 przed liftem) 55zł
> – rolka prowadząca NTN – 69zł
> – rolka napinająca NSK – 65zł
> – rolka prowadząca zębata SKF – 133zł
> – sprężyna napinacza OE MAZDA – 29zł
> – 2 uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 39zł/szt x2
> – uszczelniacz wału korbowego przód oryginalny OE MAZDA – 29zł
> – pompa wody GMB – 129zł
> – pasek wielorowkowy od wspom. spr. klimatyzacji Conti – 22zł
> – pasek wielorowkowy od alternatora Conti – 17zł
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez mazji 27 » 20 maja 2009, 17:27

ja przy swojej 323F 1.8 BA wymieniałem rozrząd ,dla pewności po sprowadzeniu i okazało się że na pasku jest nadruk mazdy reszta nadruku dokładnie taka sama jak na pasku gates był wymieniany w serwisie
mazji 27
 

Postprzez Bart86r » 20 maja 2009, 22:26

pasek wielorowkowy od wspom. spr. klimatyzacji Conti – 22zł
> – pasek wielorowkowy od alternatora Conti – 17zł

jakie są wymiary tych pasków?
jeden mam sun`a e14pk1000 i powiedzieli mi, że za duży, teraz nie pamiętam, czy mam kupić 980, 990 czy 800, 900 – ma ktoś informację jaki jest prawidłowy?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=106969&p=1910099#p1910099
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Poznań
Auto: 323F 1.5 BA 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323