Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez lesiux » 4 kwi 2011, 15:01

jak po odpaleniu zaraz to prędzej uszczelniacze zaworowe ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Leszek » 4 kwi 2011, 16:46

slim211 napisał(a):Mazda nie kopci przynajmniej nie na tyle zebym to zauwazyl.

Ale spodziewałeś się parowozu?

Jak nie masz wycieku a znika Ci litr na 4 tysiące to znaczy, że silnik przepala olej. Nic innego nikt Ci nie wyczaruje.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez rafał88 » 4 kwi 2011, 20:32

Napewno nie uszczelniacze bo moj mechanik mowi zeby mial duze przedmuchy po odkreceniu korka a jesli tak nie jest to napewnoe pierscienie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez slim211 » 6 kwi 2011, 09:39

no to chyba nie pierscienie tylko uszczelniacze padly po zalozeniu gazunku.
gdyby pierscionki to brala by przynajmniej te 0,5l na tysiac a tyle to juz bardzo duzo. Ktos sie jeszcze moze wypowiedziec?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez slim211 » 6 kwi 2011, 09:47

sprawdzalem cisnienie na kazdym jest po 13,4 no na jednym 13,8 czyli wynikaloby ze jest wporzadku czy to moze wykluczyc np pierscienie albo uszczelniacze? ktos widzial dobra fotoleracje z remontu naszych Z5?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez bzzyczek » 6 kwi 2011, 09:52

Naprawde chcesz remontowac? ile Ci wezmie na 10 tyś tego oleju 2, 3 litry ja zalewał bym ja jakims taszym olejem np GM 10W40 na allegro jakieś 60 zl za 5l i jeżdzil dalej, no chyba że bardzo chcesz.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2011, 10:33

jesli chces sie zorientowac to kup sobie uszcelke pod glowice uszczelniacze zrob sobie sam albo jedz do dobrego mechnika. w sumie pierscienie nie sa drogie 250 zl za komplet. Jakbym nie mial przstoju w pracy to juz bym wiedzial co ja bolalo a tak tylko sprawdzam nadal olej:) i liczylem nawet ile by mnie ta imprezka z tym remontem kosztowala jakies 600 moze 700 z wszystkim olej itd. nie wiem jak niektorym tak drogo wychodzi ten remont. mowie tu o zmianie pierscieni uszczelnie ewentulanie ustawienie zaworow.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez slim211 » 6 kwi 2011, 11:38

no nie wiem zrobilem juz chyba cos ponad 13tys od wymiany i wzielo cos kolo 2,5l olej mam tanio zalatwiany aktualnie mobil 10w40 ale wymianiam za miesiac na castrola magnateca juz kupilem baniaczek:) i filterek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez bzzyczek » 6 kwi 2011, 12:12

2.5 l na 13 tys to nie ma tragedii, wez lepiej wymieniaj ten olej czesciej przynajmniej co 10 tys, napewno pomoze to silnikowi, pewnie też spowoloni proces zapiekania się pierscieni.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2011, 13:25

To widze ze jak u mnie mam juz kolo 13 tys i tez tak dolalem i ciagle po max jest osotanimi czasy kupilem GM i faktycznie jest tani i jest lepszy niz ten castrol.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez MIRU » 6 kwi 2011, 16:42

arafal21 napisał(a):jesli chces sie zorientowac to kup sobie uszcelke pod glowice uszczelniacze zrob sobie sam albo jedz do dobrego mechnika. w sumie pierscienie nie sa drogie 250 zl za komplet. Jakbym nie mial przstoju w pracy to juz bym wiedzial co ja bolalo a tak tylko sprawdzam nadal olej:) i liczylem nawet ile by mnie ta imprezka z tym remontem kosztowala jakies 600 moze 700 z wszystkim olej itd. nie wiem jak niektorym tak drogo wychodzi ten remont. mowie tu o zmianie pierscieni uszczelnie ewentulanie ustawienie zaworow.

drogo wychodzi bo moze nie wszyscy robią sami, niektórzy zmieniaja przy tym rozrząd i pompe wody, uszczelki ,uszczelniacze nie tylko trzonków bo i wałków i wału korbowego, nowy olej płyn, planowanie głowicy, silikon trzeba wiec sie uzbiera. Jak robić to porządnie bo potem zaczyna cieknąc tu i tam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rafał88 » 6 kwi 2011, 18:30

No fakt bo czasem jak ktos napisal ze 1500 wywalil na remnont to sobie myslalem ze czesci sa zajeb..e drogie, ja chyba na maj sie przyszkuje z wymiana uszczelniaczy. Moj mechanik(kuzyn zreszta) juz ma doswiadczenie i to bardziej niz spore w robieniu aut takze mowil ze mi pomoze jeszcze przy tym i mowil ze pierscienie sa w tanie idealnym bo mowi ze jakby byly wywalone to by mi kopcil praktycznie nonstop czy zimny czy cieply a tu nawet nie ma dymku jak sie depnie do odciniki po rogrzaniu, a i tez ten "remoncik" bedzie na 100% jesli bedzie robota bo ostatnimi czasy nie za duzo kasy na takie imprezki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wilu86 » 6 kwi 2011, 20:30

koledzy wymieniłem na świeżutki olej i po wymianie zauważyłem że jak odpale na zimnym to puści dymek przez 10 sekund,przed zmianą było to sporadyczne i mniej dymku,leje mineralny bo jak kupilem to minerałem był zalany castrol gtx 15w,40 ...da sie to zjawisko jakoś cofnąć albo chociaż przystopować żeby nie było gorzej?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez grabu122 » 6 kwi 2011, 21:47

a jak myślisz dlaczego ktoś przed Tobą wlał tego castrola GTX? :P Z niewiedzy? ;)
I pewnie dolał jeszcze jakiegoś "zagęszczacza" typu "moto doctor" :]

Silnik ma już najlepsze lata za sobą... trzeba to przełknąć, albo szykować kasę na naprawę.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez rafał88 » 7 kwi 2011, 09:16

wilu86 napisał(a):koledzy wymieniłem na świeżutki olej i po wymianie zauważyłem że jak odpale na zimnym to puści dymek przez 10 sekund,przed zmianą było to sporadyczne i mniej dymku,leje mineralny bo jak kupilem to minerałem był zalany castrol gtx 15w,40 ...da sie to zjawisko jakoś cofnąć albo chociaż przystopować żeby nie było gorzej?



Zalej wlasnie albo motodoctorkiem albo wymien ten olej na 20w40, a jak nie to tak jak kolega pisze szykowac kase na remont.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotrek.84 » 7 kwi 2011, 12:32

Motodoktory proponowałbym omijać szerokim łukiem,mogą pogorszyć kondycję silnika.Lepiej remont,albo jak ktoś pisał wcześniej przyzwyczaić się i jeździć dalej.Ja się tak przyzwyczajam już ponad rok. <płacze>
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez wilu86 » 7 kwi 2011, 20:05

a co to za olej 20w,40?nie pogorsze jeszcze? myślalem żeby zmienić na pólsyntetyk ale niechce pogorszyć, jak odpale na zimnym to puści chwile dymek a dziś sprobowałem co będzie jak przygazuje do 4tys patrze a za autem biało,już 3 raz zmieniam olej jak go kupiłem i po zmianie było ok zastanawiam się czemu akurat teraz po zmianie puszcza tego dymka na zimnym więcej przecież dostał świerzutki olej,no nic trzeba sie będzie do tego przyzwyczaić
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez wilu86 » 7 kwi 2011, 20:48

patrzylem teraz na necie co to za oleje te 20w,40 i pisze że to do motocykli olej
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 13:25
Posty: 67
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg

Postprzez rafał88 » 7 kwi 2011, 22:32

ja taki do muldoneza lalem:) to jest cos ala 15w40 czylli minera;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Lukano » 8 kwi 2011, 09:28

Ja zmieniłem silnik. Ile brał nie wiem, bo kupiłem już w takim stanie. Po kupnie przejechałem 600 km i dolałem litr oleju ;)
Dobre sprężanie wcale nie wyklucza pierścieni. U mnie było równo 12 na 4 garach.
A popatrzcie jak się zachowywał z rana:
http://www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
Ja bym to porównał do parowozu ;) jak to ktoś nazwał wyżej.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323