Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
slim211 napisał(a):Mazda nie kopci przynajmniej nie na tyle zebym to zauwazyl.
Ale spodziewałeś się parowozu?
Jak nie masz wycieku a znika Ci litr na 4 tysiące to znaczy, że silnik przepala olej. Nic innego nikt Ci nie wyczaruje.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Naprawde chcesz remontowac? ile Ci wezmie na 10 tyś tego oleju 2, 3 litry ja zalewał bym ja jakims taszym olejem np GM 10W40 na allegro jakieś 60 zl za 5l i jeżdzil dalej, no chyba że bardzo chcesz.
jesli chces sie zorientowac to kup sobie uszcelke pod glowice uszczelniacze zrob sobie sam albo jedz do dobrego mechnika. w sumie pierscienie nie sa drogie 250 zl za komplet. Jakbym nie mial przstoju w pracy to juz bym wiedzial co ja bolalo a tak tylko sprawdzam nadal olej:) i liczylem nawet ile by mnie ta imprezka z tym remontem kosztowala jakies 600 moze 700 z wszystkim olej itd. nie wiem jak niektorym tak drogo wychodzi ten remont. mowie tu o zmianie pierscieni uszczelnie ewentulanie ustawienie zaworow.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
2.5 l na 13 tys to nie ma tragedii, wez lepiej wymieniaj ten olej czesciej przynajmniej co 10 tys, napewno pomoze to silnikowi, pewnie też spowoloni proces zapiekania się pierscieni.
To widze ze jak u mnie mam juz kolo 13 tys i tez tak dolalem i ciagle po max jest osotanimi czasy kupilem GM i faktycznie jest tani i jest lepszy niz ten castrol.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
arafal21 napisał(a):jesli chces sie zorientowac to kup sobie uszcelke pod glowice uszczelniacze zrob sobie sam albo jedz do dobrego mechnika. w sumie pierscienie nie sa drogie 250 zl za komplet. Jakbym nie mial przstoju w pracy to juz bym wiedzial co ja bolalo a tak tylko sprawdzam nadal olej:) i liczylem nawet ile by mnie ta imprezka z tym remontem kosztowala jakies 600 moze 700 z wszystkim olej itd. nie wiem jak niektorym tak drogo wychodzi ten remont. mowie tu o zmianie pierscieni uszczelnie ewentulanie ustawienie zaworow.
drogo wychodzi bo moze nie wszyscy robią sami, niektórzy zmieniaja przy tym rozrząd i pompe wody, uszczelki ,uszczelniacze nie tylko trzonków bo i wałków i wału korbowego, nowy olej płyn, planowanie głowicy, silikon trzeba wiec sie uzbiera. Jak robić to porządnie bo potem zaczyna cieknąc tu i tam...
No fakt bo czasem jak ktos napisal ze 1500 wywalil na remnont to sobie myslalem ze czesci sa zajeb..e drogie, ja chyba na maj sie przyszkuje z wymiana uszczelniaczy. Moj mechanik(kuzyn zreszta) juz ma doswiadczenie i to bardziej niz spore w robieniu aut takze mowil ze mi pomoze jeszcze przy tym i mowil ze pierscienie sa w tanie idealnym bo mowi ze jakby byly wywalone to by mi kopcil praktycznie nonstop czy zimny czy cieply a tu nawet nie ma dymku jak sie depnie do odciniki po rogrzaniu, a i tez ten "remoncik" bedzie na 100% jesli bedzie robota bo ostatnimi czasy nie za duzo kasy na takie imprezki.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
koledzy wymieniłem na świeżutki olej i po wymianie zauważyłem że jak odpale na zimnym to puści dymek przez 10 sekund,przed zmianą było to sporadyczne i mniej dymku,leje mineralny bo jak kupilem to minerałem był zalany castrol gtx 15w,40 ...da sie to zjawisko jakoś cofnąć albo chociaż przystopować żeby nie było gorzej?
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
wilu86 napisał(a):koledzy wymieniłem na świeżutki olej i po wymianie zauważyłem że jak odpale na zimnym to puści dymek przez 10 sekund,przed zmianą było to sporadyczne i mniej dymku,leje mineralny bo jak kupilem to minerałem był zalany castrol gtx 15w,40 ...da sie to zjawisko jakoś cofnąć albo chociaż przystopować żeby nie było gorzej?
Zalej wlasnie albo motodoctorkiem albo wymien ten olej na 20w40, a jak nie to tak jak kolega pisze szykowac kase na remont.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Motodoktory proponowałbym omijać szerokim łukiem,mogą pogorszyć kondycję silnika.Lepiej remont,albo jak ktoś pisał wcześniej przyzwyczaić się i jeździć dalej.Ja się tak przyzwyczajam już ponad rok. 
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
- Od: 19 maja 2008, 21:06
- Posty: 248
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24
a co to za olej 20w,40?nie pogorsze jeszcze? myślalem żeby zmienić na pólsyntetyk ale niechce pogorszyć, jak odpale na zimnym to puści chwile dymek a dziś sprobowałem co będzie jak przygazuje do 4tys patrze a za autem biało,już 3 raz zmieniam olej jak go kupiłem i po zmianie było ok zastanawiam się czemu akurat teraz po zmianie puszcza tego dymka na zimnym więcej przecież dostał świerzutki olej,no nic trzeba sie będzie do tego przyzwyczaić
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
Ja zmieniłem silnik. Ile brał nie wiem, bo kupiłem już w takim stanie. Po kupnie przejechałem 600 km i dolałem litr oleju 
Dobre sprężanie wcale nie wyklucza pierścieni. U mnie było równo 12 na 4 garach.
A popatrzcie jak się zachowywał z rana:
http://www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
Ja bym to porównał do parowozu
jak to ktoś nazwał wyżej.
Dobre sprężanie wcale nie wyklucza pierścieni. U mnie było równo 12 na 4 garach.
A popatrzcie jak się zachowywał z rana:
http://www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
Ja bym to porównał do parowozu
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość