Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez maniaco » 8 sie 2011, 14:28

farciarz, dzieki! :D
Poszukam :D
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez mati1982 » 14 gru 2011, 23:50

Witam,szukałem na forum,ale nie znalazłem odpowiedzi,więc założyłem wątek.Mam problem dotyczący temperatury silnika,a mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem,że nawet po przejechaniu ok.2o minutowej trasy ,wskazówka temp.silnika nie dochodzi do połowy,wcześniej działo się to po przejechaniu kilku kilometrów.Pytałem znajomego mechanika i powiedział,że mam prawdopodobnie termostat do wymiany.W zwiazku z tym mam pytanie :jak sprawdzić sprawnośc termostatu?
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 11:56
Posty: 21 (2/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: mazda 3; 2,0 16v

Postprzez MIRU » 15 gru 2011, 00:38

wyjąc i zobaczyc czy jest zamknięty czy otwarty... Jesli zamknięty to do gara go + termometr techniczny i podgrzewając wodę będzie widać przy jakiej temp sie otwiera :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mati1982 » 15 gru 2011, 00:52

Hmm..a nie ma sposobu bez konieczności wyjmowania go? :)
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 11:56
Posty: 21 (2/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: mazda 3; 2,0 16v

Postprzez MIRU » 15 gru 2011, 00:54

wróżba :P
masz raptem 2 sruby odkręcic...kup nowy, dasz 60pln i będzie si :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez mati1982 » 15 gru 2011, 01:50

Aaa..to nie jest duży problem..Thx:) pzdr
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 11:56
Posty: 21 (2/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: mazda 3; 2,0 16v

Postprzez rafał88 » 15 gru 2011, 10:25

Zapomniales koledzie powiedziec ze jesli chce lzej musi aprat wyjac i takie tam:) w sumie huuu nie robota:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 15 gru 2011, 12:19

tak zapytam ile wam się rzeje do do Temp roboczej czyli 90C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez cwany » 15 gru 2011, 13:08

latem to 1,5-2km i mam silnik nagrzany, teraz przy tych temperaturach to już tak trzeba 3-4km żeby sie nagrzał (dodam ze odpalam, po 5sek ruszam i spokojnie jade max 2,5tys obrotów), a czasowo to tak myślę że około 5-7min
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez MIRU » 15 gru 2011, 17:31

arafal21 napisał(a):Zapomniales koledzie powiedziec ze jesli chce lzej musi aprat wyjac i takie tam:) w sumie huuu nie robota:)

ja nigdy nie wyjmowałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez rynio87 » 15 gru 2011, 18:11

no ja jak kupiłem madzie to termostatu wogóle nie miałem a przy wymianie wykrecałem zapłon lepszy dostep jest.
No i mam pytanie czy przez korek chłodnicy jest przyczyna naprezania sie węzy chyba mi nie puszcza na zbiornik wyrównawczy
Początkujący
 
Od: 3 gru 2011, 23:37
Posty: 16
Auto: mazda 323f 96r ''Madzia''

Postprzez BratCukierka » 22 gru 2011, 11:24

Mam mały problem z 323 F Z5 którą jeździ moja narzeczona... auto wg. wskaźnika nie może się nagrzać nawet do połowy – również na postoju na wysokich obrotach przez dłuższy czas...

Wymieniłem termostat... i nic... to samo... układ jest odpowietrzony, oba węże gorące... po odłączeniu 1-pinowego czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik przestaje on wskazywać czyli jest ok... reaguje właściwie... nie wiem jak z drugim odpowiedzialnym za włączanie wentylatora... ale dziwne jest to że nie mogę rozgrzać go do włączenia wentylatora... i czemu nie chce wejść na połowę skali... Wentylator sprawny bo w trybie diagnostycznym wiatrak się załącza po otwarciu przepustnicy.

Poza tym nie pokoją mnie obroty na zimnym silniku... Po odpaleniu wchodzi na ok. 3000 obr.min i trzyma je przez chwilę i trzyma potem ok. 2500... Dzieje się tak też gdy auto odpalam po nocy w ogrzewanym garażu... :/ tyle że szybciej opada na obrotach.... boję się gdy przy dużych mrozach narzeczona będzie go odpalała z rana pod chmurką :|

EDIT: Podregulowałem wczoraj obroty na ciepłym pod pełnym obciążeniem elektrycznym (światła, radio, nawiew) i jest lepiej jeśli chodzi o obroty na zimnym 2500 to jest maks i jakby szybciej opadały ... jednakże to że nie mogę włączyć wentylatora na postoju, a raczej tak go rozgrzać wg wskaźnika żeby się załączył.... Ogrzewanie działa super. Daje gorące powietrze....
Ma ktoś jakiś pomysł?

PS. Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ ale rura dolotu jest poklejona taśmą ;) Błędów brak....

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez rafał88 » 22 gru 2011, 17:53

To cos za duze te obroty na ssaniu, mi przykladowo do 1800rmp podchodzi jak jest naprawde zimno. Hmm a temp moze to wina termostatu lecz samego wskaznika, myslales nad tym?? A tez moze na jakis taki trefny termostat trafiles i sie nie zamyka bo i czasem takie cuda sie dzieja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez BratCukierka » 22 gru 2011, 21:26

Ale dlaczego nawet na postoju nie mogę go zagrzać tak, żeby wskazówka doszła do połowy skali i nie chce się włączyć wentylator??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez cwany » 22 gru 2011, 21:39

od siebie dodam ze u mnie mazda jeszcze nigdy nie załączyła wiatraka a temp po nagrzaniu stoi równo na połowie skali. może jak ktoś ostro pałuje to mu sie i załączy wiatrak ale generalnie nie jest łatwo.
jeśli stoi CI temp w jednym miejscu a wszystko poza tym jest ok to obstawiałbym że ktoś grzebał przy liczniku, potem założył troche nie tak wskazówke i tyle.
co do obrotów na ssaniu to jest multum tematów i generalnie też nie ma sie czym martwic
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez BratCukierka » 22 gru 2011, 21:52

tyle tylko że nawet po kilkunastu minutach przegazówek na postoju wentylator nie chce się włączyć...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez MIRU » 23 gru 2011, 00:35

moje byłe z5 w miescie w korkach podczas letnich upalow nawet nie załączało went a co dopiero w zimie :) poza tym spr sobie czujnik od wskaźnika
ps jaki jest teraz termostat włozony?? na ile st ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez BratCukierka » 23 gru 2011, 09:10

chyba 82st. musiałbym zobaczyć...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez devil-80 » 31 gru 2011, 15:31

Czy jeżeli jest odwrotnie i silnik nie dogrzewa się (wskazówka jest minimalnie poniżej połowy) to też wine ma termostat?
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 00:23
Posty: 102 (1/0)
Auto: Mazda 6 1.8 MZR
Mitsubishi Carisma 1.3

Postprzez Mol » 31 gru 2011, 15:42

Jasne, że może być. Termostat zawieszony w pozycji otwartej + płyn w ciągłym obiegu = niedogrzanie silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lip 2009, 19:26
Posty: 24
Skąd: Zabrze
Auto: 323F BA (Z5) '95
Saab 9-3 Aero Viggen B205R MY01
Toyota Corolla E12 2.0 D4D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323