Poszukam
Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
Witam,szukałem na forum,ale nie znalazłem odpowiedzi,więc założyłem wątek.Mam problem dotyczący temperatury silnika,a mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem,że nawet po przejechaniu ok.2o minutowej trasy ,wskazówka temp.silnika nie dochodzi do połowy,wcześniej działo się to po przejechaniu kilku kilometrów.Pytałem znajomego mechanika i powiedział,że mam prawdopodobnie termostat do wymiany.W zwiazku z tym mam pytanie :jak sprawdzić sprawnośc termostatu?
latem to 1,5-2km i mam silnik nagrzany, teraz przy tych temperaturach to już tak trzeba 3-4km żeby sie nagrzał (dodam ze odpalam, po 5sek ruszam i spokojnie jade max 2,5tys obrotów), a czasowo to tak myślę że około 5-7min
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
no ja jak kupiłem madzie to termostatu wogóle nie miałem a przy wymianie wykrecałem zapłon lepszy dostep jest.
No i mam pytanie czy przez korek chłodnicy jest przyczyna naprezania sie węzy chyba mi nie puszcza na zbiornik wyrównawczy
No i mam pytanie czy przez korek chłodnicy jest przyczyna naprezania sie węzy chyba mi nie puszcza na zbiornik wyrównawczy
- Od: 3 gru 2011, 23:37
- Posty: 16
- Auto: mazda 323f 96r ''Madzia''
Mam mały problem z 323 F Z5 którą jeździ moja narzeczona... auto wg. wskaźnika nie może się nagrzać nawet do połowy – również na postoju na wysokich obrotach przez dłuższy czas...
Wymieniłem termostat... i nic... to samo... układ jest odpowietrzony, oba węże gorące... po odłączeniu 1-pinowego czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik przestaje on wskazywać czyli jest ok... reaguje właściwie... nie wiem jak z drugim odpowiedzialnym za włączanie wentylatora... ale dziwne jest to że nie mogę rozgrzać go do włączenia wentylatora... i czemu nie chce wejść na połowę skali... Wentylator sprawny bo w trybie diagnostycznym wiatrak się załącza po otwarciu przepustnicy.
Poza tym nie pokoją mnie obroty na zimnym silniku... Po odpaleniu wchodzi na ok. 3000 obr.min i trzyma je przez chwilę i trzyma potem ok. 2500... Dzieje się tak też gdy auto odpalam po nocy w ogrzewanym garażu... :/ tyle że szybciej opada na obrotach.... boję się gdy przy dużych mrozach narzeczona będzie go odpalała z rana pod chmurką
EDIT: Podregulowałem wczoraj obroty na ciepłym pod pełnym obciążeniem elektrycznym (światła, radio, nawiew) i jest lepiej jeśli chodzi o obroty na zimnym 2500 to jest maks i jakby szybciej opadały ... jednakże to że nie mogę włączyć wentylatora na postoju, a raczej tak go rozgrzać wg wskaźnika żeby się załączył.... Ogrzewanie działa super. Daje gorące powietrze....
Ma ktoś jakiś pomysł?
PS. Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ ale rura dolotu jest poklejona taśmą
Błędów brak....
Pozdrawiam
Wymieniłem termostat... i nic... to samo... układ jest odpowietrzony, oba węże gorące... po odłączeniu 1-pinowego czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik przestaje on wskazywać czyli jest ok... reaguje właściwie... nie wiem jak z drugim odpowiedzialnym za włączanie wentylatora... ale dziwne jest to że nie mogę rozgrzać go do włączenia wentylatora... i czemu nie chce wejść na połowę skali... Wentylator sprawny bo w trybie diagnostycznym wiatrak się załącza po otwarciu przepustnicy.
Poza tym nie pokoją mnie obroty na zimnym silniku... Po odpaleniu wchodzi na ok. 3000 obr.min i trzyma je przez chwilę i trzyma potem ok. 2500... Dzieje się tak też gdy auto odpalam po nocy w ogrzewanym garażu... :/ tyle że szybciej opada na obrotach.... boję się gdy przy dużych mrozach narzeczona będzie go odpalała z rana pod chmurką
EDIT: Podregulowałem wczoraj obroty na ciepłym pod pełnym obciążeniem elektrycznym (światła, radio, nawiew) i jest lepiej jeśli chodzi o obroty na zimnym 2500 to jest maks i jakby szybciej opadały ... jednakże to że nie mogę włączyć wentylatora na postoju, a raczej tak go rozgrzać wg wskaźnika żeby się załączył.... Ogrzewanie działa super. Daje gorące powietrze....
Ma ktoś jakiś pomysł?
PS. Nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ ale rura dolotu jest poklejona taśmą
Pozdrawiam
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
To cos za duze te obroty na ssaniu, mi przykladowo do 1800rmp podchodzi jak jest naprawde zimno. Hmm a temp moze to wina termostatu lecz samego wskaznika, myslales nad tym?? A tez moze na jakis taki trefny termostat trafiles i sie nie zamyka bo i czasem takie cuda sie dzieja.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ale dlaczego nawet na postoju nie mogę go zagrzać tak, żeby wskazówka doszła do połowy skali i nie chce się włączyć wentylator??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
od siebie dodam ze u mnie mazda jeszcze nigdy nie załączyła wiatraka a temp po nagrzaniu stoi równo na połowie skali. może jak ktoś ostro pałuje to mu sie i załączy wiatrak ale generalnie nie jest łatwo.
jeśli stoi CI temp w jednym miejscu a wszystko poza tym jest ok to obstawiałbym że ktoś grzebał przy liczniku, potem założył troche nie tak wskazówke i tyle.
co do obrotów na ssaniu to jest multum tematów i generalnie też nie ma sie czym martwic
jeśli stoi CI temp w jednym miejscu a wszystko poza tym jest ok to obstawiałbym że ktoś grzebał przy liczniku, potem założył troche nie tak wskazówke i tyle.
co do obrotów na ssaniu to jest multum tematów i generalnie też nie ma sie czym martwic
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
- Od: 7 gru 2008, 17:52
- Posty: 146
- Skąd: Biskupiec/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA
tyle tylko że nawet po kilkunastu minutach przegazówek na postoju wentylator nie chce się włączyć...
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
chyba 82st. musiałbym zobaczyć...
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości