Mazda nadal kopci po wym. uszczelniaczy [323 BA Z5]
Temperatura jest ok trzyma się w połowie skali, nie skacze nie wariuje, grzeje normalnie. Lambdy nie sprawdzałem lecz czytałem że można ją odłączyć i zobaczyć ile będzie auto paliło i czy będzie się z nią coś złego działo. Błędów też nie sprawdzałem ale chyba przejadę się gdzieś żeby mi ją pod kompa podłączyli.
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
ja nie wiem, co wy wszyscy/prawie wszyscy macie z tym kompem, żal wydać 2 zł na diode led, opornik i kawałek drutka?
Teraz masz przyczynę takiej zadymy za autem. To że temperatura na wskaźniku jest w porządku to nie znaczy że czujnik temperatury jest dobry, ale rozumiem że auto normalnie schodzi ze ssania... Przedawkowanie paliwa też może powodować przerywanie, szarpanie silnika.
Teraz masz przyczynę takiej zadymy za autem. To że temperatura na wskaźniku jest w porządku to nie znaczy że czujnik temperatury jest dobry, ale rozumiem że auto normalnie schodzi ze ssania... Przedawkowanie paliwa też może powodować przerywanie, szarpanie silnika.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A powiedzcie mi czy przerwa na świecy ma jakieś wielkie znaczenie? Bo teoretycznie wedlug specyfikacji powinna być 1mm – 1,1mm a ja tak na oko mam 1,5 mm i niby to są świece do tego modelu (NGK)
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, 16:39 przez Rudolf21, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Szczelinomierzem nie mierzyłem lecz na bank jest wiecej niż 1mm. Chciałbym się dowiedzieć czy to znacznie wpływa na pracę silnika?
I mam jeszcze jedno glupie pytanie jak ustawić poprawnie obroty? Bo z tego co patrzylem to jest tylko śrubka na przepustnicy która reguluje naciągnięcie linki.
I mam jeszcze jedno glupie pytanie jak ustawić poprawnie obroty? Bo z tego co patrzylem to jest tylko śrubka na przepustnicy która reguluje naciągnięcie linki.
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
jest śrubka w przepustnicy którą reguluje się wolne obroty, uchylenie przepustnicy nie ma nic do tego, radzę ci tego nawet nie ruszać.
Teoretycznie niewłaściwa przerwa na świecy może takie coś powodować, ale nie jestem jakoś do tego przekonany.
Teoretycznie niewłaściwa przerwa na świecy może takie coś powodować, ale nie jestem jakoś do tego przekonany.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
przy wpiętej zworce i na rozgrzanym silniku z powyłączanymi odbiornikami prądu.ProboszczV6 napisał(a):est śrubka w przepustnicy którą reguluje się wolne obroty
Minimalnie większy odstęp między elektrodami świecy powoduje szybszy zapłon mieszanki, jakkolwiek odstęp 1,5mm jest dalece niewłaściwy i niebezpieczny dla aparatu zapłonowego.
Śrubka jest "nad przepustnicą" do regulacji biegu jałowego.
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
aha czyli to nie jest ta która naciąga linkę.
Czyli w trybie serwisowym. Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie czy po wyjęciu zworki należy coś zrobić odłączyć podłączyć żeby wrócic do normalnego trybu?
przy wpiętej zworce i na rozgrzanym silniku z powyłączanymi odbiornikami prądu.
Czyli w trybie serwisowym. Teraz nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie czy po wyjęciu zworki należy coś zrobić odłączyć podłączyć żeby wrócic do normalnego trybu?
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Apropo świec według danych technicznych powinny być świece NGK BKR5E11 czyli ciepłota 5 a ja mam u siebie świece o ciepłocie 6 i czy to też ma jakieś wielkie znaczenie?
Przepraszam że tak wypytuję ale szukam już przyczyn we wszystkim.
Dopisano 6 sty 2013, 21:54:
Jeszcze jedna obserwacja silnik pod aparatem zapłonowym jest trochę ulany olejem. domyslam się że oring trzeba wymienić tylko czy ten olej może wpływać na pracę aparatu?
Przepraszam że tak wypytuję ale szukam już przyczyn we wszystkim.
Dopisano 6 sty 2013, 21:54:
Jeszcze jedna obserwacja silnik pod aparatem zapłonowym jest trochę ulany olejem. domyslam się że oring trzeba wymienić tylko czy ten olej może wpływać na pracę aparatu?
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
rozumiem że wymienione masz świece i kable zapłonowe a kopułka rozdzielacza jest czysta i nie ma żadnych defektów które mogłyby powodować uciekanie iskry? Jeśli tak, to możliwe że ucieka ci paliwo z listwy przez wtrysk, bądź o-ring uszczelniający i podlewa ten jeden cylinder, efekt jak przy zalaniu, zacznie palić dopiero po przewietrzeniu, lekkim rozgrzaniu, chociaż gdyby tak było to nawet po nocy miałbyś problem bo największe ciśnienie w układzie jest po zgaszeniu ciepłego silnika więc uciekać powinno wtedy najbardziej i zalewać zawory...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Świece i kable wymienione ( choć co do kabli to nie jestem pewien czy są dobre) Kopułkę czyściłem ze wszystkich brudów i nadal to samo choć dzisiaj odpaliłem auto po 2 dniach i wszystko ok. Co zauważyłem że jak zeszło ze ssania chodziło na ok 1000 obrotów i co dziwniejsze miało moc a jak tylko zeszło z tych obrotów zaczęło je odczuwalnie dławic a jak tylko nabrało trochę temperatury uspokoiło się troche lecz lekkie szarpanie nadal zostało.
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
gdzies Ci ewdinetnie iskra ucieka, nic innego. Mowie Ci wez od kogos jakie kolwiek kable(zeby tylko byly ok i wtedy sprawdz, ja mialem z poloneza i dopiero po takim sprawdzeniu zmienilem kable i oczywiscie tez swiece. A aparat sprawdzales?? nie chce mi sie wszystkiego czytac bo miales go sobie sprawdzic czy czasem oliwa nie plywa w srodku.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
No właśnie nie sprawdziłem bo cały czas śnieg pada a garaż mam niestety zajety. Teraz jak będę miał coś nadplanowej gotówki to kupię palec i kopułkę jeśnie nie pomoże to będę szukał całego aparatu. W najbliższej przyszłości zrobię też test z diodom tylko musze rozkminić jak się to robi i koniecznie musze pojechać na regulację obrotów bo mój kolega pokręcił mi śrubą od naciągania linki i mam trochę za niskie
- Od: 22 gru 2012, 17:04
- Posty: 67
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 Limited Edition
Ale sobie utrudniasz zycie panie. Sprawdz dobrze WN i rozbierz aparat czy nie jest ujeb..y od srodka w oleju. jak chcesz sprawdzic bledy wez zwykla diode taka jak np postojowka i sprawdzisz nawet taka bledy wystarczy tu temat viewtopic.php?f=116&t=99250 .
A obroty silnika reguluje sie sruba ktora znaduje sie u gory przepustnicy w trybie serwisowym (drucik do Ten+ gnd), po wejscu w tryb serwisowy autko powinno podniesc oborty delikatnie jest bd w tym trybie na 700rmp to juz sa za nisko najelpiej jak maja 800-900rmp w tym trybie, aaa i najwazniejsze silnik ma byc nagarzany. jak cos nie bd wiedzial pisz na pw chyba ze przez gg to Ci podam przez pw.
A obroty silnika reguluje sie sruba ktora znaduje sie u gory przepustnicy w trybie serwisowym (drucik do Ten+ gnd), po wejscu w tryb serwisowy autko powinno podniesc oborty delikatnie jest bd w tym trybie na 700rmp to juz sa za nisko najelpiej jak maja 800-900rmp w tym trybie, aaa i najwazniejsze silnik ma byc nagarzany. jak cos nie bd wiedzial pisz na pw chyba ze przez gg to Ci podam przez pw.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości