falujace obroty tylko przy puszczonym sprzegle

Postprzez Ziemianin » 24 cze 2008, 19:12

Witam wszystkich uzytkownikow i mam nastepujacy problem moze ktos juz wczesniej sie zetknal z tym tematem.
Otóż zaraz po wymianie kompletnego sprzegla, po puszczeniu sprzegla na biegu jalowym obroty podnasza sie do ok 1300 -1400, gdy wcisne sprzeglo do oporu jest wszystko normalnie czyli 900.
Druga sprawa jest taka ze gdy wlacze nawiew na 2 to obroty zaczynaja falowac dosc gwaltownie tak ze silnik przygasa (500-1400)
No i na koniec cos rezonuje ale tylko przy puszczonym na maxa sprzegle czyli slysze takie jakby cykanie tykanie ale wystarczy ze dostlownie poloze noge na sprzegle (wcisnie je 2 mm) i cykanie ustaje. Cytkanie sluchac zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju.
Jezeli ktos zetknal sie z taka sytuacja to prosze o porade co moze byc przyczyna.
moje autko: mazda 323c 1.5 96'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 mar 2007, 20:15
Posty: 13
Skąd: Opole
Auto: mazda 323c (BA) Z5 1.5 16v 96'

Postprzez graba_81 » 3 lip 2008, 20:33

Witam ja mam dokładnie to samo. Po wymianie sprzęgła – jak wcisnę pedał sprzęgła to mam 900 obr/min a jak puszczę pedał to mam od 1500 do 2000 obr/min. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to proszę, żeby napisał co to może być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2007, 16:32
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA 1.8 16V DOHC b+g 97r

Postprzez Mass-XXL » 4 lip 2008, 07:11

Otóż przyczyn może być dużo :)
Ziemianin napisał(a):No i na koniec cos rezonuje ale tylko przy puszczonym na maxa sprzegle czyli slysze takie jakby cykanie tykanie ale wystarczy ze dostlownie poloze noge na sprzegle (wcisnie je 2 mm) i cykanie ustaje. Cytkanie sluchac zarowno podczas jazdy jak i podczas postoju.

a sprawdziłeś łożysko oporowe czy dobre jest
Ziemianin napisał(a):Druga sprawa jest taka ze gdy wlacze nawiew na 2 to obroty zaczynaja falowac dosc gwaltownie tak ze silnik przygasa (500-1400)

obciążenie alternatora i akumulatora ja mam to samo :) mam mniejszy aku niż jest podane w książce
Powinien być 80(Ah) a alternator powinien dawać 55(A)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:25
Posty: 46
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24

Postprzez farciarz » 4 lip 2008, 23:53

Mass-XXL napisał(a):Powinien być 80(Ah)
<jelen> <jelen> <jelen>
Chyba jednak się mylisz bo to nie diesel...powinno być chyba 60 Ah. Co do obciążenia alternatora i akumulatora...to piszesz bzdury. W przypadku obciążenia prądem komputer dostaje sygnał...i podnosi obroty a nie powoduje ich spadek .... max do 1100 może odrobinkę więcej. I to jest właściwa reakcja, a nie spadek na 500 i podbicie do 1400. Jeśli masz tak też u siebie, to masz problem ... i nie jest to normalne.

Zresztą opcja szukaj się kłania...
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323