Duszenie silnika podczas nagłego przyśpieszania
1, 2
Cześć,
od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 323F BA 1.5 16V,95r. od razu nie dało mi spokoju przyśpieszanie auta z uwagi na duszenie się, przerywanie, wygląda to tak jakby madzia przez kilka momentów nie otrzymywała odpowiedniej ilości paliwa czego efektem są nieprzyjemne szarpnięcia.
Dodam, że nie sprawdzałem jeszcze świec i przewodów.
W diagnostyce wykazało kody błędów: 16-czujnik ERG, 17-układ sprzężenia zwrotnego i 71- którego nie znam.
Cz może to jest jakaś informacja dla mnie?
Czy macie jakieś sugestie lub doświadczenia w tym temacie?
od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 323F BA 1.5 16V,95r. od razu nie dało mi spokoju przyśpieszanie auta z uwagi na duszenie się, przerywanie, wygląda to tak jakby madzia przez kilka momentów nie otrzymywała odpowiedniej ilości paliwa czego efektem są nieprzyjemne szarpnięcia.
Dodam, że nie sprawdzałem jeszcze świec i przewodów.
W diagnostyce wykazało kody błędów: 16-czujnik ERG, 17-układ sprzężenia zwrotnego i 71- którego nie znam.
Cz może to jest jakaś informacja dla mnie?
Czy macie jakieś sugestie lub doświadczenia w tym temacie?
Ostatnio edytowano 1 cze 2008, 18:51 przez kris2301, łącznie edytowano 1 raz
Kris
- Od: 29 maja 2008, 20:44
- Posty: 16
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.
Co do błędów – nie mam niestety pojęcia czy któryś z nich może mieć wpływ na jazdę Twojego autka. Błedy mogą być nieaktualne, zresetuj kompa przez odlaczenie jednej klemy i trzymanie hamulca nożnego przez kilka minut aż się resztki rozładują. Później przejedz się i sprawdz jeszcze raz błędy.
Co do zamulania – nie jestem też jakimś specem ale osobiście sprawdzibłym w kolejności
1. filtr powietrza
2. świece
3. kable
Kolejność ma znaczenie jeśli kasa gra rolę
kable najdroższe, świece i filtr to grosze
może to też być wina aparatu zapłonowego, warto by było zamienić aparat z jakąś inną Mazdunią BA i sprawdzić.
Co do zamulania – nie jestem też jakimś specem ale osobiście sprawdzibłym w kolejności
1. filtr powietrza
2. świece
3. kable
Kolejność ma znaczenie jeśli kasa gra rolę
może to też być wina aparatu zapłonowego, warto by było zamienić aparat z jakąś inną Mazdunią BA i sprawdzić.
Z takich rzeczy co mi się nasuwają to jeszcze może gdzieś zasysać lewe powietrze. Sprawdz czy za przeływką gdzieś nie zasysa powietrza..
Generalnie więcej chyba nie wiem
Generalnie więcej chyba nie wiem
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika – jego uszkodzenie powodowało w moim poprzednim aucie takie zachowanie jak u Ciebie a błędu nie pokazywał żadnego
Pozdrowienia
<center>
</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
<center>

zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
- Od: 2 paź 2007, 11:32
- Posty: 252
- Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
- Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC
Yard napisał(a):U mnie pomogła wymiana przewodów, ale błędów nie było żadnych..
jakich przewodów ?
ja dziś w nissanie wymieniłem sonde – bo stara powodowała falowania obrotów, zadyszki, zdławienia – objawy nawet podchodzące pod pompe paliwa – ale ta jest nowa.
Cisnienie paliwa sprawdziłem, błędów brak, ale na kompie mialem dziwny sygnal sondy. odpialem sonde i część przypadłości zniknęła (poza zalewaniem na niskich obrotach). Dzis wstawiłem nową i wszystkie przypadłości zniknęły, silnik zacząl równo chodzić.
Po odpięciu sondy też nie było błędu.
Ja bym obstawiał sondę – sprawdzić jest łatwo – wstępnie można zrobić to woltomierzem. Kable i świece też należy sprawdzić – po wyglądzie świec wiele można się odwiedzieć.
kris2301 a ja obstawiam aparacik zapłonowy...
zlukaj tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=organo
zlukaj tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=organo
-
Gość
kris2301 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Mam podobny problem ze swoją 323F 1.5, a mianowicie podczas przyspieszania auto traci moc i bardzo powoli wchodzi na wysokie obroty. Po chwili dostaje potężnego kopa i przyspiesza jakby dostało podtlenku azotu:) Wymieniłem świece, przepływomierz, wąż od przepływomierza do kolektora i nic się nie zmieniło. Jeżeli to w czymś pomoże to czasami na jałowym biegu delikatnie skaczą obroty silnika. Dwóch mechaników(w tym stacja diagnostyczna Bosch) nie potrafiło dokładnie określić przyczyny takiego zachowania silnika!
-
lukasz.rosinski
Dzisiaj zrobiłem reset komputera, znikły zapamiętane wcześniej błędy 16,17 i 71.
Myślałem, że może to pomoże i wyeliminuje duszenie silnika podczas przyśpieszenia – niestety myliłem się.
Od jutra zaczynam od:
1. wymiany świec
2. wymiany filtra powietrza
3. wymiany przewodów.
Potem napiszę czy to pomogło.
Myślałem, że może to pomoże i wyeliminuje duszenie silnika podczas przyśpieszenia – niestety myliłem się.
Od jutra zaczynam od:
1. wymiany świec
2. wymiany filtra powietrza
3. wymiany przewodów.
Potem napiszę czy to pomogło.
Kris
- Od: 29 maja 2008, 20:44
- Posty: 16
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.
kris2301 Powodów może być naprawdę wiele. Ale prawda jest taka iż w tych objawach co opisaleś w większości przypadków wina leży wyłącznie w układzie elektrycznym...a dokładniej w aparacie zapłonowym
.
Może być jeszcze jedynie opcja nieszczelnego układu dolotowego powietrza. No ale jak napisałem wyżej przyczyn może być wiele
Może być jeszcze jedynie opcja nieszczelnego układu dolotowego powietrza. No ale jak napisałem wyżej przyczyn może być wiele
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
U mnie wystarczyla wymiania swiec oraz przesuszenie kabli na kaloryferze <lol2>. Jednakze moze to byc takze peknieta rura od wlotu powietrza. U mnie ktos to "fachowo" polapal na tasiemki samo zaciskajace sie <lol2> ale dziala wiec nie ruszam tam nic. proponowalbym CI najpierw sprawdzic rure czy nie ma przedmuchow bo to jest za darmo. Potem swieczki bo to tylko 50zl i na koncu chyba kable bo sa najdrozsze.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Miałem podobny objaw. Jak mocno depnąłem gaz to autko jakoś zatykało. Wystarczyło okleić rurę od przepływomierza taśmą izolacyjną. Była lekko popękana. Sprawdź też ustawienie aparatu zapłonowego.

Dzięki chłopaki za Wasze rady, macie rację – dzisiaj oglądałem układ dolotowy powietrza – okazuje się, że mam bardzo nieładnie popękaną harmonijkę (przed przepływomierzem) z jednym dużym rozcięciem.
Teraz muszę to jakoś zabezpieczyc lub kupic dobrą używaną.
Po naprawie tej części napiszę czy duszenie znikło – daliście mi nadzieję, że nie jest to może poważna naprawa.
Teraz muszę to jakoś zabezpieczyc lub kupic dobrą używaną.
Po naprawie tej części napiszę czy duszenie znikło – daliście mi nadzieję, że nie jest to może poważna naprawa.
Kris
- Od: 29 maja 2008, 20:44
- Posty: 16
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości