Duszenie silnika podczas nagłego przyśpieszania

Postprzez kris2301 » 30 maja 2008, 22:33

Cześć,
od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 323F BA 1.5 16V,95r. od razu nie dało mi spokoju przyśpieszanie auta z uwagi na duszenie się, przerywanie, wygląda to tak jakby madzia przez kilka momentów nie otrzymywała odpowiedniej ilości paliwa czego efektem są nieprzyjemne szarpnięcia.
Dodam, że nie sprawdzałem jeszcze świec i przewodów.
W diagnostyce wykazało kody błędów: 16-czujnik ERG, 17-układ sprzężenia zwrotnego i 71- którego nie znam.
Cz może to jest jakaś informacja dla mnie?
Czy macie jakieś sugestie lub doświadczenia w tym temacie?
Ostatnio edytowano 1 cze 2008, 18:51 przez kris2301, łącznie edytowano 1 raz
Kris
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:44
Posty: 16
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.

Postprzez michasiek » 31 maja 2008, 01:21

Co do błędów – nie mam niestety pojęcia czy któryś z nich może mieć wpływ na jazdę Twojego autka. Błedy mogą być nieaktualne, zresetuj kompa przez odlaczenie jednej klemy i trzymanie hamulca nożnego przez kilka minut aż się resztki rozładują. Później przejedz się i sprawdz jeszcze raz błędy.

Co do zamulania – nie jestem też jakimś specem ale osobiście sprawdzibłym w kolejności

1. filtr powietrza
2. świece
3. kable


Kolejność ma znaczenie jeśli kasa gra rolę :) kable najdroższe, świece i filtr to grosze
może to też być wina aparatu zapłonowego, warto by było zamienić aparat z jakąś inną Mazdunią BA i sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez kris2301 » 31 maja 2008, 08:13

Dzięki michasiek za podpowiedź.
Dzisiaj zacznę od wymiany tych części.
Kris
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:44
Posty: 16
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.

Postprzez michasiek » 31 maja 2008, 10:12

Gazu nie masz zamontowanego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez kris2301 » 31 maja 2008, 15:46

Nie mam inst.gazowej, autko cały czas "śmiga" na E95.
Kris
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:44
Posty: 16
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.

Postprzez michasiek » 31 maja 2008, 15:48

Z takich rzeczy co mi się nasuwają to jeszcze może gdzieś zasysać lewe powietrze. Sprawdz czy za przeływką gdzieś nie zasysa powietrza..

Generalnie więcej chyba nie wiem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez mazur » 31 maja 2008, 16:12

ja bym jeszcze sprawdził czujnik temperatury silnika – jego uszkodzenie powodowało w moim poprzednim aucie takie zachowanie jak u Ciebie a błędu nie pokazywał żadnego
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez marek » 31 maja 2008, 16:42

sprawdź sonde lambda oscyloskopem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Yard » 31 maja 2008, 19:14

U mnie pomogła wymiana przewodów, ale błędów nie było żadnych..
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez marek » 31 maja 2008, 19:19

Yard napisał(a):U mnie pomogła wymiana przewodów, ale błędów nie było żadnych..


jakich przewodów ?

ja dziś w nissanie wymieniłem sonde – bo stara powodowała falowania obrotów, zadyszki, zdławienia – objawy nawet podchodzące pod pompe paliwa – ale ta jest nowa.

Cisnienie paliwa sprawdziłem, błędów brak, ale na kompie mialem dziwny sygnal sondy. odpialem sonde i część przypadłości zniknęła (poza zalewaniem na niskich obrotach). Dzis wstawiłem nową i wszystkie przypadłości zniknęły, silnik zacząl równo chodzić.
Po odpięciu sondy też nie było błędu.

Ja bym obstawiał sondę – sprawdzić jest łatwo – wstępnie można zrobić to woltomierzem. Kable i świece też należy sprawdzić – po wyglądzie świec wiele można się odwiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Gość » 31 maja 2008, 19:26

kris2301 a ja obstawiam aparacik zapłonowy...
zlukaj tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=organo
Gość
 

Postprzez KyRy » 31 maja 2008, 20:05

kris2301 popraw temat na zgodny z regulaminem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez marek » 31 maja 2008, 20:06

marek napisał(a):akich przewodów ?


już wiem jakich hahaha chyba dziś nie bardzo ze mną <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez lukasz.rosinski » 2 cze 2008, 09:36

Mam podobny problem ze swoją 323F 1.5, a mianowicie podczas przyspieszania auto traci moc i bardzo powoli wchodzi na wysokie obroty. Po chwili dostaje potężnego kopa i przyspiesza jakby dostało podtlenku azotu:) Wymieniłem świece, przepływomierz, wąż od przepływomierza do kolektora i nic się nie zmieniło. Jeżeli to w czymś pomoże to czasami na jałowym biegu delikatnie skaczą obroty silnika. Dwóch mechaników(w tym stacja diagnostyczna Bosch) nie potrafiło dokładnie określić przyczyny takiego zachowania silnika!
lukasz.rosinski
 

Postprzez kris2301 » 2 cze 2008, 20:29

Dzisiaj zrobiłem reset komputera, znikły zapamiętane wcześniej błędy 16,17 i 71.
Myślałem, że może to pomoże i wyeliminuje duszenie silnika podczas przyśpieszenia – niestety myliłem się.

Od jutra zaczynam od:
1. wymiany świec
2. wymiany filtra powietrza
3. wymiany przewodów.

Potem napiszę czy to pomogło.
Kris
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:44
Posty: 16
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.

Postprzez farciarz » 3 cze 2008, 00:27

kris2301 Powodów może być naprawdę wiele. Ale prawda jest taka iż w tych objawach co opisaleś w większości przypadków wina leży wyłącznie w układzie elektrycznym...a dokładniej w aparacie zapłonowym :P :P :P .

Może być jeszcze jedynie opcja nieszczelnego układu dolotowego powietrza. No ale jak napisałem wyżej przyczyn może być wiele ;)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Majlo » 3 cze 2008, 15:28

stawiam na układ dolotowy... dokładnie na tą harmonijkę za przepływomierzem... lubi pęknąć po kilkunastu latach....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez nicek777 » 7 cze 2008, 14:41

U mnie wystarczyla wymiania swiec oraz przesuszenie kabli na kaloryferze <lol2>. Jednakze moze to byc takze peknieta rura od wlotu powietrza. U mnie ktos to "fachowo" polapal na tasiemki samo zaciskajace sie <lol2> ale dziala wiec nie ruszam tam nic. proponowalbym CI najpierw sprawdzic rure czy nie ma przedmuchow bo to jest za darmo. Potem swieczki bo to tylko 50zl i na koncu chyba kable bo sa najdrozsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Rascal » 9 cze 2008, 17:22

Miałem podobny objaw. Jak mocno depnąłem gaz to autko jakoś zatykało. Wystarczyło okleić rurę od przepływomierza taśmą izolacyjną. Była lekko popękana. Sprawdź też ustawienie aparatu zapłonowego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2004, 11:03
Posty: 180 (1/0)
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323c 1.5 94r.
Focus mk1 TDDi
Focus mk1 2.0 zetec
Corsa 1.3 cdti
Focus mk II 1.6 TDCI
Fabia 1.4 16V

Postprzez kris2301 » 10 cze 2008, 15:43

Dzięki chłopaki za Wasze rady, macie rację – dzisiaj oglądałem układ dolotowy powietrza – okazuje się, że mam bardzo nieładnie popękaną harmonijkę (przed przepływomierzem) z jednym dużym rozcięciem.

Teraz muszę to jakoś zabezpieczyc lub kupic dobrą używaną.

Po naprawie tej części napiszę czy duszenie znikło – daliście mi nadzieję, że nie jest to może poważna naprawa.
Kris
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 20:44
Posty: 16
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323