Dziura w obrotach – tylko na autostradzie
Strona 1 z 1
Od razu mówię, że skorzystałem z wyszukiwarki i trochę poczytałem na ten temat, ale mój problem wydaje się być nietypowy... Mianowicie wystąpił on u mnie tylko 2 razy podczas jazdy po autostradzie. Po przejechaniu odcinka Katowice – Gliwice ze średnią prędkością około 160km/h pod koniec zauważyłem, że auto zaczyna łapać muła podczas przyspieszania. Wciskam gaz a on zaczyna lekko szarpać do przodu i odpuszczać, w efekcie prędkość samochodu raczej spadała. Po chwili trzymania pedału przeszło mu to i przyspieszał normalnie. Ale kolejne przyspieszanie znów tak samo szarpie. Gdy zjechałem z autostrady problem po chwili zniknął i autko zbierało się normalnie. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że zdarzyło mi się to tylko 2 razy i za każdym razem było poprzedzone jazdą po autostradzie z trochę większą prędkością. Temperatura silnika była cały czas dokładnie na połowie i ani drgnęła. W każdym innym przypadku silniczek wkręca się wzorowo na obroty i nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie 
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
yama napisał(a):pompa paliwa
albo filtr paliwa
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
waldek2000 napisał(a):filtr paliwa
Był on wymieniany niecały rok temu i jeżdżę tylko na markowym paliwie – BP.
yama napisał(a):pompa paliwa
Tylko dlaczego problem pojawia się tylko w opisanej sytuacji a w innych nie?
Podczas jazdy te 160km/h (w porywach do 180km/h) z solidnie wciśniętym pedałem, jak nie do oporu, silniczek kręcił się około 5000obr/min i nie było żadnego problemu. Dopiero gdy zwolniłem do około 100 – 120km/h i chciałem przyspieszyć to pojawiło się to szarpanie...
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
frmn89 napisał(a):A może...brak/kończące się paliwo ?
No bez przesady

Zrobię reset kompa i zobaczę czy pomoże, chociaż od razu nie będę mógł sprawdzić efektów, bo nie jeżdżę autostradą codziennie.
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
A nie dostałeś podmuchu wiatru w twarz wtedy właśnie może być taki objaw a na a-4 na tym odcinku wiatry bywają dziwne i bardzo odczuwalne . Zerkałeś czy obroty np rosną od razu a szarpniecie ma po chwili bo może to być tez oznaka ślizgu na sprzegielku – powietrze daje niesamowite opory i siły wiec Madzia ma z czym walczyć
pozdrowka
dziubek
pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Wiatr bym raczej wykluczył, nie szarpie on autem w takim stylu. Było to tak, jakby puszczać i wciskać gaz w odstępach około półsekundowych, ale nie równomiernych. Sprzęgło się na pewno nie ślizga, obroty spadały razem z prędkością samochodu. Wypadanie zapłonów też ma chyba inny objaw, nigdy tego nie doświadczyłem, ale się domyślam
Moim zdaniem po prostu nie dostawał paliwa, pytanie tylko dlaczego i dlaczego tylko w takiej sytuacji się to zdarza?
Dziś zrobiłem reset kompa i pojeździłem trochę po mieście. Wszystko działa idealnie, przyspiesza żwawo i równo w całym przedziale obrotów. W najbliższym czasie na A4 się nie wybieram, chyba, że coś wyskoczy...
P.S. Widzę, że Kolega z okolicy
Pozdrawiam serdecznie 
Dziś zrobiłem reset kompa i pojeździłem trochę po mieście. Wszystko działa idealnie, przyspiesza żwawo i równo w całym przedziale obrotów. W najbliższym czasie na A4 się nie wybieram, chyba, że coś wyskoczy...
P.S. Widzę, że Kolega z okolicy
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
A sprawdzałeś jak z odcięciem obrotów czy kreci do 6750 , na postoju stopniowo dodawać gaz aż do maksimum czy wtedy taki objaw sie pojawia.
choć co do wiatru to można sie naprawdę zdziwić jak czasem zacznie bujać
Ano z okolicy może nawet sie trafiliśmy kiedyś po drodze , jak coś staram sie bywać tez na wyjazdowych spotach wiec można sie zgadać.
Pozdrowka
dziubek
choć co do wiatru to można sie naprawdę zdziwić jak czasem zacznie bujać
Ano z okolicy może nawet sie trafiliśmy kiedyś po drodze , jak coś staram sie bywać tez na wyjazdowych spotach wiec można sie zgadać.
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
miałem identyczna sytuacje z moją mazdą 323 f 98 1,5 I TEZ NIE WIEM CO TO OZE BYĆ.
oby sie nie powtarzało.
oby sie nie powtarzało.
FHU Auto-Parts zaprasza na zakupy
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony
!!!!!!!!!!!!!
Montaz i Wywazanie na miejscu!!
Dodaj mnie do ulubionych sprzedających allegro
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=6656996
Najlepsze ceny na nowe opony

Montaz i Wywazanie na miejscu!!
- Od: 18 cze 2007, 23:29
- Posty: 50
- Skąd: Sieradz łódzkie
- Auto: Chrysler NEON
dziubek napisał(a):A sprawdzałeś jak z odcięciem obrotów czy kreci do 6750 , na postoju stopniowo dodawać gaz aż do maksimum czy wtedy taki objaw sie pojawia.
Nigdy nie kręciłem silnika tak, że paliwo mi odcięło, ale pod czerwonym polem był już nie raz (6500 RPM) i wszystko działało poprawnie. Efekt ten występował przy mniejszych obrotach, jeśli dobrze pamiętam to coś koło 3000 – 4000 RPM. I do końca nie jestem pewny czy był on związany z prędkością obrotową silnika czy stopniem wciśnięcia pedału gazu, nie było zbyt dużo czasu i miejsca na eksperymentowanie
michał87 napisał(a):miałem identyczna sytuacje z moją mazdą 323 f 98 1,5
Może taka ich natura... Jednak tym bardziej ciekawe czym to jest spowodowane...
A może po prostu, jak to kobieta, ma swoje kaprysy
dziubek napisał(a):Ano z okolicy może nawet sie trafiliśmy kiedyś po drodze , jak coś staram sie bywać tez na wyjazdowych spotach wiec można sie zgadać.
Do Sosnowca mi nijak po drodze, trochę też obowiązków mam ostatnio, ale jakby jakieś spotkanie regionalne miało się odbyć gdzieś bliżej, to postaram się zjawić
- Od: 15 kwi 2007, 23:30
- Posty: 312
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97
jakbyś pozerkał to na sosnowiec nie śmigam narazie bo spoty są w tygodniu i mi to nie pasuje ale bielsko i ustroń są w weekendy wiec bardziej optymalna pora
Co do opisanej dziury w tych obrotach to w z5 raczej normalne ten silnik ma jakby 2 życia spokojny i oszczędny do 3 tys z hakiem i budzi sie powtórnie po 4 tys i wtedy czujesz kopa bo po 4 tys nie pamiętam ile dokładnie osiąga swój maksymalny moment wiec może to daje u ciebie takie złudzenie a twoja Madzia jest jednak ciut lżejsza i mniejsza niż f ka
Pozdrowka
dziubek
Co do opisanej dziury w tych obrotach to w z5 raczej normalne ten silnik ma jakby 2 życia spokojny i oszczędny do 3 tys z hakiem i budzi sie powtórnie po 4 tys i wtedy czujesz kopa bo po 4 tys nie pamiętam ile dokładnie osiąga swój maksymalny moment wiec może to daje u ciebie takie złudzenie a twoja Madzia jest jednak ciut lżejsza i mniejsza niż f ka
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości