Mocne szarpanie przy ostrym przyspieszaniu na wysokich obrotach

Postprzez Manexus » 10 sty 2008, 16:59

Witam wszystkich.
Jestem tu nowy i proszę o pomoc w postawieniu diagnozy.
Przekopałem większą część forum w poszukiwaniu odpowiedzi, ale nie znalazłem nic co móglbym dopasować do objawów.
Czym może być spowodowane mocne szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu w Mazdzie 323f 1.5 16V (silnik Z5) '95r (gwałtowne spadanie obrotów- z Mazdy robi się żabka, no i kark boli :( )? Dzieje się to głównie powyżej 4500 obr/min zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Przy delikatnym operowaniu gazem problemu jakby nie było. Wymiana świec i kabli WN nie poprawiła sytuacji. Obroty w dolnym zakresie są (IMHO) prawidłowe- tzn nie ma falowania, jak stała pod chmurką przez kilka dni przy -10stopniach były małe problemy z odpaleniem -ale to raczej wina aku. Historii serwisu i przebytych usterek Madzi nie znam. Chciałbym problem rozwiązać raczej własnymi siłami. Proszę o sugestie...
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez ROMAN-R87 » 10 sty 2008, 17:08

Witam! Sprawdz czy nie masz moze peknietej kopulki aparatu zaplonowego no i czy sama kopulka i palec rozdzielacza sie nie konczy. jak jest uszkodzona to przy sporej wilgotnosci powietrz sa problemy z zaplonem bo (poprawcie jesli sie myle)iskra sobie bladzi wszedzie a nie chce isc na przewody i dalej na swieczki.
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Manexus » 10 sty 2008, 17:49

Na pewno w następny weekend tym się zajmę... W sumie przed chwilą trochę przycisnęłem na nierozgrznym silniku i zaczęła trochę szarpać od 2ch tysięcy...
Jak problem rozwiążę to dam znać:)
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez Beny » 10 sty 2008, 18:02

Manexus napisał(a):Wymiana świec i kabli WN nie poprawiła sytuacji.

wlasnie to obstawialem.A gumowa rura laczaca filtr powietrza z silnikiem?Moze ma dziure i zasysa powietrze,ale czemu obroty spadaja.
Najgorsza ewentualnosc aparat zaplonowy daje <dupa>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Manexus » 10 sty 2008, 21:11

Tak jak wspominałem wyżej szczegółowymi oględzinami zajmę się w sobotę kończę pracę zazwyczaj po 16.00 a jak jestem w domu to już jest ciemno. Objaw jak na mój gust to tak jakby w pewnym zakresie ogrotów brakowało mu paliwa/powietrza. Spróbuję jeszcze sprawdzić stan filtra paliwa. Opisywana usterka wpływa mi ostro na Psyche, odkąd dałem się przejechać koledze z cięższą stopą, w celach testowych oczywiśćie, przy wyprzedzaniu jakiegoś żuczka mało nie zostawiłem zębów w schowku i czegoś innego w gaciach :|
Mam nadzieję że to jednak nie aparat :(
Btw. Kolorek Efki mam prawie taki sam :D
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez Beny » 10 sty 2008, 21:42

Manexus napisał(a):Btw. Kolorek Efki mam prawie taki sam

jesli taki jak moj to taki sam odcieni nie bylo ;)
Manexus napisał(a):mało nie zostawiłem zębów w schowku i czegoś innego w gaciach

hahaha
Manexus napisał(a):Spróbuję jeszcze sprawdzić stan filtra paliwa
jak to sprawdzisz ?Filtr jest w bardzo ciekawym miejscu proponuje wyciagnac aku bedzie lzej/szybciej ale watpie zeby to bylo przyczyna ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Manexus » 10 sty 2008, 21:50

Na temat pomysłu inżynierów mazdy dot. położenia filtra paliwa w tym modelu już czytałem :|
Beny napisał(a):jesli taki jak moj to taki sam odcieni nie bylo

... mój może ciut przyblakł na słoneczku :D
Beny napisał(a):ale watpie zeby to bylo przyczyna

mam Madzie dopiero kilka miechów i w zasadzie nie wiem co poprzedni owner w niej zmieniał poza rozrządem, na który widziałem kwity... Przy okazji i to warto sprawdzić i wymienić...
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez Beny » 10 sty 2008, 21:54

Manexus napisał(a):Na temat pomysłu inżynierów mazdy dot. położenia filtra paliwa w tym modelu już czytałem

no i jak ci sie podoba jak pisalem aku wyciag i bedzie ok
Manexus napisał(a):Przy okazji i to warto sprawdzić i wymienić...
dokladnie warto a nie kosztuje duzo.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez alf28 » 10 sty 2008, 23:41

Manexus napisał(a):Na temat pomysłu inżynierów mazdy dot. położenia filtra paliwa w tym modelu już czytałem
eee, taam przesadzają; obecnie w nowych samochodach jest trudniej przepaloną żarówke wymienić.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Manexus » 12 sty 2008, 15:48

Beny napisał(a):gumowa rura laczaca filtr powietrza z silnikiem
to było to :) dziwne że 2-ch mechaników wcześniej nie zwróciło na to uwagi:)

Obrazek
Trochę srebrnej taśmy klejącej 60 sekund i po problemie:

Obrazek

Sorki za jakość fotek ale robione były komórką :)
Ps : Radość z udanej naprawy przesunęła w bliżej nieokreśloną przyszłość wymianę filtra paliwa ;)

ps2. Srebrna taśma wzmacniana zdaje egzamin po rozgrzaniu silnika dodatkowo ładnie się skurczyła...
Ostatnio edytowano 21 sty 2008, 10:19 przez Manexus, łącznie edytowano 1 raz
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez sps-snipers » 12 sty 2008, 20:36

Ach te rury ,kazdemu to peka dziadostwo.Beny az ciekawe,ze to bylo powodem,bo juz ci chcialem napisac,ze zle zasugerowales.Mialem wczesniej peknieta rure dolotu i niemialem takicha objawow :P
Szczerze do Mazdy trzeba sie urodzic magikiem(jak i do Japońców) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Beny » 12 sty 2008, 22:57

sps-snipers napisał(a):Beny az ciekawe,ze to bylo powodem,bo juz ci chcialem napisac,ze zle zasugerowales

mialem to samo a kolega mial podobne objawy ,o szarpaniu to juz wszystko wiem <faja> .Ostatnie moje szarpanie bylo spowodowane kablami wn i przeczepalem przy tym pol auta,nawet pompe paliwa wymienilem myslac ze slabo podaje,a tu kable <glupek2>
Manexus napisał(a):Beny napisał:
gumowa rura laczaca filtr powietrza z silnikiem
to było to dziwne że 2-ch mechaników wcześniej nie zwróciło na to uwagi:)

korde zostane mechanikiem :D a powaznie juz nie jednemu to dawalo w <dupa> ale nikt nie pisal o spadajacych obrotach.

Zobacz jeszcze tu jak ja naprawilem swoja rure http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Manexus » 12 sty 2008, 23:54

Hehe... Profesjonalnie... U mnie wsklepach przemysłowych nie mieli takich koszulek termokurczliwych w takiej średnicy, a że wożę zawsze ze sbą srebrną taśmę klejącą wybór metody naprawy wydał się oczywisty. <jupi>
Madzia 323f BA Z5 1995r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2008, 16:27
Posty: 11
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Premacy DiTD 2.0 RF2A 90Hp 2000r

Postprzez Blazej323F » 3 lut 2008, 12:48

W moim przypadku pęknieta rura doprowadzająca powietrze powodowała.
-Szarpanie ale tylko na 1 biegu!
-zamulenie samochodu.
Poza tym zawsze swietnie odpalal i równo chodził.
YESTERDAY, TODAY TOMORROW MAZDA
Początkujący
 
Od: 8 sie 2007, 21:07
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: 323F, 1.5 DOHC 16 V r 95

Postprzez Artiks » 3 lut 2008, 12:57

Sprawdźcie jeszcze czy dół boxa jest stabilnie przymocowany , czy śruby nie są poluźnione, lub zaczepy ułamane. Puszka pracuje, jak za luźna może unosić się poza rurę dolotową i tez łapać lewe powietrze(cieplutkie z chłodnicy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323