Wycieki z silnika Z5

Postprzez kbilski » 18 cze 2007, 15:06

Witam

Ostatnio moja Z5 zaczeła sie ostro pocić chociaz nie zwiększyłem nadmiernie jej eksploatacji.
Wrzuciłem kilka fotek, może ktoś spojrzy fachowym okiem.
http://foto.onet.pl/5jhvr,o642kas023o0,u.html
Na moje oko oring i uszczelka pod klawiaturą ale niepokoi mnie lewa strona (pierwsze zdjęcie ) zazanczyłem czerwonym kolorem miejsce w którym aż wywaliło cos w rodzaju masy do uszczelniania(silikon?) czy to normalne że jest tam jakas taka czarna masa?
Co może byc powodem wzrostu ciśnienia w silniku ?
Ostatnio edytowano 19 cze 2007, 11:59 przez kbilski, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez jarek-ekonomik » 18 cze 2007, 17:12

U mnie podobnie jest może troche mniej
Obrazek
Początkujący
 
Od: 12 cze 2016, 20:21
Posty: 172 (0/1)

Postprzez kbilski » 19 cze 2007, 09:05

Może to kolejna seryjna "zaleta" Z5 ;)
Ale tak jak wspomniałe oring i klawiature przeżyje
ale co to jest to po lewj stronie ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez no_fear » 19 cze 2007, 10:51

kbilski napisał(a):Wrzuciłem kilka fotek, może ktoś spojrzy fachowym okiem.
http://foto.onet.pl/5jhvr,o642kas023o0,u.html

póki co chyba nikt nie rzuci fachowym okiem, bo foty nie banglają :]
Wrzuć np. na imageshack.us
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3


Postprzez gadula » 19 cze 2007, 11:36

Niewiem co to jest za czarna masa, ale wygląda na jakieś uszczelnienie. I to raczej nie powinno tam wystawać, zwłaszcza że z tamtej strony znajduje się pasek rozrządu.
Po drugie osłoń czymś wąż od chłodnicy co idzie pod aparatem zapłonowym, bo z czasem w miejscu gdzie jest na nim olej, napuchnie on a później pęknie.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez ravi » 19 cze 2007, 12:36

Ta "czarna masa" to na moje oko gumowa uszczelka pokrywy rozrządu. Ma ona w pokrywie swój "rowek" w którym powinna spoczywać, ale często bywa że pod wpływem ciepła się pierdzieli i przy ściąganiu pokrywy i zakładaniu ponownie, ciężko ją ułożyć właściwie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez no_fear » 19 cze 2007, 12:43

ravi napisał(a):uszczelka pokrywy rozrządu często bywa że pod wpływem ciepła się pierdzieli i przy ściąganiu pokrywy i zakładaniu ponownie, ciężko ją ułożyć właściwie

i niestety dlatego przy każdorazowym ściąganiu pokrywy pasowało by wymienić uszczelke...
bo inaczej zaczyna cieknąć :]
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez kbilski » 19 cze 2007, 13:25

Ale to jest juz boczny blok silnika to znaczy że trzeba wymieniac ta uszczelkę np przy zmianie rozrządu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez arti090 » 19 cze 2007, 14:31

Ja bym sie tymi wyciekami za bardzo nie przejmowal, problem zniknie jak wymienisz uczelke pokrywy zaworow na ori i oring na aparacie zaplonowym, potem wszystko oczyscic i czekac czy znow bedzie plulo, ale badzmy dobrej mysli, sadze ze problem zniknie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2007, 15:32
Posty: 95
Skąd: Bochnia
Auto: 323F BA 98'

Postprzez k3b » 19 cze 2007, 17:05

Możesz zmienić ta uszczelke pod deklem i oring tylko najlepiej jak kupisz w serwisie uszczelke a oring gdzie kolwiek. Taniej tzn za 45zł uszczelki pod dekiel nie masz po co do domu przywozić tylko szkoda kasy. W serwisie 69zł. Ale na mój gust to masz już pierścienie do wymiany bo korkiem olej ci ucieka. Koledze padły pierścienie w BG to co tydzień wymieniał uszczelke pod deklem. Kompresja ucieka do miski i robi sie ciśnienie a olej znajduje szybko droge na zewnątz. Jak ściagniesz dekiel do dopiero zobaczysz co bedzie koło paska.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez kbilski » 20 cze 2007, 10:30

Wszystko układa się w całość że moja Z5 do remontu ale samych pierścieni z tego co czytałem nie ma sensu wymieniać tylko trzeba robic całość góre i dół prawda to ???
Czy może jest sens wymienić tylko pierścienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez ravi » 20 cze 2007, 11:56

Tylko w komplecie dół+góra. Pare osób na forum ćwiczyło wymiane tylko pierścieni i za chwile musieli od nowa ściągać głowice i robić górę.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez kbilski » 20 cze 2007, 12:26

Czemu musieli robic górę? zaczyna wtedy brac więcej oleju ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez k3b » 20 cze 2007, 13:22

Wogule nie przestaje brać oleju bo zazwyczaj sa do wymiany uszczelniacze na zaworach a niekiedy prowadnice zaworowe.
Prosta zasada jak robisz remont to rob porzadnie wszystko albo nic. Bo jak ci przyjdzie 3 razy sciągnąć głowice to za samych uszczelkach jesteś 400zł w plecy.
Remont dołu to wymiana pierscieni do wału i panewek żadko kto sie dotyka bo zbyt duży koszt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez ravi » 20 cze 2007, 13:27

kbilski napisał(a):Czemu musieli robic górę? zaczyna wtedy brac więcej oleju ?

Bo góra nie wytrzymuje zwiększonego ciśnienia od szczelnego dołu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez k3b » 20 cze 2007, 17:26

Z tym cinieniem to troche przesadziłeś tu nie w tym problem. Ciśnienie wewnątrz silnika powstaje gdy pierścienie sa zjechane, powodem czesto sa cieknące uszczelki pod deklem zaworowym, i nie pomaga tu nawet orginalna uszczelka. Nieszczelne zawory wraz z popękanymi gumkami robią duże ciśnienie wewnątrz a co za tym idzie zapalają olej w bardzo dużym stopniu.
Tak ze nie ma co kombinować trzeba robić od A do Z i nie używać półśrodków.
A zrobisz jak zechcesz, nie bierz sobie bardzo do serca niektórych postów forumowiczów, bo tak jak ja zauważyłem to każdy pisze to co chce nieważne czy ma jakiekolwiek pojecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez sps-snipers » 17 paź 2007, 16:54

Nie walcie sie w zadne glupie remonty.Albo auto do zyda albo przekladka silnika,co sie wiaze z ryzykiem kolejnego kibla ;) Ja osobiscie wydalem 1700zl w .... a wolalbym wydac na <sex:klasyk>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323