Czujnik temperatury – prośba o zdiagnozowanie objawów
1, 2
Mam pytanko, w ogóle nie reaguje mi wskaźnik od temperatury silnika. Po prostu ani drgnie czy jest możliwe że po prostu padł i można to powiązać z wysokim spalaniem?? Prosze o rade.
Ostatnio założyłem temt, który wpadł do kosza, "mój błąd" jego treść: Panowie mam problem i licze na pomoc. Spalanie w cyklu mieszanym (wiecej na trasie) wynosi mi 11l przy wolnej i spokojnej jeździe ok 80km/h. Nie przyspieszam gwałtownie, nie daje mu po obrotach. Co można zrobić żeby ograniczyć spalanie, może coś trzeba wymienić, wyregulować pytajnik Wy też tak macie? Dodam że silnik to 1,5 DOHC. Co robić? Bo to przestaje się robić zabawne ...
Ostatnio założyłem temt, który wpadł do kosza, "mój błąd" jego treść: Panowie mam problem i licze na pomoc. Spalanie w cyklu mieszanym (wiecej na trasie) wynosi mi 11l przy wolnej i spokojnej jeździe ok 80km/h. Nie przyspieszam gwałtownie, nie daje mu po obrotach. Co można zrobić żeby ograniczyć spalanie, może coś trzeba wymienić, wyregulować pytajnik Wy też tak macie? Dodam że silnik to 1,5 DOHC. Co robić? Bo to przestaje się robić zabawne ...
Ostatnio edytowano 17 wrz 2007, 11:51 przez yaro2003, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 wrz 2007, 20:18
- Posty: 21
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC
Na moje oko padł Ci termostat co powoduje wysokie spalanie.silnik pracuje cały czas jak na ssaniu bo dostaje sygnał ze silnik jest niedogrzany.bylo juz o tym tysiac tematów.
Kłania sie opcja SZUKAJ!
Kłania sie opcja SZUKAJ!
Pozdro, szacun, respect 
Witam.
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302
Następnie proszę zapoznać się z :
http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
pozdrawiam Krzysiek
Proszę o poprawienie tematu zgodnie z obowiązującym regulaminem działu

Następnie proszę zapoznać się z :

pozdrawiam Krzysiek
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Co do wskażnika temperatury silnika to czujnik można go sprawdzić zwykłym omomierzem. W specyfikacji zapisane jest że w temperaturze 20 stopni rezystancjia wynosi os 2.2 do 2.7 komh, przy 60 stopniach 290 do 340 omów. Jeżeli czujnik jest ok to sprawdź połączenia.
Co do spalania to nie napisałeś czy próbowałeś odczytac błedy z komputera. Ja od tego bym zaczął.
Co do spalania to nie napisałeś czy próbowałeś odczytac błedy z komputera. Ja od tego bym zaczął.
yaro2003 napisał(a):Termostat, ale nawiew dobrze działa. Ogrzewanie chodzi więc chyba nie za bardzo termostat. Można to jakoś sprawdzić ?
Ja też postawił bym w pierwszej kolejniści na termostat, miałem to samo ostatnio w firmowym passacie, wskazówka od tem. cieczy chłodzącej wiecznie na min nawet po ostrej jeździe i spalanie w granicach 14 l (zamiast 10l) dodam iż tak jak u Ciebie ogzrewanie w środku działało poprawnie (nie była to sałna ale grzało)
Co do sprawdzenia to: wyciągasz termostat, wkładasz do garnka z woda, stawiasz na palnik i grzejesz, wraz ze wzrostem temperatuty ma się otworzyć a po ochłodzeniu wody zamknąć – jeżeli tak nie będzie to masz przyczyne dolegliwości.
Witam Drodzy Panowie!
Jakiś czas temu moje autko uległo kraksie, zostało wyremontowane ale już nie grzeje tak szybko jak kiedyś. Obecnie podróżuję w rękawiczkach :–). Czy jest to wina np. termostatu? Czy macie pojęcie gdzie jest pod maską i czy można samemu bawić się w wymianę. Dajcie znać, zima tuż tuż.
Będę czekać na info. (Mazda 323 F 1,6 KAT) 1993
Jakiś czas temu moje autko uległo kraksie, zostało wyremontowane ale już nie grzeje tak szybko jak kiedyś. Obecnie podróżuję w rękawiczkach :–). Czy jest to wina np. termostatu? Czy macie pojęcie gdzie jest pod maską i czy można samemu bawić się w wymianę. Dajcie znać, zima tuż tuż.
Będę czekać na info. (Mazda 323 F 1,6 KAT) 1993
-
Gość
Ania1234Musze przyznać, że w sobote szukałem termostatu i nie znalazłem (chyba że w ogóle go nie mam – może poprzedni właściciel go wywalił ? )
Może ktoś napisać dokładnie lub najlepiej dac fote gdzie powinien znajdować się termostat w 1,5 DOHC jeśli się nie mylę to Z5 

- Od: 4 wrz 2007, 20:18
- Posty: 21
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC
Żeby nie zakładać nowych tematów, dopisze do starego.
Moja sytuacja wygląda następująco. Problem z czujnikiem zacząłem od wymiany płynu chłodzącego i co .... okazało się że mam wodę
Po spuszczeniu była cała ruda i z jakimiś syfami. Zakupiłem płyn do płukania chłodnic Prestone – 7,50 i przepłukałem, spuściłem, wlałem wodę – spuściłem, wlałem 2 raz przejechałem 150km – spuściłem (nadal ruda) wlałem 3 x spuściłem i wlałem koncentrat – 10zł + płyn chłodniczy, i temperatura się ruszyła czujnik odżył, spalanie się zmniejszyło do 9,4/100km, ale chyba i tak coś nie tak jest z termostatem, lub w ogóle go nie mam. Może to jest przyczyną zbyt wysokiego spalania
I gdzie jest termostat
Bo go nie mogę znaleźć 
Moja sytuacja wygląda następująco. Problem z czujnikiem zacząłem od wymiany płynu chłodzącego i co .... okazało się że mam wodę

- Od: 4 wrz 2007, 20:18
- Posty: 21
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 1.5 DOHC
Jeśli temat już był wywalcie lub przenieście ale znaleźć mojego prblemu.
więc sprawa wyglada tak.
Jadę sobie w sobote rano do Wrocka. Jade, jade i patrze na deske i coś mi sie wydaje że jest nie tak.
Czujnik temp silnika cały czas na zero (po jakiś 3h jazdy). Myslałem ze wypadł może ze swojego miejsca ale wszystko jest na miejscu.
Jak myslicie zwalony czujnik? jak to sprawdzić (prosze nie pisac ze podłączyć drugi bo takiego nie mam).
Slaw9 dołączyłem Twój temat do już istniejącego, dotyczącego tego samego problemu co Twój. KyRy
więc sprawa wyglada tak.
Jadę sobie w sobote rano do Wrocka. Jade, jade i patrze na deske i coś mi sie wydaje że jest nie tak.
Czujnik temp silnika cały czas na zero (po jakiś 3h jazdy). Myslałem ze wypadł może ze swojego miejsca ale wszystko jest na miejscu.
Jak myslicie zwalony czujnik? jak to sprawdzić (prosze nie pisac ze podłączyć drugi bo takiego nie mam).
Slaw9 dołączyłem Twój temat do już istniejącego, dotyczącego tego samego problemu co Twój. KyRy
- Od: 26 cze 2007, 11:37
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: S40 T4
yaro2003 napisał(a):I gdzie jest termostat
poniżej aparatu zapłonowego...do jego obudowy idzie rura z chłodnicy
-
Gość
marcin23 napisał(a):jak dokręce to nic mi z tamtąd nie wyleci poza termosratem bo potem pewnie bym tego tam nie umiał wsadzić
jak dokręcisz to ukręcisz śruby
-
Gość
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości