Czyszczenie pierścieni olejowych naftą, efekty, konsekwencje

Postprzez VeruS » 19 cze 2007, 17:57

Wnioski jakie mi sie nasówają nie sa optymistyczne :)

Jak długą tłok był zalany naftą ???

Z ciekawości. jak wrócę do domu to poszukam czegoś z nagarem, wsadzę do nafty i popatrzę na efetky ;) Właśnie pomyślałem sobię, że z tego tłoka nafta spływała z taką prędkością, że nie zdążyła zadziałać :D
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 14:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez GofNet » 19 cze 2007, 20:32

Ciekaw jestem czy i co z nagarem zrobiłby Cilit...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez buba74 » 20 cze 2007, 09:28

VeruS napisał(a):Jak długą tłok był zalany naftą

Jakieś 24 godziny.

VeruS napisał(a):Właśnie pomyślałem sobię, że z tego tłoka nafta spływała z taką prędkością, że nie zdążyła zadziałać

"Naftę" dolewałem tylko 2 razy...nie śmigała... :D
Silnik oprócz tego, że dymił na niebiesko naprawdę dobrze sie sprawował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2005, 13:12
Posty: 415
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`

Postprzez Zbigniew » 20 cze 2007, 13:55

To jak pierścienie nie były zapieczone to po co lać nafte? Oczywiście skąd można wiedzieć czy pierścienie są zapieczone. W większości przypadków, jakich tutaj sie doczytałem to było zapieczenie. Dobry mechanik jest w stanie wymienić wszczelniacze na zaworach bez ściągania głowicy. Może warto tak zrobić i dodatkowo zalać pierścienie naftą. Jak nafta nie pomoże, a autko dalej będzie kopciło na niebiesko, to można wtedy rozebrać cały silnik i wymieniać pierścienie. Ale jak komuś sie uda "numer" z naftą to zaoszczędzi troche kasy. Przynajmniej na jakiś czas.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2007, 11:49
Posty: 24 (0/1)
Auto: Mazda 626 2.0D COMPREX

Postprzez Hannibal » 20 cze 2007, 14:25

Do wymiany uszczelniaczy nie trzeba być wcale świetnym mechanikiem. :|

W moim aucie była to pierwsza rzecz jaką musiałem zrobić. To nie jest wcale trudne tylko trzeba uważać żeby niczego nie pogubić. Wystarczy podstawowy sprzęt (klucze), trochę pomysłów – wszystko. <jupi>
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez lukasssss1 » 27 mar 2013, 21:38

Odgrzebię starego kotleta ;)

Coś mnie podkusiło spróbować z tą naftą. Po 36h i przelaniu 1l nafty, poskładałem do ładu i odpaliłem. Zapaliła dość szybko tylko nierówno pracowała musiałem wyższe obroty potrzymać, wnioskuje że to przez wypalanie resztek nafty. Sprawa główna to czy to normalne że tak dymi. (wcześniej nie dymiła, ani rano, ani po nagrzaniu). Po odpaleniu z tyłu dosłownie parowóz białe gęste kłęby dymu po 20sek to w garażu już nic widać nie było. Zgasiłem, wywietrzyłem, odpaliłem znowu (na dotknięcie i już równo sama na ssaniu 1300 obrotów) ale dalej wali białym dymem popracowała z 5min dym nie ustał nie był już tak gęsty, ale dalej dymiła na biało. Dym biały, nieśmierdzący, nieduszący zapach taki dość "słodki", na pewno nie zapach spalonego oleju.

Czy to normalne, że tak powinna dymić? Tak długo przepala resztki nafty ? Nie pracowała długo, się nie zgrzała za mocno bo noc mnie zastała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez rafał88 » 27 mar 2013, 22:52

raczej normalne, ja jak robilem plukanke to w garazu bylo czuc ze tlumika wydobywa sie jakis dziwny zapach, a jak dolalem nafty to juz wogole i wlasnie cholerne kopcenie bylo. nafta zreszta nie zostala tylko na powierzchni tloka ale na pierscieniach i sie stopniowo wypala, raczej normalne. Trzeba bylo wziasc sobie pojezdzic byloby to duzo szybsze wypalenie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 28 mar 2013, 08:30

Mam nadzieję bo aż się wystraszyłem jak zobaczyłem takie kłęby dymu, ale stopniowo się zmniejszały. Dziś rozgrzeję i pojeżdżę zobaczę czy wypali ją do reszty, wczoraj już było zimno i ciemno <oczko>



edit:
Właśnie przejechałem parę km rozgrzałem do normalnej temp i dymienie znikło. Po samym odpaleniu już nie było dymu dopiero po około 10sek zaczęło trochę dymić, ale się przejechałem i na koniec już było ok dymu nie było. Mam tylko inny problem na pb jest ładnie, a po przejściu na LPG nie pracuje na wszystkich cyl dopiero jak trochę przegazuje to pracuje na wszystkich, choć kultura pracy silnika na LPG a na PB się rożni ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Garbage1989 » 7 kwi 2013, 01:07

lukasssss1 napisał(a):po przejściu na LPG nie pracuje na wszystkich cyl dopiero jak trochę przegazuje to pracuje na wszystkich, choć kultura pracy silnika na LPG a na PB się rożni


przeczyść świece może przy wypalaniu nafty do komory dostały się jakieś wypłukane resztki z pierścieni i osadziły się na swiecach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez rafał88 » 7 kwi 2013, 08:44

Swiecie musisz sprawdzic. moze juz maja dosc, kolega ostatnio w mondeo mial to samo i wkoncu poszla cewka kable..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 8 kwi 2013, 14:37

Już sobie z tym poradziłem. Świece po wlaniu i przepaleniu nafty czyściłem 2 razy. Po za tym świece są nowe mają < 1 tys km. Po przejechaniu 150km nafta na pewno się wypaliła i już nie daje białym dymem.
Po przejściu na LPG czasami wypada zapłon, ale to przez to że nie mam korekcji po temp i jest mocno za ubogo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lesiux » 8 kwi 2013, 20:25

jakieś pozytywne aspekty po tym zabiegu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez lukasssss1 » 9 kwi 2013, 08:56

Jeszcze nie mam oceny bo zrobiłem jakieś 200km i nie zaglądałem na bagnet. Powiedzieć nic nie mogę bo dymić nie dymiła, czasami wydobywa się jasny biały dym w małych ilościach ale to para przy takich temp. i LPG to normalne. Na ocenę trzeba będzie poczekać choć nie sądzę, aby coś to zmieniło ;) po 1 przelaniu nafta po nocy uciekła z każdego, nast dolewki i już została, najgorszy problem (ubywała nafta) jest na 2 i 6 cyl. może jakbym przelał jeszcze z 1l to i tam by została, ale pożyjemy zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez rafał88 » 9 kwi 2013, 21:12

A to musialbys silnik zalac nafta na 24h. Ja tam bd sie stosowal do plukanek + nafta na pracujacy silnik. ciekawe jakie bd efekty, choc szalu nie ma sie co spodziewac po takim przebigu i tym wieku auta:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 9 kwi 2013, 23:07

silnik był zalany naftą 48h i poszło 1l nafty.

Płukanki przy zmianie oleju też stosuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez rafał88 » 10 kwi 2013, 07:03

Jak litr? wystraczyla litra nafty i juz byla na tlokach?? wydawalo mi sie ze wiecej potrzeba zeby zakryc tlok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lukasssss1 » 10 kwi 2013, 10:21

Miałem tylko litr, powinno zalewać się chyba sporo. Ja zalewałem po 60-80ml za jakiś czas zmiana położenia tłoka i znowu dolewałem. Przelałem tak cały litr. Może nie były zakryty cały tłok, ale przecież to nafta i "zmoczyła" pierścień dookoła. Zrobiłem to czysto-profilaktycznie tylko mam nadzieje że to bardziej nie zaszkodzi :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez marshal_sila » 14 kwi 2013, 19:27

szczerze mówiąc to ten pomysł z naftą to nie jest szczyt dobrych pomysłów.Jakieś 2 tygodnie temu robiłem silnik i widziałem co się dziej pod pierścieniami i uwierzcie mi nawet jakbyście moczyli tłok wyjęty z silnika zanurzony w nafcie przez cały tydzień ten nagar nie rozpuściłby się.trzeba go usuwać mechanicznie a tłoki w moim bp całkiem niezłe wyglądały ale mimo wszystko syf pod pierścieniami był.

po wyjęciu:
Obrazek
po wstępnym czyszczeniu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez lesiux » 14 kwi 2013, 21:31

niezły maras... masz więcej fotek bo ciekawy jestem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 14 kwi 2013, 21:40

Ale takie rzeczy biora sie z niedbalstwa, wymiany oleju i zalewanie silnika byle gownem.. ja sprawdze w czym najlepiej bd sie puszczal ten syf. mam pare tlokow z roznych aut opaczec mozna co bd najlepiej sie sprawdzac. a najlepiej silnik rozkleic :D :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323