Drgania silnika na wolnych obrotach – czym spowodowane?

Postprzez Tasior » 17 maja 2007, 20:28

Zaraz wysylam. Ale mam w weekend wyjazd i sie zatanawiam czy nie ma jakis innych dobrych przewodów, tak zebym jeszcze mogl pojechac wlasnym autem. NIPPARTS sa faktycznie taki beznadziejne???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez robert0501 » 18 maja 2007, 23:53

panowie szukacie nie tam gdzie trzeba maiłem to samo przypadkiem wpadłem na to chcąc wyczyścić wlot powietrza przy przepustnicy i wykręcić krokowca spękana rura delikatnie na karbowaniu rura łącząca kolektor ssący z filtrem powietrza po zaklejeniu lub wymianie będzie ok równiutko 900 obr. i prawie zero spadków przy obciążeniach czyli wycieraczki grzanie szyby czy skręcona kierownica na maxa i wtedy miałem zazwyczaj 400 obr aż klawiatura grała pozdrawiam i życzę powodzenia.
Początkujący
 
Od: 13 sie 2006, 18:15
Posty: 11
Skąd: szczytno
Auto: mazda 323f rok prod.koniec 95

Postprzez ravi » 19 maja 2007, 10:35

Ja też bym przeczyścić krokowca chciał, sęk w tym że nie wiem gdzie on w BG jest. Na forum nie widzialem do BG opisu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Artiks » 20 maja 2007, 19:25

robert0501 napisał(a):panowie szukacie nie tam gdzie trzeba

robert0501 napisał(a):spękana rura delikatnie na karbowaniu rura
A o czym ja tak się rozpisuję stronę wcześniej ?? Poza tym 900 obrotów... sa zawyżone, powinno być 800.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez kajot_84 » 25 maja 2007, 19:47

Witam

Nie bede zakladal nowego tematu ale mam podobny problem( Mazda mx3 24V6). Obroty nie fakuja ale odczuwalne jest takie jakby prpzygasanie na jeden gar :(
– wymienonse swiece
– rura dolotowa filtr – przepustnica bo stara byla popekana
-nowe swiece
-nowy filtr powietrza i paliwa
...i nie wiem co jest grane. Myslalem moze ze jest to wina przytkanego wtryskiwacza ale niedawno zalozylem gaz STAG 300 i idzie wtrykiem gazu i jest to samo :(

Dodam jezcze, ze cos mi piszczy z okolicy altelnatora ale nie wiem czy to moze miec wplyw :/

Nie rozbieralem jescze aparatu zaplonowego czy zasniedzialy palec lub cos innego moze powodowac cos takiego? Pomozcie bo juz nie mam sily a nie lubie jak mi sie drazek telepie jak w nysie – wsyzstkie drgania czuc na fotelach i na drazku :/
Pozdraiwam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 14:27

Dzis zamontowalem kupione w carspeed przewody NGK (niebieskie) i swiece NGK (V-Line), wymienilem olej z mineralu na polsyntetyk (na minerale jezdzila jakies 20tys), dolalem moto plukacza zeby wyczyscil resztki i teraz mam czysciutki siulniczek na swierzym oleju. Tak mi doradzil znajomy ktory jezdzi lantra. Ale nadal skacza mi obroty i najgorsze jest to ze czasem dzieje sie cos takiego, ze jak dodaje gazu to po prostu szrpie kilka razy i dopiero zalapie i zaczyna normalnie przyspieszac!! Juz po prostu nie wiem co moge zrobic zeby bylo dobrze!! szukalem czegos do wyczyszczenia przeplywonierza, ale nie znalalzem nic w sklepach :( Sam juz teraz nie wiem co jeszcze moge zrobic?? Moze zetknal sie ktos z czyms takim ??? Stare przewody zaplonowe mialy zasniedziale i az biale koncówki!!!
Co mam jeszcze zrobic????? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez sps-snipers » 26 maja 2007, 15:00

Niewydawaj bezsensownie kasy na glupie przewody czy swiece.Zacznij od zmierzenia cisnienia w silniku i prawda sama wyjdzie.pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 15:14

Przewody to i tak musialem wymienic bo wieczorem to widac bylo jak swieca. A poza tym dwa z nich to byly niezle skorodowane i przezarte przez jakies badziewie. A tak swoja droga to pewnie i kopulka tez jest w podobnym stanie??
A co jak zmierze cisnienie i co wtedy mam zrobic ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez sps-snipers » 26 maja 2007, 17:09

chlopie widze ze masz Madzie w gazie i obroty ci faluja i kopa niema.Wiec sie niedziw ze gazownicy rozkladaja rece.Masz do wymiany zawory.Takie jest moje zdanie,ale dopiero jak pojedziesz zmierzyc cisnienie to prawda wyjdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 18:45

W sumie to tak zrobie, ale jeszcze jedno musze zrobic, wyczyscic palce od przewodów WN, bo prtzewody byly skorodowane wiec i pewnie palce tez sa, a kto wie moze i nie zawsze pali na wszystkie gary. W kazdym razie dziekuje za pomoc, teraz wiem co jeszcze musze zrobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez MarcinB » 26 maja 2007, 19:02

Zacznij od przeczyszczenia styków kopółki i rozdzielacza. To nic nie kosztuje. Dopiero potem możesz zacząć grzebać w silniku.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 19:12

Jak to nic nie kosztuje, nawet nie wiem jak to wykrecic :( Patrzylem dzisiaj, ale jakos wydaje mi sie to trudne. Moze ktos ma jakis sposob na wykrecenie tego albo jakas instrukcje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez MarcinB » 26 maja 2007, 21:25

Podjedź do jakiegoś mechanika. Zrobią ci to na poczekaniu za pare złotych.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 21:30

A mam pytanie, jesli okaze sie ze w ktoryms z cylindrów nie ma kompresji, to ktore z zaworów mam do wymiany, wlotowe czy wylotowe?? Chyba podjade do serwisu japonczyków na nasypowej we wrocku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez sps-snipers » 26 maja 2007, 22:12

jesli bedziesz mial slabe cisnienie na ktoryms garze to prawdopodobnie beda do wymiany zawory wydechowe a reszta jak cos do szlifu jak chcesz pojezdzic bez bolu.wszystko wyjdzie jak zmierzysz a potem odpukac w niemalowane sie okaze jak rozbiora silnik.Mnie czeka remont 30 maja,tyle kasy :–/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Tasior » 26 maja 2007, 22:16

A kazdy mowi ze japonczyki sa nie do zdarcia, a tu tyle problemow :( W fordzie nie mialem tyle zabawy co teraz z mazda, chodzil bez problemow, tylko paliwo lac. No ale wygladu mazdy to nie mial :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez farciarz » 27 maja 2007, 06:04

sps-snipers sorki...ale nie rozumiem po jaką cholerą Tasior-a straszysz już jakimiś remontami. Gdyby miał problemy z ciśnieniem to by się działo mu to niezależnie od obrotów...i tego jak jedzie. A jemu poprostu szarpie przy przyspieszaniu.
Tasior masz problem prądowy lub z powietrzem...a nie zaraz rozpie .... silnik. Nie napisałeś też czy na benzynie i na gazie dzieje Ci się tak samo. Zresztą co ja się będę rozpisywał....nie znam wogóle się na Mazdach...bo mam ją dopiero kilka lat <dupa> <glupek2> hahaha
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez kajot_84 » 27 maja 2007, 10:05

Witam
Ponowie pytanie – wymienilaem juz kable WN, swiece filtr paliwa i powietrza, rure od dolotu i nadla "telepie mi sie silnik" tak jakbuy przygasal na jedne cylinder. dodam ze ze np jak wlacze awaryjne to mi tak jakby pulsowal w rytm migania swiatel nawet slychac to obciazenie na tlumiku :/ czy ktos ma jakis pomysl??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2005, 13:47
Posty: 56
Skąd: Wroclaw
Auto: 626 GLX 2.0 L `92, MX-3 24V6

Postprzez ravi » 27 maja 2007, 10:10

farciarz napisał(a):sps-snipers sorki...ale nie rozumiem po jaką cholerą Tasior-a straszysz już jakimiś remontami. Gdyby miał problemy z ciśnieniem to by się działo mu to niezależnie od obrotów...i tego jak jedzie. A jemu poprostu szarpie przy przyspieszaniu.


Zgadzam się, od kilku dni/postów zauważam że kolega sps-snipers wszystkim "doradza", że mają tak jak on silnik do remontu. Rozumiem jego żal z powodu własnego remontu, ale niestety większość problemów z szarpaniem itd. nie jest winą martwego motoru, więc może dajmy sobie na wstrzymanie z tak odważnymi sądami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Tasior » 27 maja 2007, 10:44

To szrpanie przy przyspieszaniu to zapewne klopoty z nierownymi obrotami na biegu jalowym, bo potrafia mi skakac od 800 do 1500!! Wiec tak sadze ze jak przyspieszam to wlasnie wtedy czasem glupieja i silnik ie ma mocy. Powyzej 2000-2500tys jest wszystko ok, jest moc, zero problemow. Ale czasem jak jade w korku to mnie krew zalewa!!! :( A poza tym jak chce czasem przyspoieszyc i zrobie redukcje to tez potrafi zaczac szarpac i to mnie tez drazni!! A poza tym dzis wcisnalem mu na benzynie do konca i wolno sie rozpedzala, a na gazie perzyznam ze osiagnela pulap szybciej :) Pytal juz znajomych i nikt nie wie o co chodzi, a boje sie pojechac do mechanika bo znajda milio problemow i pewnie sami beda wymieniac co popadnie bo nie wiedza o co chodzi, a za kazda wymieniona rzecz wezme za robote!!! :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323