Rozrząd – oryginalny czy podróbka? Dyskusja wspólna dla BA/BH

Postprzez KosteK » 20 lut 2006, 09:45

Jeśli chodzi o elementy potrzebne do wymiany rozrządu to w moim przypadku musiałem wymienić:
– pasek (rzecz oczywista)
– paski wielorowkowe (1 szt. był już popękany) od wspom. i pompy wody?
– 2 rolki prowadzące (tańsza i droższa)
– napinacz
– 3 plastikowe osłony rozrządu
– 2 uszczelniacze wałków rozrządu
– uszczelniacz wału korb.
– uszczelka pokrywy zaworów
– sprężyna napinacza


Olej sobie leciał spod uszczelki pokrywy zaworów i z uszczelniaczy, temperatura+olej rozpuściły plastikowe osłony, które się pokrzywiły i dotykały paska <glupek2> z kogoś kto wcześniej robił rozrząd w tym aucie (nie wymienił uszczelniaczy i uszczelki pod pokrywą). Na szczęście teraz wszystkiego pilnuje.
Rozrząd wymieniałem w ASO Dyga opis + opinia TUTAJ Większość części przyniosłem swoich. W ASO wyszły cieknące uszczelniacze i uszczelki oraz krzywe pokrywy.
Od wymiany zrobiłem już 9 tys. km i wszystko git.
Poniżej fotki. Opakowania są z części które kupiłem. Części na zdjęciach zostały wyjęte z mazdy.


Rolki
Obrazek
Uszczelka i pasek
Obrazek
Uszczelniacze i sprężynka
Obrazek
Osłony :(
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Jaksa » 20 lut 2006, 20:49

Samo zycie.... ale teraz jest juz igiełka :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez KosteK » 21 lut 2006, 09:11

Heh, ciężko przełknąłem tą wymianę – 1600zł (wszystkie części + robocizna) :( Mam nadzieje że taki zestaw wymieniałem po raz ostatni... :D
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez sołtys » 21 lut 2006, 09:21

o ojej to tam ten olej to się chyba wylewał litrami skoro obudowa jest w takim stanie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KosteK » 21 lut 2006, 09:49

sołtys napisał(a):o ojej to tam ten olej to się chyba wylewał litrami skoro obudowa jest w takim stanie.

Jak kupowałem autko to żadnych widocznych wycieków nie było. Niestety silnik był wymyty przez sprzedawce :( Nawet nie miałem jak sprawdzić ile wtedy oleju brał, bo odrazu postanowiłem wymienić rozrząd. Przykra niespodzianka spotkała mnie jak mechaniorzy zdjęli osłony... Biedna Madzia... Teraz ja o nią dbam!! :D
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez wvx » 29 sty 2007, 17:22

własnie jestem po wymianie rozrządu i coś metalicznie klekocze przy obrotach ~2,5tys...(napewno klekocze coś wewnatrz silnika)
przed wymianą też było słychać, ale zdecydowanie ciszej...
i czy mozliwe ze to ten lancuszek tak halasuje i teraz po wymianie sie bardziej uaktywnil:)
czy raczej cos moj mechanik spierdzielil?
przebieg mam 171tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Jaksa » 29 sty 2007, 21:18

wvx napisał(a):czy raczej cos moj mechanik spierdzielil?
Tam nie ma czego spartolic .... łancucha nie ruszał.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wvx » 29 sty 2007, 21:54

no to co to moze byc? bylem dzisiaj u niego i w srode ma zdjac oslone i oblukac co tak stukocze...
dzwiek jest taki jakby jakis element byl luzny. Mozliwe ze przy tym przebiegu ten lancuszek taki dzwiek wydaje ze zuzycia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez krystian28 » 29 sty 2007, 23:21

ja posiadam auto od 2 tyg i zapodałem pasek Gates i reszta skf kosztowało mie to 430 zł masakra ale bedzie ok
krystian
Początkujący
 
Od: 20 sty 2007, 17:12
Posty: 10
Skąd: szczecin
Auto: 323c 1.5 16v 95 r.

Postprzez brii » 30 sty 2007, 10:39

krystian28 napisał(a):kosztowało mie to 430 zł masakra

Przepraszam, ale nie wytrzymam hahaha
To nie jest drogi rozrząd :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KosteK » 30 sty 2007, 11:37

brii napisał(a):
krystian28 napisał(a):kosztowało mie to 430 zł masakra

Przepraszam, ale nie wytrzymam hahaha
To nie jest drogi rozrząd :)

10 x drożej niż w Fiacie 126p <lol>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Puhcio » 30 sty 2007, 12:06

4x taniej niż w V6 :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Jacol » 30 sty 2007, 12:15

Puhcio napisał(a):4x taniej niż w V6

Dokladnie <lol>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez wvx » 30 sty 2007, 14:00

wvx napisał(a):Mozliwe ze przy tym przebiegu ten lancuszek taki dzwiek wydaje ze zuzycia?


ktoś zna odpowiedź na moje pytanie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2006, 16:06
Posty: 165
Skąd: Czosnów k.W-wy
Auto: 3 II 1.6 2010r.

Postprzez Gość » 16 lut 2007, 02:59

Wrócę trochę do tematu:

Za oryginalny pasek rozrządu do 323 BG zapłaciłem tylko 120 PLN – kupiony w ASO Mazda H.Polody w Poznaniu. Natomiast za napinacz to już chcieli 370 PLN, więc taniej mi wyszło GMB za 60 PLN.

Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez woszex » 24 kwi 2007, 22:57

Witam.

Przymierzam się do kupna madzi 323F 1.5 lub 1.8 z 95 roku. Z pewnością pierwszą naprawą będzie wymiana rozrządu. I tu pytanie – skąd biorą się te sumy (ponad 1000zł) za wymianę rozrządu? Czy np taki komplet nie nadaje się do włożenia do autka?

http://allegro.pl/item187661344_rozrzad ... _1998.html

Z wymianą to wyjdzie z 500zł.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Postprzez Artiks » 24 kwi 2007, 23:09

Hmm rok temu za dwie rolki+napinacz, do tego pasek Mitsuboshi w ASO dalem 300 zl, montaż 50 zl, ale są tacy, co się rozpisywali na temat super rabatów itp. jakich im udzielono za wymianę rozrządu,a i tak zostawiali średnio w warsztatach (ASO <zygi> ) ok.1000 zl <jelen> (mowa o rozrządach do 1,5 16 V tylko i wylącznie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez woszex » 25 kwi 2007, 07:11

Wyczytałem ze do 1.5 jest taniej ogólnie, ale za to bardziej awaryjna.
Ale np na allegro taki sam zestaw do 323F 2.0 kosztuje około 450zł, a dzisiaj czytałem posta jak to gość dał do 2.0 ponad 2000zł. Czy to normalne jest? Czy tu wszyscy tylko na "oryginalnych " częściach jadą i stąd te ceny???
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Postprzez Jaksa » 25 kwi 2007, 11:06

W BA 1.5 600 zł powinno starczyc z robotą i uszczelką pokrywy zaworowej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez woszex » 25 kwi 2007, 15:46

Jaksa, podpowiedz mi, (bo z tego co sie tu orientuje, to masz serwis;]) jaką wybrać wersje- 1.5 czy 1.8?
Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty – ceny części, opłaty, usterkowość, itp.
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2013, 15:39
Posty: 16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323