DawKRK napisał(a):Witam,
Ja mam odwrotny problem (Mazda 323F BA '97 1.5)...po włączeniu zimnego silnika obroty od razu spadaj do 0. Byłem u mechanika, po podłączeniu do komputera wszystko OK, przepustnica również. Czy to może być problem z silnikiem krokowym?Czy może coś innego....
Dodam że po rozgrzaniu silnika "prawie" wszystko jest OK, czasami obroty falują na biegu jałowym.
Na 99% problem z zaworem dodatkowego powietrza. Nie jest to silnik krokowy jak potocznie się go określa, a elektrozawór, który puszcza dodatkowe powietrze do przepustnicy i tym samym podnosi obroty.
Najlepiej wykręcić całą przepustnicę, a następnie wykręcić zawór (dwie śruby torx security). Można wtedy na oczy zobaczyć jak pracuje zawór gdy podłączy mu się stałe napięcie 0-12V
Wczoraj rozbierałem przepustnicę i czyściłem zawór, który generalnie nie był prawie w ogóle zabrudzony.
Jak zawór jest ok., to pozostaje sprawdzić przewody.