Przewody zapłonowe – wybór, sprawdzenie i inne problemy – dyskusja wspólna
Jak sprawdzić stan kabli WN podbno mierzy sie rezystancje? Jaka ona powinna byc?
Ostatnio edytowano 7 lis 2014, 11:29 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączenie kilku tematów w jeden
Powód: Połączenie kilku tematów w jeden
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Pdobno stan kabli w domowy sposób można sprawdzić następująco:
Odpalić samochód w ciemnym miejscu (im ciemniej tym lepiej), otworzyć maskę i spryskać kable wodą. Jeśli iskrzy to kable do wymiany.
Odpalić samochód w ciemnym miejscu (im ciemniej tym lepiej), otworzyć maskę i spryskać kable wodą. Jeśli iskrzy to kable do wymiany.
Ostatnio edytowano 27 mar 2006, 22:52 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
ale ziom że tez ja wczesniej tego nie widziałem
juz wiem sprawdziłem sposób gitttt
wiem ze mam kabelki do wymiany oglądałem po ciemku i nic a tu spryskałem woda i dyskoteka! hehe kabelki do wymiany i wiem czemu szarpała
pozdro Yard i dzieki za pomoc!


- Od: 26 mar 2006, 15:30
- Posty: 4
- Skąd: Zambrów
- Auto: mazda 5, 2.0 b 16v 145km 2005r.
Witam
Pomiar rezystancji da niewiele. W przypadku kabli WN winą przebić jest starzejąca się izolacja przewodów. Należało by zbadać przewody pod tym względem.
Najprościej domowym sposobem jest odpalić samochód w ciemnym miejscu i zerknąć pod maskę. Jeśli przewody mają przebicie widać będzie skaczące iskry. Zdaża się że przewód ma przebicie w jednym miejscu i trzeba duż się nagimnastykować żeby je zlokalizować.
Przebicia może też nie być na obrotach jałowych a występuje przy przegazówce.
Co do polewania wodą to nie polecam. Można stracić gwarancję na przewody. Poza tym po polaniu wodą przewody zaczynają przebijać a iskra wypala dziurę w izolacji i ją uszkadza i tylko psujemy bardziej.
I nawet nowe przewody kiepskiej firmy po polaniu wodą zaczną przebijać i się uwalą.
Pomiar rezystancji da niewiele. W przypadku kabli WN winą przebić jest starzejąca się izolacja przewodów. Należało by zbadać przewody pod tym względem.
Najprościej domowym sposobem jest odpalić samochód w ciemnym miejscu i zerknąć pod maskę. Jeśli przewody mają przebicie widać będzie skaczące iskry. Zdaża się że przewód ma przebicie w jednym miejscu i trzeba duż się nagimnastykować żeby je zlokalizować.
Przebicia może też nie być na obrotach jałowych a występuje przy przegazówce.
Co do polewania wodą to nie polecam. Można stracić gwarancję na przewody. Poza tym po polaniu wodą przewody zaczynają przebijać a iskra wypala dziurę w izolacji i ją uszkadza i tylko psujemy bardziej.
I nawet nowe przewody kiepskiej firmy po polaniu wodą zaczną przebijać i się uwalą.
- Od: 12 wrz 2005, 09:15
- Posty: 12
- Skąd: Będzin
- Auto: 323f 1.8 16V + LPG '92
przemko napisał(a):Co do polewania wodą to nie polecam. Można stracić gwarancję na przewody. Poza tym po polaniu wodą przewody zaczynają przebijać a iskra wypala dziurę w izolacji i ją uszkadza i tylko psujemy bardziej.
Nie idzie o lanie wody tylko spryskanie, najlepiej spryskiwaczem do prania lub innym atomizerem.
przemko napisał(a):I nawet nowe przewody kiepskiej firmy po polaniu wodą zaczną przebijać i się uwalą.
To mówi samo za siebie, jaki jest pożytek z kupowania kiepskich przewodów. Wilgoć na drodze toć to rzecz normalna.
Witam ponownie! Po tym jak zobaczyłem te iskry kupiłem jakąś tam izolacje na przewody termokulczliwa w dodatku i pomogło przewody nawet po spryskaniu nie iskrza ale co zauwazyłem ; po prysnięciu na kopułke to tam, tez jest pełno iskier i nie tylko z główek tych przewodów ale nawet z tych srubek co sie dokreca główke od kopułki! Ciekaw jestem czy mam do wymiany tez kopułke czy po wymianie przewodów nie powinno juz tego być?? Miałem nadzieje ze narazie pojeżdże jeszcze kilka dni i nie bede musiał skołować te 150 zł
ale nie wiem jak dojdzie jeszxcze kopułka? jak myslicie czy po wymianie przewodów bedzie juz ok? Pozdrawiam!
- Od: 26 mar 2006, 15:30
- Posty: 4
- Skąd: Zambrów
- Auto: mazda 5, 2.0 b 16v 145km 2005r.
do tego modelu pasuje RC-ZE37 z katalogu NGK. Ja w czwartek zamówiłem na http://www.autojarex.pl i czekam na paczke, koszt chyba troche niższy niż u konkurencji bo z przesyłką wyszlo 224zł
- Od: 12 gru 2006, 11:31
- Posty: 10
- Skąd: lublin
- Auto: Mazda 3 BK HB 1.6b – 2005
Dołączę sie do tematu. 15tys km kupiłem kable NGK (niebieskie za ok 300zl z carspeed) i od razu też od nich zakupiłem świece NGK. Minęło 15tyś i autem już nie da się jechać, szarpie jak szalone a jak otworzyłem w nocy maskę i dodałem gazu to przewody świeciły jak neony!!!! Co tu kupić żeby było dobrze???? Dodam że jeżdzę na gazie (to szybciej wykańcza przewody).
Co to była za izolacja na przewody, bo z tego co widziałem to cięzko bedzie założyć te koszulkę przez grube gumowe koncówki przewodów????
PS. Jak miałem Escorta z gazem szarpał, to kupiłem świece Boscha i przewody WN Boscha i przejechałem ponad 50tyś!!!! A później sprzedałem auto wiec nie wiem czy jeszcze ktoś na nich jeździ
Co kupić????
Co to była za izolacja na przewody, bo z tego co widziałem to cięzko bedzie założyć te koszulkę przez grube gumowe koncówki przewodów????
PS. Jak miałem Escorta z gazem szarpał, to kupiłem świece Boscha i przewody WN Boscha i przejechałem ponad 50tyś!!!! A później sprzedałem auto wiec nie wiem czy jeszcze ktoś na nich jeździ
Co kupić????
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Tasior napisał(a): 15tys km kupiłem kable NGK (niebieskie za ok 300zl z carspeed) i od razu też od nich zakupiłem świece NGK. Minęło 15tyś i autem już nie da się jechać, szarpie jak szalone a jak otworzyłem w nocy maskę i dodałem gazu to przewody świeciły jak neony!!!!
Pamiętaj, że masz gwarancję sprzedawcy. Teraz chyba obowiązuje przez dwa lata. Nie mylić z gwarancją producenta. Wymieniasz i robisz kolejne 15 tys. km na nówkach.
Pod warunkiem ze mam paragon, a takiego chwilowo nie mogę znaleść. A poza tym jak oddam przedowy na gwarancje, a musze to zrobić wysyłkowo to czym bede jeżdził do pracy??? Musze cos kupic???
A jak mam wydac 150zl za jakis badziew to czy nie dolozyc troche i kupic cis dobrego???? Tu jest problem???
A jak mam wydac 150zl za jakis badziew to czy nie dolozyc troche i kupic cis dobrego???? Tu jest problem???
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
Stare mam, ale tez dyskoteka
Szkoda mi silnika meczyc bo dyskoteki to glownie w weekendy a ja z kolei w tygodniu zawsze jezdze
A swoja droga mam inne pytanie, zimowa pora moj silnik podczas jazdy nie osiada temperatury normalnej, wskaznik pokazuje ze jest czasem ponizej min, co zreszta potwierdza slabe grzanie na szybe.
Co z tym mozna zrobic, gdzie jest problem itp???
Szukam juz na forum chyba z 2h i nie widze rozwiazania i podobnego tematu.
A swoja droga mam inne pytanie, zimowa pora moj silnik podczas jazdy nie osiada temperatury normalnej, wskaznik pokazuje ze jest czasem ponizej min, co zreszta potwierdza slabe grzanie na szybe.
Co z tym mozna zrobic, gdzie jest problem itp???
Szukam juz na forum chyba z 2h i nie widze rozwiazania i podobnego tematu.
- Od: 14 maja 2007, 00:10
- Posty: 454
- Skąd: Warszawa, Mława
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r
kable NGK do silnika Z5 za 300pln!?!
Ja ok rok temu kupowalem NGK do mojej BG (silnik 1.8 BP-DOHC) i zaplacilem ok 150pln!
I to nie w zadnym necie tylko w sklepie hurtowni ELIT w Gdansku, w Intercars tez mieli w podobnej cenie. Kable nie wiem czy te same, ale jest to dosc prawdopodobne. Ok 300 kosztowaly kable do silnika V6!
Oczywiscie nie ma mowy zeby cos bylo nie tak, chodza b. dobrze. NGK to podobno najlepsze kable, jakis szajs Ci wcisneli, atakuj tego sprzedawce koniecznie! Powodzenia.
pozdrowienia
Ja ok rok temu kupowalem NGK do mojej BG (silnik 1.8 BP-DOHC) i zaplacilem ok 150pln!
I to nie w zadnym necie tylko w sklepie hurtowni ELIT w Gdansku, w Intercars tez mieli w podobnej cenie. Kable nie wiem czy te same, ale jest to dosc prawdopodobne. Ok 300 kosztowaly kable do silnika V6!
Oczywiscie nie ma mowy zeby cos bylo nie tak, chodza b. dobrze. NGK to podobno najlepsze kable, jakis szajs Ci wcisneli, atakuj tego sprzedawce koniecznie! Powodzenia.
pozdrowienia
WOZI
Witam,
Chciałbym wymienić przewody zapłonowe w mojej madzi, prosiłbym o opinie na temat tego producenta przewodów z tej aukcji:
http://www.allegro.pl/item405805923_przewody_zaplonowe_mazda_323_323f_1_5_16v_japan_.html
Pozdrawiam
Chciałbym wymienić przewody zapłonowe w mojej madzi, prosiłbym o opinie na temat tego producenta przewodów z tej aukcji:

Pozdrawiam
- Od: 5 cze 2008, 14:50
- Posty: 97
mi sie wydaje że polanie przewodów woda to im nie powinno szkodzic, bo są to ich naturalne warunki pracy, a jak jest deszcz i pada na polu a auto leci tę powiedzmy stówczke, to co ? nie ma wtedy wody na kablach? a silnik jest suchutki? pozdrowionka 

- Od: 15 kwi 2008, 18:57
- Posty: 13
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323 f 97r Z5
Witam. Zakładam nowy temat chociaż o kablach było już sporo – ale nie wiem co robić i proszę o Wasze opinie. Kupiłem nowe kable WN – tak jak wyczytałem najlepsze – NGK, no i w całkowitej ciemności zobaczyłem że skacze po nich iskra – w różnych miejscach i praktycznie ze wszystkich kabli. Dotykałem ręką i w sumie prąd nie kopał ale do ręki także przeskakiwały iskierki. Silnik też pracuje równo (chociaż moim zdaniem brakuje mu mocy), zachowuje się podobnie jak na starych kablach, które wymieniłem własnie z powodu iskrzenia. Zgłosiłem to sprzedawcy i otrzymałem odpowiedź:
"Proszę zwrócić uwagę na fakt, czy kable mają przebicia i przez to silnik pracuje nierówno, czy efekt wizualny jest wynikiem jonizacji i nie wpływa negatywnie na równą pracę silnika. Jeśli przewody mają przebicia – możemy je reklamować u producenta, który jest w tym przypadku gwarantem.
Co prawda będzie Pan pierwszym, reklamującym przewody NGK, niemniej oczywiście nie ma przeciwskazań do złożenia takiej reklamacji."
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Czy Wasze przewody też sie "świecą"? Nie chcę reklamować czegoś co może jest sprawne – proszę o porady. (mazda 323F 2,0 1995r)
Pozdrawiam.
"Proszę zwrócić uwagę na fakt, czy kable mają przebicia i przez to silnik pracuje nierówno, czy efekt wizualny jest wynikiem jonizacji i nie wpływa negatywnie na równą pracę silnika. Jeśli przewody mają przebicia – możemy je reklamować u producenta, który jest w tym przypadku gwarantem.
Co prawda będzie Pan pierwszym, reklamującym przewody NGK, niemniej oczywiście nie ma przeciwskazań do złożenia takiej reklamacji."
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii? Czy Wasze przewody też sie "świecą"? Nie chcę reklamować czegoś co może jest sprawne – proszę o porady. (mazda 323F 2,0 1995r)
Pozdrawiam.
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Dodam jeszcze że nie jest to bylejakiś sprzedawca z małego sklepiku motoryzacyjnego tylko często na tym forum polecany – dlatego nie zakładam z góry że chce mnie zbyć i wciska mi kit o jakiejś jonizacji. Efekt iskrzenia widoczny jest w zupełnej ciemności – dziękuję za odpowiedź ale Beny czy próbowałeś obserwować swoje kable w ciemności czy nie widziałeś iskier bo po prostu normalnie w dzień są niewidoczne? Pozdrawiam.
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości