Mazda 323 F BA 1.5 problem z obrotami

Postprzez ziober » 5 lut 2020, 11:02

Witam proszę o pomoc model tak jak wyżej mam problem z obrotami skaczą i falują przepustnica wyczyszczona razem z krokowcem kable WN nowe razem z swiecami tps ustawiałem tak jak w innym wątku na tym forum tylko że na samym zapłonie przy listku 0.50 uruchamia się a przy 0.10 wyłacza i moje pytanie czy ten tps mam na wlaczonym ustawiać no jak sie rozgrzeje silnik to raz ma obroty te 750 a raz sie zawiesza na 1100 a jak zimny silnik to gasnie az sie troche nagrzeje wtedy jest ok
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lut 2020, 09:54

Masz polifta a tam o ile pamietam ustawiało się woltomierzem.
Poczytaj CAŁY temat: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=393
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez hak64 » 7 lut 2020, 13:04

Problem może leżeć w dawkowaniu paliwa. Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym istotnie odpowiada silniczek krokowy, tyle że do jego prawidłowej pracy potrzebne są poprawne odczyty temperatury, sondy lambda i przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Podobne objawy mogą być spowodowane nieszczelnym dolotem (zasysanie lewego powietrza).
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez ziober » 8 lut 2020, 11:20

dziś gdy podłączyłem multimetr tylko gdzie mase podpiąć ?? to pokazywał mi 5 i ne całe 5 na zamknietej po kręceniu tps nic sie nie zmieniało a mase podpinałem do wtyka a i na pinie b i c były te 5 dolot sprawdzany szczelny krokowiec czyszczony to wygląda tak jak by ssania nie miał bo jak jest zimny odpale i gaśnie muszę lekko pedał gazu przytrzymać aż troszkę się nagrzeje i wtedy odpala i nie gaśnie.miałem wymieniany rozrząd i przed obroty były ok ale falowały po wymianie i odebraniu od mechanika obroty na były po 1500 na zimnym i rozgrzanym czy może być przesunięty rozrząd albo był wcześniej przesunięty i ktoś przestawił zapłon ? A po wymianie rozrządu na prawidłową pozycję poprostu trzeba ustawić właściwie zapłon ? Nie mam już sił panowie z forum próbowałem wszystkiego z tps i jak właczę światła to zaraz obroty spadają i bardziej falują sprawdziłbym tą sondę ale nie wiem jak każdy inaczej pisze przepływomierz raczej ok bo po wyjęciu wtyczki obroty wariują bardzo.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez hak64 » 8 lut 2020, 14:28

"to wygląda tak jak by ssania nie miał"
Czujnik temperatury silnika ma wpływ na dawkę paliwa. Może właśnie ten czujnik trzeba wymienić.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 09:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez ziober » 8 lut 2020, 15:23

a gdzie go mogę znaleść ???
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lut 2020, 22:21

Czujnik jestkolo aparatu zapłonowego.
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ziober » 18 lut 2020, 07:02

Witam tak więc tps ustawiony dolot przejrzałem zamówiłem używek przepustnice taka sama razem z tps i po wyczyszczeniu dalej to samo na zimnym gaśnie od razu i przez jakąś 10-15 sekund po odpaleniu strasznie nie równo chodzi po tych 15 sekundach i trzymaniu gazu tak jakby załapał na wszystkie cylindry i po rozgrzaniu około 2 min odpala i nie gaśnie sprawdzałem błędy przy użyciu elm 327 i forscana na telefon błędy były ale to są po wyjęciu wtyczek skasowalem je i po ponownym sprawdzeniu nie wyszukuje żadnego błędu przepustnica taka sama Z9 z polifta nie mam już pomysłu co by to mogło być obroty i tak falują ale chodzi mi tylko żeby po prostu odpalała i nie gasła ssania dalej nie ma bo gaśnie mechanik mi mówił że może być ten czujnik temperatury wody ale auto normalnie się nagrzewa na desce rozdzielczej wskazówka normalnie idzie w górę do połowy i ani nie spada w dół ani żadnych innych anomalie nie ma proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lut 2020, 09:13

Sprawdź temp. silnika w programie.
Wskaźnik temp. a temp dla ECU silnika to nie to samo bo czujnik jest podwójny.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ziober » 18 lut 2020, 17:09

Już mam winowajce przed chwilą sprawdzałem rozrząd i okazało się że jest jeden prawy wałek prawy przesunięty o jeden ząbek mógłby ktoś mi podesłać zdjęcie ustawienie znaków rozrzadu dla pewności ?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lut 2020, 21:24

161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ziober » 19 lut 2020, 06:26

Tak myślałem że to ten obrazek ale nie byłem pewny dziekuje bardzo za pomoc mam nadzieje ze madzia bedzie chodzic jak wczesniej i jak to mówią jak sam sobie nie zrobisz to nie masz pewność.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2020, 07:22

Napisz później o efektach bo aż sam jestem ciekaw.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ziober » 20 lut 2020, 09:04

Był przesunięty o jeden ząbek na prawym wałki przez to nie odpalał A jak odpalał i po rozgrzaniu to chodził ale strasznie nie równo teraz obroty ok troszkę falują ale to może być już wina alternatora bo raz ma ładowanie 13.3 raz 14 A raz 14.4 mechanik po prostu nie miał pojęcia przy wymianie rozrządu w mazdzie że są dwa znaki na kołach i podejrzewam że jak wymienił mi rozrząd to po prostu nie chciał odpalić i zwiększył mi obroty na 1500 bo wtedy chodził równo i nie gasł na szczęście sąsiad ma mazde i sam był zdziwiony i mówił od początku że będzie przesunięty rozrząd i nie czekałem długo sprawdziłem to z nim i to był strzał w dziesiątkę.u nas z mechanikami ciężko o dobrego w Raciborzu A najlepsze że kupiłem Auto dla mojej dziewczyny parę dni temu starego seata cordobe i okazało się że jest problem z termostatem bo mi się zagotowal plyn ten sam mechanik mówił że to termostat miał mi to wymienić A okazało się że to wyciągnął całkowicie i jeździ bez i wczoraj po sprawdzeniu przez teścia wynikło że jest pęknięty zbiornik wyrówwnawczy płynu chlodzacego i cały płyn uciekł A on stwierdził że jest to uszczelka pod głowicą... ja jestem obecnie w Niemczech w pracy i nie mam jak samemu to sprawdzić już zamówiłem tester na sprawdzenie czy to uszczelka ale nie dymi na biało tylko chwilkę na zimnym jak każde auto olej w normie nie przybywa go ani nie ubywa tacy to mechanicy są u nas.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez ziober » 22 lut 2020, 18:43

A jednak problem nie znikł na zimnym dalej gaśnie mechanik powiedział że przestawił jeszcze zapłon bo za wysokie obroty były i w dodatku nie ma siły widocznie oslabła
Początkujący
 
Od: 5 lut 2020, 10:43
Posty: 9
Auto: Mazda 323 F BA 1.5 16 v 1998

Postprzez estradawq » 19 wrz 2022, 08:30

Czujnik jestkolo aparatu zapłonowego.
Zajmij się lepiej tym TPS bo to jakaś lipa z tym jest
free solitaire
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2022, 08:19
Posty: 3

Postprzez Marek 161BD081 » 19 wrz 2022, 08:46

estradawq – dyskusja toczyła się ponad dwa lata temu i raczej nikt tyle nie czeka bezczynnie na odpowiedź <oczko>
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 2 lis 2023, 18:20

Aż żal patrzeć jak dział umarł... :) łezka się w oku kręci. W zeszłym roku w grudniu sprzedałem po 11 latach swoją BA...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323