Mazda dławi się, szarpie, nie ma mocy i nierówno pracuje [BA Z5] – dyskusja wspólna
Witam mam problem jak odpale auto to obroty spadają i gaśnie samo..
Mazda 323f 1.4 gaz
Mazda 323f 1.4 gaz
-
Japoniec321
Japoniec321 napisał(a):Witam mam problem jak odpale auto to obroty spadają i gaśnie samo..
Mazda 323f 1.4 gaz
Poczytaj sobie wpisy w tym temacie a może coś się rozjaśni.
Proszę na przyszłość właściwie nazywać tematy.
Uzupełnij też proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wstawie tutaj. Udało mi się wyczyścić przepustnicę
Przed:

Po:

Troszkę obroty jeszcze falują przy otwieraniu szyb albo skręceniu kierownicy ale to dlatego że może nie udało mi się znalezc "torxa" do odkręcenia krokowca.
Przed:

Po:

Troszkę obroty jeszcze falują przy otwieraniu szyb albo skręceniu kierownicy ale to dlatego że może nie udało mi się znalezc "torxa" do odkręcenia krokowca.
- Od: 9 gru 2010, 15:37
- Posty: 122
- Skąd: Łódź
- Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r
Musisz ustawic TPS i dopiero wtedy wolne obroty. No i jeszcze sprawdzic czy nie masz nieszczlnosciw dolocie tzn. czy rura ta gumowo-plastykowa nie jest dziurawa.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
TPS ustawiony jest tak że minimalne ruszenie slimaka na przepustnicy (gazu) powoduje (w trybie serwisowym) włączenie się wentylatora. Nie bawiłem się listkami ani Voltomierzem. Guma jest owinieta folią i zaklejona taśmą. Reset kompa przez wyjecie klemy i przetrzymaniu hamulca zrobiony. Jeszcze raz jutro wykręce przepustnice i znajdę kogoś kto ma "torxa security" i odkręce. Bo dziś zauważyłem że po rozgrzaniu dobrze silnika obroty zatrzymuja się na ok. 2000 obr. po przegazowaniu obroty normują się i lekko falują. nie miałem też klucza żeby odkręcić dziś tego węża od EGR więc zobaczymy jutro. Oto filmik jak po czyszczeniu przepustnicy falują obroty.
https://youtu.be/EgzBT5KA02s
https://youtu.be/EgzBT5KA02s
- Od: 9 gru 2010, 15:37
- Posty: 122
- Skąd: Łódź
- Auto: Najpierw: Mazda 323C BA 1,3 94r
Teraz: Mazda 323F BA 1,5 98r
W Z5 ustawia sie tylko na miernik na żadne listki czy na oko . Jakiegos weża?? To jest rura wychodząca z kolektora wydechowego 
Noo jak Tobie ssie tak wiesza to masakra. Tylko ,ze tez kazdy reset kompa to obroty sie bardziej wieszaja, musialbys naprawde pojezdzic z 50-100km ,zeby sie to unormowało.
Noo jak Tobie ssie tak wiesza to masakra. Tylko ,ze tez kazdy reset kompa to obroty sie bardziej wieszaja, musialbys naprawde pojezdzic z 50-100km ,zeby sie to unormowało.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Hej wszyatkim mi auto oslablo strasznie je olej litrami mam silnik na zlom i chciałbym usłyszeć odpowiedź od kogoś co robił szlif w silniku czy to jest dobre rozwiązanie cy raczej odradzacie?
No jak na złom to co chcesz szlifować? Najpierw trzeba zdiagnozować co jest do zrobienia. Szlif głowicy przy remoncie na ogół się robi ale nie zawsze.
Kolego norek – tutaj też obowiązują jakieś zasady poprawnej pisowni.
Czy aż tak trudno czasem postawić ten przecinek czy kropkę ma końcu zdania?
Wracając do tematu – remont moim zdaniem się kalkuluje bo nie jest bardzo kosztowny.
Ale to dopiero można powiedzieć po rozebraniu silnika i weryfikacji zużytych elementów.
W wielu przypadkach wystarczy wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych, uszczelniaczy na zaworach, dplamowanou głowicy i ... tyle.
To jest takie minimum bo okaże się po rozebraniu w jakim stanie jest wał korbowy, zawory z gniazdami itd.
Zakup drugiego silnika ze szrotu nie gwarantuje ci, ze będzie on w super stanie.
Czy aż tak trudno czasem postawić ten przecinek czy kropkę ma końcu zdania?
Wracając do tematu – remont moim zdaniem się kalkuluje bo nie jest bardzo kosztowny.
Ale to dopiero można powiedzieć po rozebraniu silnika i weryfikacji zużytych elementów.
W wielu przypadkach wystarczy wymiana zapieczonych pierścieni tłokowych, uszczelniaczy na zaworach, dplamowanou głowicy i ... tyle.
To jest takie minimum bo okaże się po rozebraniu w jakim stanie jest wał korbowy, zawory z gniazdami itd.
Zakup drugiego silnika ze szrotu nie gwarantuje ci, ze będzie on w super stanie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok dzieki bardzo za odpowiedź.
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy po takim zabiegu silnik wraca do siły fabrycznej i może znowu starczyc na np.100 tys km czy jednak jego żywotność jest później krótsza?
A mam jeszcze jedno pytanie. Czy po takim zabiegu silnik wraca do siły fabrycznej i może znowu starczyc na np.100 tys km czy jednak jego żywotność jest później krótsza?
Żywotność może być krótsza dlatego, że prawdopodobnie złożysz ten silnik na częściach zamiennych. Oryginały jeśli jeszcze występują są bardzo drogie. Poza tym kondycja silnika będzie zależeć od tego jak jeździsz i jak o niego będziesz dbać.
A jaki olej wy lejecie do swoich mazdzinek. Kogo nie spotkam to każdy inny i każdy tłumaczy to czymś. Jakie jest wasze zdanie i stosowanie.
Olej np 5W40 dobrej klasy.
Jazda na marnej jakości oleju skutkuje czasem m.in. właśnie zapiekanie się pierścieni.
Użyj wyszukiwarki bo jest temat o olejach.
Jazda na marnej jakości oleju skutkuje czasem m.in. właśnie zapiekanie się pierścieni.
Użyj wyszukiwarki bo jest temat o olejach.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
WItam! Mam model 323 F BA 96 .15 z dnia na dzień nagle zaczął się dławić a na gazie całkiem gasł. Dodatkowo strzela z rury co jakiś czas i czuć benzynę. wymieniłem przewody zapłonu i kopułkę rozdzielacza, i przeczyściłem świece. obroty lepsze ale wciąż pracuje słabo i dostał drgań, a także czasem jak mu przygazuje i puszczę to gaśnie. koś coś?!
Z góry dzięki
Z góry dzięki
- Od: 11 cze 2017, 21:52
- Posty: 3
- Auto: 6 GG 2002 2,3 L ben/ gaz
Polecam diagnostykę i lekturę np. tego tematu.
Resztę ciekawych rzeczy znajdziesz w FAQ
Resztę ciekawych rzeczy znajdziesz w FAQ
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Fajnie byłoby jakby ktoś sprawdził ci ew. błędy kompa jak i również np. czujnik temperatury silnika (akurat pod aparatem zapłonowym on się mieści).
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jeśli pod apaRatem cieknie to o ring należy niezwłocznie wymienić zanim cały aparat w oleju będzie. Przyczyn może być wiele i tak jak Marek powiedział najpierw zrobić odczyt błędów.
Wbrew pozorom odczyt kodów DTC nie jest aż taki trudny.
Ew. nagrasz filmik a my to zweryfikujemy
Ew. nagrasz filmik a my to zweryfikujemy
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Poczytaj wątki regionalne a może znajdziesz tam polecany warsztat.
Ew. wybierz się na jakiś regionalny spot a wówczas zasięgniesz języka na ten temat.
Nikt za ciebie tej diagnostyki "zdalnie" nie zrobi.
Ew. wybierz się na jakiś regionalny spot a wówczas zasięgniesz języka na ten temat.
Nikt za ciebie tej diagnostyki "zdalnie" nie zrobi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości