Wydech skorodowany 323f Ba 96r
Strona 1 z 1
Panowie ostatnio przy wymianie rozrządu zauważyłem, że przednoa część wydechu zdecydowanie z katalizatorem jest bardzo mocno skorodowana,jaka jest przyczyna tak posuniętej korozji tego elementu
, jak również przedniej części miski olejowej też jest nieźle zrzarta
, czy mogę usunąć kata i zastąpić go rurą czy lepiej założyć tak jak ma być. Może ktoś z Was orientuje sie w cenach wydechów i zamiennikow jakie możnaby zastosować? chodzi o odcinek do kata włącznie.
Przyczyn jest parę, te główne to wysoka temperatura i dostęp wody i śniegu (z solą) – i to jest norma w każdym aucie, tym bardziej w 10-latku. Jak nie ma dziury w katalizatorze i nic w nim nie dzwoni nieprzyjemnie, to go nie ruszaj, chyba że cierpisz na nadmiar gotówki. Ja jestem zdania, że jak da się tanio kupić katalizator (w tym zamiennik, lub tzw. uniwersalny) to warto go założyć. Bez niego jest głośniej i zmienia się przebieg momentu (o problemach z przeglądami już nie mówiąc). Co do cen – polecam Google, wpisz "tłumiki" i zacznij grzebać. Z tego co pamiętam, to do 1.5 jest wybór.
A michę masz stalową, że ci tak rdzewieje? Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?
A michę masz stalową, że ci tak rdzewieje? Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?
Witanko
Zapewne mówisz o części układu wydechowego będącej między katalizatorem a kolektorem wydechowym (pierwszy z prawej na fot. poniżej).
Jeżeli jest to ten element, to zwie się to "złączka elastyczna" lub "tłumik drgań". Ceny do Twojej Ci nie powiem, ale do mojej cały ten element (nowy), czyli złączka + rura do kolektora + rura do katalizatora + uszczelki i nowe śruby kosztował mnie 190zł.
Katalizatora nie wywalaj. Jak jest OK, tylko wygląda licho, to nie zawracaj sobie nim gitary. Jeżeli jednak faktycznie coś w nim brzęczy, na wybranych obrotach coś wpada w rezonans i irytuje, to wywal kata i... wstaw nowego! Pamiętaj, że nie jesteś sam na Ziemi. Im mniej zatruwasz, tym mniej szkodzisz innym i sobie! Poza tym bez kata jest głośniej i czasami dziwnie jest z mocą na pewnych zakresach mocy.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Zapewne mówisz o części układu wydechowego będącej między katalizatorem a kolektorem wydechowym (pierwszy z prawej na fot. poniżej).

Jeżeli jest to ten element, to zwie się to "złączka elastyczna" lub "tłumik drgań". Ceny do Twojej Ci nie powiem, ale do mojej cały ten element (nowy), czyli złączka + rura do kolektora + rura do katalizatora + uszczelki i nowe śruby kosztował mnie 190zł.
Katalizatora nie wywalaj. Jak jest OK, tylko wygląda licho, to nie zawracaj sobie nim gitary. Jeżeli jednak faktycznie coś w nim brzęczy, na wybranych obrotach coś wpada w rezonans i irytuje, to wywal kata i... wstaw nowego! Pamiętaj, że nie jesteś sam na Ziemi. Im mniej zatruwasz, tym mniej szkodzisz innym i sobie! Poza tym bez kata jest głośniej i czasami dziwnie jest z mocą na pewnych zakresach mocy.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Briareos napisał(a):A michę masz stalową, że ci tak rdzewieje? Czy nie o bloku silnika czasem mówisz, szczególnie od strony kolektora wydechowego?
Tak michę mam stalową i mi rdzewieje przednia ściana, jak również blok!!!
Michę wymienie przy następnej wymianie oleju, a na blok jest jakaś rada????
GofNet, dzięki za odp. i schemacik, masz rację chodzi o element tuż za kolektorem po prawej stronie Twojego schematu

ruper_323f napisał(a):Tak michę mam stalową i mi rdzewieje przednia ściana, jak również blok!
blok to raczej nie zardzewieje , on jest aluminiowy lub zeliwny nie jestem pewien a nie moge teraz sprawdzic , jedno jest pewne ze blok silnika nie jest stalowy zeby mógl korodowac, moze masz na nim nalot i wystarczy go wyczyscic.
- Od: 2 sty 2006, 18:21
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz
ruper_323f napisał(a):na blok jest jakaś rada?
Tak, nie przejmować się tym
Wymieniać się nie opłaca, chyba że składasz hobbystycznie silniki i masz pod ręką inny złom na przeszczep, a to i tak w piguły roboty. Będziesz się martwił jak coś się z nim stanie – a myślę, że wcześniej autko zakończy żywot z innego powodu. Jeśli cię to ma pocieszyć, to mój blok też wygląda bardzo nieciekawie – co jest w sumie dziwne, bo osłonę straciłem dopiero tej zimy... ona chyba niewiele daje i tak.
Przynajmniej miskę mam z lekkich stopów

EDIT:
Tykwa napisał(a):blok to raczej nie zardzewieje , on jest aluminiowy lub zeliwny
Hyhy, a wiesz z czego się robi żeliwo? Ruda to żre z dużym smakiem...
No przecież "mówię"...Tykwa napisał(a):ta czesc jest pierwsza z lewej

Ciekaw jestem, po kiego grzyba (bez wyjazdów osobistych

A schemacik tylko zamieściłem. Autorem jest firma Bosal.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):pierwszy z prawej na fot. poniżej
buahahaha... GofNet pomylił kierunki...ale jaja



Co do bloku to daj lepiej sobie spokój....przecież go nie wymienisz.

Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Ano trafił mi się mały niefartfarciarz napisał(a):GofNet pomylił kierunki...ale jaja
Pozdrawiam
..::GofNet::..
PS. Blokiem również bym się nie przejmował. Jeżeli w misce nie ma dziur i na to się nie zanosi, to też bym darował. W ostateczności na szrocie można michę wyrwać w rozsądnych cenach. Z blokiem gorzej
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Briareos napisał(a):Hyhy, a wiesz z czego się robi żeliwo? Ruda to żre z dużym smakiem...
Żeliwo – stop odlewniczy żelaza z węglem zawierający od 2,11% do 3,6% węgla w postaci cementytu lub grafitu. Żeliwo otrzymuje się przez przetapianie (metalurgia) surówki z dodatkami złomu stalowego lub żeliwnego w piecach zwanych żeliwniakami.
Żeliwo, dzięki wysokiej zawartości węgla posiada wysoką odporność na korozję.
Wiec dalej podtrzymuje swoje zdanie o korozji
GofNet napisał(a):A schemacik tylko zamieściłem. Autorem jest firma Bosal.
ja tam sie praw autorskich sie nie czepiam , wg. mnie to zajefajnie ze takie pomoce czesto wklejasz, super ulatwienie

- Od: 2 sty 2006, 18:21
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz
Tykwa napisał(a):Żeliwo, dzięki wysokiej zawartości węgla posiada wysoką odporność na korozję.
Weź mnie nie rozśmieszaj. I to jeszcze niby dzięki wysokiej zawartości węgla?
Tykwa napisał(a):"]Wiec dalej podtrzymuje swoje zdanie o korozji
Briareos napisał(a):Weź mnie nie rozśmieszaj.
Koniec rozsmieszania
chodzilo mi zwiekszona odpornosc na korozje co nie oznacza odpornosci calkowitej- wiem o tym , zbyt ogólnie to ujálem, material znalazlem rzeczywiscie w wikipedii,wiec zdobyles pkt
A pomijajac juz moja wpadke z zeliwem , to chcialbym jeszcze tylko ustalic czy blok Efki jest z zeliwa czy aluminium?? Sam nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia.
I juz koniec rozsmieszania
- Od: 2 sty 2006, 18:21
- Posty: 76
- Skąd: Bydgoszcz
Wydaje mi się, że wszystkie mają żeliwny. Głównie ze wzgledu na niski koszt produkcji, przy jednoczesnej doskonałej odporności na ścieranie i bardzo stabilnej strukturze w funkcji temperatury.
Żeliwo może być uodpornione na korozję – np. niklem – ale to wymaga znaczącego udziału procentowego dodatków i mocno podniosłyby cenę elementu. Więc się tego nie robi
Zastanawiam się, czy nie pokusić się o wyczyszczenie tego i pomalowanie natryskowo srebrzanką wysokotemperaturową. Swego czasu zabezpieczyłem tak (tyle że pędzlem, po zdemontowaniu) kolanka wydechu w 126p i przeżyły kilka tłumików, do dziś są w niewiele gorszym stanie niż były.
Żeliwo może być uodpornione na korozję – np. niklem – ale to wymaga znaczącego udziału procentowego dodatków i mocno podniosłyby cenę elementu. Więc się tego nie robi
Zastanawiam się, czy nie pokusić się o wyczyszczenie tego i pomalowanie natryskowo srebrzanką wysokotemperaturową. Swego czasu zabezpieczyłem tak (tyle że pędzlem, po zdemontowaniu) kolanka wydechu w 126p i przeżyły kilka tłumików, do dziś są w niewiele gorszym stanie niż były.
Dlatego takie materiały wykorzystuje się do produkcji elementów wtrysków, pomp, ABS'ów. Ta właśnie można spotkać stal niklową.Briareos napisał(a): np. niklem – ale to wymaga znaczącego udziału procentowego dodatków i mocno podniosłyby cenę elementu.
Ja stawiam na żeliwny blok.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości