Falowanie obrotów (samochód z instalacją gazową) – możliwe przyczyny?

Postprzez Bezprym32 » 17 kwi 2016, 22:34

Witam


Od 3 dni mam problem z moją madzią <płacze> mianowicie strasznie skaczą mi obroty , strasznie , mam na myśli , gdy zatrzymam auto np na światłach to jest od tysiąca do 100 obrotów ????

Dodam , że auto posiada instalacje sekwencyjną ... Czy to wina gazu ? Uszczelki pod głowicą ?
Za dwa tygodnie będę w serwisie , ale autkiem robię sporo km... i jest mi potrzebne :D a ciut się boję tak jeździć ...

Auto zalewane olejem plathinium 10w-40...
Proszę o rady w komentarzach lub PW


:( :( :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Grzyby » 18 kwi 2016, 12:13

Co prawda to nie FS ... ale dolej płynu chłodzącego na max.

A powodów może być kilka. Nikt nie poda Ci diagnozy po objawach.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bezprym32 » 18 kwi 2016, 15:45

oki , zaleje , zobaczym , czy coś to da :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Marek 161BD081 » 18 kwi 2016, 20:34

Wcześniej było normalnie?
Nikt niczego od tego czasu nie robił przy silniku?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bezprym32 » 20 kwi 2016, 17:06

Marek , wcześniej było w porządku , dziś jak wracałem z pracy sprawdziłem coś :P mianowicie poddusiłem moją Madzie pod 5 tysi obrotów , przejechałem się ciut ostrzej i hmm... dziwny efekt , ale jakby to ustało :| pewnie efekt chwilowy , a może była zamulona ?
Jedyne co było robione w ostatnim czasie , to wymiana oleju , z racji km...kupiłem lepszy olej , by Madziulek miał dobre smarowanie , ale niewdzięczna się okazała hehe <lol>
No zobaczym , 7 maja , mam umówioną wizytę , muszę ogarnąć delikatny wyciek z pod pokrywy zaworów , zmienić rozrząd , no i sprawdzić te obroty...
Czytałem coś na forum , bo ludzie mieli podobne usterki w tych silnikach , padały opcje : przepływomierz , filtr powietrza , uszczelka pod głowicą ...
Jedyne co się boję , to to , by nie dostała lewego powietrza i trach ... <płacze>
Oby wytrzymała , bo niestety , nie mam auta zastępczego :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Andrzej414 » 20 kwi 2016, 17:22

No rzeczywiście Platinum 10W40 to świetny olej! A tak na serio? Gorszego g....a nie dało się zalać?
Poczytaj na forum o olejach.

Wracając do tematu to przyczyn może być wiele. Sprawdź okolice dolotu i obudowy filtra powietrza. Sprawdź też sam filtr. Ponadto możesz odłączyć przepływomierz kiedy silnik faluje i zobaczyć jak się zachowa. Auto nie przerywa? Sama lambda również może dawać takie objawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 20 kwi 2016, 21:25

Mozna też po sprawdzeniu szczelności dolotu sprawdzić ustawienie TPS, regulację wolnych obrotów, błędy itd.
To wszystko JEST opisane na Forum i wcale nie trzeba jakiejś wiedzy tajemnej z pogranicza czarnej magii aby to zrobić!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bezprym32 » 24 kwi 2016, 12:23

Fakt, filterek tez bedzie do wymiany wlasnie go sprawdzilem , moze to bedzie to ...
Co do przeplywomierza jak go zdemontowac ?

Dopisano 24 kwi 2016, 12:24:

acha i silnik nie przerywa , gdy obroty spadaja , to po chwili wbijaja na 1k +
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Andrzej414 » 24 kwi 2016, 13:22

Odczep tylko kostkę. Przepływomierz wyciągamy cały razem z tą puszką w której się znajduje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Bezprym32 » 26 kwi 2016, 18:32

moze ktos pokazac na fotce ktora to kostka ? Sorki , za problem , ale jestem laikiem w dziedzinie mechaniki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Bezprym32 » 10 paź 2016, 10:25

problem się pogłębia mimo iż przez jakiś czas miałem spokój , na dniach auto jedzie na wymianę świec i kabli , ale zastanawiam się , może to problem z przepustnicą ?

Chociaż generalnie to wygląda tak , jadę na PB czasem poczuję szarpnięcie ( na zimnym ) czuć takie zamulenie , jednak po chwili jest ok.


Gdy załączy się gaz , no [tiiiiiiit] staję np na pasach obroty [tiiit] w dół , do nie wiem 100 , że auto nawet ostatnio przygasa w takiej sytuacji... No i druga sprawa nie wiem , czy to ma coś wspólnego z wspomnianą usterką , jednak żarówki H 1 to ja wymieniam po 2 x w miesiącu <boje się>


Gdy poprzednio miałem ten problem pogrzebałem przy bezpiecznikach od gazu , sprawdziłem kable , dziwnym trafem problem znikł , jednak powraca ze zdwojoną siłą ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez rafał88 » 10 paź 2016, 10:54

Hmmm no dosyc ciekawe przypadek. Ale własnie słabe "masowanie" tez moze dawać włąsnie takie dziwne efekty. Co do zamulania i szarpania to musisz szukac bo to samo sie nie naprawi . Błedy były sprawdzane?? Moze luz na zaworach albo jego brak, źle ustawiony zapłon, nieszczlnosć, albo nawet źle ustawiony zapłon. Trzeba szukac i grzeba ja juz sam wiem ,ze prace silnika moze spieprzyc błachostka własnie w postaci braku luzu na 1 zaworze. Silnik chodzi jak sieczka, pluje i wogole ale rowno jedzie. Znow przestawiony rozrzad o 1 ząbek , nie rownomierne przyśpieszanie, nierowna praca na zimnym , podwyższone spalanie, nie trzymanie wolnych obrotów, spękane przewody od wtryskiwaczy od lpg do kolektora. Przyczyn moze byc wiele.
Własnie nieszczlnosc nawet na przepustnicy albo właśnie zasyfiona przepustnica przez egr, albo własnie [mam mały zasób słów - przepraszam] nie działajacy EGR, oczywiscie najlepiej zaślepic.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez iparts » 18 paź 2016, 11:50

Sprawdź błędy na silniku, czy nie ma czegoś z dawkowaniem paliwa np przestawione. Filtr powietrza zmieniony? Filtry w układzie gazowym zmienione? Podjedź na regulację gazu, może masz za mała dawkę ustawioną.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez Bezprym32 » 10 lis 2016, 14:02

musze poczekać na kase :P nie pocieszyliscie mnie , do tego dzis poszla mi pompa wody , jaka polecacie ?
Generalnie , filtry wymienione , jak tylko dostane przelew to spróbuję powalczyć z masowaniem , no i z przepływomierzem.
Pod kompa jeszcze nie podłączyłem , bo nie było kiedy ( kobieta w ciąży ) ;) heh .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 23:05
Posty: 36 (1/0)
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 323 f , silnik 1.5 16v , rok produkcji 1998. ( BA / BH )

Postprzez Andrzej414 » 10 lis 2016, 15:45

Odczytanie kodów migowych to 3 minuty roboty pod warunkiem, że masz gotowy tester. Mogę Ci takowy za grosze wysłać – pisz na priv jeśli chcesz to. Do kompa podłączanie jest zbędne zatem. rafał88 polecał jakąś GMB ja osobiście mam DOLZ'a i zrobiłem na niej ponad 20tys i póki co działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez rafał88 » 10 lis 2016, 17:41

Gmb jest dosc dobra takze ja polecam a u mnie juz nastukała kkm 50-70, nie pamietam i nadal działa jak ksiazka pisze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323