Przeglądam sobie uszczelniacze wałków do mazdy i zauważyłem, że różnią się materiałem z jakiego są wykonane nawet w obrębie jednego producenta
poliakryl-kauczuk
sylikon-kauczuk
fluor-kauczuk
Który z powyższych materiałów jest wykorzystywany do produkcji ori części (powinien być skrót MVQ, ACM itp)?
Z tego co się zorientowałem to np:
1. Poliakryl lepiej znosi dodatki uszlachetniające w olejach (siarka i pochodne) ale oblany płynem z glikolem rozleci się.
2. Na forum pasjonatów starych motocykli natomiast można przeczytać, że lepiej zastosować fluor-kauczuk między skrzynie a silnik, bo sylikon spowoduje to, że olej ze skrzyni go zeżre i dostanie się do silnika).
3.Sylikonowe elementy w teorii znoszą wyższe temperatury i są odporne na płyn chłodnicy itp.
z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości i zachęcam do włączenia się do dyskusji.
Dopisano 7 wrz 2016, 17:53:
EDIT
Właśnie przyszła paczka z Carspeed z ori uszczelniaczem.
Zauważyłem wytłoczenie NOK na nim, więc zakładam iż takie powinny być. Szukając w sklepie znalazłem również NOK uszczelniacz, ale w pudełku Corteco. Wychodzi na to, że poliakryl-kauczuk (taki materiał podaje Corteco, jest materiałem rekomendowanym przez producenta auta, a nie sylikon-kaczuk ( z tego robi Ellring).
Co o tym myślicie? Jakiś inny producent uszczelniaczy stosuje poliakryl ?
(btw ori 55zł elring 25zł corteco 18 zł
