Znajdź moją fotorelację z czyszczenia przepustnicy, to zakumasz o co chodzi.
Wysokie obroty na ssaniu
Czytałem ją kilka x ale muszę się bardzije jej przyjrzeć
,żeby zakumać 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Dasz radę, jak nie masz dwóch lewych rąk
Podpowiem tylko, że na początek całkowicie zaślep zaworek ze sprężyną bimetalową i następnie zajmij się zaworkiem krokowym. Z uwagi na obecne temperatury bez ogrzewanego garażu, to masakra.
Chyba masz madzie przed liftem, więc możesz doregulować układ śrubą po przeciwległej stronie krokowego.
Podpowiem tylko, że na początek całkowicie zaślep zaworek ze sprężyną bimetalową i następnie zajmij się zaworkiem krokowym. Z uwagi na obecne temperatury bez ogrzewanego garażu, to masakra.
Chyba masz madzie przed liftem, więc możesz doregulować układ śrubą po przeciwległej stronie krokowego.
Powiedz mi tylko.
Czy aby dostac się do tego bimetalowego ciul...tewka, to musze dojśc poprzez ten zaślepiony otwór i potem dorabiać śrubę ?
PS: Mam dwa garaże a ostatnio postawiłem sobie we wrześniu blaszak,i wykopałem kanał aby robić jakieś tam drobne roboty także myślę niemam dwóch lewych rąk
Czy aby dostac się do tego bimetalowego ciul...tewka, to musze dojśc poprzez ten zaślepiony otwór i potem dorabiać śrubę ?
PS: Mam dwa garaże a ostatnio postawiłem sobie we wrześniu blaszak,i wykopałem kanał aby robić jakieś tam drobne roboty także myślę niemam dwóch lewych rąk
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Czy aby dostac się do tego bimetalowego ciul...tewka, to musze dojśc poprzez ten zaślepiony otwór i potem dorabiać śrubę ?
Nic nie trzeba dorabiać. Rozbierz przepustnicę, zaślep otwór kawałkiem gumy (po prostu wciśnij jakiś gruby kawałek gumy w otwór pokazany gdzieś na fotorelacji w tym temacie, ale mocno żeby nie wypadł) i po zabiegu. Zrobiłem tak u siebie, przepustnica i krokowy był w miarę czysty, zaworek elektromagnetyczny pracował po podaniu mu napięcia z aku. Poskładałem wszystko do kupy, założyłem przepustnicę, pokręciłem trochę śrubką od ściany grodziowej na krokowcu i mam w końcu rano 1500 po odpaleniu. Po włączeniu nawiewu na 4 bieg, włączeniu świateł, ogrzewania tylnej szyby i kręceniu kierownicą obroty w miarę stabilne, może nie idealne ale i tak jest bajka w stosunku do stanu poprzedniego/
- Od: 25 lut 2008, 17:46
- Posty: 27
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: 323F-Z5-95'
Niestety koledzy mam tą samą sytuacje, odpale rano auto a obroty mam na ok 2300, w zimie trzeba chwie odczekać zanim spadną, w lato jest lepiej, czytając poprzednie posty stwierdziłem, że chyba to nie jest nic złego
-
eFkaAbdul
Normalka też tak mam... 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Witam .
Czytając forum skusiłem się na czyszczenie przepustnicy
, gdyż silnik szarpał podczas przyspieszania poniżej 2tyś. obrotów ale tylko na LPG. ( silnik Z5 1500 DOHC)
No i się zaczeło.
Obrotów biegu jałowego na rozgrzanym silniku nie szło obniżyć regulacja kończyła się na 1300! Zdjąłem przepustnice jeszcze raz , wyczyściłem jeszcze zaworek elektryczny, zwany krokowcem, zatkałem kanał otwierany przez zawór bimetalowy. TPS ustawiony zgodnie z serwisówką ( napięcia pomierzone OK) komp nie sygnalizuje błędów.
Regulacja w trybie serwisowym , efekt – minimalne obroty 950 śruba baypasu wkręcona ma max . przy obciążaniu silnika świetłami wentylatorem i ogrzewaniem szyby obroty spadają na 600 i tak trzyma , przy nierozgrzanym silniku wahnięcia do 500obr.
zapłon ustawiony chyba za wczesny ( prawy znak na kole pasowym pokrywa się z lewym na osłonie rozrządu.) jeśli opóżnię zapłon obroty naturalnie spadną ale gwałtowne otwarcie przepustnicy dławi silnik.
Jeśli ktoś wie jak zgrać wyprzedzenie zapłonu i obroty proszę o poradę.
Pozdrawiam
Remik
Czytając forum skusiłem się na czyszczenie przepustnicy

No i się zaczeło.
Obrotów biegu jałowego na rozgrzanym silniku nie szło obniżyć regulacja kończyła się na 1300! Zdjąłem przepustnice jeszcze raz , wyczyściłem jeszcze zaworek elektryczny, zwany krokowcem, zatkałem kanał otwierany przez zawór bimetalowy. TPS ustawiony zgodnie z serwisówką ( napięcia pomierzone OK) komp nie sygnalizuje błędów.
Regulacja w trybie serwisowym , efekt – minimalne obroty 950 śruba baypasu wkręcona ma max . przy obciążaniu silnika świetłami wentylatorem i ogrzewaniem szyby obroty spadają na 600 i tak trzyma , przy nierozgrzanym silniku wahnięcia do 500obr.
zapłon ustawiony chyba za wczesny ( prawy znak na kole pasowym pokrywa się z lewym na osłonie rozrządu.) jeśli opóżnię zapłon obroty naturalnie spadną ale gwałtowne otwarcie przepustnicy dławi silnik.
Jeśli ktoś wie jak zgrać wyprzedzenie zapłonu i obroty proszę o poradę.
Pozdrawiam
Remik
-
remik 323 cba
Remik – sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności na dolocie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Co do tego szarpania ponizej 2-2,5 RPM tez mialem ten problem... sprawdzilem przeplywomierz, dolot, wymienilem kable WN, swiece nawet filtr paliwa a okazalo sie ze na kopulce wewnatrz byly jakies ryski i dochodzilo do przebicia. tak mi znajomy wytlumaczyl. wymienilem i juz nie szarpie
za kopulke zaplacilem o ile dobrze pamietam nie cale 50 zl
- Od: 20 lis 2011, 20:25
- Posty: 6
- Skąd: okolice Legnicy
- Auto: 323f BA (Z5 1,5) 1995r
Ja miałem 2500 tys obrotów na ssaniu . Odpaliłem samochód i dokręcałem śrubkę która jest u góry przepustnicy no i uzyskałem około 2 tys obrotów na ssaniu po 3 sekundach spada do około 1300 i jest elegancko . Po nagrzaniu mam 750. Jeżeli na ssaniu spadły Ci obroty to po nagrzaniu mogą być za niskie więc tą śrubkę wykręcasz aż uzyskasz 750 ;] Mi tam to pomogło nie wiem jak tam inni myślą o tym kręceniu śrubką . Jutro może zabiorę się za przeczyszczenie przepustnicy . A i jeszcze wyczyściłem przepływomierz . Powinno go się czyścić raz na jakiś czas , tak przynajmniej słyszałem (umyć w benzynie ale delikatnie by nie uszkodzić . )
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
Napisałeś, że odpaliłeś samochód i dokonałeś regulacji zmniejszając obroty za pomocą regulacji przepustnicy.
Po co o tym piszesz, skoro robisz ten zabieg jak mniemam pomijając tryb serwisowy. Kręcić śrubkami ro możemy gdzie indziej.
Zresztą ten temat to jest prawdziwa rzeka, ale nie wprowadzajmy kolegów w błędne myślenie, że samo zmniejszenie szczeliny na bypasie wystarczy do wyregulowania obrotów ssania
Po co o tym piszesz, skoro robisz ten zabieg jak mniemam pomijając tryb serwisowy. Kręcić śrubkami ro możemy gdzie indziej.
Zresztą ten temat to jest prawdziwa rzeka, ale nie wprowadzajmy kolegów w błędne myślenie, że samo zmniejszenie szczeliny na bypasie wystarczy do wyregulowania obrotów ssania
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
witam jestem nowy i może się będę powtarzał ale mam problem z mazdą 323f ba 1.5 benz+gaz
po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty ok. 2500 po ok.1-3min obroty spadają do normalnych 900 . Co może być przyczyną tak wysokich obrotów na ssaniu i jak można je zmniejszyć do ok.1500
dzięki z góry za pomoc
po odpaleniu wchodzi na bardzo wysokie obroty ok. 2500 po ok.1-3min obroty spadają do normalnych 900 . Co może być przyczyną tak wysokich obrotów na ssaniu i jak można je zmniejszyć do ok.1500
dzięki z góry za pomoc
-
mariusz497
Mariusz – dołączyłem twój post do istniejącej dyskusji i na przyszłość proszę korzystać z wyszukiwarki.
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=116&t=80823
Od strony ściany grodziowej jest wkręt regulacyjny, który można spróbować dokręcić (o ile się uda!).
Ja u siebie zaślepiłem kanał powietrzny zaworu bimetalowego i mam spokój z wysokimi obrotami na ssaniu.
U mnie regulując wkrętem nie udało się zejść z obrotami zimnego silnika poniżej 2000RPM
P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=116&t=80823
Od strony ściany grodziowej jest wkręt regulacyjny, który można spróbować dokręcić (o ile się uda!).
Ja u siebie zaślepiłem kanał powietrzny zaworu bimetalowego i mam spokój z wysokimi obrotami na ssaniu.
U mnie regulując wkrętem nie udało się zejść z obrotami zimnego silnika poniżej 2000RPM
P.S. i uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Jak w temacie posiadam mazdę 323f BA 1.5 16v Z5 96r i kieruję pytanie do posiadaczy 323f: czy na zimnym silniku zaraz po odpaleniu od razu wkręca Wam się na 2000 obrotów? Naciskam kilka razy sprzęgło i dopiero obroty maleją do normalnych.
Pozdrawiam Patryk
Pozdrawiam Patryk
- Od: 31 maja 2015, 22:49
- Posty: 8
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v silnik Z5 88KM 1996r.
Johny Kapucha – dołączyłem twój temat do istniejącej dyskusji.
Przeczytaj cały ten temat a będziesz wiedział dużo więcej.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki jak i również zaznajomić się z podziałem Działów Technicznych aby na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.
Poza tym mamy zasadę na Forum: "jeden problem = jeden temat" więc nie mieszajmy różnych problemów w jednym temacie.
Przeczytaj cały ten temat a będziesz wiedział dużo więcej.
Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki jak i również zaznajomić się z podziałem Działów Technicznych aby na przyszłość zakładać tematy w działach do tego przeznaczonych.
Poza tym mamy zasadę na Forum: "jeden problem = jeden temat" więc nie mieszajmy różnych problemów w jednym temacie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
W mojej Mazdzie 323f Ba po odpaleniu zimnego silnika obroty przez dość długi czas są na poziomie 2300 obrotów. Po około 5 min obroty powoli zaczynają spadać. Co jest tego powodem i czy jest na to jakiś sposób? Bardzo mi zależy na tym aby to naprawić ponieważ auto przy odpaleniu spala olej i strasznie kopci i mam nadzieje że zmniejszenie obrotów choć trochę to zminimalizuje ponieważ remont silnika jest już nieopłacalny w tym aucie, dlatego dymienia nie zlikwiduje ale może uda się je zminimalizować
W mojej Mazdzie 323f Ba po odpaleniu zimnego silnika obroty przez dość długi czas są na poziomie 2300 obrotów. Po około 5 min obroty powoli zaczynają spadać. Co jest tego powodem i czy jest na to jakiś sposób? Bardzo mi zależy na tym aby to naprawić ponieważ auto przy odpaleniu spala olej i strasznie kopci i mam nadzieje że zmniejszenie obrotów choć trochę to zminimalizuje ponieważ remont silnika jest już nieopłacalny w tym aucie, dlatego dymienia nie zlikwiduje ale może uda się je zminimalizować
Leczenie syfa za pomocą pudru
Powodzenia zatem
Możesz wyczyścić przepustnicę, krokowca, wyregulować tps itd itp.
Ty Kacper jesteś kolejnym, który ma awersje do korzystania z szukajki? Po co zakładać kolejny temat skoro już jest dyskusja o tym?
Dymienie to oznaka kończących się pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych i raczej bez remontu silnika niewiele z tym zmienisz.
Andrzej ujął to wręcz idealnie bo możesz nieco poprawić i np. zmniejszyć te obroty ale to nie rozwiąże problemów.
Poczytaj o tym w wątku o regulacji/czyszczeniu przepustnicy.
Polecam też lekturę tego tematu.
Dymienie to oznaka kończących się pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych i raczej bez remontu silnika niewiele z tym zmienisz.
Andrzej ujął to wręcz idealnie bo możesz nieco poprawić i np. zmniejszyć te obroty ale to nie rozwiąże problemów.
Poczytaj o tym w wątku o regulacji/czyszczeniu przepustnicy.
Polecam też lekturę tego tematu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość