Poprawiłem linki do filmików.
A z ta diodą to coś nakombinowałeś zbytnio

Diodę LED wpinamy pomiędzy B+ i MEN
W czasie pracy silnika pokazuje ona nam pracę sondy lambda.
Podczas tego testu oczywiście nie mostkujemy GND z TEN czyli nie wprowadzamy sterownika w stan serwisowy. Ale oczywiście silnik musi być nagrzany do normalnej temperatury.
Inna kwestia to brak głównego katalizatora nie ma wpływu na prace sondy bo jest on przecież za sondą.
Są wersje Z5 (taką ja akurat mam), że zaraz za kolektorem wydechowym jest katalizator wstępny (zwany jako "prekat") który też jest umiejscowiony za sondą.
Obroty biegu jałowego (w trybie serwisowym!) trochę możesz podnieść ale też pamiętaj o warunkach wymaganych do ich regulacji czyli nagrzany silnik i wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.
Zrób test jeszcze raz tak jak wcześniej opisywałem i zobacz efekty.
W zasadzie też nie zaszkodzi jak sprawdzisz ustawienie TPS – poszukaj bo było to opisywane już na Forum.
PS. i uzupełnij proszę profil o lokalizację.