Wymieniłem węża chłodnicy górnego (przez nieszczelną uszczelkę pod kolektorem olej kapał na wąż i spuchł więc wymieniłem na nieoryginalny), po dolaniu płynu do chłodnicy zauważyłem ze robi się duże ciśnienie w tym wężu i szybko się nagrzewa, dla porównania sprawdzałem w innych autach i nie ma takiego ciśnienia wężyk można śmiało ręką ścisnąć.
Temperatura jest ok, szybko się nagrzewa ale dochodzi do 90 stopni i stoi, wiatraczek się załącza, chłodnica się nagrzewa.
Rozważam kilka przyczyn: zapowietrzony układ chłodzenia, termostat, uszczelka pod głowicą..
Jak odkręcę korek chłodnicy odpalę madzie to płyn chłodniczy podchodzi do góry i wylewa się. Przy zamkniętym korku stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym nie podnosi się. Więc jeśli jest układ zapowietrzony to nie wiem jak to odpowietrzyć w moim przypadku.
Proszę o poradę co z tym zrobić bo trochę się boje z tym jeździć, nie chce żeby to było to powodem jakiejś większej usterki. Wtedy musiał bym się pożegnać z efką a szkoda fajne autko