323f BA Z5 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego

Postprzez ppaciek » 14 maja 2012, 18:34

Witam, tak jak w temacie – chciałbym się dowiedzieć co to dokładnie za czujnik i gdzie się znajduje?
Na forum jedni pisali, że jest w przepływomierzu, a inni, że w puszce od filtra powietrza obok przepływomierza... Wyskakuje mi błąd nr 10 i 11, czyli właśnie wspomniany czujnik. Objawy, które mam to : Nierówna praca silnika po wciśnięciu sprzęgła, przy włączeniu świateł (i na PB i na LPG), na zimnym silniku auto gaśnie i trzeba trzymać przez jakiś czas na gazie, żeby nie zgasł. Przepustnica i krokowiec czyszczone, TPS ustawiany dzisiaj (na zamkniętej miał 0.37v i został podciągnięty do 0.54v). Na forum czytałem także, że właśnie takie objawy przy uszkodzeniu tego czujnika się pojawiają. Tylko nie wiem gdzie on się znajduje?
Proszę o pomoc.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez lesiux » 14 maja 2012, 19:13

Jak nie masz żadnego czujnika w obudowie filtra powietrza to znaczy, że masz go w przepływomierzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ppaciek » 14 maja 2012, 19:32

Lesiux – Jest przepływka i obok jest jakiś czujnik, wg mnie jest to właśnie czujnik temp powietrza, ale niektóre wątki zmyliły mnie z tropu więc dlatego pytam :)

Wygląda on tak : http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... 536a7253b4

A teraz jeszcze odnośnie objawów – czy przez niego przy odpalaniu na zimnym gaśnie i przy wciśnięciu sprzęgła przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają prawie do 200rpm.? Bo już wszystko wymienione, a błąd pokazuje ciągle ten sam po resecie. 10 i czasem 11 – ale jest to to samo.
Pokayzwało jeszcze 12 – czujnik położenia przpustnicy, ale ustawiłem TPS i na razie nie pokazuje tego błędu.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez Mariusz_Tychy » 14 maja 2012, 20:18

Czujnik znajduje się w obudowie filtra przy przepływce. Ja miałem podobne objawy jak przy cewce i czujnik wymieniałem przypadkowo bo kupowałem przepływkę i gość mi wysłał razem z obudową filtra i ten właśnie czujnik też był. Przepływkę jednak moją miałem sprawną i spróbowałem z tym czujnikiem, po wymianie wszystkie objawy przeszły
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez ppaciek » 14 maja 2012, 20:22

Mariusz_Tychy
Mam przez to rozumieć, że objawy takie same jak u mnie miałeś? :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez Mariusz_Tychy » 14 maja 2012, 20:27

Obroty czasami wariowały ale tak do 500 i dławiło auto coraz mocniej i częściej, wszystko mi wskazywało na aparat zapłonowy ( sławny ) ale po wymianie było to mniej więcej to samo a ten czujnik to tak z głupoty wymieniłem bo wpadł mi w ręce z przepływomierzem
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez ppaciek » 14 maja 2012, 20:31

U mnie wymienione : Kable, świece, kopułka, palec, aparat (zregenerowany), pompka paliwa, po prostu wszystko, a rano ledwo co odpala i trzeba go przez chwilę trzymać na obrotach, żeby nie wiem – zagrzał się ? Wcześniej – w zimę, no. przy -20st palił bez problemu więc ssanie działa... Mam nadzieję, że to tylko ten czujnik, bo już nie mam siły to tego auta..
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez Mariusz_Tychy » 14 maja 2012, 20:34

No tak bywa , powodzenia z czujnikiem
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sty 2011, 19:29
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998

Postprzez ppaciek » 14 maja 2012, 20:37

No dziękuję :) w weekend przełożę od innej Mazdy, zresetuję kompa i zobaczę co i jak – o rezultatach poinformuję w tym wątku, na wypadek podobnych przypadków.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez ppaciek » 17 maja 2012, 18:25

Wymiana czujnika nic nie pomogła... Pozostaje jechać do elekrtomechanika, bo wygląda mi to na elektronikę, lub wymiana przepustnicy...
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez lesiux » 18 maja 2012, 09:39

Dalej błąd 10 i 11? Może problem tkwi w połączeniu. Sprawdź kable bo może gdzieś się przetarł, albo wtyki w kostce zaśniedziałe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez ppaciek » 19 maja 2012, 11:48

No cały czas... Ale byłem u elektromechaniora i odkrył, że po odpięciu alternatora auto działa normalnie :|
Poradził mi, żebym sprawdził czujnik temp cieczy (ten z prawej strony silnika), więc dzisiaj jadę na szrot wypożyczyć go i przepustnicę i będę dochodził przyczyn.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez lesiux » 19 maja 2012, 12:16

Skoro bez altka chodzi normalnie to raczej w nim bym szukał przyczyny. Sprawdź ładowanie, może regulator się kończy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Garbage1989 » 19 maja 2012, 13:01

najlepiej sprawdzić całego bo może mieć zajechane łożyska albo wogóle jakieś wewnętrzne uszkodzenie mechaniczne i przy obciążeniu tak hamuje silnik że sam nie może sie doregulować na wolnych obrotach
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez ppaciek » 19 maja 2012, 13:04

No właśnie tak mam zamiar zrobić :) Najpierw czujnik temp. płynu, potem altek postaram się zmienić i sprawdzić :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
By ppaciek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 20:26
Posty: 230
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BA 97' – była :<

Postprzez kivio » 17 wrz 2014, 09:19

Podepnę się pod temat – powiedzcie mi czy czujnik z mazdy 6 (B-47) będzie pasował?
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 18:42
Posty: 4
Auto: Mazda 323F (BA) Z5 1.5B+G '96r.

Postprzez Garbage1989 » 19 wrz 2014, 09:16

pozwole sobie na delikatny Off-Top http://olx.pl/oferta/czujnik-temperatury-mazda-kl47-18-845-CID5-ID73BHl.html

a tutaj lista pojazdów w których wykorzystywany jest taki czujnik okazuje się że jest to dość popularny czujnik występujący również u innych producentów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323