Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
Z racji tego, że jestem nowy ta tym forum witam wszystkich kolegów, w sumie jestem też świeżym posiadaczem Mazdy 323F.
Przeprowadziłem test wg opisanej tu metody i chciałbym się poradzić was czy dobrze interpretuje wynik.
Chodzi mi o to czy dioda wskazuje na błąd 10 i 8 czyli usterka przepływomierza?
Ogólnie moją madzie trapią dolegliwości, które mogą wskazywać na przepływke czyli szarpanie przy przyspieszaniu i lekki muł.
Tutaj link do testu
Przeprowadziłem test wg opisanej tu metody i chciałbym się poradzić was czy dobrze interpretuje wynik.
Chodzi mi o to czy dioda wskazuje na błąd 10 i 8 czyli usterka przepływomierza?
Ogólnie moją madzie trapią dolegliwości, które mogą wskazywać na przepływke czyli szarpanie przy przyspieszaniu i lekki muł.
Tutaj link do testu
Ostatnio edytowano 24 mar 2014, 08:01 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmów
Powód: Poprawa linku do filmów
- Od: 23 mar 2014, 20:45
- Posty: 5
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r
Uzupełnij w profilu z jakiego roku posiadasz wozidlo gdyż po modernizacji w 97 roku ECU wyświetla błędy w formacie 4 cyfrowym ale jeszcze nie w standardzie OBD2 i od tego trzeba zacząć wywód
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Skasuj błąd, pojeździj trochę i zobacz czy znów się pojawi. To poszarpywanie może zupełnie z czegoś innego się brać.
Taki błąd może sterownik zapamiętać nawet w takie sytuacji, gdy odpalisz auto z odłączonymi przewodami od przepływki czy czujnika temp. powietrza.
Sytuacja często spotykana tuż np. po wymianie filtra powietrza, czyszczeniu/klejeniu dolotu itp.
PS. Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
Taki błąd może sterownik zapamiętać nawet w takie sytuacji, gdy odpalisz auto z odłączonymi przewodami od przepływki czy czujnika temp. powietrza.
Sytuacja często spotykana tuż np. po wymianie filtra powietrza, czyszczeniu/klejeniu dolotu itp.
PS. Uzupełnij też proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
błędy skasowałem dzień wcześniej przed testem.
Zrobiłem test na samym zapłonie i z włączonym silnikiem. Dioda pokazała to samo.
Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniłem świece, bo były tak czarne że autko już nie odpalało, co chyba też świadczy o nie całkowitym spalaniu paliwa przez złe dozowanie powietrza, czy jestem w błędzie?
Zrobiłem test na samym zapłonie i z włączonym silnikiem. Dioda pokazała to samo.
Dodam jeszcze, że nie dawno wymieniłem świece, bo były tak czarne że autko już nie odpalało, co chyba też świadczy o nie całkowitym spalaniu paliwa przez złe dozowanie powietrza, czy jestem w błędzie?
- Od: 23 mar 2014, 20:45
- Posty: 5
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r
Jeśli ECU cos dozuje to tylko paliwo a kontroluje jedynie ile otrzymuje powietrza i jakie ono ma parametry. Także wziąć jakiś na podmianke i zapiac go jak ma być skasować błędy pojeździć chwile i odczytać błędy ponownie czy się powtarza sytuacja. Można też zajrzeć do dolotu czy filtr czysty, czy przepustnicy nie zakleoja czy kolektor dolotowy czysty bo jak kopci spalajac olej to przez EGR masz to wszystko tez w dolocie. Poza tym niewielkim kosztem można podpiąć samemu do komputera samochód i sprawdzić jak działają podzespoły w trybie live data a jeśli nie wiesz jak to zapraszam na spota do Krakowa to zobaczymy co pokaże ewentualnie na JDMowe rozpoczęcie sezonu do Białki o czym masz info w temacie regionalnym
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
no mój błąd oczywiście chodziło mi o dozowaniu paliwa
filtr niedawno wymieniałem a przepustnica wyglądała na czystą, kolektora nie rozbierałem.
Ogólnie mazda kopci tylko przy wyższych obrotach, po wymianie oleju nie sprawdzałem ile ubyło bo było to stosunkowo niedawno. Możesz przybliżyć temat z tym komputerem, albo podesłać jakiś link. No jeśli mi nic nie wypadnie to pewnie wpadnę do Białki
filtr niedawno wymieniałem a przepustnica wyglądała na czystą, kolektora nie rozbierałem.
Ogólnie mazda kopci tylko przy wyższych obrotach, po wymianie oleju nie sprawdzałem ile ubyło bo było to stosunkowo niedawno. Możesz przybliżyć temat z tym komputerem, albo podesłać jakiś link. No jeśli mi nic nie wypadnie to pewnie wpadnę do Białki
- Od: 23 mar 2014, 20:45
- Posty: 5
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r
benito – poczytaj proszę FAQ działu BA/BH bo tam znajdziesz sporo istotnych i formami o autku.
A diagnostyka: viewtopic.php?f=116&t=161620
PS. Na przyszłość używaj proszę trochę szukajki.
A diagnostyka: viewtopic.php?f=116&t=161620
PS. Na przyszłość używaj proszę trochę szukajki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
benito napisał(a):Możesz przybliżyć temat z tym komputerem, albo podesłać jakiś link. No jeśli mi nic nie wypadnie to pewnie wpadnę do Białki
tutaj dostałeś ogarnięty temat diagnostyki z urzyciem laptopa
Marek 161BD081 napisał(a):diagnostyka: viewtopic.php?f=116&t=161620
jeśli sam nic nie ogarniesz to zapraszam do Białki tylko prosiłbym o potwierdzenie takich zabiegów bo wtedy tez muszę się do tego przygotować
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dzięki wielkie mam taki kabelek, w wolnej chwili sprawdzę co pokazuje, zastanawiałem się czy się nie wybrać do Krk na "grupowe hamowanie" ale czy przy takich objawach ma to sens?
Jak sam nic nie zdziałam to na pewno dam ci znać Garbage1989 , jeśli będę się wybierał do Białki
Jak sam nic nie zdziałam to na pewno dam ci znać Garbage1989 , jeśli będę się wybierał do Białki
- Od: 23 mar 2014, 20:45
- Posty: 5
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 BP 96r
benito napisał(a):czy przy takich objawach ma to sens?
to zdecydowanie bez sensu najpierw trzeba ogarnąć wszystkie awarie żeby testować osiągi samochodu na hamowni jeśli to ma być początek do jakichś poważniejszych modyfikacji
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Witam wszystkich
"Prawie" kupiłem swoją pierwszą Madzię i chciałem go przediagnozować. Zrobiłem sobie taki zestaw, choć mam opornik 0,9kOhm (chyba nie ma znaczenia, nie?).
Po podłączeniu zapala się dioda na 1-2 sekundy i tyle, tak jakby nie było błędów, ale gdy chcę włączyć silnik, to nie trzyma obrotów i gaśnie. Wiecie może o co może chodzić?
Poza tym próbowałem podłączyć, żeby sprawdzić błędy ABS (lampka zapala się jak zwykle przy włączeniu zapłonu) i sondy lambda i tutaj w ogóle dioda się nie zapala.
Będę wdzięczny za pomoc
A jeżeli takie problemy były poruszane, to proponuję dodać taki FAQ w pierwszym poście
Pozdrawiam
"Prawie" kupiłem swoją pierwszą Madzię i chciałem go przediagnozować. Zrobiłem sobie taki zestaw, choć mam opornik 0,9kOhm (chyba nie ma znaczenia, nie?).
Po podłączeniu zapala się dioda na 1-2 sekundy i tyle, tak jakby nie było błędów, ale gdy chcę włączyć silnik, to nie trzyma obrotów i gaśnie. Wiecie może o co może chodzić?
Poza tym próbowałem podłączyć, żeby sprawdzić błędy ABS (lampka zapala się jak zwykle przy włączeniu zapłonu) i sondy lambda i tutaj w ogóle dioda się nie zapala.
Będę wdzięczny za pomoc
A jeżeli takie problemy były poruszane, to proponuję dodać taki FAQ w pierwszym poście
Pozdrawiam
Były:
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Wygląda na to, że faktycznie możesz nie mieć błedów.
Problem wolnych obrotów może mieć nawet podłoże w niewłaściwej regulacji TPS czy też biegu jałowego i komputer nie będzie to traktował jako błąd.
Poczytaj FAQ to znajdziesz tematy dotyczące tego.
Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Problem wolnych obrotów może mieć nawet podłoże w niewłaściwej regulacji TPS czy też biegu jałowego i komputer nie będzie to traktował jako błąd.
Poczytaj FAQ to znajdziesz tematy dotyczące tego.
Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
To znaczy silnik siada, gdy zmostkuję GND i TEN, a tak poza tym problemów z biegiem jałowym raczej nie ma.
Były:
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM + LPG BRC 1992r
Honda Concerto 1.6 16V 122KM + LPG STAG4 1991r
Jest:
Mazda 323P 1.3 16V 73KM 1997r
Czyli za male obroty, po wejsciu w tryb testowy nie powinienes zaobserwowac zmiany pracy silnika.
-
Przemek323c
czy ktoś wie jak odczytać te błędy? https://www.youtube.com/watch?v=SOqA1tC7n4M
NO RULES JUST RACING
- Od: 18 mar 2008, 00:11
- Posty: 81
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 2.5
mx-5 1.6
H1 2.5crdi
Witam, potrzebuje pomocy w odczytaniu błędu
z góry dziękuje za pomoc
Mazda 323 BA 1.5 B+G 1996r.
Czytałem, ale jak liczyłem mrugnięcia nie zgadzało mi sie z w/w kodami, może źle je interpretuje.
Jutro dodam filmik jak auto chodzi. (odpali zgaśnie i tak w kółko), do tego nie zawsze pali na wszystkie cylindry (Palec, kopułka, kable oraz świece zostały wymienione).
z góry dziękuje za pomoc
Mazda 323 BA 1.5 B+G 1996r.
Czytałem, ale jak liczyłem mrugnięcia nie zgadzało mi sie z w/w kodami, może źle je interpretuje.
Jutro dodam filmik jak auto chodzi. (odpali zgaśnie i tak w kółko), do tego nie zawsze pali na wszystkie cylindry (Palec, kopułka, kable oraz świece zostały wymienione).
Ostatnio edytowano 6 maja 2014, 11:15 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa linku do filmu
Powód: Poprawa linku do filmu
-
Karor
Link nie działa popraw lokalizację i rocznik auta a i warto poczytać viewtopic.php?f=116&t=99250
Karor – poprawiłem link do twego filmiku a ty za to uzupełnij profil o lokalizację.
Na przyszłość proszę używać też wyszukiwarki.
Z tego wynika, że twoje auto generuje kody 4-cyfrowe i w/g tego masz kod błędu P0100 czyli ... przepływomierz powietrza.
Niestety – jeśli masz instalację gazową I czy II gen. to wystarczy jeden wystrzał i przepływomierz masz do wymiany
EDIT:
Popatrz na przykład błyskania a zrozumiesz zasadę:
Na przyszłość proszę używać też wyszukiwarki.
Z tego wynika, że twoje auto generuje kody 4-cyfrowe i w/g tego masz kod błędu P0100 czyli ... przepływomierz powietrza.
Niestety – jeśli masz instalację gazową I czy II gen. to wystarczy jeden wystrzał i przepływomierz masz do wymiany
EDIT:
Popatrz na przykład błyskania a zrozumiesz zasadę:
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziękuje Bardzo za pomoc, Właśnie jak siostra jechała mówiła ze coś jakby stukło/strzeliło.
Dane już poprawione
Dane już poprawione
-
Karor
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości