przez Garbage1989 » 4 mar 2014, 23:53
02 Petrol Crankshaft position (CKP) sensor/engine speed (RPM) sensor – no signal
Znaczy to tyle że brak w sterowniku sygnału z czujnika predkości obrotowej silnika lub czujnika położenia wału korbowego[Crankshaft], czujnik ten jest dość istotny gdyż sterownik otrzymuje sygnał gdy wał korbowy osiągnie pełny obrót
08 Mass air flow (MAF) sensor/vlume air flow (VAF) sensor
Błąd w obwodzie przepływomierza bądź uszkodzenie samego przepływomierza, akurat ten element jest bardzo ważny w procesie ustalania mieszanki gdyż na podstawie odczytów z niego oraz innych czujników np czujnika temperatury zasysanego powietrza komputer dobiera optymalną dawkę paliwa aby współczynnik lambda był możliwie najbliższy , jego uszkodzenie może powodować wyczuwalny spadek mocy bo gdy w ECU jest zapisany ten błąd komputer wchodzi w tryb serwisowy i zamiast odczytów z MAF/VAF podkładany jest wzorzec zapisany w ECU dla tego podzespołu
10 Intake air temperature (IAT) sensor
czujnik temperatury powietrza w dolocie też jest istotny gdyż temperatura powietrza zasysanego ma istotny wpływ na ilość tlenu w powietrzu pobieranym przez silnik [im niższa temperatura tym więcej tlenu w tej samej objętości] więc ten czujnik tez będzie miał wpływ na moc silnika, sprawdzić go można tak jak czujnik temperatury w bloku należy sprawdzić go Ohmomierzem znaleźć jego charakterystyke i porównać odczytaną wartość czy zgadza się z temperaturą otoczenia którą tez należy sprawdzić
16 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor
polecam całkowite wyłączenie tego zaworu u mechanika tak żeby nie powodował błędu wg. autodaty powodem błedu moze być okablowanie w tym połaczenia albo uszkodzenie czujnika położenia zaworu EGR
kody sprawdzone wg AutoDaty