KOSZ
u mnie po dolaniu oleju (takiego samego) też dymił na biało po odpaleniu na zimnym i na ciepłym.
Przy gazowaniu na ciepłym również, wymieniłem filtr i olej i jest ok.
Miałem Mobila 10w40 wymieniłem na Castrola 10w40. Nie wiem kiedy właściciel tak naprawdę wymienił olej, niby karteczka po wymianie była, ale sobie każdy może taką zrobić do sprzedaży. Wydaje mi się, że przy starym oleju, jak dolałem to wtedy zaczął widocznie dymić.
Silnik brał olej przez wyciek z uszczelki, teraz sprawdzam regularnie poziom oleju i jest super.
Przy gazowaniu na ciepłym również, wymieniłem filtr i olej i jest ok.
Miałem Mobila 10w40 wymieniłem na Castrola 10w40. Nie wiem kiedy właściciel tak naprawdę wymienił olej, niby karteczka po wymianie była, ale sobie każdy może taką zrobić do sprzedaży. Wydaje mi się, że przy starym oleju, jak dolałem to wtedy zaczął widocznie dymić.
Silnik brał olej przez wyciek z uszczelki, teraz sprawdzam regularnie poziom oleju i jest super.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
flywin napisał(a):Castrol jest dziadowskim Olejem.
Castrol to firma...
Jak mnie to denerwuje jak ktoś ocenia oleje po nazwie firmy. Kompletna ignorancja.
Możesz kupić i z firmy Lotos lepszy olej niż z Castrola a to za sprawą parametrów. Każdy olej po za tym że jest syntetyczny półsyntetyczny czy mineralny ma jeszcze inne parametry np. coś takiego jak klasa...
ale co ja się będę rozpisywał – olej olejowi nie równy... więcej info ask google...
---------------------------------------------------------------------------
Może niech kolega spróbuje wymienić uszczelniacze zrobić płukankę silnika i nowy świeżutki olej...
Musisz sam pomyśleć czy chcesz problem rozwiązać radykalnie czy trochę poeksperymentować i popróbować – może akurat wyjdzie taniej... a może drożej ale za to rozbije się w czasie...
---------------------------------------------------------------------------
Próbuj próbuj i melduj

Wczoraj chwaliłem a dzisiaj się zaniepokoiłem trochę.
Po odpaleniu dzisiaj rano pokopcił przez 5 sekund na niebiesko-biało.
Olej wymieniany był 1000 km temu, razem z filtrem, w wakacje wymieniłem filtr powietrza i paliwa, świece i przewody. No i pewnie już Madzia pokazuje swoje kilometry , w końcu 237 tys. km przejechane.
Czytałem na forach avensisa, że w Toyotach to norma po odpaleniu, że tak kopci. Przebieg 70-90 tys. Często świece kapryszą, ale u mnie nawet 10 tys. nie było zrobione na nowych.
Po odpaleniu dzisiaj rano pokopcił przez 5 sekund na niebiesko-biało.
Olej wymieniany był 1000 km temu, razem z filtrem, w wakacje wymieniłem filtr powietrza i paliwa, świece i przewody. No i pewnie już Madzia pokazuje swoje kilometry , w końcu 237 tys. km przejechane.
Czytałem na forach avensisa, że w Toyotach to norma po odpaleniu, że tak kopci. Przebieg 70-90 tys. Często świece kapryszą, ale u mnie nawet 10 tys. nie było zrobione na nowych.
Mazda(BA) 323 1.5s 16V 88KM
- Od: 26 wrz 2013, 10:18
- Posty: 112
- Skąd: Wrocław/Zgorzelec
- Auto: Mazda 323 BA 1.5 16V 1995
Panowie, jak nie żre dużo oleju to niech sobie zakopci czaseami, to już stare motory z dużymi przebiegami często większymi niż na liczniku ;–)
Wysłane z mojego NEXT
Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
No ja tu kolega chcialem powiedziec ze patrzac po faktorach z niemiec auto ma prwadziwy przebieg
znaczy mial
A tez jak kto dba tak ma
jak sie leje mineraly itp syfy do silnika to nie ma sie cos dziwic ze robi za parowoz:P Mi kopcila na mineralnym po odpaleniu, po wyplukaniu silnika i zalaniu syntetyka przeszla jej glupawka na dymienie poranne.
A teraz juz mam silnik inny, ktory nie lubi pic oleju takze mam spokoj:) choc ma 200kkm zrobione:) stary mial 319kkm i nie żlopal jak glupi oleju sredno 1.5l na 10kkm
Pisalem to juz moze i kilka razy ale taka bylo, i wiem ze Z5 jest dobrym silnikiem:)

A tez jak kto dba tak ma
A teraz juz mam silnik inny, ktory nie lubi pic oleju takze mam spokoj:) choc ma 200kkm zrobione:) stary mial 319kkm i nie żlopal jak glupi oleju sredno 1.5l na 10kkm
Pisalem to juz moze i kilka razy ale taka bylo, i wiem ze Z5 jest dobrym silnikiem:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
A co ma miska do spalania oleju?
Miska olejowa musi być po prostu szczelna i tyle a w kwestii apetytu silnika na olej nie ma ona żadnego znaczenia.
Miska olejowa musi być po prostu szczelna i tyle a w kwestii apetytu silnika na olej nie ma ona żadnego znaczenia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No tak, może sie trochę źle wyraziłem
A skąd wiadomo ze olej jest spalany? Ja tez myslalem ze mi spala dopóki na przeglądzie mechanik mi nie pokazał przerdzewialej w jednym miejscu miski skąd kapał olej. Dolewalem 1,5 litra oleju na 10k km a po zmianie może z pół litra albo w ogóle. To tak na marginesie bo z kopceniem to nie ma związku. U mnie tez kopci na biało jak jest zimno a oleju nie ubywa.
A skąd wiadomo ze olej jest spalany? Ja tez myslalem ze mi spala dopóki na przeglądzie mechanik mi nie pokazał przerdzewialej w jednym miejscu miski skąd kapał olej. Dolewalem 1,5 litra oleju na 10k km a po zmianie może z pół litra albo w ogóle. To tak na marginesie bo z kopceniem to nie ma związku. U mnie tez kopci na biało jak jest zimno a oleju nie ubywa.
- Od: 10 kwi 2008, 20:55
- Posty: 17
- Skąd: W-wa/B-stok
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '95
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości