Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Marek 161BD081 » 19 lut 2014, 15:00

Tu jest drobny kłopot z określeniem, która głowica to "lewa" a która to "prawa" ;)
W/g manuala silnika KL to trzeba patrzeć na silnik od strony koła zamachowego.
Czemu tak to nie mam pojęcia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Face2Face4Race » 19 lut 2014, 23:27

Z reguły patrząc od góry na silnik to strona rozrządu jest jego przodem, a koło zamachowe tyłem, i w ten sposób określa się strony silnika. Tak więc głowica przy chłodnicy jest lewa, a głowica przy ścianie grodziowej jest prawa. Ja tego się trzymam i dobrze żyję ;)
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez tomekV6 » 23 lut 2014, 21:59

Face2Face4Race napisał(a):Tak więc głowica przy chłodnicy jest lewa, a głowica przy ścianie grodziowej jest prawa. Ja tego się trzymam i dobrze żyję

Dobrze mówi polać mu :D
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez molek13102 » 28 lut 2014, 22:49

bylem dzisiaj na komputerze w firmie Lobo i miałem takie błędy

2 czujnik walu korbowego – brak sygnału
8 przepływomierz masowy powietrza – przerwa lub zwarcie
10 czujnik temperatury powietrza zasysanego- przerwa lub zwarcie
16 zawór recyrkulacyjny spalin – przerwa lub zwarcie

dodam co mi sie dzieje z samochodem bierze olej i plyn jak chcesz czasem potrafi 0.5 /1000 czasem w ogole pierwsze co przyszło mi do glowy to uszczelka pod glowicami . Patrzyłem ciśnienie w tłokach to miałem miedzy 12 a 12.5 (nie wiem jak sie to pisze atmosfery )w każdym tłoku . Druga sprawa samochód stal sie od jakies pol roku coraz słabszy , teraz czuje duza różnice przy wyprzedzaniu niz wcześniej jak chodziła dobrze to prawie jechałem w 4 osoby 230 dokładnie 225km/h przy przebiegu 360 tys/km to i tak jest sukces . Trzecia sprawa samochód kopci na bialo i to dosc znacznie nawet jak teraz mamy +10C to i tak kopci duzy jak sie zagrzeje , jak jest zimny to prawie w ogole nie wydaje spalin.
Czwarte pytanie co oznaczaj te bledy , moze ktos mi objaśnić gdzie sa i jaka funkce spełniają.
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez flywin » 1 mar 2014, 16:09

to raczej padaka już jak 12.5 Bar w tym motorze jest 14.7 Bara Nominalnie :)
więc czeka cie remont Silnika

czujnik wału albo zabrudzony aby padł
ale proponował bym najpierw skasować błędy poprzez odłączenie AKUMULATORA i wciśniecie hamulca na 30sek. i podłączenie ponownie i pojeździć trochę i sprawdzić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez molek13102 » 1 mar 2014, 19:22

ja juz nie wiem jedni mowia ze 14-15 bara to jest tyle jak nowy , uzywany wlasnie miedzy 12-13 nie jest zle . Ja juz nie wiem kogo sluchac .
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez flywin » 1 mar 2014, 21:49

14.7 tyle silnik ma Nominalnie i tyle będzie miał jak będzie sprawny.
jak cisnienie sprężania spada to już tego przyczyna. przemuchy na cylindrach lub w głowicy

ja Osobiście bym Remontował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez molek13102 » 2 mar 2014, 02:58

no wlasnie nie spada utrzymuje sie caly czas , remont na razie nie bd robil moze za miesiac wiadomo to sa koszta.
Moze ktos mi objasnic te bledy od czego zaleza jak sa sprawne i jaka funkcje pełnia dziękuje z gory :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Przemek323c » 2 mar 2014, 03:15

Trzeba sprawdzic w service manualu dla kfa.
Przemek323c
 

Postprzez molek13102 » 2 mar 2014, 13:14

duzo kolego to mi nie mowi mozesz podesłać link :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Garbage1989 » 4 mar 2014, 23:53

02 Petrol Crankshaft position (CKP) sensor/engine speed (RPM) sensor – no signal

Znaczy to tyle że brak w sterowniku sygnału z czujnika predkości obrotowej silnika lub czujnika położenia wału korbowego[Crankshaft], czujnik ten jest dość istotny gdyż sterownik otrzymuje sygnał gdy wał korbowy osiągnie pełny obrót

08 Mass air flow (MAF) sensor/vlume air flow (VAF) sensor

Błąd w obwodzie przepływomierza bądź uszkodzenie samego przepływomierza, akurat ten element jest bardzo ważny w procesie ustalania mieszanki gdyż na podstawie odczytów z niego oraz innych czujników np czujnika temperatury zasysanego powietrza komputer dobiera optymalną dawkę paliwa aby współczynnik lambda był możliwie najbliższy , jego uszkodzenie może powodować wyczuwalny spadek mocy bo gdy w ECU jest zapisany ten błąd komputer wchodzi w tryb serwisowy i zamiast odczytów z MAF/VAF podkładany jest wzorzec zapisany w ECU dla tego podzespołu

10 Intake air temperature (IAT) sensor

czujnik temperatury powietrza w dolocie też jest istotny gdyż temperatura powietrza zasysanego ma istotny wpływ na ilość tlenu w powietrzu pobieranym przez silnik [im niższa temperatura tym więcej tlenu w tej samej objętości] więc ten czujnik tez będzie miał wpływ na moc silnika, sprawdzić go można tak jak czujnik temperatury w bloku należy sprawdzić go Ohmomierzem znaleźć jego charakterystyke i porównać odczytaną wartość czy zgadza się z temperaturą otoczenia którą tez należy sprawdzić

16 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor
polecam całkowite wyłączenie tego zaworu u mechanika tak żeby nie powodował błędu wg. autodaty powodem błedu moze być okablowanie w tym połaczenia albo uszkodzenie czujnika położenia zaworu EGR

kody sprawdzone wg AutoDaty
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez molek13102 » 6 mar 2014, 01:22

dzieki ZIomek wielkie masz brwowara u mnie jakbys kiedys byl w radomiu
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez Garbage1989 » 6 mar 2014, 01:28

spoko zdarza się że jestem przejazdem :] ewentualnie jestem chętny na jakiś TrackDay jak bedzie w Radomiu :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez molek13102 » 7 mar 2014, 01:38

to nad tym to bd musial pomyslec :D
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 22:39
Posty: 27
Skąd: radom
Auto: Mazda 323f 2.0 V6

Postprzez george9999 » 10 mar 2014, 17:01

Witam. Dioda miga mi 11 11 17 10 . Co to za błąd i co jest nie tak?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2014, 17:18

Jest to bardziej P1170 czyli problemy z sondą lambda.
Swoją drogą to ciekawe, że auto z 1996r i "gada" już błędami 4-cyfrowymi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez george9999 » 10 mar 2014, 17:27

Dzięki. Ta mazda jest z października 1996. A ostatnio chciałem sprawdzić sondę przez gniazdo diagnostyczne i diodę. Ale żadnego mrugnięcia nie było. Czyli to uszkodzona lambda?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2014, 19:10

Najlepiej i najprościej jakbyś podłączył się miernikiem (a najlepiej oscyloskopem) aby zobaczyć co ona daje z siebie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 10 mar 2014, 19:30

Marek 161BD081 napisał(a): najlepiej oscyloskopem


to się zgadza bo można podejrzeć przebieg czy jest własciwy i częstotliwość próbkowania jest większa niż w przypadku miernika na którym nie wszystko można zobaczyć, bo sam próbowałem czytać wskazania lambdy pożadnym miernikiem UNI-Ta i nie zauważyłem jakichś specjalnych anomalii a była uszkodzona
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Przemek323c » 10 mar 2014, 22:40

Miernik jest dobry na 1 ogien gdzie sonda juz calkiem umarla i zazwyczaj pokazuje wieczne 0.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323