Dobór odpowiedniego rozrządu

Postprzez michalos » 7 maja 2013, 20:14

Witam serdecznie,
może to dziwnie zabrzmi, lecz potrzebuję opinii w temacie wymiany rozrządu.
Po ostatniej wizycie w sklepie motoryzacyjnym dowiedziałem się, że do Madzi
mogę nabyć dwa różne rodzaje rozrządu, co bardzo mnie zdziwiło. <co?>
Zatem Drodzy Forumowicze, potrzebuję namiarów na kompletny rozrząd do:

Mazda 323F BA
Rok produkcji: 1997
Poj. skokowa: 1489 cm^3 (65,00 kW)
16 V (Z5)

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2013, 23:07
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 GW 1998 2.0B 115KM

Postprzez Andrzej414 » 12 maja 2013, 14:52

No powiedzieli Ci dobrze. Są dwa rodzaje pasków, jeden ma 123 zęby drugi 125 zębów. Czy warto się wielce doszukiwać? I tak trzeba to rozebrać zdjąć pasek policzyć ząbki i wszystko jasne i możesz udać się do sklepu po kupno owego paska i rolek.

– Pasek rozrządu Continental – 70zł – dobry pasek za rozsądne pieniądze
– rolki? – może warto troszke dołożyć i kupić oryginalne.

Wszystko to znajdziesz na allegro i będziesz wiedział jakie są ceny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1212 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez michalos » 12 maja 2013, 23:32

Okej, dzięki wielkie za odpowiedź. Wiem, że rozbiórka pokrywy mnie nie ominie. Domyślam się, że wersje pasków są zależne od wersji przedlift/polift? Z tego co mi wiadomo po liftingu zaszły pewne zmiany w motorze, lecz nie wiem czy dokładnie chodzi o rozrząd. <glupek2>
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2013, 23:07
Posty: 30 (1/1)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 626 GW 1998 2.0B 115KM

Postprzez Mazdaxxx » 15 maja 2013, 16:58

Sprawa prosta Pasek dłuższy w wersji po Lifcie krótszy przed liftem czemu tak ?? przed liftem pasek rozrządu napędzał tylko jedno koło rozrządu a drugie jest napędzane przez łańcuszek rozrządu w głowicy ... po lifcie obydwa wałki rozrządu napędzane są paskiem nie ma łańcuszka w głowicy Z5 na pierwszy rzut oka z przed liftu i po lifcie wyglada tak samo ale to tylko pozory więc najprościej będzie jak odkręcisz pokrywe i wszystko bedziesz wtedy wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez JapanBA » 18 maja 2013, 14:12

Szykuję wymianę rozrządu.
Jestem zdecydowany na rolki SKF oraz pasek Contitech czy to dobry wybór na kolejne 100kkm ?? ??
Dodam ze cena jest również atrakcyjna bo wszystko wyniesie mnie ok 190zł plus wymiana we własnym zakresie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez M-I-K-E » 20 maja 2013, 23:59

Pasek rozrządu 125 zębów do nr VIN .......605120 (2 rolki + napinacz). Powyżej tego VIN pasek 123 zęby, bez zębatej rolki prowadzącej.
Co do trwałości – bodajże przyjęło się, że oryginał powinien wytrzymywać ok 90 kkm, zamienniki 60 kkm.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2010, 23:07
Posty: 8
Skąd: Orneta'City
Auto: MAZDA 323F BA

Postprzez JapanBA » 21 maja 2013, 12:48

Już zakupiłem w konfiguracji jak wyżej, dużo osób jeździ na takim zestawieniu wiec myślę ze 100Kkm będzie osiągalne bez najmniejszych problemów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323